Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensimmäistä autoa hankkimassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #91
    Originally posted by Wespa View Post
    Näkyypä noilla etuvetokuskeilla olevan talvella yllättävän paljon ongelmia esimerkiksi liukkaista risteyksistä liikkeelle lähtiessä, hirveä nastojen rapina vaan käy ja kierrokset nousevat kunnes pitoa viimein löytyy ja vankkuri nytkähtää liikkeelle.
    Sigun compacti tekee samaa, keltaset valot ehtii vaihtumaan ennen kun on risteyksen ylittäny vaikka lähtisi ekana.

    Avoin perä, uudet kumhon nastarenkaat ja kaasu sukkasillaan. Ei mee...
    No kohta se ehkä menee paremmin kun sai kaverilta kitkalukkoperän lainaan

    Edit. Eikä oo ruksittu luistonestoa
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Juhutti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 633
      • Tampere

      #92
      Originally posted by jr66 View Post
      Ja paskat, opettele ajamaan.

      15 vuotta e21:llä.
      Ammattikuljettajana toiminut ja ralliakin on tullut ajettua.

      Ei noilla kaikki hengestään pääse, mutta tapauksia on. Liukas tie, takaveto, kevyt perä, huonot renkaat. Pieni sutaisu ja sitten mennään.

      Onneksi olet selvinnyt hengissä, kuten 99,99% muistakin kuskeista.
      Skoda.

      ex.
      e63 645ci
      e38 730iA
      e36 325i

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1831
        • Karjaa

        #93
        Originally posted by Juhutti View Post
        kevyt perä
        Kaikki takavetoiset eivät onneksi ole sellaisella varustettuja. Taitaa olla etuvetoisissa vielä yleisempää, ikävä ominaisuus niissäkin monesti.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          #94
          Originally posted by Juhutti View Post
          Ei noilla kaikki hengestään pääse, mutta tapauksia on. Liukas tie, takaveto, kevyt perä, huonot renkaat. Pieni sutaisu ja sitten mennään.
          Mennään niin kun ei ole luiston oikaisusta mitään käsitystä.

          Ja tähän kuskin hyvyyteen, ei ole syytä kehua itseäni: pakitin pösön pe. iltana valotolppaan ja tuuria on jos ei -99 mene lunastukseen, ajokunnossa tosin on mutta takaluukku ei pysy kiinni kuin mustekalakuminauhapatentilla ja kyljessä osuman ansiosta vekki...

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #95
            Hyvä esimerkki nelivedon eduista, kokeilkaa tuommoista pikuppia liukkaalla mutkikkaalla maantiellä jossa mäennyppyä jne. 80kmh rajoitusalueella voi takavetoisena ajaa liki 60kmh nopeutta, yli kun menee liusuu perä joka mutkassa ja mäennypyssä luistonestolle/ajonvakautukselle.

            Nopea neliveto päälle ja sama tienpätkä on kuin kesäkelillä ajelisi, eleetöntä ja varmaa ilman mitään hötkyilyjä vakionopeussäädin päällä 85kmh

            Joten edelleen x-drive aloittajallekkin, toki jos tykkää leikkiä autolla niin joku vajaaveto saksan M+S renkailla niin voi liimata "ajamisen iloa"-tarran etuikkunaankin.

            Comment

            • Kutoskone
              Bimmer Rookie
              • Apr 2016
              • 34
              • Jyväskylä

              #96
              Ehkä se on se takaveto kuitenkin parempi valinta, halvempi ostaa ja ilman nelivetosysteemiä luultavasti varmempi luotettavuudeltaan. Ei myöskään opi liikaa siihen etenemiskykyyn, jos ja kun kaksivetoisella pitää myös tulla ajamaan. Katsoo sitten, jos tuleekin vastaan täydellinen nelivetoyksilö, miten tekee.
              Vanhemmatkin sain vakuutetuksi takavedon turvallisuudesta... kunhan heti jos auto karkaa ojaan, pitää se myydä heti��

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #97
                Originally posted by Kutoskone View Post
                ...kunhan heti jos auto karkaa ojaan, pitää se myydä heti��
                Ei poikkea meidän ukkomiesten elämästä, vaatimuksen vain esittää vaimot

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  #98
                  Originally posted by Kutoskone View Post
                  Vanhemmatkin sain vakuutetuksi takavedon turvallisuudesta... kunhan heti jos auto karkaa ojaan, pitää se myydä heti��
                  Saisiko etuvetoisen pitää jos se karkaisi ojaan ?

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #99
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Ei poikkea meidän ukkomiesten elämästä, vaatimuksen vain esittää vaimot
                    Yleensä vaimojen vaatimukset on vaan vähän kalliimpia...
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Yleensä vaimojen vaatimukset on vaan vähän kalliimpia...
                      Niinkö, mun vaimo on tyytyväinen pieneen....

                      Comment

                      • Roito
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 3921
                        • Tavastila/Kotka

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Niinkö, mun vaimo on tyytyväinen pieneen....
                        Hyvä että rengastit ajoissa!
                        BMW E70 X5 käyttismöhkö
                        MB W639 Kummisetä

                        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                        Comment

                        • Kutoskone
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2016
                          • 34
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Saisiko etuvetoisen pitää jos se karkaisi ojaan ?
                          Ilmeisesti... Juuri eilenkin kyllä autokoulun liukkaanajoradalla huomasin jälleen, miten etuvetoisella ei mitenkään saa driftailtua tai edettyä muutenkaan luistossa😇

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16418
                            • Asikkala

                            Originally posted by Kutoskone View Post
                            Ilmeisesti...

                            Juuri eilenkin kyllä autokoulun liukkaanajoradalla huomasin jälleen, miten etuvetoisella ei mitenkään saa driftailtua tai edettyä muutenkaan luistossa��
                            Miksi ?

                            Luistossa ajaminen on liikeenteen vaarantamista...

                            Comment

                            • Kutoskone
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2016
                              • 34
                              • Jyväskylä

                              Niinpä... Pointtina siis oli se, että takavedon huono puoli olisi se, miten sillä ajava väkisin lähtee driftailemaan, ja tämän takia ojaanajon seurauksena auton myynti pistäisi ajamaan paremmin��
                              Last edited by Kutoskone; 18-11-2016, 12:42.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Kutoskone View Post
                                Niinpä... Pointtina siis oli se, että takavedon huono puoli olisi se, miten sillä ajava väkisin lähtee driftailemaan, ja tämän takia ojaanajon seurauksena auton myynti pitäisi ajamaan paremmin🙄
                                Ei sillä takavedolla ole mikään pakko driftata, jos kuljettaja ei tahdo diftata. Ehkä kuitenkin parempi valita se etuvetoinen auto..
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎