Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m43b16 kylmäkäynnistys (Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrugLord
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 107
    • Salo

    #76
    Originally posted by Shifter View Post
    Lisää ehdotuksia:

    tulppien kärkivälit?
    puristuspaineet?
    imuvuodot?

    Pyöriikö startti kuitenkin "iloisesti" käynnistäessä?
    Onko vaikutusta käynnistyvyyteen jos tankki vajaa/täysi?

    :think
    Käskin autokorjaaja kaverini vaihtamaan tulpat, mutta hän oli ne katsonut ja todennut ne niin hyväkuntoisiksi, ettei vaihtanut. Puristus paineita ei ole mitattu mutta kansirempan yhteydessä katsottiin mäntien kunto ja jopa alkuperäiset hoonausjäljet näkyivät sylinteristä, männän renkaat olivat lievästi kuluneet, mutta ei pahasti, annettiin olla siellä. Imuvuodot tarkastettiin kansirempan yhteydessä.

    Startti pyörii iloisesti ja sekin on melko uusi, vaihdettu alle vuosi sitten . Akku on alle vuoden ikäinen ja tehokas, jännite pikkasen alle 13v ja käydessä pikkasen päälle.

    Tankin bensamäärällä ei vaikutusta, samat oireet piripinnassa kuin bensavalon palaessa.

    Comment

    • DrugLord
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 107
      • Salo

      #77

      Kuvassa nro 9 on ilmeisesti bensapinesäädin ja samalla pitää kaiketi tilata osat 10 ja 11

      Realoem tarjoaa siihen kaksi eri valmistajaa:

      09PRESSURE REGULATOR3,0BAR/PIERBURG109/1995
      13531729320$75.10
      09PRESSURE REGULATOR3,0BAR/BOSCH109/1995
      13531743378$116.12

      Pitäisikö toinen näistä tilata, vaiko mahdollisesti jokin säädettävä bensapainesäädin? Mitä hyötyä tällä säädettävyydella saadaan? Voisiko joku laittaa linkkiä, mistä voisi kyseisiä osia tilata, jotka 100% varmuudella sopii minun autooni.

      Voisin viellä varmuuden vuoksi laittaa bensapumpun jälkeen erillisen takaiskuventtiilin, mutta mistä voisin tähän hommaan soveltuvan venttiilin tilata? Linkkiä?

      Edit: tänään ostin bensapainemittarin, sellaisen sisälle asennettavan, pääsee vähän niitä paineita seuraa paremmin.
      Varmaan maanantaina meen tilaa sellasen bensapaineensäätimen.
      Last edited by DrugLord; 20-08-2010, 16:56.

      Comment

      • ka00z
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1805
        • Varsinais-Suomi

        #78
        Startin varmaankin olet vaihtanut jo? Itsellä loppui ongelmat eilen päivällä - nimittäin auto ei starttaa enää ollenkaan
        W124 voll, markalla pidemmälle

        Comment

        • DrugLord
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 107
          • Salo

          #79
          Originally posted by ka00z View Post
          Startin varmaankin olet vaihtanut jo? Itsellä loppui ongelmat eilen päivällä - nimittäin auto ei starttaa enää ollenkaan

          Juuh, startti on vaihdettu Vai meni sun auto kokonaan lakkoon

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #80
            Originally posted by DrugLord View Post
            Käskin autokorjaaja kaverini vaihtamaan tulpat, mutta hän oli ne katsonut ja todennut ne niin hyväkuntoisiksi, ettei vaihtanut. Puristus paineita ei ole mitattu mutta kansirempan yhteydessä katsottiin mäntien kunto ja jopa alkuperäiset hoonausjäljet näkyivät sylinteristä, männän renkaat olivat lievästi kuluneet, mutta ei pahasti, annettiin olla siellä. Imuvuodot tarkastettiin kansirempan yhteydessä.

            Startti pyörii iloisesti ja sekin on melko uusi, vaihdettu alle vuosi sitten . Akku on alle vuoden ikäinen ja tehokas, jännite pikkasen alle 13v ja käydessä pikkasen päälle.

            Tankin bensamäärällä ei vaikutusta, samat oireet piripinnassa kuin bensavalon palaessa.
            Ööh..Mitenkäs totesitte männänrenkaiden kunnon jos mäntiä ei käsiin otettu? Renkaathan ei kyllä sieltä sylinteristä näy millään ilveellä jotta niistä kunnon voisi todeta.
            Hoonausjälkien näkyminen ei todista mitään, ne voi näkyä 600tkm ajetussakin koneessa, muttei se sitä tarkota että tiivis enää olisi.

            Sen alkup. pienen mitättömän bensapumpun tilalle pystyy suoraan vaihtamaan muista malleista löytyvän isomman ja halvemman pumpun, jalan ostaa vaikka jostain purku 316i:stä siihen..Tosin tässähän se oli keretty jo vaihtamaan.
            Mitenkäs se IMM, joko on vaihdettu siihen Englannista tilattuun?
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • DrugLord
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 107
              • Salo

              #81
              Originally posted by Janzki View Post
              Ööh..Mitenkäs totesitte männänrenkaiden kunnon jos mäntiä ei käsiin otettu? Renkaathan ei kyllä sieltä sylinteristä näy millään ilveellä jotta niistä kunnon voisi todeta.
              Hoonausjälkien näkyminen ei todista mitään, ne voi näkyä 600tkm ajetussakin koneessa, muttei se sitä tarkota että tiivis enää olisi.

              Sen alkup. pienen mitättömän bensapumpun tilalle pystyy suoraan vaihtamaan muista malleista löytyvän isomman ja halvemman pumpun, jalan ostaa vaikka jostain purku 316i:stä siihen..Tosin tässähän se oli keretty jo vaihtamaan.
              Mitenkäs se IMM, joko on vaihdettu siihen Englannista tilattuun?
              Männän renkaiden kunnon kattos autokorjaaja kaveri, en tiedä miten hän sen totes, mutta sanos että, kyl ne pikkasen oli kuluneet, mutta kun ne alussa kuluvat ns. tiettyyn asentoon voivat ne siinnä olla viellä pitkään kulumatta kamalasti lisää ja totes että ei tarvii viel vaihtaa, eikä tolla nyt oo ajettu ku 230 tkm, ni ei ne nyt ihan loppu pitäs olla viel.

              Pistän varmaan huomenna maanantaina tilaukseen tuon bensapaineensäätimen ja ensiviikon aikana varmaankin vaihdan nuo osat.

              Comment

              • DrugLord
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 107
                • Salo

                #82
                Tänään oli taas aikaa ropailla autoa ja asensin bensapaineen mittarin ja toisen ilmamäärämittarin.

                Nyt sitten se ongelma on varma, eli kun auto seissyt ja kone kylmä, sekä vallitseva sää on kylmä ( alle +10 astetta, taikka siinnä main ) Niin on bensanpaineet nolla ja kun virta-avaimesta kääntää, niin paine ei nouse ja sitten kun starttaa ei paine nouse, vaan on nolla, mutta muutaman startin jälkeen paineet nousee yhtäkkiä 2,5 bar ja auto käynnistyy.

                Kun sää on lämpimämpi tai olen autolla ajannut muutaman tunnin sisällä auto toimii niin kuin kuuluu eli, kun virta-avainta kääntää tulee pieni esipaine ja kun starttaa menee paine sinne 2,5-3 bar ja auto käynnistyy ekalla.

                Mikä mahtaa moisen aiheuttaa että kylmällä ei sitten kirveelläkään tule niitä paineita? Bensapumppu+suodatin vaihdettu kokonaan uuteen, pumpun releen vaihdoin toiseen samanlaiseen mikä sulakerasiasta löytyi, siis vaihdoin paikkoja, kampiakselin tunnistin vaihdettu, tosin motonet anturi. Nyt on tilauksessa bensapaineen säädin, vaikka säädin vaikuttaa kyllä toimivan, tyhjäkäynnillä paine siinnä 2,5 bar ja kaasu pohjassa 3 bar, säädin siis 3 baarin säädin. Voiko kylmä ilma vaikuttaa säätimeen niin että päästää paineet suoraan läpi ja sitten yhtäkki pitää paineita ja auto käynnistyy?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8253
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #83
                  Originally posted by DrugLord View Post
                  Tänään oli taas aikaa ropailla autoa ja asensin bensapaineen mittarin ja toisen ilmamäärämittarin.

                  Nyt sitten se ongelma on varma, eli kun auto seissyt ja kone kylmä, sekä vallitseva sää on kylmä ( alle +10 astetta, taikka siinnä main ) Niin on bensanpaineet nolla ja kun virta-avaimesta kääntää, niin paine ei nouse ja sitten kun starttaa ei paine nouse, vaan on nolla, mutta muutaman startin jälkeen paineet nousee yhtäkkiä 2,5 bar ja auto käynnistyy.

                  Kun sää on lämpimämpi tai olen autolla ajannut muutaman tunnin sisällä auto toimii niin kuin kuuluu eli, kun virta-avainta kääntää tulee pieni esipaine ja kun starttaa menee paine sinne 2,5-3 bar ja auto käynnistyy ekalla.

                  Mikä mahtaa moisen aiheuttaa että kylmällä ei sitten kirveelläkään tule niitä paineita? Bensapumppu+suodatin vaihdettu kokonaan uuteen, pumpun releen vaihdoin toiseen samanlaiseen mikä sulakerasiasta löytyi, siis vaihdoin paikkoja, kampiakselin tunnistin vaihdettu, tosin motonet anturi. Nyt on tilauksessa bensapaineen säädin, vaikka säädin vaikuttaa kyllä toimivan, tyhjäkäynnillä paine siinnä 2,5 bar ja kaasu pohjassa 3 bar, säädin siis 3 baarin säädin. Voiko kylmä ilma vaikuttaa säätimeen niin että päästää paineet suoraan läpi ja sitten yhtäkki pitää paineita ja auto käynnistyy?
                  no toi on jo hyvä tieto alottaisin siitä että tutkisin polttoainepumpun releen ohjauksen eli tuleeko releen kelalle jännite jos ei -> miksi ei tule? jos tulee -> kytkeekö rele virran pumpulle

                  eli yhtäkkiä sanoisin polttoainepumpun rele, polttoainepumppu tai ei niin todennäköinen kun kerta muuten rokkaa, kampuran asentoanturi
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • DrugLord
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 107
                    • Salo

                    #84
                    Originally posted by peto2 View Post
                    no toi on jo hyvä tieto alottaisin siitä että tutkisin polttoainepumpun releen ohjauksen eli tuleeko releen kelalle jännite jos ei -> miksi ei tule? jos tulee -> kytkeekö rele virran pumpulle

                    eli yhtäkkiä sanoisin polttoainepumpun rele, polttoainepumppu tai ei niin todennäköinen kun kerta muuten rokkaa, kampuran asentoanturi
                    Sulakeboxissa oli useampi samanlainen rele ja vaihdoin bensapumpun ja jonkun toisen releen keskenään ja en oo huomannu että mikään ois lopettanu toimintaansa, polttoainepumppu on vaihdettu kokonaan uuteen, kun sitä melkein ekana epäiltiin syypääksi, mutta ongelmat jatkuivat ja ihan äskettäin vaihdoin kampuran asentoanturin motonettianturiin, vanha oli kyllä melko kärsinnyt, mutta silti vaan ei kylmänä kerää paineita niinkuin kuuluisi.

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4582
                      • Tampere

                      #85
                      Originally posted by DrugLord View Post
                      Sulakeboxissa oli useampi samanlainen rele ja vaihdoin bensapumpun ja jonkun toisen releen keskenään ja en oo huomannu että mikään ois lopettanu toimintaansa, polttoainepumppu on vaihdettu kokonaan uuteen, kun sitä melkein ekana epäiltiin syypääksi, mutta ongelmat jatkuivat ja ihan äskettäin vaihdoin kampuran asentoanturin motonettianturiin, vanha oli kyllä melko kärsinnyt, mutta silti vaan ei kylmänä kerää paineita niinkuin kuuluisi.
                      Laita moottorin ollessa kylmänä polttoaineenpainemittari kiinni ja ohita polttoaine pumpun rele hyppylangalla. Samalla seuraa nouseeko polttoaineenpaine välittömästi johdon kytkemisen jälkeen.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • DrugLord
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 107
                        • Salo

                        #86
                        Originally posted by fraatti View Post
                        Laita moottorin ollessa kylmänä polttoaineenpainemittari kiinni ja ohita polttoaine pumpun rele hyppylangalla. Samalla seuraa nouseeko polttoaineenpaine välittömästi johdon kytkemisen jälkeen.
                        Mites tämä releen ohitus hyppylangalla menee käytännössä? Rele irti ja sähköjohto joidenkin liittimien väliin?

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8253
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #87
                          Originally posted by DrugLord View Post
                          Mites tämä releen ohitus hyppylangalla menee käytännössä? Rele irti ja sähköjohto joidenkin liittimien väliin?
                          juurikin näin, se että mitkä 2 yhdistetään pitää lukea siitä releen kyljessä olevasta kaaviosta
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • DrugLord
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 107
                            • Salo

                            #88
                            Originally posted by peto2 View Post
                            juurikin näin, se että mitkä 2 yhdistetään pitää lukea siitä releen kyljessä olevasta kaaviosta
                            Kts, pitänee huomenna kokeilla

                            Comment

                            • mtv67
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 364
                              • Kokkola

                              #89
                              mul oli samanlainen vika s50b32 koneessa.pumppu,releet,anturit tarkastettiin/vaihdettiin,ei auttanut.vika löytyi lopulta moottorinohjausboxista.kokeile lämmittää boxia hiustenkuivaajalla sillon ku vika päällä.
                              e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                              e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                              Comment

                              • DrugLord
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 107
                                • Salo

                                #90
                                Originally posted by mtv67 View Post
                                mul oli samanlainen vika s50b32 koneessa.pumppu,releet,anturit tarkastettiin/vaihdettiin,ei auttanut.vika löytyi lopulta moottorinohjausboxista.kokeile lämmittää boxia hiustenkuivaajalla sillon ku vika päällä.
                                Missä tämä moottorinohjausboxi tarkalleen sijaitsee?
                                Jos boxin joutuu vaihtamaan, niin voiko sellaisen hakea purkaamolta ja laittaa vaan kiinni ja toimii, vaiko pitääkö jotain koodailla etc...?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎