Originally posted by Roito
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ensimmäistä autoa hankkimassa
Collapse
X
-
Kiitoksia runsaasta vastausten määrästä!
Vähän ristiriitaisia vaikuttivat mielipiteet 4- ja 6-sylinterisien välillä, mutta ilmeisesti kuitenkin 6-sylinteriset ovat jonkin verran luotettavampia. Kyllä se kuusipyttyinen nyt yhä vaikuttaisi houkuttelevammalta, totta kai mielummin luotettavamman ottaa jos kaupan päälle saa ne äänet.Onko se dramaattinenkin se niiden vakuutus ym. kulujen suuruus pienempiin koneisiin nähden?
Onko noissa M52TU- ja M54-sarjalaisissa jotain oleellista eroa, josta johtuen toinen olisi parempi?
Manuaalilootainen bensalla totta kai.
Originally posted by -J-T-A- View PostEnsimmäiseksi autoksi, jos pitäisi saada BMW, niin e87 120d M47 olisi oma suositus. Pienillä kilsoilla voi olla vaikea löytää, mutta tarjoaa hyvää vastinetta rahoille.
Comment
-
-
Originally posted by Kutoskone View PostOnko noissa M52TU- ja M54-sarjalaisissa jotain oleellista eroa, josta johtuen toinen olisi parempi?
.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Kutoskone View PostKiitoksia runsaasta vastausten määrästä!
Vähän ristiriitaisia vaikuttivat mielipiteet 4- ja 6-sylinterisien välillä, mutta ilmeisesti kuitenkin 6-sylinteriset ovat jonkin verran luotettavampia. Kyllä se kuusipyttyinen nyt yhä vaikuttaisi houkuttelevammalta, totta kai mielummin luotettavamman ottaa jos kaupan päälle saa ne äänet.Onko se dramaattinenkin se niiden vakuutus ym. kulujen suuruus pienempiin koneisiin nähden?
Onko noissa M52TU- ja M54-sarjalaisissa jotain oleellista eroa, josta johtuen toinen olisi parempi?
Manuaalilootainen bensalla totta kai.
Käytännössä siis aivan samat mottorit joitan aivan mitättömiä pikkueroja lukuunottamatta (jotka eivät m54:sta paranna, mutta ei toki huononnakkaan).
Ymmärrän että tässä kohtaa ajohistoriaa ja bme historiaa...kun sitä ei siis ole, tuo manuali on se must`juttu, varsinkin jos/kun tuosta bemarin hienoakain hienommasta bensakutosten perässä olevasta ZF automaatista ei ole kokemusta.
Suosittele kuitenkin lämpimästi ennen lopullista ostopäärtöstä edes koeajamaan tuollaisen ZF+kutoskoneyhdistelmän, niin ainakin saat mielikuvat rakennettua kokonaan uudelleen mitä tuo ZF+BMW yhdistelmä oikeasti tarkoittaa(siihen menet joka tapauksessa vielä tulevaisuudessa ja jälkikäteen vähän hymistelet tuolle ”manuali tottakai” kommentille....).
Varsinkin e46 kutosella ja manualilla on vähän ”riisi”, lyhyine välityksineen ja jatkuvalla turhalla ”polkemisella” hämmentämisellä.
Automaatilla pääsee päätie/motarivauhdeissa pienemmällä kulutuksella ja ajaminen muutenkin on lähempänä e39:iä kuin ”riisiä”.Last edited by Hemi; 27-04-2016, 15:04.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi ole mitään käytännön eroa onko M52TU tai M54, käytännössä aivan samat moottorit on kyseessä .
Käytännössä siis aivan samat mottorit joitan aivan mitättömiä pikkueroja lukuunottamatta (jotka eivät m54:sta paranna, mutta ei toki huononnakkaan).
Ymmärrän että tässä kohtaa ajohistoriaa ja bme historiaa...kun sitä ei siis ole, tuo manuali on se must`juttu, varsinkin jos/kun tuosta bemarin hienoakain hienommasta bensakutosten perässä olevasta ZF automaatista ei ole kokemusta.
Suosittele kuitenkin lämpimästi ennen lopullista ostopäärtöstä edes koeajamaan tuollaisen ZF+kutoskoneyhdistelmän, niin ainakin saat mielikuvat rakennettua kokonaan uudelleen mitä tuo ZF+BMW yhdistelmä oikeasti tarkoittaa(siihen menet joka tapauksessa vielä tulevaisuudessa ja jälkikäteen vähän hymistelet tuolle ”manuali tottakai” kommentille....).
Varsinkin e46 kutosella ja manualilla on vähän ”riisi”, lyhyine välityksineen ja jatkuvalla turhalla ”polkemisella” hämmentämisellä.
Automaatilla pääsee päätie/motarivauhdeissa pienemmällä kulutuksella ja ajaminen muutenkin on lähempänä e39:iä kuin ”riisiä”.
Comment
-
-
Juu, kyllähän kutoskoneisen kanssa automaatti on ihan hyvä valinta, mutta se rajaa valinnanvaraa varsinkin Suomessa melkoisesti, kutosbensa automaatilla on kuitenkin täällä Kekkoslovakiassa se harvinaisin kombinaatio.
Hyvänä esimerkkinä oma Saksantuontini, jota ei ilmeisesti edes tuotu uutena Suomeen, ja katsuri kirosi kun joutui syöttämään koko variantin tiedot käsin koneelleen.Last edited by Wespa; 27-04-2016, 15:43.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by 530xdTouring View PostSamaa mieltä, reipas 23 vuotta manuaaleilla ajaneena, turhan kauan tuli automaatteja karsastettua, mutta mulle ei tuu enää ikinä polkuautoa kun pääsi automaatin makuunf22 220i
Comment
-
-
Originally posted by Kutoskone View PostOnhan se ihan mahdollisuus, että joskus automaatilla ajan, mutta kyllä aloitan ainakin manuaalilla. Onko 5-vaihteinen sitten järkevämpi käyttää kuin 6?
Sitä paitsi, jos nyt se ajaminen juttu on siinä jatkuvassa vaihtamisessa, niin voihan tuota ZF:kin ajaa myös manuaalina, mutta ei tarvitse polkea koko ajan kuin ”tulpatonta mopoa”?
Comment
-
-
Originally posted by Kutoskone View PostOnhan se ihan mahdollisuus, että joskus automaatilla ajan, mutta kyllä aloitan ainakin manuaalilla. Onko 5-vaihteinen sitten järkevämpi käyttää kuin 6?
Manuaali vs automaatti keskusteluun sen verran että itse olen ajellut molemmilla niin käyttöautoissa kuin työkaluissa. Nyt ollut pidempään jo työkaluna automaatti ja juuri tilattuun uuteen tulossa manuaali. Esim juuri kortin saanut tyttäreni ei suostu edes automaateilla ajamaan , hänellä nyt 5v manuaalidiesel käytössään. Manuaali sopii minusta kolmos sarjan "teinisportteihin" muttei oikein vitosesta ylöspäin "pappamalleihin".
Comment
-
-
Se vain on aika ”old school” ajattelutapa joka yhdistää manualin ja ”urheilullisuuden”: Aika harvassa todellisessa sport/urheiluautossa enään poljetaan kytkintä, varsinkaan sen vuoksi että se nyt tekisi autosta jotenkin ”urheilullisemman”.
Mielestäni mm.e46;kin on autona heti ikäänkuin luokkaansa ylempänä ZF:n steptronicilla ja manualivaihteisen lyhyet välitykset antavat päätie ja motarivauhdeissa aika ”riiseri” vaikutelman moottorikierrosten huitoessa ihan eri sfääreissä kuin automaatilla.
Tietenkin, jos/kun kyse on ensimmäisestä e46:sta, ei näihin eroihin osaa mitenkään suhtautuakkaaan koska vertailukohta puuttuu ja sen vuoksi kehoitinkin alkuperäistä kysyjää testaamaan ennen ostopäätöstään myös automaatilla varustetun yksilön.
Erityisesti sen vuoksi, että jos se muuten ”helmi” yksilö osuu kohdalle, mutta onkin automaatilla, ettei sen vuoksi lapsellisuuttaan torppaa ko.tilaisuutta, varsinkin kun sitä valintaa ei tule missään kohtaa katumaan.
Se on kuitenkin fakta että mitään ei jää paitsi kutoskoneisessa e46:ssa jos valitsee automaatin, mutta onhan se toinen vaihtoehto täysin turhanpäiväistä jatkuvaa ”sotkemista”/”polkemista” eteenpäin pääsemiseksi muuten niin hienon moottorin kanssa. Kuitenkin jos manuali ajaminen on se ”juttu”, niin toki niin voi tehdä tuolla steptronicillakin, mutta ilman sitä jatkuvaa jalalla polkemista.
Comment
-
Comment