E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemarituristi
    replied
    Originally posted by Bemarituristi View Post
    Moi!

    Auton seistyä noin viikonverran, ja eilen kun lähti ajamaan, niin ratti oikealle kääntynyt todella paljon suoraan ajettaessa.
    Myöskin töyssyissä alkanut kuskinpuolelta takaa kuulua kolinaa. Kolina kuuluu pienissä hiekkatiellä olevissa epätasaisuuksissa, mutta ei isoissa kuopissa.
    Olisikohan jokin takapään pusla? Takavakaajan puslat? Takatukivarren puslat? Takakelkka, en jaksa uskoa?

    Muistilistaa että mitä kaikkea tulisi uusia kun alustaa rempataan nelipyöräsuuntausta varten? Siis joitain edukkaita osia jotka kannattaa vaihtaa samalla kun remppaa.

    Eteen:

    Taakse: Takavakaajankumit, takaiskareiden ylälimput, takatukivarsien puslat/takatukivarret

    Onko takatukivarsien etummaiset puslat millainen homma vaihtaa?
    Toinen puoli ihan irti ja huonon näköinen. Vai kannattaako vaihtaa koko tukivarsi?

    Entä miten katsotaan takaiskarin yläpään kunto

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    Pystyykö orkkiksena takaanta säätämään mitenkään takaanta campperia? Lisää tarvisi sigun autoon.


    Pultista nro. 10. Hae suoraan 10, 11 ja 12 uusia, jos näyttävät ruosteisilta. Katkeaa aika varmasti kun aukoo.

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Pystyykö orkkiksena takaanta säätämään mitenkään takaanta campperia? Lisää tarvisi sigun autoon.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    Ylöspäin varovasti leveellä talttapää meisselillä kampeamalla nuo pitäisi kyllä lähteä:think
    Nuissahan on muistaakseni alumiinirunko kumin sisällä ja se menee helposti kyllä kieroksi ja niitä ei tahdo saada siistiksi enää mitenkään...

    Korjatkaa joku jos olen väärässä tästä nyt on pari kolme vuotta aikaa kun oon purkanu ko. osan..

    Edit: nuohan näyttää olevan tuon linkin mukaan vaan kympin kappale joten eikai tuolla väliä oo saako ehjänä vai ei.
    Ei ole alurunkoa, nostamalla/vetämällä lähtee ikkunan reiän reunuksesta irti, katsoo vaan että ei ole sisältä minkään muoviosan takana jumissa.

    Leave a comment:


  • Joonas31
    replied
    Mikäs mahtaa bemaria vaivata kun ajaa moottorin lämpimäks niin yhtäkkiä alkaa pätkimään ja sammuu? minuutti odottelua ja auto lähtee käyntiin ja toimii taas normaalisti kunnes vähän ajan päästä tekee saman tempun. Välillä kun saa uudestaan käyntiin ei nosta kierroksia kuin pariin tonniin vaikka kaasu ois pohjassa. Kylmänä ei mitään ongelmia. Autona e36 320 ´93

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Muistatko miten ne kiinni?

    Osa numero 9 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...m/vent_window/
    Ylöspäin varovasti leveellä talttapää meisselillä kampeamalla nuo pitäisi kyllä lähteä:think
    Nuissahan on muistaakseni alumiinirunko kumin sisällä ja se menee helposti kyllä kieroksi ja niitä ei tahdo saada siistiksi enää mitenkään...

    Korjatkaa joku jos olen väärässä tästä nyt on pari kolme vuotta aikaa kun oon purkanu ko. osan..

    Edit: nuohan näyttää olevan tuon linkin mukaan vaan kympin kappale joten eikai tuolla väliä oo saako ehjänä vai ei.

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    En ihan saanut varmaa kuvaa siitä että mitä tiivistettä tarkoitat mutta muistaakseni meni fallun coupea purkaessa kaikki ne tiivisteet sen verta mutkalle että uudet vaan suosiolla.. Loppuu suhinatkin samalla mikäli sikäli niitä on ollut

    Muistatko miten ne kiinni?

    Osa numero 9 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...m/vent_window/

    Leave a comment:


  • Bemarituristi
    replied
    Moi!

    Auton seistyä noin viikonverran, ja eilen kun lähti ajamaan, niin ratti oikealle kääntynyt todella paljon suoraan ajettaessa.
    Myöskin töyssyissä alkanut kuskinpuolelta takaa kuulua kolinaa. Kolina kuuluu pienissä hiekkatiellä olevissa epätasaisuuksissa, mutta ei isoissa kuopissa.
    Olisikohan jokin takapään pusla? Takavakaajan puslat? Takatukivarren puslat? Takakelkka, en jaksa uskoa?

    Muistilistaa että mitä kaikkea tulisi uusia kun alustaa rempataan nelipyöräsuuntausta varten? Siis joitain edukkaita osia jotka kannattaa vaihtaa samalla kun remppaa.

    Eteen:

    Taakse: Takavakaajankumit, takaiskareiden ylälimput, takatukivarsien puslat/takatukivarret

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Ei ainakaan ihan heti lähtenyt. Cäbissähän ikkunat menee alas, mutta coupessa ei. Coupessahan lasi vain painautuu tiivistettä vasten... :think
    Aah, aivan..

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Ei ainakaan ihan heti lähtenyt. Cäbissähän ikkunat menee alas, mutta coupessa ei. Coupessahan lasi vain painautuu tiivistettä vasten... :think
    En ihan saanut varmaa kuvaa siitä että mitä tiivistettä tarkoitat mutta muistaakseni meni fallun coupea purkaessa kaikki ne tiivisteet sen verta mutkalle että uudet vaan suosiolla.. Loppuu suhinatkin samalla mikäli sikäli niitä on ollut

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Ei ainakaan ihan heti lähtenyt. Cäbissähän ikkunat menee alas, mutta coupessa ei. Coupessahan lasi vain painautuu tiivistettä vasten... :think

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Miten irtoo e36 coupesta takasivulasien uloimmat tiivisteet? Auto pitäisi maalata yli mutta mitenhän mahtaa moiset lähteä irti? :think
    Nostamallahan ne vain? Voi olla vähän tiukassa aluksi. Tai siis näin ainakin cäbissä, enkä usko, että olisi mitenkään erityisen erilainen coupessakaan.. :think

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Miten irtoo e36 coupesta takasivulasien uloimmat tiivisteet? Auto pitäisi maalata yli mutta mitenhän mahtaa moiset lähteä irti? :think

    Leave a comment:


  • Juuso Karimo96
    replied
    Eli en oo tästä taas vähän aikaa kyselly, mutta
    jonkun aikaa takaperin heitin sähkömoottorin veivin tilalle kattoluukkuun ja hetken toimi moitteetta. Noh kunnes tyssähti, samalla meni siis vas. ikkuna, vas. takavalo ja lukuvalo.

    Aikani yritin selvittää ja tsekkasin sulakkeet ja kaikista meni virta läpi, noh tänään katoin 3 kerran sulakkeet ja ehjältä näytti.

    Kummallista tässä on se kun joskus tulee virtaa, saan vaikka ikkunan auki ja sitten taas ei tule, vaikka en liikkuisi mihinkään vaa painaisin nappia tai kattovaloa...:think

    Ehdotuksia mikä on? comfort rele myös tsekattu ja siinä ei ole vikaa.

    Leave a comment:


  • Mac
    replied
    Originally posted by Ville--- View Post
    Alko tuo kolmikutonen taas temppuilee. Avopuoliso tuli töistä kotia niin kuulemma sytty laturin merkkivalo ja auto sammui melkein heti sen jälkeen.
    Nyt ku yrittää startata niin kuulluu startista pelkkä klik. Kaikki sulakkeet on ehjät,akussa on virtaa ja startti on vaihdettu 1kk sitten. Niin ja naapurin nainen oli meinannut että kuulu joku ylimääränen ääni autosta.
    Laturi, itellä teki tossa joku viikko takaperin samalla tavalla, kokeile vielä toisella akulla ja katso jännite auton ollessa käynnissä.

    Leave a comment:

Working...
X