memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Originally posted by Miki View Post
    Kirjoittelin tänne pari viikkoa sitten sigun taxin lämpöongelmista tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Vesipumppua ja viskoa neuvottiin uusimaan, en ole vielä kerennyt tutkimaan niitä lähempää.

    Eilen kuitenki ilmeni että lämmöt käyvät punaisella myös ihan maantieajossa. Onko vikaa myös termostaatissa?
    Onkos siellä nestettä riittävästi järjestelmässä?

    Leave a comment:


  • Miki
    replied
    Kirjoittelin tänne pari viikkoa sitten sigun taxin lämpöongelmista tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Vesipumppua ja viskoa neuvottiin uusimaan, en ole vielä kerennyt tutkimaan niitä lähempää.

    Eilen kuitenki ilmeni että lämmöt käyvät punaisella myös ihan maantieajossa. Onko vikaa myös termostaatissa?

    Leave a comment:


  • Jylyppy
    replied
    Eikös tuon signaalin pitäs sahata, eikä vaan yhtä lukemaa näyttää. Näin ainaki omassa pimeellä lambdalla teki. Uuden kun vaihto, niin yleismittarin lukema sahaa olikohan nyt 0.5-4.5 voltin väliä. Lukemia en enää niin tarkkaan muista, mut tuota luokkaa kuiten.

    Leave a comment:


  • baijeri88
    replied
    mittasin tänää lambdan jännitteitä, kun kiihtyy vähän epätasaisesti ja penkissä tehot oli vain 185hv. Lämmitys näytti 0 volttia ja signaali 0,44volttia tasaisesti. Yleismittarilla siis mittasin. Voiko tuosta sanoa varmasti että lambda on rikki? Kone ei ollut kyllä normaalilämmöissä ja käytin ehkä max 10minuuttia.

    Vai pitääkö vielä polkea putki punaseks ja sitten mitata uudestaan?

    johtojen värit oli lämmitys: vihreä ja ruskea
    signaali: keltainen ja musta

    Leave a comment:


  • coupe320
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Eikös tuo nokan anturilta vaikuta.
    tuosta tuli mieleen että tilasi m50b25 vanokseen kl varaosalta nokan anturin, tuli vemo merkkinen tarvike eli onkohan tuo kovin pitkä ikäinen anturi.. luuluis ettei nyt kuitenkaan ihan kuraa.

    ei tosin ollu mitään vaikutusta edelliseen boschin anturiin, että ei tuossa tainnu vika ollakkaan, itellä kun rupes nykimään kovemmissa kiihdytyksissä 3000-4500 rpm. ja vaikkapa ylämäkeen ajaessa tasakaasulla kun kierroksen on n2000 rpm. lambda vaihettu, oisko imm vika?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Edelleenki vaivaa m52 b28 satunnainen sammuilu esim liikennevaloihin tultaessa + epätasainen tyhjäkäynti + puutuneisuutta alakierroksilla.

    Tähän asti vaihdettu:
    -Haitarikumi + siitä lähtevä kumiputki + tiivisteet
    -Separaattori + letkut
    -Icv + tiivisteet
    -Viallisen lambdan tilalle uusi toimiva
    -Tulpat + orig ilmansuodatin
    -Lämpötila anturi (Double temperature switch)

    Vikakoodeja ei ole.

    Voiko esim nokka-akselin anturi välillä pätkäistä eikä jättäisi vikamuistiin mitään jälkeä?
    Eikös tuo nokan anturilta vaikuta.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Edelleenki vaivaa m52 b28 satunnainen sammuilu esim liikennevaloihin tultaessa + epätasainen tyhjäkäynti + puutuneisuutta alakierroksilla.

    Tähän asti vaihdettu:
    -Haitarikumi + siitä lähtevä kumiputki + tiivisteet
    -Separaattori + letkut
    -Icv + tiivisteet
    -Viallisen lambdan tilalle uusi toimiva
    -Tulpat + orig ilmansuodatin
    -Lämpötila anturi (Double temperature switch)

    Vikakoodeja ei ole.

    Voiko esim nokka-akselin anturi välillä pätkäistä eikä jättäisi vikamuistiin mitään jälkeä?

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Tuli vaan mieleen että toi rupes valuttaa aika nopeeseen tahtiin tota jäähdytysnestettä kun laitto lämmöt täysille ohjaamosta. Ja en näiden oireiden ja vesien katoamista ennen kertaakaan laittanut yhtään lämmitystä ohjaamoon kun oli niin kuumat kelit. Voisko joku lämmityslaitteen letkuista siis olla vuodon kohteena? :think

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Originally posted by Nutcase View Post
    Jos 4-koneinen, tarkista, ettei vuoda jompikumpi muoviyhde. Itsellä murtui alemman yhteen ylempi nippa päästään, siirsin letkua alemmas ja kiristin -> toimii.
    Moottorina on 2,5 litranen m50

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Originally posted by Aki T View Post
    Kuulostais vähän siltä ettei saa maata. Tarkista, että akun maakaapeli on kunnolla rungossa.
    Pitää tarkistaa!

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Originally posted by Mbi View Post
    Hankala kuivata kun päällepäin aivan kuiva koko kone. Vuotaa varmaankin jostain imusarjan alta kun sinne ei nää kunnolla. Siis se vuotaa sitä jo sillo ku yrittää ilmata järjestelmän niin eikös toi aija turhaa toi ilmaaminen ole kun vetää uutta ilmaa sieltä vuotokohdasta takasin. Täytyy viedä maanntaina huoltoon auto. Muuten todellakin korjaisin ite tollasen vian mutta ei ole täällä helsingissä mitään paikka itsellä missä korjata eikä työkalujakaan.
    Onko mitään suositeltavaa paikka mihin voisin viedä auton korjattavaksi? Halpa paikka pitäisi olla. Helsingistä päin?
    Jos 4-koneinen, tarkista, ettei vuoda jompikumpi muoviyhde. Itsellä murtui alemman yhteen ylempi nippa päästään, siirsin letkua alemmas ja kiristin -> toimii.

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Hankala kuivata kun päällepäin aivan kuiva koko kone. Vuotaa varmaankin jostain imusarjan alta kun sinne ei nää kunnolla. Siis se vuotaa sitä jo sillo ku yrittää ilmata järjestelmän niin eikös toi aija turhaa toi ilmaaminen ole kun vetää uutta ilmaa sieltä vuotokohdasta takasin. Täytyy viedä maanntaina huoltoon auto. Muuten todellakin korjaisin ite tollasen vian mutta ei ole täällä helsingissä mitään paikka itsellä missä korjata eikä työkalujakaan.
    Onko mitään suositeltavaa paikka mihin voisin viedä auton korjattavaksi? Halpa paikka pitäisi olla. Helsingistä päin?

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    vuotaako vesipumppu tai termarikotelo ? ilmaus suoritettu? Mikset kuivaile ylimääräsiä nesteitä sieltä konehuoneesta, kone käyntiin ja katso mistä vuotaa? Vielä vaikka kaveri tarkkailemaan ettei lämmöt nouse liikaa.
    Last edited by dabbe; 14-06-2013, 23:15.

    Leave a comment:


  • Mbi
    replied
    Nyt selvisi miksi nostaa lämpöjä paikalla ollessaan. Jäähdytysneste oli lähes lopussa. Ja tänään selvisi että se tiputtaa sitä pois jostain keulan etuosasta. Ei tiputa syylärin liitoksista. Enemmänkin öljysuodattimen kohdalta? Sieltä myös kuuluu kun paisuntasäiliöön puhaltaa niin suhinaa ja sit rupeaa tippumaan nestettä maahan. Mitkä letkut siihen kohdille menee?
    Voisiko siellä olla jokin letku murtunut liitoksesta yms? :think

    Leave a comment:


  • tommi--fi
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kuvassa muovi nro. 15 (51718156259) sieltä yleensä menee paskaksi jos ritälän takaa paistaa maa. Tarvike/m-sport m3 puskuriin menee normimallin muovi, mutta aidossa m3 puskurissa on käsittääkseni eri osa. Lisäksi kannattaa katsoa että muovit 6 (51718156247 & 51718156248) on ehjiä. Muovi 15 nimittäin tulee niihin kiinni ja monesti kiinnikkeet on lohjennu mukana irti.


    Tuossa näkyy ne m3 ilmanohjaimet numerolla 20 (51712233361 & 51712233362). Lisäksi sieltä voi puuttua myös 27 numerolla olevat muovit (51711977117 & 51711977118). Nämäkin on aidossa m3 mallissa erit, mutta tarvike/m-sport puskuriin menee normimallit.




    Hommaan kannattaa sitten varata pussillinen ruuveja 07119901299 ja vastakappaleita 07129904217.


    Ei.
    mihin väliin tuo ylemmän kuvan 6 (vai 5) kuuluu? Missä vaiheessa keulan kasausta ne pitäisi sinne ssurvoa? Ei vaan oma pää toiminut niitä sovitellessa ja jäivät lattialle.

    ehjiä sopii tarjota privalla.

    Leave a comment:

Working...
X