memebuy23buy

E36 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • salamine
    replied
    Kysyn niin tyhmän kysymyksen jota ei searchillakaan löytynyt että miten saa e36 sumuvalon kiinni m3 puskuriin, joko mulla on joku ihme kiinan puskuri tai sitten en vaan osaa, mutta millään en tajua miten sen saa siihen kiinni..

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Mitkä öljyt koneessa?
    Mullahan yksi M52 imi öljyä tyyliin litra/2tkm kun oli mobilit koneessa. Enpä itekkään ois uskonut että öljymerkin vaihdolla öljynkulutus hävisi melkein kokonaan. Itsekkin silloin pähkäilin jo moottorin sisäpesuja sun muita. Tämä vielä ilmeni heti yläpään remontin jälkeen.

    Aika kaukaa tuo haettu mut kerroinpa silti
    Edellisillä öljyillä teki samaa, nyt öljyinä Liqui Moly Leichtlauf HC7, 5w40.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Hmmh... tämäkin kävi mielessä. :think Forte Motorflush vai jotain muuta?

    Just katselin tarkemmin tuota kilometrimäärää niin ~2000km / litra voisi olla lähempänä todellisuutta.
    motorflush. Samat öljyt olleet ennen ja jälkeen flushin. Castrol magnatec

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Mitkä öljyt koneessa?
    Mullahan yksi M52 imi öljyä tyyliin litra/2tkm kun oli mobilit koneessa. Enpä itekkään ois uskonut että öljymerkin vaihdolla öljynkulutus hävisi melkein kokonaan.
    Ja mihinkähän öljymerkkiin vaihdoit ?

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Hmmh... tämäkin kävi mielessä. :think Forte Motorflush vai jotain muuta?

    Just katselin tarkemmin tuota kilometrimäärää niin ~2000km / litra voisi olla lähempänä todellisuutta.
    Mitkä öljyt koneessa?
    Mullahan yksi M52 imi öljyä tyyliin litra/2tkm kun oli mobilit koneessa. Enpä itekkään ois uskonut että öljymerkin vaihdolla öljynkulutus hävisi melkein kokonaan. Itsekkin silloin pähkäilin jo moottorin sisäpesuja sun muita. Tämä vielä ilmeni heti yläpään remontin jälkeen.

    Aika kaukaa tuo haettu mut kerroinpa silti

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Itselläkin vei öljyä mutta ei aivan noin paljoa kuitenkaan, sai silti 10tkm välissä about 3 litraa lisätä. Forte käsittely ja ei ole kuluttanut tämän jälkeen. Tai ei ole ainakaan tarvinnut lisätä.

    Hmmh... tämäkin kävi mielessä. :think Forte Motorflush vai jotain muuta?

    Just katselin tarkemmin tuota kilometrimäärää niin ~2000km / litra voisi olla lähempänä todellisuutta.
    Last edited by toNmbbA; 01-07-2013, 14:49.

    Leave a comment:


  • Rumilus
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mitä täytyy purkaa, jotta pääsee vaihtamaan ilmastoinnin kennon?
    Pitääkö syyläri ottaa pois?
    Puskuri, lyhdyt ja maskipelti. Syyläriä ei tarvii ottaa pois.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    m52b28 öljynkulutus.


    Eli kyseinen moottori vie paljon öljyä. Separaattori + putket uutta. Putkesta ei tule sinistä, eikä merkkaa alleen. Minne ihmeeseen se öljy häviää? öljynkulutus lähempänä 1l/1000km.

    Päästöt olivat erinomaiset pari viikkoa sitten katsastuksessa.

    Ja siis lisätään vielä että ei hävitä nesteitä eikä ole öljyjäkään nesteiden seassa.

    Loppuu ymmärrys kesken. Voisiko olla jossain jokin vuoto mikä vuotaisi vain moottorin käydessä ja sieltä kautta sitten roiskisi auton alle tai jonnekkin? Öljy propusta aikaisemmin oli vuotanut, kiristelin ja lopetti siitä vuotamisen ---> pohja aivan öljyinen.
    Itselläkin vei öljyä mutta ei aivan noin paljoa kuitenkaan, sai silti 10tkm välissä about 3 litraa lisätä. Forte käsittely ja ei ole kuluttanut tämän jälkeen. Tai ei ole ainakaan tarvinnut lisätä.

    Leave a comment:


  • Jylyppy
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    m52b28 öljynkulutus.


    Eli kyseinen moottori vie paljon öljyä. Separaattori + putket uutta. Putkesta ei tule sinistä, eikä merkkaa alleen. Minne ihmeeseen se öljy häviää? öljynkulutus lähempänä 1l/1000km.

    Päästöt olivat erinomaiset pari viikkoa sitten katsastuksessa.

    Ja siis lisätään vielä että ei hävitä nesteitä eikä ole öljyjäkään nesteiden seassa.

    Loppuu ymmärrys kesken. Voisiko olla jossain jokin vuoto mikä vuotaisi vain moottorin käydessä ja sieltä kautta sitten roiskisi auton alle tai jonnekkin? Öljy propusta aikaisemmin oli vuotanut, kiristelin ja lopetti siitä vuotamisen ---> pohja aivan öljyinen.
    Aja lämpimäksi, jätä käymään tyhjää vaikka 5 minuutiksi ja sit polkase reippaammin kaasua. Jos sillon pölähtää usvat putkesta, niin venttiilinvarsikumit päästää läpi.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    No sehän joko polttaa sen öljyn tai jostain vuotaa. Pese se kone pinelinellä ja painepesurilla joka puolelta niin ettei näy ulkopuolella öljyä. Sit tarkkaileen kertyykö öljyä johonkin. Esim. suodatinjalan juuresta ja öljypohjan tiivisteestä voi vuotaa ihan urakalla.

    Kun uusit separaattorin ja letkut, niin tarkistitko öljytikun putken? Se menee helposti umpeen juuresta ja huohotusöljyt ei pääse valumaan normaalisti alas.

    Mites savutus. Onko tarkastettu tyhjäkäynnillä, kylmäkäynnistyksessä ja kun vetää kaasu pohjassa. Missään tilanteessa ei ehjä kone tupsauttele savua. Pieni riskihän siinä on että lohkosta on kulunu pinnote pois ja sen vuoksi syö öljyä. Sillon ainoa vaihtoehto on uus lohko. Mut todennäköisesti siellä on kyl paljon helpommin korjattava ongelma.

    Joo öljytikun paluuputken tarkistin ja puhdistin, oli aivan tukossa. Sen olen huomannut että todella harvoin tupsauttaa hieman sinertävä/mustaa savua käynnistäessä, mutta ei kai se nyt niin niin paljoa vaikuta tuohon kulutukseen? Kyseinen savu ei haise öljylle vaan pikemminkin että auto kävisi liian rikkaalla. Pitää pestä kone läpi ja ruveta seurailemaan tilannetta.
    Last edited by toNmbbA; 01-07-2013, 07:50.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Mitä täytyy purkaa, jotta pääsee vaihtamaan ilmastoinnin kennon?
    Pitääkö syyläri ottaa pois?
    Last edited by QUASIMODO; 01-07-2013, 07:16.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Mites kun tyhjäkäynnillä polkaisee kierroksia ylöspäin ja kun laskee niin jää vähäksi aikaa leijaamaan n.1500 liepeille josta tippuu takas tyhjäkäyntiin.
    Voiko imuvuoto aiheuttaa tämän...
    Kyseessä M52B28

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    m52b28 öljynkulutus.
    No sehän joko polttaa sen öljyn tai jostain vuotaa. Pese se kone pinelinellä ja painepesurilla joka puolelta niin ettei näy ulkopuolella öljyä. Sit tarkkaileen kertyykö öljyä johonkin. Esim. suodatinjalan juuresta ja öljypohjan tiivisteestä voi vuotaa ihan urakalla.

    Kun uusit separaattorin ja letkut, niin tarkistitko öljytikun putken? Se menee helposti umpeen juuresta ja huohotusöljyt ei pääse valumaan normaalisti alas.

    Mites savutus. Onko tarkastettu tyhjäkäynnillä, kylmäkäynnistyksessä ja kun vetää kaasu pohjassa. Missään tilanteessa ei ehjä kone tupsauttele savua. Pieni riskihän siinä on että lohkosta on kulunu pinnote pois ja sen vuoksi syö öljyä. Sillon ainoa vaihtoehto on uus lohko. Mut todennäköisesti siellä on kyl paljon helpommin korjattava ongelma.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Voiskohan olla et on kannentiiviste palanu tai kiero kansi ja sekottelee jäähytysnesteiden kanssa... :think
    Ja siis lisätään vielä että ei hävitä nesteitä eikä ole öljyjäkään nesteiden seassa.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    m52b28 öljynkulutus.

    eli kyseinen moottori vie paljon öljyä. Separaattori + putket uutta. Putkesta ei tule sinistä, eikä merkkaa alleen. Minne ihmeeseen se öljy häviää? öljynkulutus lähempänä 1l/1000km.
    Voiskohan olla et on kannentiiviste palanu tai kiero kansi ja sekottelee jäähytysnesteiden kanssa... :think

    Leave a comment:

Working...
X