Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shifter
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 538
    • Keski-Suomi. Pihtipudas

    Koititko jo hyppylangalla ohittaa sen releen? :think
    G4 -00

    Entiset ajokit:
    e36 328i Coupé -95
    e36 316i Sedan -98

    Comment

    • eekuusyks
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 164
      • Pohjois-Pohjanmaa

      Öö, minähän en mistään mitään tiedä, mutta toimiiko virtalukko oikein?

      Comment

      • DrugLord
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 107
        • Salo

        Originally posted by Shifter View Post
        Koititko jo hyppylangalla ohittaa sen releen? :think
        Kyllä, ei vaikutusta. Ei noussut paineet.

        Comment

        • DrugLord
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 107
          • Salo

          Originally posted by eekuusyks View Post
          Öö, minähän en mistään mitään tiedä, mutta toimiiko virtalukko oikein?
          Tarkennatko pikkasen?
          Kyllä mun mielestä toimii.

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            Originally posted by DrugLord View Post
            Kyllä, ei vaikutusta. Ei noussut paineet.
            Siis DME:n ohjauksen ohittamalla, bensapumppua suoraan releen navoista ohjaamalla ei tule bensanpainetta?
            Noinhan pitäisi pumpun pyöriä, vaikka ottaisit koko DME:n pois...:think

            Eli korjaa nyt se pumppu tai sen johdotus ihan ensin, ennen mitään DME:n vaihtoja.

            EDIT: Virtalukkohomma voi liittyä tähän, tarkista tuleeko releen jatkuvan virran nastaan edes +12v virtalukosta virrat päälle käännettynä.

            Comment

            • DrugLord
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 107
              • Salo

              Originally posted by Risto113 View Post
              Siis DME:n ohjauksen ohittamalla, bensapumppua suoraan releen navoista ohjaamalla ei tule bensanpainetta?
              Noinhan pitäisi pumpun pyöriä, vaikka ottaisit koko DME:n pois...:think

              Eli korjaa nyt se pumppu tai sen johdotus ihan ensin, ennen mitään DME:n vaihtoja.

              EDIT: Virtalukkohomma voi liittyä tähän, tarkista tuleeko releen jatkuvan virran nastaan edes +12v virtalukosta virrat päälle käännettynä.
              Pitänee viellä tarkistaa ja mitata ne jännitteet.
              Jos vika olisi johdoissa taikka virtalukossa, niin tuntuu tämä lämpötila riippuvuus aika oudolta, luulis että vika toistuis myös kesällä, mutta lähes koko kesä auto toimi moitteetta, siihen asti kunnes ilmat rupes menee öisin sinne +10 tienoille tuli myöskin ongelmat.

              Comment

              • DrugLord
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 107
                • Salo

                Tänään aamulla klo 7.30 ja pirun kylmä. Tein niinku risto113 kirjoitti, eli mittasin yleismittarilla releen liitäntäpaikan jännitteen ja sinne tuli jännitettä n.12,5v no sitten ohitin releen sähköjohdolla. Pistin autosta virrat päälle ja kattelin samalla nouseeko bensanpaineet, no nollaahan se näytti, mutta sitten kun rupesin starttaamaan nousi paineet heti ja auto lähti käyntiin ekalla

                Eli saattaako tämä tarkoittaa että minun releeni on jollain tavalla epäkunnossa ja ilman olessa tarpeen kylmä ei se yhdistä?

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Olet yhdistänyt nyt väärät nastat.
                  Jos yhdistät releeltä jatkuvan virransyötön ja pumpulle menevän piuhan niin pumppu pyörii oli virtalukko missä asennossa tahansa.

                  Kuulostaa siltä että yhdistit dme:ltä tulevan releen herätteen ja bensapumpun virransyötön, tämä ei ole hyvä koska kuormittaa dme:tä ja voi pahimmassa tapauksessa käräyttää ohjauspäätteen purkin sisältä.
                  Eli katso vaikka siitä releen kyljestä kytkentäkaavio niin selkiää toiminta.

                  Ja se on ihan normaalia e36:ssa että dme aktivoi bensapumpun ohjauksen vasta kun se saa kierrostiedon kampiakselin asentotunnistimelta.
                  Joten jos pumppu toimii täysin hyppylangalla mutta kymällä koneella ei lähde pyörimään rele paikallaan vaikka starttaa niin moottorinohjaus ei todennäköisesti saa kierrostietoa, kampuran anturi vaihtoon.
                  Last edited by Supa; 03-09-2010, 09:37.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • DrugLord
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 107
                    • Salo

                    Taisin kirjoittaa/ymmärtää itse väärin tuon jatkuvan virran jutun. Katsoin siitä releen kyljestä ( rele part nro: 61368366600 ) kyllä oikeat nastat ja yhdistin ne johdolla, eli tässä tapauksessa nro 30 ja 87, mikäli pumpun pitäisi kokoajan pyöriä, niin ihmettelen miksi bensapainemittari ei tähän reakoinnut? vaan vasta kun starttasin, nosui paineet mittarissakin ja auto käynnistyi.

                    Tuohon nastaan nro 30 tuli virrat, tarvii käydä mittaamassa viellä se ns. jatkuvan virran nasta.

                    Kampuran asentotunnistin on pari viikkoa sitten vaihdettu uuteen motonet anturiin.

                    Comment

                    • MsG
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 420
                      • Helsinki

                      Pakko vielä kysäistä, että minkä on tuon ilmamäärämittarin varaosanumero..

                      Laakkonen antoi minulle tämän 136277975, mutta realoem.com ei ainakaan tällä tunnista osaa.
                      GLK 320CDI 4Matic
                      e90
                      e46
                      e36

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4582
                        • Tampere

                        Originally posted by MsG View Post
                        Pakko vielä kysäistä, että minkä on tuon ilmamäärämittarin varaosanumero..

                        Laakkonen antoi minulle tämän 136277975, mutta realoem.com ei ainakaan tällä tunnista osaa.
                        katso itse bmwfans.info sta..
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • DrugLord
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 107
                          • Salo

                          Originally posted by MsG View Post
                          Pakko vielä kysäistä, että minkä on tuon ilmamäärämittarin varaosanumero..

                          Laakkonen antoi minulle tämän 136277975, mutta realoem.com ei ainakaan tällä tunnista osaa.
                          Ilmamäärämittarin päällä ainakin nro: 0280200204

                          Comment

                          • DrugLord
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 107
                            • Salo

                            Kävin hakemassa marmoritiskiltä täysin uuden polttoainepumpun releen. Ja nyt mittasin myös jatkuvan virran pisteen ja lukemaa antoi yli 12v.

                            Raportoin autoiko, mutta nyt lähen laivalle resetoimaan itseäni

                            Comment

                            • MsG
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 420
                              • Helsinki

                              Originally posted by DrugLord View Post
                              Ilmamäärämittarin päällä ainakin nro: 0280200204
                              Mä oon aivan pihalla googlella tuon minun laittaman numeron perusteella ei löydy mitään. Mutta tuolla sinun antamalla numerolla löytyy tuloksia ilmamäärämittareista. Mutta myöskin realomin sivuilta löytyneellä numerolla 13627547975, löytyy osia netistä. Mikähän näistä on oikea.
                              GLK 320CDI 4Matic
                              e90
                              e46
                              e36

                              Comment

                              • Shifter
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 538
                                • Keski-Suomi. Pihtipudas

                                Originally posted by MsG View Post
                                Mä oon aivan pihalla googlella tuon minun laittaman numeron perusteella ei löydy mitään. Mutta tuolla sinun antamalla numerolla löytyy tuloksia ilmamäärämittareista. Mutta myöskin realomin sivuilta löytyneellä numerolla 13627547975, löytyy osia netistä. Mikähän näistä on oikea.
                                Eikös tämä 13627547975 ole ihan oikea varaosanumero?
                                Menet tuon kanssa Laakkoselle, ja luulisi merkkihuollon osaavan antaa sulle oikean mittarin kun kerrot niille auton runkonumeron. Ja Schmiedmannilla ymmärtävät kanssa noita varaosanumeroita vallan hyvin
                                G4 -00

                                Entiset ajokit:
                                e36 328i Coupé -95
                                e36 316i Sedan -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎