Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mtv67
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 364
    • Kokkola

    #91
    Originally posted by DrugLord View Post
    Missä tämä moottorinohjausboxi tarkalleen sijaitsee?
    Jos boxin joutuu vaihtamaan, niin voiko sellaisen hakea purkaamolta ja laittaa vaan kiinni ja toimii, vaiko pitääkö jotain koodailla etc...?
    konehuoneessa vänkärin puolella rintapellin yläosassa muovisuojan takana.akku pois ni pääset paremmin käsix muovisuojaan.käytetyn mäkin hommasin,mul piti boxi(dme) ja ajonestolaite(ews2) koodata keskenään.merkkiliike suoritti koodauksen,hinta oli n.70e.
    e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
    e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

    Comment

    • DrugLord
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 107
      • Salo

      #92
      Siit tulis suht kallis paukku, purkamolta dme 180€ + koodaus 70€ =250€ Jos nyt muilla osavaihdoksilla ei lähe toimimaan, niin tarvii se dma purkaa siel ja käydä ekana ite piirilevy läpi ja kattoo jos jotain kylmäjuotoksia/jotain muita vaurioita.

      Comment

      • KalaFIN
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 79
        • -

        #93
        Ite olisin ostamassa -95 Compact bemmiä jossa samat oireet mutta mitään ei ole vielä tarkastettu. Onkohan se toi moottorinohjausyksikkö jonka joutuis vaihtaa?

        Comment

        • DrugLord
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 107
          • Salo

          #94
          Originally posted by KalaFIN View Post
          Ite olisin ostamassa -95 Compact bemmiä jossa samat oireet mutta mitään ei ole vielä tarkastettu. Onkohan se toi moottorinohjausyksikkö jonka joutuis vaihtaa?
          Vaikee sanoa viellä, viime osavaihdosten jälkeen auto toiminnu taas pari päivää ihan hyvin ja bensanpaineetkin noussut niinkuin pitää. Tosin en oo aamulla aikasin starttaillut. Mahtokohan vaikuttaa ku kuputin muutaman kerran vasaralla bensapainesäätimeen :think Noh uuden sellasen saan ens viikon ke.

          Comment

          • KalaFIN
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 79
            • -

            #95
            Mulla on ollu sellasta et lupailee koko ajan mutta ei käynnisty. Sitten se vähän ajan päästä lähtee mut se käy todella alhaisilla kierroksilla n. ~500 eli että pyöriikö-eikö pyöri rajalla niin jos vähänkin yrittää kaasulla herkutella sitä niin tukehtuu. Onko se saman tapasta sulla?

            Comment

            • DrugLord
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 107
              • Salo

              #96
              Originally posted by KalaFIN View Post
              Mulla on ollu sellasta et lupailee koko ajan mutta ei käynnisty. Sitten se vähän ajan päästä lähtee mut se käy todella alhaisilla kierroksilla n. ~500 eli että pyöriikö-eikö pyöri rajalla niin jos vähänkin yrittää kaasulla herkutella sitä niin tukehtuu. Onko se saman tapasta sulla?
              Mulla ei edes lupaile, vaan sit ku käynnistyy niin käynnistyy kunnolla ja kaikki toimii hyvin. Onko sun ongelma lämpötila riippuvainen, eli niinku mulla vika ilmenee ku mennään sinne +10 paikkeille/alle, jos ei niin luulenpa että sulla saattais olla ilmamäärämittari heikos hapes.

              Comment

              • DrugLord
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 107
                • Salo

                #97
                Bensapaineen säädin tulee mulle huomenna ja jos sen vaihto ei auta on jäljellä enää DME. Saisin tilattua ebaysta käytetyn hintaan 50€, mut sen koodaus onki sit toinen. Soittelin salon autotaloon ( BMW merkkiliike ) ja siellä homma maksais 80€, mutta mitään takeita ei anneta saadaanko toimimaan, mut 80€ menee joka tapauksessa. Puhelimeen vastanut henkilö ei kuulostanut hirveän vakuuttavalta, eikä tuntunut kunnolla tietävän operaatiota, kun yksityis kohtia koitin kysellä, vaikka sen vaikutelman antoi että hän operaation suorittaa. Vastaus kysymykseen heidän valmiudesta tehdä operaatio, "miten niin valmiudet, mehän ollaan merkkiliike" ei oikeen antanut oikeaa kuvaa :( Mut katsotaan ton bensapaineensäätimen vaihdon jälkeen.

                Comment

                • KalaFIN
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 79
                  • -

                  #98
                  Originally posted by DrugLord View Post
                  Mulla ei edes lupaile, vaan sit ku käynnistyy niin käynnistyy kunnolla ja kaikki toimii hyvin. Onko sun ongelma lämpötila riippuvainen, eli niinku mulla vika ilmenee ku mennään sinne +10 paikkeille/alle, jos ei niin luulenpa että sulla saattais olla ilmamäärämittari heikos hapes.
                  Tänään on kylmin aamu (+7C) millon olen tuon käynnistänyt ja lähti oikein nätisti käyntiin. Laitto vähän ihmettelemään miten se nyt lähtee noin kauniisti ja aiemmin sai yrittää monta kertaa ja odotella hetken että kaasua uskaltaa antaa. Ei kai siihen voi vaikuttaa että auton takapöntön ja pikkusen ennen takaputkee paikkailin reikiä? En itse kyllä usko että vaikuttaisi

                  Comment

                  • DrugLord
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 107
                    • Salo

                    #99
                    Originally posted by KalaFIN View Post
                    Tänään on kylmin aamu (+7C) millon olen tuon käynnistänyt ja lähti oikein nätisti käyntiin. Laitto vähän ihmettelemään miten se nyt lähtee noin kauniisti ja aiemmin sai yrittää monta kertaa ja odotella hetken että kaasua uskaltaa antaa. Ei kai siihen voi vaikuttaa että auton takapöntön ja pikkusen ennen takaputkee paikkailin reikiä? En itse kyllä usko että vaikuttaisi
                    Kokeile seuraavaks kun ongelma päällä, ota ilmamäärämittarin johto irti ja jos lähtee hyvin/paremmin käyntii, niin vika saattaa olla siinnä.

                    Comment

                    • KalaFIN
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 79
                      • -

                      Tänään mietin niin toihan ei taida olla mulla keliriippuvainen vika. Ja aamulla lähti taas nätisti ensimmäisellä tulille vaan sitten kun parin kilsan päässä pysähdyin käymään kaupassa kuului ensin sammuttaessa releen/summerin ikään kuin tuuttaus paitsi ääni kuulosti vialliselta releeltä mutta kaikki kyllä toimii. Ja käynnistys ongelma tuli sitten kaupasta lähtiessä esille. Enkä kiireessä joutanut katsomaan sitä ilmamäärämittarin johtoa. Miten se ei pihassa vaikuta ja parin kilsan päästä alkaa sitten tökkimään? Tosin ei ajossa vaan uudelleen käynnistettäessä.

                      Comment

                      • DrugLord
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 107
                        • Salo

                        Originally posted by KalaFIN View Post
                        Tänään mietin niin toihan ei taida olla mulla keliriippuvainen vika. Ja aamulla lähti taas nätisti ensimmäisellä tulille vaan sitten kun parin kilsan päässä pysähdyin käymään kaupassa kuului ensin sammuttaessa releen/summerin ikään kuin tuuttaus paitsi ääni kuulosti vialliselta releeltä mutta kaikki kyllä toimii. Ja käynnistys ongelma tuli sitten kaupasta lähtiessä esille. Enkä kiireessä joutanut katsomaan sitä ilmamäärämittarin johtoa. Miten se ei pihassa vaikuta ja parin kilsan päästä alkaa sitten tökkimään? Tosin ei ajossa vaan uudelleen käynnistettäessä.
                        Tuo kylmänä käynnistyy ja puolilämpimänä ei viittaisi vuotavaan suuttimeen.

                        Comment

                        • DrugLord
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 107
                          • Salo

                          Doodi tänään vaihdoin bensapaineensäätimen ja samalla kaivon dme:n esiin ja avasin, näytti ainakin piirilevy ja komponentit hyväkuntosilta, ei näkynnyt kylmäjuotoksia eikä hapettumia. Nyt täytyy seurata lähteekö paremmin käyntiin. Luulen kyllä että vika ei viellä ollut tässä. Sillä sain asennusten jälkeen sahailla toooosi pitkään.

                          Voisko se viitata DME vikaan kun ne bensan paineet eivät nouse vaikka otan releen irti ja laitan johdon väliin ja virrat päälle?

                          Toinen mikä tuli mieleen, voiko jälkeenpäin asennettu ( luultavasti itse, entinen omistaja asentanut, jäljestä päätellen ) varashälytin kenkkuilla ja olla nostamatta paineta? tosin kun otan hälyttimen sulakkeen irti, ei se anna edes startata.
                          Last edited by DrugLord; 01-09-2010, 21:08.

                          Comment

                          • MsG
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 420
                            • Helsinki

                            Anteeksi, että lainaan ketjua, mutta tarvitsisin pikaisen vastauksen joltain fiksummalta.. Eli sopiiko m40 koneen ilmamäärämittari m43 koneeseen? Ja ei saa pilkata
                            GLK 320CDI 4Matic
                            e90
                            e46
                            e36

                            Comment

                            • DrugLord
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 107
                              • Salo

                              Originally posted by MsG View Post
                              Anteeksi, että lainaan ketjua, mutta tarvitsisin pikaisen vastauksen joltain fiksummalta.. Eli sopiiko m40 koneen ilmamäärämittari m43 koneeseen? Ja ei saa pilkata
                              Pitäis käydä, ainakin sama part nro.

                              Comment

                              • DrugLord
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 107
                                • Salo

                                Tänään sai taas sahata Eli eipä ollut bensapaineensäädinkään rikki Joten nyt sitten lähti uusi (käytetty) DME tilaukseen, jos tämä ei auta, ei taida enää olla jäljellä yhtään vaihdettavaa osaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎