Nelisylinterinen ei ole yhtään sen huonompi vaihtoehto, kuin kutonenkaan. Esim. M43B19TU-koneinen 318i, jota saa tuolla koneella myös faceliftinä, on erittäin varteenotettava vaihtoehto. Voimaa riittää aloittelevalle autoilijalle varmasti ihan riittävästi. Normaalissa, päivittäisessä ajossa ko. moottori on suorastaan loistava. Herkkyys ja sitkeys alakierroksilla saa hymyn huulille. Verrattuna esim 2,2litraiseen bensakutoseen, tuo M43B19 on huomattavasti parempi moottori Se, että tällä foorumilla suurin osa tuijottaa moottoria pelkän sylinterien lukumäärän perusteella, on paikoin todella huvittavaa. Nelisylinteristä puoltavia asioita on lisäksi esim: Pienempi polttoaineenkulutus, alhaisemmat vakuutusmaksut, pienemmät perushuoltojen kustannukset. Ostotilanteessa samalla rahalla saa pienemmillä kilometreillä olevan auton verrattuna isokoneisiin. Tottahan se on, että noilla pikkukoneilla ei saa sikoossom ja OMG-huutoja kavereilta, kun nakkikioskin kulmilla aletaan polttamaan kumia. Eikä noissa ole niitä maagisia kutosen jylinöitäkään, mutta miksi niistä pitäisi erikseen maksaa enempää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ensimmäistä autoa hankkimassa
Collapse
X
-
Itelläki kakkosauton virkaa suorittaa m43 moottorilla varustettu e46 ja 40 kilsan työmatkalle välttää aivan loistavasti, varsinki kulutuksensa puolesta. Ja kyseisen moottorin huoltaminenkaan ei nyt varsinaisesti mitään raketti tiedettä ole. Kahteen m43:seen kansipahvin vaihtaneena sanoisin että onnistuu vähän tämmöseltä yksinkertasemmalta kaveriltaki aika näppärästi. Mut nuo moottorin muoviset vesiletkulähdöt on kyllä aikamoista paskaa. Suosittelisin vaihtamaan ne heti ku kosteutta alkaa ilmenemään kyseisten käikäleiden ympäristössä, mut mieluummin jo melkein ennakoivana huoltona.E46 318i
EX: e36 320i, e30 318i, e36 320i M-Sport touring
Comment
-
-
Työmatkat pärjää mainiosti julkisilla tai 1.0 moottorisella pikkuautollakin.
Mutta Bemarissa se juttu on kuitenkin 6-koneet.
Kun pistää saman tehoiset 4 ja 6 mukiset bmw:t vierekkäin on kutonen täysin eri planeetalta, bensana tai dieselinä.
On bmw:llä hienoja neloskoneitakin ollut erikoismalleissa...M3 ?.
316/318 vertaaminen 330 on jotenkin turhanpäiväistä, 325/328 malleja voi jo pohtiakin vaihtoehtoina, näihin verrattuna 330 ei tuo mitään järisyttävää lisää.
Comment
-
-
Tokihan aloittelevalle bimmeristille 4-sylinterinen voi olla ihan hyvä valinta, ei niin helposti mene silmäterä lunastukseen jo eka viikolla.
Onhan tehotkin 105heppaa jo pienitehoisimmassakin mallissa, ihan kohtuu määrä olisi tavalliselle peruskinnerille, mutta bemarin ajattavuus helposti houkuttaa ja koukuttaa, niin että haluaa aina vaan lisää.
320d olisi ehkä ns. kompromissi, 4-sylinterinen, mutta ahdettu ja hyvin vääntävä sellainen.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
En näe mitään ongelmaa tehokkaammassa ensiautossa. Itsellä oli 150hv ensimmäisessä autossa ja hyvin sillä pärjäsi. Tehokkaampi auto on ainakin ohituksissa turvallisempi. Tulee halvemmaksi ostaa se auto mikä nyt on kiikarissa kuin tyytyä kompromissiin ja harmitella joka päivä kun ei ostanut sitä autoa mitä mieli teki. Ajamisen iloa ei ole sellaisella autolla mitä ei halunnut.
Ps. osta ilmastoitu auto.
Comment
-
-
Originally posted by Samppooti View PostItelläki kakkosauton virkaa suorittaa m43 moottorilla varustettu e46 ja 40 kilsan työmatkalle välttää aivan loistavasti, varsinki kulutuksensa puolesta. Ja kyseisen moottorin huoltaminenkaan ei nyt varsinaisesti mitään raketti tiedettä ole. Kahteen m43:seen kansipahvin vaihtaneena sanoisin että onnistuu vähän tämmöseltä yksinkertasemmalta kaveriltaki aika näppärästi. Mut nuo moottorin muoviset vesiletkulähdöt on kyllä aikamoista paskaa. Suosittelisin vaihtamaan ne heti ku kosteutta alkaa ilmenemään kyseisten käikäleiden ympäristössä, mut mieluummin jo melkein ennakoivana huoltona.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostErona siis M52TU/M54 kutoseen on vain se että kutoseen ei tarvitse vaihdella niitä kansipahveja?
Tarkotus nyt lähinnä oli kertoa että tollanen m43 moottori nyt vaan on hyvinki huoltoystävällinen muutenki, koska topicin alottajalla ei nyt kuulostanu hirveesti kokemusta olevan remonteista mutta mielenkiintoa tuntus löytyvän.E46 318i
EX: e36 320i, e30 318i, e36 320i M-Sport touring
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostErona siis M52TU/M54 kutoseen on vain se että kutoseen ei tarvitse vaihdella niitä kansipahveja?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostEi tuohon M43:kaan tarvi niitä kansipahveja vaihdella. Eikä tehdä vanosremontteja, eikä vaihdella niitä iänikuisia puolia. Eikä tarvi ihmetellä miksi tulpat ui öljyssä ja ja ja. Mitäs muuta noissa kutosissa nyt tuppas olemaan.
Varmasti jos haemme BTCF:ltä KAIKKI M52TU/M54:ia Suomessa kohdanneet ongelmat menneiltä vuosilta, saamme melko pitkänkin listan, mutta kyllä fakta on se että se on loppujen lopuksi ehkäpä luotattavin BMW moottoriperhe ikinä.
Se että kerran 150-200tkm:n välein joutuu pahimmillaan vaihtamaan venakopan tiivisteen ja pari puolaa, ei edelleenkään muuta näiden kutosten erittäin hyvää perusluotettavuutta miksikään.
Pointtihan tässä olikin ainakin omalta osaltani se että kaikkea ei kannata varsinkaan kädettömän ensiostajan uhrata moottorikoko+facelift alttarille, vaan kunto+kilsat edellä mennään.
M43 ei ole huono kone sekään, mutta ei oikeasti perusluotettavampi kuin M52TU/M54 kutoset, paitsi tietenkin silloin jos kokemuspiiri on pelkästään neloskoneorjentoitunut.Last edited by Hemi; 23-04-2016, 21:27.
Comment
-
-
Tätä ketjua kun vilkasee niin parempi kun ei osta bemaria/autoa ollenkaan, niissä kun voi olla jotain vikojaBMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Mä oon kyllä ollu varsin tyytyväinen tuohon 320i (2.2l) mikä tuli ostettua. Siis kulkupuolen puolesta ym. 8,5l keskikulutus ajotietokoneen mukaan, paljolti kaupunkiajoa. Emäntä enimmäkseen ajelee, mä käyn karstat välillä polkemassa putkesta pois.
Monet täällä huuteli että ei kannata, ei kulje mihinkää ja syö saman ku isommat.
Mitään älytöntä eroa mä en huomaa kulkupuolessa persdynolla omien edellisten e36 323i sekä e39 525i välillä, (joojoo eri koneet ja varmaan laatikot / perät).
Jos en väärin muista niin satanen tais mennä rikki ainaki 525i kakkosella jo kun tällä se menee vasta kolmosella rikki. Liekö niin paljon ero välityksissä vaan.
Mut eipä itteä ainakaan haittaa. Prätkän omisti 3-4vuotta nii ei nää perus autojen kulku oikein jaksa enää kiinnostaa
Mä voin siis suositella tätä 320i e46 korimallissa- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Ensimmäiseksi autoksi, jos pitäisi saada BMW, niin e87 120d M47 olisi oma suositus. Pienillä kilsoilla voi olla vaikea löytää, mutta tarjoaa hyvää vastinetta rahoille.
Suorituskyky riittävä varsinkin ohjelmoituna. Kulutus kohtuullinen ja ajo-ominaisuudet erittäin jees. Oman kokemuksen perusteella myös hyvin luotettava. Neliovisessa hyvät tilat/tavaran kuljetus ominaisuudet.
Hinta/laatu kohillaan tässä BMW:ssä----------------‐‐‐--------
G21 330e x-drive
E34 530i
F800S
F30 330d (ex)
E91 330d (ex)
E81 120d (ex)
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostTokihan aloittelevalle bimmeristille 4-sylinterinen voi olla ihan hyvä valinta, ei niin helposti mene silmäterä lunastukseen jo eka viikolla..
Oma ensiautoni oli Fiat 128 1.3 huimilla 55hv? tehoilla, vajaassa kuukaudessa tähän kuurakettiin olisi pitänyt asentaa katon kulmiin ostoskärryn renkaat...ympärihän se kiepsahti.
Poikani ensiautossa oli yli 7krt oman ensiautoni hevoset ja seuraavassa jo 10krtaiset...vieläkään 8v kortin saannista junnu ei ole yhtäkään kolaria ajanut.
Comment
-
-
Originally posted by Roito View PostTätä ketjua kun vilkasee niin parempi kun ei osta bemaria/autoa ollenkaan, niissä kun voi olla jotain vikojaNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTai toisinpäin käännettynä: ihan sama minkä ostaa, kunhan itsestä ja lompakosta tuntuu hyvältä ja joku ropo jää huoltoihin.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
Comment