Meniköhän kansi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Kylli-Täti View Post
    Okei. Otetaas yks juttu mietintään. Aivan autoista tietämätön saa korjaajalta kuulla, että auton moottorissa on vettä. Mitä luulette keskivertoautoilijan tekevän? Vaikka ette edes ite kysyis mitään niin mekaanikko satavarmasti kertois et missä sitä vettä on ja et mitä vittua. Jos on oikeesti hydrolock tai jotain vitun vakavaa niin eiköhän mekaanikko ois vähintään sanonu et älä aja. Tyhmempikin kysyis mekaanikolta et missä sitä vettä on tai edes jotain, eikä tuu foorumille kyseleen. B-Girl näköjään ei kysyny mitään, tai ainakaan mekaanikko ei sanonu muuta kuin "Moottorissas on vettä, täs avaimet, aja pois". Kuulostaa aika vitun epäuskottavalta, varsinkin kun tää nyt tapahtu jo kaks kertaa

    P.S. Postaa niitä vitun legoja autos kanssa selvästi Italian maisemissa tai ketju menee lukkoon
    Osaatko pyytää anteeksi huonoa käytöstäsi, jos postaan kuvat? Kun et kerta ollut tilanteessa mukana, niin mikä on motiivisi, että alat kehittämään satuja päässäsi tilanteesta, josta sulla ei ole mitään käsitystä? Mulla ei ole hallussa italian kieleksi auton moottorien osien sanasto, niin sekin hieman rajoittaa kommunikointia mekaanikon kanssa. Olen selkeästi pyytänyt täältä neuvoa, koska en itse osaa, enkä tiedä. Jos se on sulle kestämätön tilanne, niin se ei ole mun vika.
    Kaikille neuvoa antaneille sydämellinen kiitos. Projekti etenee ja tyttö oppii uusia asioita. Niin autoista, kuin erilaisista ihmiskohtaloista.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Okei. Otetaas yks juttu mietintään. Aivan autoista tietämätön saa korjaajalta kuulla, että auton moottorissa on vettä. Mitä luulette keskivertoautoilijan tekevän? Vaikka ette edes ite kysyis mitään niin mekaanikko satavarmasti kertois et missä sitä vettä on ja et mitä vittua. Jos on oikeesti hydrolock tai jotain vitun vakavaa niin eiköhän mekaanikko ois vähintään sanonu et älä aja. Tyhmempikin kysyis mekaanikolta et missä sitä vettä on tai edes jotain, eikä tuu foorumille kyseleen. B-Girl näköjään ei kysyny mitään, tai ainakaan mekaanikko ei sanonu muuta kuin "Moottorissas on vettä, täs avaimet, aja pois". Kuulostaa aika vitun epäuskottavalta, varsinkin kun tää nyt tapahtu jo kaks kertaa

    P.S. Postaa niitä vitun legoja autos kanssa selvästi Italian maisemissa tai ketju menee lukkoon

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by ///-M3 View Post
    ei saatana tää pitää meitä pilkkanaan eihä 645d ole saatana edes olemassa :think:think:think:think:think joku italian erikoismalli taitaa tää italia olla kontulassa ja autoa edes ole.
    635D. Kolmenen ja nelonen ovat vierekkäin näppäimistössä. Kiitos kommentistasi.

    Leave a comment:


  • MikkoJII
    replied

    Leave a comment:


  • ///-M3
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Laadin juuri itselleni listaa "kuinka ostaa auto" eli "car buyer list for dummie girls".

    Kutossarja näyttää vahvemmalta suorittajalta ja 645d ihanat 580nm vääntölukemat houkuttelevat.

    ei saatana tää pitää meitä pilkkanaan eihä 645d ole saatana edes olemassa :think:think:think:think:think joku italian erikoismalli taitaa tää italia olla kontulassa ja autoa edes ole.

    Leave a comment:


  • ///-M3
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Eisstna



    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Tuntuu kyllä että vanhempaa bemaria korjatessa pitää tuntea vanhemmat bemarit jos aikoo korjata tuhlaamatta yllinmäärin rahaa. Ja aika väärä paikka viedä auto jos mekaanikko kysyy mitkä putket pitää uusia sen sijaan että katsoisi mitkä putket pitää uusia- kun asiakas pyytää tutkimaan imuvuodot. Omassa kuusipyttyisessä oli bensansuodattimelle menevä alipaineletku ihan entinen, suodatin on auton pohjassa eikä konehuoneessa.. Monta muutakin kumiletkua sai pistää suosiolla vaihtoon. Autoja ikänsä vain huoltanut mekaanikko ei osaa tuollaisia edes etsiä/löytää jos ei ole sattumalta vaihtamassa bensansuodatinta ja huomaa sitä haperoa letkua. Merkkiä/mallia tuntematon ei tajua etsiä imusarjan takaa mitään peitetulppia jotka vuotaa tai on pudonneet haperoiduttuaan jo pois kokonaan.

    BMW letkut/kumiosat on kyllä luvattoman heikkoja, kaikki pitäisi jokaisesta 8-10+ vuotiaasta autosta tarkastaa/uusia kulutusosina.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post

    Mekaanikko sanoi, että moottorissa on vettä?!
    Siis missä sitä vettä on tarkalleen ? Jotenkin tuntuu että käytät väärää pajaa kun seuraa tätä keissiä :think

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli tehtiin huolto joka ei mitenkään liity ko.ongelmaan(uusilla tulpilla kulkee hetken aikaa pikkuisen ”smootimmin”, mutta ei korjaa itse perusvikaa)?



    Ei sieltä mitään ehjää kannata lähteä vaihtamaan, vaan kaikki imupuolen letkut/putket huolelliseen tarkastukseen ja rikkinäiset/vuotavat vaihtoon.



    Kuten tuossa jo tulikin, niin eikö nyt pitäisi opiskella nykyisen autosi vikoja/vikakohteita?
    Ne kutossarjalaisen viat ei poistu niistä lukemalla, vaan ne saat aina vääjäämättömästi kaupanpäälle ostaessasi sellaisen.
    Kiitos Hemi <3

    Takaisin mekaanikolle tänään. Oli viimeksi haluton tutkimaan noita putkia. Pitää varmaan alkaa uhkailemaan ;-)

    Mekaanikko sanoi, että moottorissa on vettä?!

    Ps. 6-sarjaa opiskelen parhaillaan.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    No niin raporttia.
    Tänään vaihdettiin sitten tulpat ja öljyt ja se suodatin.
    Kulkee smootimmin, mutta edelleen hienoista nykimistä.
    Eli tehtiin huolto joka ei mitenkään liity ko.ongelmaan(uusilla tulpilla kulkee hetken aikaa pikkuisen ”smootimmin”, mutta ei korjaa itse perusvikaa)?

    Originally posted by B-Girl View Post
    No vaadin vielä, että ne imupuolen putket pitää vaihtaa. Mekaanikko kysyi, että mitkä niistä. Hitostako minä tiedän! Mun tarvitsee nyt tietää mitkä putket pitää uusia. Malli on 318ci Coupe 2004.
    Ei sieltä mitään ehjää kannata lähteä vaihtamaan, vaan kaikki imupuolen letkut/putket huolelliseen tarkastukseen ja rikkinäiset/vuotavat vaihtoon.

    Originally posted by B-Girl View Post
    Lohdutukseksi olen katselleut kutossarjalaista rättikattoa ja opiskellut sen tyyppivikoja Bimmerfest-foorumilta.
    Kuten tuossa jo tulikin, niin eikö nyt pitäisi opiskella nykyisen autosi vikoja/vikakohteita?
    Ne kutossarjalaisen viat ei poistu niistä lukemalla, vaan ne saat aina vääjäämättömästi kaupanpäälle ostaessasi sellaisen.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Mekaanikko sanoi, että moottorissa olisi vettä! Mitäköhön sekin tarkoittaa.

    No vaadin vielä, että ne imupuolen putket pitää vaihtaa. Mekaanikko kysyi, että mitkä niistä. Hitostako minä tiedän! Mun tarvitsee nyt tietää mitkä putket pitää uusia.
    1) Vettä vai jäähdytysnestettä? Vettä on aina moottorissa, mutta kysymys kuuluukin nyt onko sitä kuinka paljon? Näillä Italian lämpötiloilla ei taida moottori kauheen kylmänä käydä lyhyilläkään ajoilla, jotta öljykorkista näkis tätä mekaanikon mainitsemaa vettä :think Talvella nääs kun ajelee pätkäajoo niin moottoriin kertyy sivutuotteena vettä, jonka pystyy ihan silmin näkeen vetenä tai keltasena majoneesina öljykorkista. Kun ajaa pidemmän pätkän niin vesi haihtuu moottorin käydessä kuumana (normaalissa käyttölämmössä).

    2) Luettiinko ne vikakoodit? Mitkä ne oli? Jos mekaanikko ei lue ekana vikakoodeja ja ekan korjauksen jälkeen ei saa ees ongelmaa ratkastuks niin vaihda mekaanikkoo

    3) Kai sanoit mekaanikolle että tarkistaa imuvuodot? Mitä se vastas? Eiköhän se oo sen pulma ratkasta miten imuvuodot tarkistetaan ja mitkä letkut pitää vaihtaa...
    Last edited by Kylli-Täti; 19-05-2016, 20:33.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Sen enempää puuttumatta tai antamatta mitään diagnoosia niin kannattaisiko lukea noista 2004 318ci:n vioista,
    Ja sano että tutkii huolellisesti kaikki letkut ja putket halkeamien ja murtumien varalta mitkä on yhteydessä imusarjaan ja vaihtaa vain ne mitkä tarvitsee.

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    No, tulpat on varmasti hyvä vaihtaa noilla kilsoilla jos ei niitä ole vaihdettu tai vaihdosta ei ole tietoa Saattavat toki jotkut mallit kestää 160tkm, mutta kyseessä olevat osat nyt eivät ole mitenkään erityisen kalliita taikka monimutkaisia vaihtaa, joskaan eivät välttämättä vikaan mitenkään vaikuta. ks nimimerkki hemin aika tyhjentävä selvitys aiheesta. Jos tulppien vaihdosta sen sijaan on alle 60 tkm ei ehkä vielä kannata uudelleen vaihtaa jollei aiemmassa huollossa ole asennettu jotakin vanhentuneen suosituksen mukaan teoriassa ko moottorille kelpaavaa halvempaa perustulppaa jotka eivät kestä kuin tuon 60 tkm.
    No niin raporttia.
    Tänään vaihdettiin sitten tulpat ja öljyt ja se suodatin.

    Kulkee smootimmin, mutta edelleen hienoista nykimistä. Mekaanikko sanoi, että moottorissa olisi vettä! Mitäköhön sekin tarkoittaa.

    No vaadin vielä, että ne imupuolen putket pitää vaihtaa. Mekaanikko kysyi, että mitkä niistä. Hitostako minä tiedän! Mun tarvitsee nyt tietää mitkä putket pitää uusia. Malli on 318ci Coupe 2004.

    Lohdutukseksi olen katselleut kutossarjalaista rättikattoa ja opiskellut sen tyyppivikoja Bimmerfest-foorumilta.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Mekaanikko lähetti textarin. Eli ne neljä osaa mitkä hän haluaa vaihtaa ovat sytytystulpat! No aion kyllä painokkaasti vaatia tuota imupuolen tutkimista ja putkien vaihtamista sitä ennen. 130 000km ajettu auto...miten usein nuo tulpat pitäisi vaihtaa?
    No, tulpat on varmasti hyvä vaihtaa noilla kilsoilla jos ei niitä ole vaihdettu tai vaihdosta ei ole tietoa Saattavat toki jotkut mallit kestää 160tkm, mutta kyseessä olevat osat nyt eivät ole mitenkään erityisen kalliita taikka monimutkaisia vaihtaa, joskaan eivät välttämättä vikaan mitenkään vaikuta. ks nimimerkki hemin aika tyhjentävä selvitys aiheesta. Jos tulppien vaihdosta sen sijaan on alle 60 tkm ei ehkä vielä kannata uudelleen vaihtaa jollei aiemmassa huollossa ole asennettu jotakin vanhentuneen suosituksen mukaan teoriassa ko moottorille kelpaavaa halvempaa perustulppaa jotka eivät kestä kuin tuon 60 tkm.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Jokatapauksessa moottori lämpenee todella nopeasti ja päättelen siitä, että moottorin jäähdytys ei vaan toimi. Mitkä syyt voisi olla siinä, että jäähdytys ei pelaa? Mikä on vesipumpun siipi? Vaikuttaako se jotenkin?
    Jäähdytys nimenomaan toimii mainiosti, jos lämmöt mousevat nopeasti normaaliin ja jäsähtävät siihen. Kesällä moottori lämpenee nopeammin kuin talvella.

    Jos lämmöt eivät nouse keskiviivan yli ja kabiiniikiin saa halutessaan lämpöä, niin ei se muuta kaipaa kuin ajoa

    Tyhjäkäyntiongelma on erillinen asia.

    Leave a comment:

Working...
X