Moro! Mitkä vanteet kyseessä ja millä hinnoilla liikkuu käytettyinä, mikäli siis aidot? En löytänyt mistää, että mitkä ois.
E46 Vanne- rengasfit -topic III
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E90 M doppelspeiche Style 220. Edessä 8,5*19 ja takana tuumaa leveämmät. Mikäli siis aidot.Originally posted by bmw-mies View PostMoro! Mitkä vanteet kyseessä ja millä hinnoilla liikkuu käytettyinä, mikäli siis aidot? En löytänyt mistää, että mitkä ois.
Noita kopsuja on paljon liikkeellä.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
E46 cabriolet Vanteet/renkaat
Noniin elikkäs auttakaa tietämätöntä. Kesäksi täytys laittaa uutta näyttävää vannetta avon alle ja kysymys kuuluukin että minkä kokosta vannetta ja kumia tommosen vakioalustallisen alle pystyy lyömään nii että välttys ylimääräsiltä mankeloinneilta yms. Jossain kohi ois tarkotus madaltaa myös.
Comment
-
En tiedä onko tästä apua, mutta minulla on facelift sedanissa takana 10x18 et40 ja 235/40r18. Nämä raapivat satunnaisesti hieman isoissa nopeuksissa ja heitoissa kun takana istuu joku. Kapearunkosella kumilla ja hieman camberia miinukselle niin saattaa mennä kokonaan raapimatta.Originally posted by St0be View PostNoniin elikkäs auttakaa tietämätöntä. Kesäksi täytys laittaa uutta näyttävää vannetta avon alle ja kysymys kuuluukin että minkä kokosta vannetta ja kumia tommosen vakioalustallisen alle pystyy lyömään nii että välttys ylimääräsiltä mankeloinneilta yms. Jossain kohi ois tarkotus madaltaa myös.sigpic
Comment
-
Originally posted by bmw-mies View PostKiitos! Täytyypi katsoa illemmalla. Onko karkeaa hinta-arvioo feikeistä ja aidoista käytettyinä? Mikäli paljastuu feikeiksi, niin tiedän myös sitten millä hinnoilla liikkuu.
Replicat nuo on ja tuossa kunnossa pelkät vanteet parin sadan arvoiset. Hyvillä renkailla pari sataa lisää.
Comment
-
Originally posted by JHapu View PostEli Coupeen tulossa 18" vanteet, 8 ET 35 ja 9,5 ET 38. Minkälaista rengastusta suosittelette? Auto vielä normikorkeudessa, mutta madallus edessä. Hieman venyä sais olla.
Laita vaan ne mitkä siihen kuuluu. 225/40 ja 255/35
Comment
-
Originally posted by JHapu View PostEli Coupeen tulossa 18" vanteet, 8 ET 35 ja 9,5 ET 38. Minkälaista rengastusta suosittelette? Auto vielä normikorkeudessa, mutta madallus edessä. Hieman venyä sais olla.Tai sitten 215/40 + 245/35. Rengasmerkki vaikuttanee aika paljon miltä lopputulos näyttää.Originally posted by bemu2000 View PostLaita vaan ne mitkä siihen kuuluu. 225/40 ja 255/35
Comment
-
Originally posted by McBeast View PostTai sitten 215/40 + 245/35. Rengasmerkki vaikuttanee aika paljon miltä lopputulos näyttää.
Madallusta saa olla noille jo melko reilusti että näyttää hyvältä. Greenmaxit sitten tietty ihan oma lukunsa.
Comment
-
Kysyjä tuossa mainitsikin, että madallusta oli luvassa. Se onkin sitten suhteellinen käsite, että kuinka paljon oli tarkoitus pudottaa.Originally posted by bemu2000 View PostMadallusta saa olla noille jo melko reilusti että näyttää hyvältä. Greenmaxit sitten tietty ihan oma lukunsa.
Comment
-
Se on itellekki vielä kysymysmerkki et kuinka paljon tiputetaan. Sen verran, että ajamaan pystyy vielä normaalisti ja hyvälyä näyttääOriginally posted by McBeast View PostKysyjä tuossa mainitsikin, että madallusta oli luvassa. Se onkin sitten suhteellinen käsite, että kuinka paljon oli tarkoitus pudottaa.
Comment
-
Sitten laitat vakiorengastuksen, niin ei tarvitse arpoa. Tuo normaalisti ajaminenkin on asennoitumisesta kiinni ja toisille "normaali ajaminen" tarkoittaa holtittomasti hidastetöyssyihin rysäyttelyä ja eturenkaat rotvallin reunaan osumista parkkipaikoilla.Originally posted by JHapu View PostSe on itellekki vielä kysymysmerkki et kuinka paljon tiputetaan. Sen verran, että ajamaan pystyy vielä normaalisti ja hyvälyä näyttää

Reilumpi madallus on aina kompromissi huolettomuuden kanssa. Itse pärjäsin pari kesää 225-35 + 245-35 rengastuksella 18" vanteella wheelcapin ollessa muutamia millejä. Silti mökille päästiin ongelmitta ja käytiin heittämässä reissu Saksassa asti.
Meni jo vähän ohi aiheen, mutta pitkä tauko foorumilta on näköjään kerryttänyt paineita päästä kirjoittamaan.
Comment
-
Mikä rengas-/vannepaketti söis vähiten polttoainetta jos unohdetaan ulkonäkö? I3 sähköbemarissa tätä on ajateltu kapealla ja korkealla renkaalla
Vaikuttaako vanteen paino paljoa kulutukseen? Vai käytännössä vaan renkaan hyvä vierintävastus esim. A
Tällä hetkellä Dezent 17x8 et20 painosta ei tietoa ja renkaiden vierintävastus E.
Kiikareis olis tosi kevyet 16x7 vanteet. Löysin halvalla OZ Ultraleggare 17x8 ET40, paino n.8kg/vanne. Nekin kiinnostais mutta jos ei se vanteen paino oo avaintekijä nii sitte mennään renkaan ehdoilla. Muutenki noi tiet on nii urasia, että luulis ettei oo vierinnällä paljo merkitystä.BMW 320d M-sport 2005:think
Comment
Comment