Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ensimmäistä autoa hankkimassa
Collapse
X
-
Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
-
-
Originally posted by Wespa View PostJa älä osta dieseliä vaikka niitä paljon onkin tarjolla, bensa on aina bensa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi todellakaan mitään muuta kuin dieselvero .
Comment
-
-
Moottorin puolesta ainakin:
Vanos eli onko korjattu tai vaihdettu, Disa-venttiili sama, ketjunkiristin onko vaihdettu(4-koneissa oleellisempi, koska kiristysvara loppuu), huohotin/öljyseparaattori(jos tuontiauto niin vaihto cold climate versioon eli eristettyyn), bensansuodattimen kunto. Muut voivat täydentää.
Korista kantsii tsiikata takalokarit ettei ole ruosteessa.
Vaikka täällä haukutaan Autotohtoria, niin itse suosittelen kyseistä palvelua, auton sais nosturille ja sais nää jarrunesteen kiehumispisteen ja jäähdytinnesteen kunnon selville (hyvä paikka tinkiä muutama satku). Alatukivarsien kunto selviäis jne. Eli sain itse 80e palvelusta 500e lisätingin hintaan.
Lycka till.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostJoo, kyllä niitä ylläpitää JOS OSAA ITSE TEHDÄ.
Mutta mun pointtini oli että vaikka sun mielestä 200€ on hiluja, niin toiselle se on iso raha (kun kommentoit edelliselle kirjoittajalle, jonka mielestä autoon paloi paljon rahaa). Summista puhuminen on yksi asia, mutta rahan arvosta yksilölle on kokonaan toinen asia).
Comment
-
-
Ja sitten kokemuspuolesta, itse painottaisin auton kuntoa mutta osittain myös tehoja. Omassa M43 (1.9l) moottori eikä kummoinen härveli ole ohituksissa. Lisäksi tietyt osat ovat melko tyyriitä vaihtaa, vaikka eivät taida edes olla pahimmasta päästä mutta itse vaihdattanut iskarit, jouset, iskarin laakerit, seuraavaksi tulee alatukivarret ja tuulilasi. Muun muassa. Äkkiä noista kertyy jo pelkistä osista. Koko moottori jouduttu vaihtamaan kun kansi halkesi. Tyyppiongelmana ollut keittäminen. Uuden moottorin jälkeen sitä ei ihme kyllä ole esiintynyt, aikaisemmin keitti jatkuvasti vaikka asiaa tutkittiin lukemattomia kertoja.
Ruostetta on omassakin autossa ja katsastusmiehet kehuvat että on ikäisekseen hyväkuntoinen. Voi vain miettiä, missä kunnossa monien muiden autot ovat. Ruostetta on takakontissa logon alla ja pahin läikkä kun avaa kuskinoven niin astinlaudassa. Myös helma takalokasuojista herkkä ruostumaan ja niitä pesen säännöllisesti, hidastaa vaurioita. Tällä ajettu n 300t.
Keskittyisin hyvän yksikön valintaan. Oma tuntuu välillä olleen olleen oikea maanantaikappale. Kuitenkin tietyt heti ilmenneet viat kuten kierrosluvun humppaaminen korjattiin myyjäliikkeen piikkiin eli kannattaa olla oston jälkeen tarkkana.
Comment
-
-
Originally posted by Maxine View PostE46 omistajana alkaa hirvittää, jos omistamisen edellytyksenä olisi auton remonttitaidot. Epäilemättä siitä olisi ollut paljon hyötyä, mutta ei perus helsinkiläisellä välttämättä ole edes mitään paikkaa, jossa autoa alkaa laittaa. Tyhmästä päästä ja huonoista korjausolosuhteista kärsii lompakko. Sen verran olen kunnostautunut, että tilaan nykyään paljon osia itse Saksasta. Ongelmana on, etten niitä sitten itse kuitenkaan osaa vaihtaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostAuto kuin auto joissa ikää alkaa olla, niin kyllä sitä joutuu silloin tällöin korjaamaan. Joko ite tai korjaamo. E46 ei ainakaan bemareista kovin hirveästi remontteja vaadi normaali tilanteessa, ellei sit joku huono yksilö Satu kohdalle. Mut toki joku mazda/tojota vaatii todennäköisesti vielä vähemmän huomiota.
Ja mieluummin maksaa hieman BMW:llä ajamisesta kuin vaihtaa volkswageniin tms. Vaikka varmaan hyvä autoja nekin mutta kun aina ollut BMW niin tuntuisi oudolta 10+ vuoden jälkeen ruveta ajamaan muulla.
Comment
-
-
Originally posted by Kutoskone View PostEnsimmäisen auton hankinta reilun puolen vuoden päästä ja E46 320-25(x)i -Bemu sedan vaikuttaisi houkuttelevimmalta. Pari kysymystä on mieleeni tullut:
1. Pre-faceliftien ja faceliftien hintaerot ovat melko suuria. Onko vanhemmissa malleissa mielestänne joitain kriittisiä heikkouksia, jonka takia ne on syytä jättää huomioimatta, ja ovatko pre-faceliftit joissain asioissa mahdollisesti jopa uudempia malleja parempiakin?
2. Onko E46-ajan autoja mahdollista oppia itse minkä verran huoltamaan, kun kokemusta ei siitä ole?
3. Miten paljon ajetun auton kohdalla kannattaa jo miettiä vähemmän ajettua?
4. Kannattaisiko sittenkin hankkia nelisylinterinen malli? Miksi? Miksi ei?
Comment
-
-
Hieman kokemuksia.
BMW E46 M54B22 Touring
-Sport paketilla - Jouset \ iskarit - penkit jne.
-Zf lootalla automaatti.
Ajelin kaksiviikkoa manuaalimaatikolla olevalla 1.8 valvetronik e46 touringilla.
5 vuotta ajanut pelkillä manuaaleilla ja vannoutunut manuaali ukko !
En tykännyt bemarin kyseisestä manuaali laatikosta, vaihtaminen jotenkin tönkköä, sekä kytkimen käyttö.
Verrattuna kun olen ajanut mitsuilla ennen..
Tämän auton vaihdoin sitten tähä kyseiseen minkä alussa esittelin, enkä turhaan !
Automaatti loota kyseisessä moottorissa on erittäin mahtava yhdistelmä ainakin tuo steptronic loota
2.2L ei ainakaan toimiessaan kunnolla mun mittapuulla kuluta saman verran tai enenmmän kun 3.0litranen, niinkun ketjun jossai kohtaa taidettiin väittää
Seka ajossa 8.5 Litraa per 100km.
Ja jos menette koe ajaan automaatillista, niin ajakaa koeajosta 40% manuaalina 50% SPORT modilla ja loput 10% D asennossa.
Koska D asento nyt on ihan perus äiti kyydissä ajoa varten.. Varmaa mukavaa tasaita kyytiä..
Manuaalina mukavaa vaihtelua automaattiin !
Voi vähän kierrätellä pidemmälle ennenkun vaihtelee ylöspäin, myös jarrutukseen hyvä kun voi vaihdella alaspäin jo kauenpaa Luo vähän sporttisuuttta !
Mutta kaiken nautinnon saa irti "Sport" asennossa !
Ja suosittelenkin kyllä ajelemaan myös normaalit ajot, eli muuaalla kun motarilla ajamaan sporti asennolla !
Koska autosta saa paljon "herkemmän" kulkian kun päästelee sportilla.
Ja kaikki varmaan luulee että kulutus nousee kovasti ?
Sport ja D asennoiden kulutus ei muutu kuin +-0.5l satasella. ainakaan itsellä, jos tietää yhtään miten kannattaa ajaa ja katselee välillä sitä kulutus mittaria
Ja tuola hurjalla uhrauksella saa oikeasti paljon kivemman ajoelämyksen kun perus D ajolla
Eli annan ääneni 100% Automaatille !
PS. Leikkimiset on kiva suorittaa manuaali asennossa
PSS. Automaatti vs manuaali viivoilla, automaatti vie heleposti sama auto sama kone jne..Last edited by Vilppi132; 02-10-2016, 01:10.
Comment
-
Comment