memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • World L
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Tuossa nyt on varmaan useampi ongelma päällä.. Kytkimeen nyt sen verran, että homma kannattaa aloittaa vaihtamalla kytkimen työsylinteri, tai edes ilmaamalla. Onkohan hajua millon on nesteitä vaihdeltu tuonne, vai onko ikinä? Vaihteiden väkisin survomisella et saa mitään hyvää aikaiseksi, vaan korkeintaan rikot laatikon syncrot.

    Humppausongelmat itselläni johtunut viallisesta lambdasta, voi kuitenkin johtua myös ilmamassamittarista (vai ilmamäärämittari? )- tuohon saat varmuuden nippaamalla ilmamassamittarista johdon irti. Jos irroituksen tai kiinnityksen jälkeen hakee vähän aikaa kierroksia, niin boxi vaihtaa vikaohjelmalle/vikaohjelmalta pois. Tämä tarkoittaa siis sitä, että IMM on kunnossa. Jos mitään muutosta et kuule, on IMM todennäköisesti rikki. Imuvuotojen tarkistus kuuluu myös asiaan, eli pienikin reikä kaasuläpän haitariputkessa saattaa aiheuttaa moista ongelmaa. Lambdan viallisuuden voi yrittää tarkistaa lukasemalla vikakoodit. Myös päästömittauksessa hyvällä tsägällä saattaa näkyä siten, että lambda-arvossa ei tapahdu mitään muutosta -> rikki.

    Startti-ongelmiin voisi kommentoida joku muu. Onko se nyt sitten solenoidin vai hiilten vika, jos pyörii läpi? :think Omaani ei ole vielä (onneksi) tarvinnut starttia vaihtaa.. *kopkop*

    eBaysta saa Boschin alkuperäistä lambda-anturia 90e hintaan. Älä osta tarviketta, ne eivät toimi. Kytkimen työsylinteriksi kannattaa ostaa vaikka Laakkoselta tai KL-Varaosista myös ihan "oikea" varaosa, eikä tarviketta. Itselläni kesti Motonetista hankittu random työsylinteri ehkä 500km ja sillon vitutti. Alkuperäisosa on pari kymppiä kalliimpi, mutta toimii ja kestää.
    Työsylinterin vaihdoin viime syksynä motonetin tarvikkeeseen, vanha vuoti pitemmän aikaa, joten ainakin kytkimelle meni tuoreet nesteet, jarruilla pyörii vielä vanhat nesteet (olleet varmaan useamman vuoden...). Täytyy varmaan vaihtaa kunnolliseen.

    Humppausta on tapahtunut koko auton omistusajan aina muutaman kuukauden välein. Viime vuonna luettiin vikakoodeja, ei antanut kun imm:n koska olin käyttänyt sen liitintä irti. Nollattiin koodit ja ei tullut enää sen jälkeen. Tulpat ja lambda (bosch) vaihdettiin toissa kesänä ja samalla putsasin icv:n. Myös tehofiltterin nakkasin samalla mäkeen ja hankin orkkiskotelon tilalle. Mikään ei humppausta ole parantanut vielä.

    Päästöt on parina vuotena mennyt läpi pienellä polkemisella ja antanut ihan ok arvoja.

    Startti temppuili paut viikon talvella, kun oli muutaman viikon seissyt, kun ajelin femmalla. Silloin se tosin vaan napsui. Vaihdellaan se jos enemmän alkaa vittuilemaan, on niin saatanan vittumaisessa paikassa...

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by World L View Post
    Mistähän lähtis vikaa ettimään? Kiihdyttäessä vaihdoin kolmoselle, vaihde ei mennyt sisään ja kuului kauhea skriik-ääni jostain. Tämän jälkeen kytkin ja vaihteet tuntuivat oudoilta. Illalla kun lähdin uudestaan ajamaan ensin startti pyöri tyhjää, seuraavalla yrityksellä käynnistyi. Kytkin tuntui todella jäykältä, mutta muuttui suht normaaliksi äkkiä. Kotiin päästyä huomasin, ettei vaihteet meinaa mennä sisään paikoillaan ollessaan, joutui kunnolla runttamaan, että sai pakin päälle, eikä muutkaan vaihteet helpommin menneet.

    Ja päivällä taas päätti kierrokset humpata, illalla taas kävi tasaisesti. Nyt pitkän aikaa käynytkin tasaisesti, viimeksi muistaakseni joskus talvella humppas.
    Tuossa nyt on varmaan useampi ongelma päällä.. Kytkimeen nyt sen verran, että homma kannattaa aloittaa vaihtamalla kytkimen työsylinteri, tai edes ilmaamalla. Onkohan hajua millon on nesteitä vaihdeltu tuonne, vai onko ikinä? Vaihteiden väkisin survomisella et saa mitään hyvää aikaiseksi, vaan korkeintaan rikot laatikon syncrot.

    Humppausongelmat itselläni johtunut viallisesta lambdasta, voi kuitenkin johtua myös ilmamassamittarista (vai ilmamäärämittari? )- tuohon saat varmuuden nippaamalla ilmamassamittarista johdon irti. Jos irroituksen tai kiinnityksen jälkeen hakee vähän aikaa kierroksia, niin boxi vaihtaa vikaohjelmalle/vikaohjelmalta pois. Tämä tarkoittaa siis sitä, että IMM on kunnossa. Jos mitään muutosta et kuule, on IMM todennäköisesti rikki. Imuvuotojen tarkistus kuuluu myös asiaan, eli pienikin reikä kaasuläpän haitariputkessa saattaa aiheuttaa moista ongelmaa. Lambdan viallisuuden voi yrittää tarkistaa lukasemalla vikakoodit. Myös päästömittauksessa hyvällä tsägällä saattaa näkyä siten, että lambda-arvossa ei tapahdu mitään muutosta -> rikki.

    Startti-ongelmiin voisi kommentoida joku muu. Onko se nyt sitten solenoidin vai hiilten vika, jos pyörii läpi? :think Omaani ei ole vielä (onneksi) tarvinnut starttia vaihtaa.. *kopkop*

    eBaysta saa Boschin alkuperäistä lambda-anturia 90e hintaan. Älä osta tarviketta, ne eivät toimi. Kytkimen työsylinteriksi kannattaa ostaa vaikka Laakkoselta tai KL-Varaosista myös ihan "oikea" varaosa, eikä tarviketta. Itselläni kesti Motonetista hankittu random työsylinteri ehkä 500km ja sillon vitutti. Alkuperäisosa on pari kymppiä kalliimpi, mutta toimii ja kestää.
    Last edited by kmn; 28-06-2013, 06:38.

    Leave a comment:


  • World L
    replied
    Mistähän lähtis vikaa ettimään? Kiihdyttäessä vaihdoin kolmoselle, vaihde ei mennyt sisään ja kuului kauhea skriik-ääni jostain. Tämän jälkeen kytkin ja vaihteet tuntuivat oudoilta. Illalla kun lähdin uudestaan ajamaan ensin startti pyöri tyhjää, seuraavalla yrityksellä käynnistyi. Kytkin tuntui todella jäykältä, mutta muuttui suht normaaliksi äkkiä. Kotiin päästyä huomasin, ettei vaihteet meinaa mennä sisään paikoillaan ollessaan, joutui kunnolla runttamaan, että sai pakin päälle, eikä muutkaan vaihteet helpommin menneet.

    Ja päivällä taas päätti kierrokset humpata, illalla taas kävi tasaisesti. Nyt pitkän aikaa käynytkin tasaisesti, viimeksi muistaakseni joskus talvella humppas.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Bemarituristi View Post
    Moi! Kaverin autossa ääntää vanos kovasti, ja mietimme vaihtoehtoja..
    Mistä porukat tilanneet vanoksia? Vai mitä tuolle kuuluis tehdä
    Moottori?

    Leave a comment:


  • Bemarituristi
    replied
    Moi! Kaverin autossa ääntää vanos kovasti, ja mietimme vaihtoehtoja..
    Mistä porukat tilanneet vanoksia? Vai mitä tuolle kuuluis tehdä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by conna View Post
    Etunavoissa siis tulee. Taakse pitää tilata erikseen.
    Juuri näin, oletin automaattisesti että etunavoista kyse.

    Leave a comment:


  • Bimmerniko
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    Onko orkkis ilmanputsari vai jonkinsortin voimafiltteri?
    orkkis tietenkin

    Leave a comment:


  • baijeri88
    replied
    nyt tarttes äkkiä apua!

    Meneekö moottorinohjaus johonkin vikatilaan jos lambdan lämmitys ei toimi?
    Lähinnä mietin, että kuuluuko lambdan antaa oikeaa signaalia silloin?
    Ei viitsis vaihtaa jos anturi onkin ehjä ja lämmitys vain rikki.
    Mikä ohjaa lambdan lämmitystä? Onko esim jotai releitä jota vois tarkastaa?
    Jos ei lämmitys vaikuta lambdan toimintaan niin vaihdan sitten vielä sen anturin ennen partyjä. :think

    Mittasin siis lambdan johdoista ja lämmitykseen ei tullut jännitettä ja signaali oli 0,44V

    e36 cab -93 m50

    Leave a comment:


  • suzuka
    replied
    Mistä mahtaa johtua että ei puhalla lämmintä ilmaa hyttiin ja nostaa lämpöjä helleilmalla (yli 25c)? Vesipumppu alkoi vuotamaan talvella, se vaihettiin jonka jälkeen rupes temppuileen, sen jälkeen vaihettiin termostaatti ja vesiventtiili tarkastettiin ja todettiin toimivaksi. Jäähdytinnesteet ei näytä katoavan minnekkään. Ihanniinku vesi ei vaan lähtis kiertämään.

    Ilmalukko?

    Kyseessä m41-kone.

    Leave a comment:


  • MinDBeaT
    replied
    Mikähän vikana kun e36 kaukosäätöinen keskuslukitus ei pelaa? Avaimeen vaihdettu paristot ja yritetty koodata uudelleen, ei toimi. Onko tuolle joku oma rasia jossain? :think Autossa on ollut jälkiasenteinen varashälytin systeemi, mutta poistettu käytöstä kun vanha omistaja otti ja meni pesemään tämän kaukosäätimen pesukoneessa. Oiskohan joku kytkentä mahdollisesti voinut jäädä irti... :think

    Keskuslukitus toimii lukosta käytettäessä niin kuin kuuluukin.

    Leave a comment:


  • conna
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    Osaisko joku sanoa tuleeko e36 323ti compactin uusissa pyörännavoissa laakeri samassa? Marmorilta haettuna
    Originally posted by jr66 View Post
    Tulee, kuten ainakin kaikissa e36 ja e30 malleissa. Laakeria ei edes saa erikseen mistään koska tuo napamateriaali on samalla laakerin ulkokooli, ymmärtääkseni.
    Etunavoissa siis tulee. Taakse pitää tilata erikseen.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by ///saMi View Post
    Osaisko joku sanoa tuleeko e36 323ti compactin uusissa pyörännavoissa laakeri samassa? Marmorilta haettuna
    Tulee, kuten ainakin kaikissa e36 ja e30 malleissa. Laakeria ei edes saa erikseen mistään koska tuo napamateriaali on samalla laakerin ulkokooli, ymmärtääkseni.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Originally posted by Bimmerniko View Post
    osaako kukaan sanoa kun vaikkapa kiihdyttää rajummin ja vaihtaa isompaa pykälää niin kone ei herää samantie vaan ns. yskäisee . tuo ilmanottoputkikin on vaihdettu ja putsailtu maffia yms.
    Onko orkkis ilmanputsari vai jonkinsortin voimafiltteri?

    Leave a comment:


  • Bimmerniko
    replied
    m50b25 yskimistä!!

    osaako kukaan sanoa kun vaikkapa kiihdyttää rajummin ja vaihtaa isompaa pykälää niin kone ei herää samantie vaan ns. yskäisee . tuo ilmanottoputkikin on vaihdettu ja putsailtu maffia yms.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Osaisko joku sanoa tuleeko e36 323ti compactin uusissa pyörännavoissa laakeri samassa? Marmorilta haettuna

    Leave a comment:

Working...
X