Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #31
    Ensimmäisenä mitä tulee mieleen niin kannattaa kokeilla edullisia vaihtoehtoja ensin. Tulpat vaihtoon,vaikka ihan original BMW,omaan maksoi sen 27€/6kpl Salon autotalossa. Tulpan johdot uusiksi?? Tietenkin yksi vaihtoehto voisi olla tuo sytytyspuola.



    Elikkä aloittaa fiksailun osilla 10, 3(kaikki 4 siis). Kannatttaa luetuttaa vikakoodit vaikka tuolla autotalossa, ei muistaakseni ole hirveän kallis(muistikuva 20€). Jos ilmoittaa vikaa puolassa niin sitten vaihtoon osa 1.

    Motonetin vastaavat osat:

    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=10-1137 - puola

    http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-2170 - tulppien johtosarja

    http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-1460 - tulpat

    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • DrugLord
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 107
      • Salo

      #32
      Kiitos vinkeistä, tarvii heti ensi viikosta suunnistaa tuonne Salon autotaloon ja luetuttaa ne koodit.

      Comment

      • Valtsude
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2007
        • 739
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by DrugLord View Post
        Lämmenneet ilmat ovat tehneet sen, että auto käynnistyy toisella taikka kolmannella startilla. Toistaiseksi tyydyn tähän, jossain vaiheessa vaihdan tulpat ja bensansuodattimen ja toivon että vikä häipyy itsestään ennen seuraavaa talvea
        Itsellä ihan samoja ominaisuuksia 520:issä. Nyt kun kelit lämmenneet niin ei tarvi sahailla kauan kylmänä, viimeistään sillä kolmannella lähtee. Käynnistyksen jälkeen käy tasaisesti ja hyvin, ei nyi eikä mitään. Eeikä tarvi myöskään sahata enää vähänkään lämmenneellä koneella. Ilmoittele jos löydät vian, itse olen vaihtanut tähän mennessä kaikki sytkäpuolen osat (miinus puola, mutta kokeiltu uudella) ja kampiakselin asentotunnistimen.
        E34

        Comment

        • DrugLord
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 107
          • Salo

          #34
          Noni, nyt on sit vikakoodit luettu Salon autotalossa.

          ABS vikakoodit: ylijännite 16V, mutta ei kuulema kannata olla huolissaan, laturi varmaan antanut hetkellisen virtapiikin.

          Konepuolella ei vikakoodeja.

          Epäilivät että polttoainepumpun takaiskuventtiili olisi mahdollisesti viallinen.
          Sin men sit 45€

          Tarvii varmaanki rupee tutkimaan tuota polttoainepumpun takaiskuventtiiliä, onko jollain hyviä vinkkejä miten tutkiä tämä mahdollinen vika?

          Comment

          • DrugLord
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 107
            • Salo

            #35
            Osaako joku näyttää mistä tämä takaiskuventtiili mahtaa löytyä? http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...1&mospid=47451

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16368
              • Asikkala

              #36
              Originally posted by DrugLord View Post
              Osaako joku näyttää mistä tämä takaiskuventtiili mahtaa löytyä? http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...1&mospid=47451
              Ei kukaan tuon linkin perusteella...

              Comment

              • DrugLord
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 107
                • Salo

                #37
                Originally posted by jr66 View Post
                Ei kukaan tuon linkin perusteella...
                Siis täh? Tuolta sivustolta kaivaa se osa esiin, niinkuin viesti ketjun ensimmäisellä sivulla tehtiin.

                Comment

                • Dj Niksperi
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 2437
                  • Salo, Finland

                  #38







                  En nyt ole 100% varma, mutta vaikuttais siltä että menee polttoainepumppu vaihtoon. Vaikuttaisi siltä että tuo takaiskuventtiiili olisi tuon pumpun yhteydessä mikäli nyt oikein olen asiaa tulkinnut.

                  Jos puhun läpiä päähäni, fiksummmat korjatkoon!
                  BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                  Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                  -Team Pussihousu-
                  Salo///Works
                  sigpic

                  Comment

                  • DrugLord
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 107
                    • Salo

                    #39
                    Niin se vissiin on siellä pumpussa, jotenkin se tarvis testata, ettei turhaa pumppua rupea vaihtamaan, kellään ideoita miten testata?

                    Tollanen takaiskuventtiili ei kovin ihmeellinen kapistus ole, luulis että sillasen sais jotenki bensaletkuun viriyeltyä.

                    Noitten kyseisten pumppujen saatavuus näyttäis aika heikoilta, joka motonet liikkeissä varastosaldo 0

                    Comment

                    • Valtsude
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 739
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Onko huumeloordi löytäny vielä ratkaisua tähän?
                      E34

                      Comment

                      • DrugLord
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 107
                        • Salo

                        #41
                        Originally posted by Valtsude View Post
                        Onko huumeloordi löytäny vielä ratkaisua tähän?

                        Nyt on auto viety korjaamolle ja siellä se on koko viikon ollut, tänään soittelin ja kyselin onko vika selvinny, ni sanoivat että ilmeisesti bensan paineet katoavat moottorin ja bensatankin väliltä, koska ekalla startilla auto hörähtää, eli pensaa on koneessa. Selvittelevät miks ne paineet katoaa, bensasuodatin ainakin vaihdettiin. Tarkistelevat myös niitä bensalinjoja, onko tullut damagea. Ikävä homma korjaajan kannalta, kun auton tarvii olla käymättä vähintää 6 tuntia ennen kuin vika uusiutuu. Hekin lukivat vikakoodit ja niissä ei kuulema ollut mitään. Sekin on jännä piire että jos auto on ollut lämpimässä taliissa, ni lähtee laakista, mut jos ulkona niin tiedossa sahaamista. Todella kelju vika kaikenkaikkiaan, toivottavasti saisivat pian kuntoon...

                        Comment

                        • Valtsude
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 739
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Ok. Itseäkin rupeaa jo pikkuhiljaa vähän riepomaan tuo. Ilmoittelehan sitten kun (tai jos) vika selviää, innolla odottelen.
                          E34

                          Comment

                          • DrugLord
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 107
                            • Salo

                            #43
                            Tänään kävin hakee bemarin viikonkopuksi ajoon, korjaaja kertoi että mitä luultavammin vika on venttiilissä, joka sijaitsee bensatankin läheisyydessä. He tilaavat sellaisen ja vien auton taas takaisin ensi viikolla, toivottavasti vika olisi siinnä

                            Comment

                            • DrugLord
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 107
                              • Salo

                              #44
                              Epäilevät bensan takaiskua joka mun bemaris sijaitsee bensapumpussa, eli bensapumppu on tällä hetkellä tilauksessa. Tosin nyt kun tuli helle kelit auto lahtee aina ykkösellä käyntiin

                              Comment

                              • Valtsude
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2007
                                • 739
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Jees, kiitos tiedosta. Itekkin vähän samaa venttiiliä uumoilin kun tuo helle ja muu ympäröivä lämpö tuntuu vaikuttavan enemmän kuin lohkolämmitin.
                                E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎