Originally posted by FinCode
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Vanne- rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostNormaalia autossa missä ei ole ohjauskulman rajoittimia ja nämä ovat yleensä vain niissä jotka ovat tehtaalta tulleet 17" vanteilla. Ko. osia asennetaan harrastajien toimesta kyllä, osanumero on tuossa http://bmwfans.info/parts-catalog/32111140479/ Eli autossasi ei ole mitään vikaa.
Joskus vuosia sitten aiemmassa 316i kolmekutosessa oli 17" fillarit, enkä muista moista ilmiötä. Nyt kun tuli taas kolmonen hommattua näillä älyttömillä pyörillä, niin arvelin että joko nämä ovat liikaa tähän automalliin.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
-
Originally posted by FinCode View PostOk, eli rajoittimien puute siis aiheuttaa tämän. Kiitos tiedosta.
Joskus vuosia sitten aiemmassa 316i kolmekutosessa oli 17" fillarit, enkä muista moista ilmiötä. Nyt kun tuli taas kolmonen hommattua näillä älyttömillä pyörillä, niin arvelin että joko nämä ovat liikaa tähän automalliin.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJospa siinä edellisessä on ollut nuo palikat ? Eivät ole liikaa nyt kun eivät silloinkaan, korirakenne on edelleen sama.
Tänään vaihdoin alle 7x16" et20 alut 205/55 renkaalla ja nämäkin tuntuivat hankaavan kiinni, ainakin vänkärin puolella. Noh, keskiviikolle varasin pyöränkulmien säädön, siellähän tuo selviää jos on jotain muutakin ihmeellistä kuin vinksallaan olevat kulmat.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
-
Kysytääs välillä itsekin...
Mahtuuko E36 edessä kääntymään 205/50R17-kumi?
Vanteen et-luku 25.
Vanteen keskeltä kaaren korkeimpaan kohtaan muistaakseni 310mm.
Ei taida onnistua kun 225/35R18 kumilla on siinä ja siinä ottaako kiinni, kun vanteen et-luku on 29 :think
Vaatii varmaankin 215/40R17-kumin?sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKysytääs välillä itsekin...
Mahtuuko E36 edessä kääntymään 205/50R17-kumi?
Vanteen et-luku 25.
Vanteen keskeltä kaaren korkeimpaan kohtaan muistaakseni 310mm.
Ei taida onnistua kun 225/35R18 kumilla on siinä ja siinä ottaako kiinni, kun vanteen et-luku on 29 :think
Vaatii varmaankin 215/40R17-kumin?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Tarvitsisin apua renkaiden valinnassa.
Autoon pitäisi saada talvirenkaat. Kesärenkaina on 8" leveät 17" vanteet ET 35 ja niillä 225/45/17 kumit ja nämä ovat tuntuneet hyviltä ajaa.
Auto on 328 sedan ja siinä on D2 alusta, joka on madallettu sen verran, että kesärenkailla aina säilyy maavara ja renkaat mahtuu pyörimään varmasti kuormattunakin.
Mulla olis valmiina 7" leveät 15" alkuperäisvanteet, mutta näissä kumin profiiliksi taitaa tulla vähintään 55. Ainakin tunnetuimmilla valmistajilla. Tuhoaako se ajettavuuden? Alustahan on aika tiukka. Vaatimus olisi lisäksi ettei alustan korkeutta tarvitse muuttaa kesä- ja talvirenkaiden välillä, koska silloin käsittääkseni täytyy aina tehdä pyörien suuntaus.
Jos täytyy kokonaan uudet renkaat ostaa, mikähän olisi paras vaihtoehto jos mennään puhtaasti ajettavuuden ehdoilla? Turhasta ei viitsisi maksaa. Onko 225/45/R17 hyvä myös talvirenkaille? Vai mieluummin 215/50 tai 205/50 tai jokin muu? Onko vanteelle ET35 paras vaihtoehto tuolle koolle? Alkuperäinen ET:hän on 42. Ja onko 8" optimi leveys vanteelle?
Kiitos jos saisin tähän hieman näkemystä.Last edited by Jonpe; 06-12-2015, 21:53.
Comment
-
-
Originally posted by Jonpe View PostTarvitsisin apua renkaiden valinnassa.
Autoon pitäisi saada talvirenkaat. Kesärenkaina on 8" leveät 17" vanteet ET 35 ja niillä 225/45/17 kumit ja nämä ovat tuntuneet hyviltä ajaa.
Auto on 328 sedan ja siinä on D2 alusta, joka on madallettu sen verran, että kesärenkailla aina säilyy maavara ja renkaat mahtuu pyörimään varmasti kuormattunakin.
Mulla olis valmiina 7" leveät 15" alkuperäisvanteet, mutta näissä kumin profiiliksi taitaa tulla vähintään 55. Ainakin tunnetuimmilla valmistajilla. Tuhoaako se ajettavuuden? Alustahan on aika tiukka. Vaatimus olisi lisäksi ettei alustan korkeutta tarvitse muuttaa kesä- ja talvirenkaiden välillä, koska silloin käsittääkseni täytyy aina tehdä pyörien suuntaus.
Jos täytyy kokonaan uudet renkaat ostaa, mikähän olisi paras vaihtoehto jos mennään puhtaasti ajettavuuden ehdoilla? Turhasta ei viitsisi maksaa. Onko 225/45/R17 hyvä myös talvirenkaille? Vai mieluummin 215/50 tai 205/50 tai jokin muu? Onko vanteelle ET35 paras vaihtoehto tuolle koolle? Alkuperäinen ET:hän on 42. Ja onko 8" optimi leveys vanteelle?
Kiitos jos saisin tähän hieman näkemystä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMikä tässä on ongelma, se että profiili ei saa olla isompi kuin 50 ? Miksi ? Hanki bussikortti tai laita noille 7x15 vanteille 205/60 renkaat.
Mietin, että kannattaako mun ostaa uudet kumit 15" vanteille vai isommat vanteet renkaineen. Mulla ei tosiaan ennen ole ollut autossa näin jäykkää alustaa enkä oikein tiedä miltä tällä tuntuu ajaa jos renkaissa on 60 ptai 65 profiili. Tuleeko siitä liian löysä tai muljuileva?
Comment
-
-
Originally posted by Jonpe View PostEi tässä ongelmaa ole, mutta sellainen tulee jos uudet talvirenkaat ei olekaan hyvät. Ehkä vähän epäselvästi ilmisin tämän.
Mietin, että kannattaako mun ostaa uudet kumit 15" vanteille vai isommat vanteet renkaineen. Mulla ei tosiaan ennen ole ollut autossa näin jäykkää alustaa enkä oikein tiedä miltä tällä tuntuu ajaa jos renkaissa on 60 ptai 65 profiili. Tuleeko siitä liian löysä tai muljuileva?
Oikea koko on tosiaan tuo 205/60-15 ja tottakai tuntuma menee aina pehmeämmäksi mitä korkeammat renkaat laittaa. Ehkä se on parempikin talvella jos alusta on jäykkä.
Comment
-
-
Originally posted by Jonpe View PostEi tässä ongelmaa ole, mutta sellainen tulee jos uudet talvirenkaat ei olekaan hyvät. Ehkä vähän epäselvästi ilmisin tämän.
Comment
-
Comment