Tuli tuossa joku aika sitten ostettua e36 325 m50b25 ilman vanosta. Vuosimalli on -91 ja auto ostettaessa pölläytti hiukan savua. No nyt tuli todettua pikaisella testillä, että venttiilien ohjurikumet päästää öljyä läpi. Mistäs porukka on tilaillut autoihinsa noita ohjurikumeja ja kun selailin niin niitä on kahta erilaista sarjaa tarjolla 9/92- ja -9/92. Eli malli vaihtuu tuossa 9/92 ja mistähän mahtaisi löytyä kannesta numerosarja, jotta voisi varmistua sarjan sopivuudesta. Muutenhan osat voisi ostaa heti, mutta autoon tehty pari vuotta sitten kannen oikaisu ja ei ole varmuutta onko kansi auton oma alkuperäinen vai vaihtokansi.
Kesärenkailla auto on välissä aivan älyttömän kova vetelemään uraisilla\kuluneilla tienpinnoilla. Oikein uraisella tiellä sopivalla nopeudella täryttää niin paljon rattia että tuntuu että jää kohta koko ruori käteen, mutta sitten hyvällä tiellä ei taas tärisytä eikä vetele yhtään.
Etuvanteissa et 16 ja sitä myötä varmaan pyörän kulmat edessä täysin pielessä.
Olikos tuossa e36:sen etupäässä kunnollisia säätömahdollisuuksia vakiona vai pitikö juuri tuohon rakentaa ne säätöosat itse?
Mikähän tuossa omassa kotterossa aiheuttaa tuon tärinän tyhjäkäynnillä yleensä lämpimänä? Nyt vaihdettu kaikki puolat uusiin ja ilmanoton haitariputki myös.
Mitenkäs helpolla noita lunastetaan? Kun perjantaina ajettiin perään ja meni ainakin takapuskuri, se puskurin lippa, naarmut takakonttiin, se korin osa kontin ja puskurin välissä ja varapyöräkotero hieman lyttyyn, saattoi mennä myös se metallinen kiinnike/iskunvaimennin tai mikälie jossa puskuri kiinni. Eikai tuosta vielä lunasteta. Mietin vaan kun kuitenkin koriinkin otti. Huomenna käydä vakuutusyhtiössä kyselemässä.
Kesärenkailla auto on välissä aivan älyttömän kova vetelemään uraisilla\kuluneilla tienpinnoilla. Oikein uraisella tiellä sopivalla nopeudella täryttää niin paljon rattia että tuntuu että jää kohta koko ruori käteen, mutta sitten hyvällä tiellä ei taas tärisytä eikä vetele yhtään.
Etuvanteissa et 16 ja sitä myötä varmaan pyörän kulmat edessä täysin pielessä.
Olikos tuossa e36:sen etupäässä kunnollisia säätömahdollisuuksia vakiona vai pitikö juuri tuohon rakentaa ne säätöosat itse?
Todennäköisesti juuri kulmat on päin peetä tai sitten renkaat "huonot". Tai sitten molemmat Tarpeeksi pehmeällä sivuvallilla varustetut renkaat alle, niin ei pitäs vedellä vaikka camberitkin olis mitä sattuu. Kovemmilla kumeilla taas saa ollu aika lähellä nollaa että kulkee vetelemättä. Ja jos pelkästään kuluneella asfaltilla tärisyttää, niin aurauskulmat on pielessä.
Comment