Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 päästöongelma pikasta apua kaivataan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaszka
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 92
    • Maapallo

    #16
    kävinpä toissapäivänä yrittämässä leimaa, huudatin n.25km matkan 3 vaihteella 100 km/h ja kovia kiihdytyksiä, sekä 80 km/h alueella 2 vaihteella yli 5000 rpm, luulis että katit kuumenisivat tollasella käytöllä, mut voi p****e päästöt menny huonommiksi kuin ekalla sivulla mainitut joka osaalueella, paitsi lambda arvo parani(vaihdettiin) on kyllä semmone ihme vika että melkei pitäs viedä korjaamolle...ku niilä on laitteet jolla mitata ne puolat ja muut systeemit kunnolla...sais joskus sen kuntoonkin.

    ps. pakoputkistokin tutkein ennen jälkitarkastusta ei näytä vuotavan mistään
    E36 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=253393

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #17
      Katit tod.näk tyhjät jos ei lämmittäminen auta ollenkaan.

      Comment

      • Jaszka
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 92
        • Maapallo

        #18
        ite veikkaan että katit on, koska ekalla kerralla yli 2000 rpm kokeessa hc arvo meni läpi, mutta co hiukan yli, mutta se joutokäynti edelleen suurin ongelma, sekin taitaa vaikuttaa hiukan tähän yli 2000 rpm kokeeseen...
        E36 osaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=253393

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #19
          Tuntuuko satunnaisia tärähdyksiä persiissä kun istut autossa kun se on ollut jonkin aikaa tyhjäkäynnillä? Siis moottorin tekemiä tärähdyksiä?

          E: eikun siis oliko se hc mennyt kuriin ihan ok? Jos näin niin ei sitten mitään.
          Last edited by Perlenbacher; 23-07-2012, 11:39.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11122
            • Oulu

            #20
            Mulla ainakin tärähtelee satunnaisesti tyhjäkäynnillä. Katsastuksessa hc oli 98 tyhjäkäynnillä ja 20 kierroksilla. En oo jaksanu stressata ton takia, mut perlenbacherilla on ilmeisesti tietoa tästä, niin kerro ihmeessä.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #21
              Aika perus M52 vika vanhemmiten, 250tkm jälkeen baut.

              Mulla korjaantu osa tuosta tärähtelystä (poksauttaa palamattomia putkessa) kun vaihdoin ngk tulpat boschiin. En tiä oliko joku maanantaikappale seassa noissa japsitulpissa. Molemmat satsit oli siis uusia.

              Lopun tärähtelyn tekee sitten kuluneet pakoventtiilit/seetit.

              Ja tosiaan ei ole kovinkaan häiritsevää, ja jos menee vielä päästöistä läpi niin eihän siinä mitään, tärähdelköön
              Last edited by Perlenbacher; 23-07-2012, 16:34.

              Comment

              • Miqe
                Newbiemmer
                • Mar 2012
                • 6
                • Suomi Finland

                #22
                Originally posted by fRONik-_- View Post
                Näinhän se on!
                Päteeköhän ihan näin?

                Muistelisin joskus opiskelleeni ohjainlaitteiden raja-arvojen tunnistuksesta. Aika alkukantasissakin laitteissa mahtaa olla jo järjestelmä joka tunnistaa anturin 'rikkinäiseksi' mikäli signaali menee asetettujen raja-arvojen ulkopuolelle. Tällöin ohjainlaite käyttää 'oletusarvoa' päinvittua olleen signaalin tilalla. Oletusarvohan ei siis ole yhtä tarkka kuin oikea reaaliaikainen signaali, mutta täyttää funktiot. Luulen että sama tapahtuu myös signaalin poistuessa kokonaan. Olenko ihan metsässä? TLDR: Ohjainlaite reagoi vialliseen ja puuttuvaan ilmamassamittariin samalla tavalla?

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #23
                  Mistähän johtuu kun kierrättää tyhjäkäynnillä noin 800-900 rpm, niin täristää autoa? Voiskohan toi vanoksen tiiviste olla tuohonkin syyllinen? Autossahan on vielä toi aaltomainen veto, kun kiihdyttää kaasu pohjassa.:think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16361
                    • Leppävirta

                    #24
                    Originally posted by janke View Post
                    Mistähän johtuu kun kierrättää tyhjäkäynnillä noin 800-900 rpm, niin täristää autoa? Voiskohan toi vanoksen tiiviste olla tuohonkin syyllinen? Autossahan on vielä toi aaltomainen veto, kun kiihdyttää kaasu pohjassa.:think
                    Sulla vissiin E39 vai? No jokatapauksessa katsoppa onko flektissä kaikki siivet tallella. Osaa ravistaa tyhjäkäynnillä jos lapoja puuttuu.

                    Vikakoodit kannattaa lukaista jos vaikka ois mahdollisesti jokin asentoanturi sökö (nokka/kampura)
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Sulla vissiin E39 vai? No jokatapauksessa katsoppa onko flektissä kaikki siivet tallella. Osaa ravistaa tyhjäkäynnillä jos lapoja puuttuu.

                      Vikakoodit kannattaa lukaista jos vaikka ois mahdollisesti jokin asentoanturi sökö (nokka/kampura)
                      Jep. Eli flekti on ehjä ja imuvuodot on korjattu sekä kampparin ja nokan tunnistin vaihdettu. Vikakoodeissa ei näy mitään. Enää ei pitäisi olla kun bensanpaineen säädin, tulpat ja vanoksen tiiviste jäljellä vaihtoehdoista, missä vika voisi olla. Tulpillakaan ei ole ajettu vielä 10tkm ja ovat vielä marmorilta haetut NGK:t. Aikaisemmin käyttänyt Bossia ja ovat mielestäni olleet parempia toimimaan. Mutta voiko tulpat vaikuttaa edellämainitulla tavalla? :think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16460
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by janke View Post
                        Mutta voiko tulpat vaikuttaa edellämainitulla tavalla? :think
                        Ei voi, kipinää ne kaikki antaa sen verran että päästöistä menee läpi niiden puolesta.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ei voi, kipinää ne kaikki antaa sen verran että päästöistä menee läpi niiden puolesta.
                          Noin vähä arvelinki.
                          Katsastus oli heinäkuulla ja päästöistä meni läpi, vaikka oli imuvuotokin!
                          Eli sen täytyy olla sitten toi vanoksen kuluneisuus, kuten täällä on aikaisemminkin todettu.
                          Olisi kiva vain kuulla täällä, että onko kukaan muu todennut tuota kierrosten röpellystä tuossa 800-900 rpm kohdilla ja saanut sen poistettua jollain konstilla?

                          Niin ja jäi tuossa mainittematta että, kierrosten laskettua juurikin tuolla 8-1000rpm kohdalla hidastuu, ja huomaa paikallaankin, kun kaasuttelee.:think

                          Edit: Niin mottihan tuossa on m52b25
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #28
                            Vielä olisi tieto tarpeen?

                            Onko kenelläkään hajonnut toi lisäilmaluistin (icv) ja miten se on oireillut?:think
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • AaaVee
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 60
                              • Luumäki

                              #29
                              328 päästöt päin mäntyä kiire

                              Käytin sitten tuota omaa 328 (M52b28) leimalla ja tulos oli negatiivinen. Missähän voisi olla vikaa kun pakokaasumittauksen tulos oli seuraava

                              Tyhjäkäynti Yli 2000rpm

                              CO-pitoisuus 0,17 ja 0,27 <----- ovat ok
                              HC-pitoisuus 265 ja 99 <--- sallittu 100
                              CO2-pitoisuus 15 ja 14,8<-- on ok
                              o2-pitoisuus 0,29 ja 0,47 sallittu 5,0

                              Autolla on ajettu 270 tkm
                              Last edited by AaaVee; 13-10-2012, 10:21.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16361
                                • Leppävirta

                                #30
                                Kokeileppa päästöt ottaa siten että ajat katalysaattorin todella kuumaksi. Sitten heti pakokaasutesti siihen perään. Eli joko poletat paikallaan korkeilla kierroksilla jonkun aikaa tai ajat pienellä vaihteella maantiellä.

                                Jos siis tätä ei ole jo tehty. Sitten voi olla vaikkapa katti jo ehtoo puolella.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎