E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käsijarrukengät+asennussarja, ja vaijerit kun voivat jumitella nekin.Originally posted by manzneri View PostOlis tarkotus jarruremppaa alotella (levyt + palat) ja samalla laittaa käsijarrun hilut uusiks. Mitä kaikkea sinne kannattaa/tarvitsee tilata?
Tällä hetkellä tilanne on se, että käsijarru ei ota kunnolla molemmilta puolilta ja sitten kun ottaa niin jää laahaamaan jne. Välillä lähtee pois kun ryömittää ja nykäsee kahvasta kunnolla. Eli jotain on takana mallia rikki, tai sitten vaan ihan täysin loppu.
Etujarrujen jarrusylinterit myös ilmeisesti jumittelevat. Tarvitseeko tilata muuta kun uudet tiivisteet jos purkaa koko sylinterin osiin, putsailee ja kokoaa takaisin?
Sylintereihin voi riittää ihan hoonaus ja uudet tiivisteet. Jos männät pahasti ruosteessa niin laittaa uudet.
Leave a comment:
-
Olis tarkotus jarruremppaa alotella (levyt + palat) ja samalla laittaa käsijarrun hilut uusiks. Mitä kaikkea sinne kannattaa/tarvitsee tilata?
Tällä hetkellä tilanne on se, että käsijarru ei ota kunnolla molemmilta puolilta ja sitten kun ottaa niin jää laahaamaan jne. Välillä lähtee pois kun ryömittää ja nykäsee kahvasta kunnolla. Eli jotain on takana mallia rikki, tai sitten vaan ihan täysin loppu.
Etujarrujen jarrusylinterit myös ilmeisesti jumittelevat. Tarvitseeko tilata muuta kun uudet tiivisteet jos purkaa koko sylinterin osiin, putsailee ja kokoaa takaisin?
Leave a comment:
-
Vikas selvis. Flektin vastus palikka sökö "uudessa". Vanha oli myös mootorin osalta kokonaan sökö.Originally posted by vaappu View PostIlmastoinninta vielä sen verran. (e36 ,325, 92)
Kylmää tulee , hienosti
Ei valittamista.
Mutta kuinka lämpimäksi pitää kennon tulla että lähtee sähköflekti päälle?
Noin käden lämpöseksi uskalsin päästää. Tyhjä käynnillä.
Vanha flekti ei lähteny , eikä kyllä tilalle hankittu käytetty...tulille:think
Katsoin sulakkeet, ei vikaa.
Vaihdoin releitten paikkaa, ei muutosta. Mikä rele yleensä on ilmastoinnin flektillä?
Leave a comment:
-
Eli ongelmana e36 328i sedan vm. 97(10/96). Eli kun nappaan kaukosta tai ovesta ovet lukkoon alkaa hälytin huutamaan yhtä soittoa ja ei lopu vaikka kaukosäätimellä näpelöi mitä, sitten vasta loppuu kun auton lyö käyntiin. Ja ääni siis on yhtä jaksoinen piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iii eikä piip piip piip kuten hälyttimen lautessa normaalisti :think Vittu lyön tuon romun kohta paaliin.
Leave a comment:
-
Joo, varmaan on hinnat muuttuneet-->nousseet. Tuo olikin karkea veikkaus. Joskus ~5 vuotta sitten oli tasan 500,- kun molemmat takakyljet/kaaret maalautin entisestä autosta ihan maalaamossa ruostevikojen takia.Originally posted by toNmbbA View PostAutoväri hirvonen ylämyllyllä 74e tunti.
Tietysti onhan niitä kyläseppiä jotka tekee halvemmalla.
Leave a comment:
-
Kävin joskus paikallisesta amiksesta kysymässä paljo ottavat sierran takakaarien kuntoon laittamisesta (olivat ruosteessa mut vaan pinnasta) ja siellä sanottiin että 700e. Hyvin kallista.Originally posted by JonttuPeke View PostPaljon suunnilleen jossakin maalausfirmassa tollanen homma maksaisi, kun ei oo itelläni laitteita tehdä.
Leave a comment:
-
Originally posted by JonttuPeke View PostPaljon suunnilleen jossakin maalausfirmassa tollanen homma maksaisi, kun ei oo itelläni laitteita tehdä.
Autoväri hirvonen ylämyllyllä 74e tunti.Originally posted by Haju69 View Post~500,- tai enemmän. Karkeasti arvioitu.
Tietysti onhan niitä kyläseppiä jotka tekee halvemmalla.
Leave a comment:
-
Paljon suunnilleen jossakin maalausfirmassa tollanen homma maksaisi, kun ei oo itelläni laitteita tehdä.Originally posted by GARFFi View PostHiekkapuhallat ruosteet helvettiin, tai sitte hiot pellille asti tai leikkaat uuden palan siihen ja hitsaat kiinni. Happoväri/taijotai litkua päälle, sen jälkeen vähä pohjamaalia, basee ja lakkaa ja pinnan viimeistelyä perään.
Leave a comment:
-
Ralleissa käytetään paljon tota systeemiä. Pultit joutuu vaihtamaan melkeen joka kisaan uudet, kerran on pettänyt täällä iskarin kiinnike tukivarresta, kun kivi osui justiinsa. Myös iskari hajos tosin siinä.Originally posted by Georgios Terziakis View PostOnkos kukaan testannu noita FK:n coilovereita taakse? Vaatinee yläpään kiinnitykseen sen vahvikkeen, mitenhän alapään kiinnitys, kestääköhän tukivarsi painon?
http://www.fk-automotive.org.uk/webs...ndex=$_AddOn_$
Leave a comment:
-
Ootko uutta 95:sta tankannut?Originally posted by furi View PostKävipä tuossa eilen näin kun lähdin ajelemaan. Lähdin valoista rauhallisesti, vaihdoin kakkoselle ja auto alkoi nykiä ja hyytyä, muttei sammunut. Pysähdyin ja tyhjäkäynti seilasi kymmenisen sekuntia, kunnes normalisoitui. Tämän jälkeen kaikki toimi taas normaalisti. Mikähän vikana? Bensapumppu, ilmansuodatin, puolat, tulpat?
Leave a comment:
-
Kävipä tuossa eilen näin kun lähdin ajelemaan. Lähdin valoista rauhallisesti, vaihdoin kakkoselle ja auto alkoi nykiä ja hyytyä, muttei sammunut. Pysähdyin ja tyhjäkäynti seilasi kymmenisen sekuntia, kunnes normalisoitui. Tämän jälkeen kaikki toimi taas normaalisti. Mikähän vikana? Bensapumppu, ilmansuodatin, puolat, tulpat?
Leave a comment:
-
Hiekkapuhallat ruosteet helvettiin, tai sitte hiot pellille asti tai leikkaat uuden palan siihen ja hitsaat kiinni. Happoväri/taijotai litkua päälle, sen jälkeen vähä pohjamaalia, basee ja lakkaa ja pinnan viimeistelyä perään.Originally posted by JonttuPeke View PostTakakaarissa on ruosteen alkua("kuplimista"), niin onnistuuko sellasen korjaus mitenkä vai joutuuko koko takaosan maalaamaan uudestaan? Helmoissa on myös alkua niin siihen vaan sitä suojaainetta ja maali päälle?
Leave a comment:
Leave a comment: