memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aki T
    replied
    Originally posted by AatuPaatu View Post
    Tarviiko viedä auto suuntaukseen, jos vaihtaa takaiskareiden yläpään nippeleitä?
    Eli kuvasta osat 6,10 ja 13.
    Ei tarvi.

    Leave a comment:


  • Aki T
    replied
    Originally posted by Nutcase View Post
    Kahdella ladatulla akulla oln koitanut, pitäisikö tuon laturin vaikuttaa käynnistyvyyteen vaikka akussa olisi virtaa?
    Kuulostais vähän siltä ettei saa maata. Tarkista, että akun maakaapeli on kunnolla rungossa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by MinDBeaT View Post
    Fak, niinpä tietysti... No, mikä se on se muovilipare, joka tulee puskurin /koneen alle, ettei maa paista puskurin läpi katsottuna? Samallahan senki tuonne puskee, kun jossain töyssässä pamahti palasiksi :think
    Kuvassa muovi nro. 15 (51718156259) sieltä yleensä menee paskaksi jos ritälän takaa paistaa maa. Tarvike/m-sport m3 puskuriin menee normimallin muovi, mutta aidossa m3 puskurissa on käsittääkseni eri osa. Lisäksi kannattaa katsoa että muovit 6 (51718156247 & 51718156248) on ehjiä. Muovi 15 nimittäin tulee niihin kiinni ja monesti kiinnikkeet on lohjennu mukana irti.


    Tuossa näkyy ne m3 ilmanohjaimet numerolla 20 (51712233361 & 51712233362). Lisäksi sieltä voi puuttua myös 27 numerolla olevat muovit (51711977117 & 51711977118). Nämäkin on aidossa m3 mallissa erit, mutta tarvike/m-sport puskuriin menee normimallit.



    Hommaan kannattaa sitten varata pussillinen ruuveja 07119901299 ja vastakappaleita 07129904217.
    Originally posted by AatuPaatu View Post
    Tarviiko viedä auto suuntaukseen, jos vaihtaa takaiskareiden yläpään nippeleitä?
    Eli kuvasta osat 6,10 ja 13.
    Ei.
    Last edited by Pazi88; 14-06-2013, 15:17.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Janne123 View Post
    Onko kellään tullut ongelmia m52:n kanssa starttia paikalleen laittaessa? Kytkinremontin jälkeen laatikko meni hyvin paikalleen mut starttia laittaessa tulikin ongelma et startti ei uppoa laatikossa olevaan ohjuritappiin millään. Tilan puutteen takia ei oikein kunnolla pääse kädelläkää painamaan starttia

    Otanko vingun ja ajan laatikon kupeesta sen ohjuritapin helvettiin?
    Hiomapaperilla pyörittelee tapista hapettumat pois.

    Leave a comment:


  • AatuPaatu
    replied
    Tarviiko viedä auto suuntaukseen, jos vaihtaa takaiskareiden yläpään nippeleitä?
    Eli kuvasta osat 6,10 ja 13.

    Leave a comment:


  • MinDBeaT
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Anturin paikka on neekerimallissa ja ämmäläisissä jarrun jäähdytysilman putkessa joka siis pitäisi mennä siitä sumuvalon viereisestä aukosta lokarin aukkoon. Mars marmorille ostamaan semmoset. On muuten kallista muovia ne. Normimallin osat ei passaa edes sovittamalla.
    Fak, niinpä tietysti... No, mikä se on se muovilipare, joka tulee puskurin /koneen alle, ettei maa paista puskurin läpi katsottuna? Samallahan senki tuonne puskee, kun jossain töyssässä pamahti palasiksi :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by MinDBeaT View Post
    Missä näissä nyt tarkkaanottaen sijaitsee se ulkolämpötila anturi? Ilmeisesti tämän johdon (keltainen liitin) löysin roikkumasta holtittomasti sumarien takaa, mutta missä se on se itse anturin paikka? :think

    Autossa siis jälkiasennettu m-puskin, jossa ei noita tuulenohjaimia ole, missä sen ilmeisesti kuuluisi olla, joten missä se ns. tavis mallissa sijaitsee?
    Anturin paikka on neekerimallissa ja ämmäläisissä jarrun jäähdytysilman putkessa joka siis pitäisi mennä siitä sumuvalon viereisestä aukosta lokarin aukkoon. Mars marmorille ostamaan semmoset. On muuten kallista muovia ne. Normimallin osat ei passaa edes sovittamalla.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Originally posted by Nutcase View Post
    Kahdella ladatulla akulla oln koitanut, pitäisikö tuon laturin vaikuttaa käynnistyvyyteen vaikka akussa olisi virtaa?
    Kokeileppas ottaa laturin päästä johdot irti ja sitten kokeilla starttaamista, itelläni oli laturi niin huonoon kuntoon päässyt että teki jotain oikosulkua tjsp. ja akku oli hetkessä tyhjä, laturi irti ja johan starttas.

    Leave a comment:


  • TriplaKoo
    replied
    Originally posted by TriplaKoo View Post
    Searchillakin etsiskelin ja tutkin noita mittaristo-juttuja, mutta ei löytynyt.

    Voiko MotoMeter-mittaristo olla E36:ssa jotenkin erilainen eri runkomallien välillä? Eilen yritin ottaa mittaristoa irti ja ruuvit jne. lähti, mutta ne klipsit puuttui mittariston takaa kokonaan ja ei sormivoimalla saanut mihkää liikuteltua. 316 Sedanissa oli just ne kääntöklipsit.

    Ois kiva saada irti, et saa mittariston pelaamaa.. Auto E36 Touring 320 -95

    Ei kellään ole tähän vastausta vai onko mahdollisesti vaan liittimen klipsit hajalla?

    Sitten kiinnostaisi samaisesta autosta, että jossei aikasemmin ole ulkolämpömittaria ajotietokoneessa ollut ja vaihtaa sellaisen ajotietokoneen missä se on, niin löytyykö johto jo valmiina, eli hommaa vain anturin puskurin taakse ?

    Leave a comment:


  • Mikko.92
    replied
    Originally posted by Mbi View Post
    Selvisi syy siihen miksi nosti lämpöjä paikaltaan. Jäähdytysnestettä ei ollut ollenkaan paisuntasäiliössä kun avasin korkin kun kone oli kylmä. Tosin ei sinne mennytkään kuin ehkä puolilitraa? ajoin koneen kuumaksi ja neste oli silloinkin vielä samassa paikassa kuin ennen ajoa. Nyt lämmöt pysyvät koko ajan puolivälissä eivätkä nouse mihinkään... Mutta mihin nesteet olivat voinneet kadota?:think
    Tuli ajettua jo tänään lähes 250km ja ei mitään ongelmia lämpöjen kanssa.
    Itsellä aikanaan vuoti nestettä paisarin alaosasta, niin hiljakseen että en huomannut muusta kun että säiliö tyhjentyi pikkuhiljaa.

    Leave a comment:


  • MinDBeaT
    replied
    Missä näissä nyt tarkkaanottaen sijaitsee se ulkolämpötila anturi? Ilmeisesti tämän johdon (keltainen liitin) löysin roikkumasta holtittomasti sumarien takaa, mutta missä se on se itse anturin paikka? :think

    Autossa siis jälkiasennettu m-puskin, jossa ei noita tuulenohjaimia ole, missä sen ilmeisesti kuuluisi olla, joten missä se ns. tavis mallissa sijaitsee?

    Leave a comment:


  • whjkn
    replied
    E36 käynnistys onkelma

    Mikäköhän mahtaa vehkeessä olla, kun ajoittain käynnistäessä moottorista kuuluu vajaa 10sek ajan suht kova särinä ja sitten loppuu kun seinään. Pirssi on 92vm 325 ilman vanosta. Sitten toinen vika on se että kun ottaa kaasulta jalan pois, niin kierrokset laskee hyvin hitaasti. Vituttaa vaan, kun joutuu vaihdetta vaihtaessa odottamaan reilu sekunnin ennen kun uskaltaa nostaa kytkintä.

    Leave a comment:


  • Nutcase
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Jos laakerit ja liukurenkaat ovat ok-kunnossa niin ihan yhtä vaivaton se on sekin pelkän jännitteensäätäjän vaihto.

    Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, ettei vain ole pelkästään akku kuollut jos ei laturinkaan jälkeen tule eloa?
    Kahdella ladatulla akulla oln koitanut, pitäisikö tuon laturin vaikuttaa käynnistyvyyteen vaikka akussa olisi virtaa?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    Edellinen omistaja oli lyönyt lenkillä venttiilinkoppaan, josta seurauksena oli tullut reikä. Muovia siis koppa. Reijän jälkeen koppa oli paikattu jollain mäskillä reikä umpeen. Ajattelin etsiä ehjän venttiilikopan sigun autoon(m52b25). Sopiiko kaikkien m52 moottoreiden venakopat tohon vai ainoastaan 323i moottorien kopat?
    Sopii kunhan on sinkkuvanoksellisesta. Eikä oo väliä mistä korista kone on peräisin. 9/95 vaihtuu sitten alumiininen koppa muoviseen. Alumiinisessa on erillinen teline lamdan johdoille ja muovisessa on valettu siihen muoviin ne kiinnikkeet. Lisäksi puolien johtosarjan kotelo on erilainen muovisessa ja alumiinisessa ja ne ei passaa ristiin (ainakaan ilman soveltamista). Jotenka kannattaa katsoa että se uus koppa on joko muovia tai alumiinia sen mukaan mikä itellä on.

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Edellinen omistaja oli lyönyt lenkillä venttiilinkoppaan, josta seurauksena oli tullut reikä. Muovia siis koppa. Reijän jälkeen koppa oli paikattu jollain mäskillä reikä umpeen. Ajattelin etsiä ehjän venttiilikopan sigun autoon(m52b25). Sopiiko kaikkien m52 moottoreiden venakopat tohon vai ainoastaan 323i moottorien kopat?

    Leave a comment:

Working...
X