Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

    Uusi topikki, edellinen tässä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=345032
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    #2
    Tuosta e46 330i laturista vielä. Alkuperäinen laturi on Bosch merkkinen mutta en tiedä onko se 90a vai 120a. Kl-varaosat tarjosi vain 90a ja 120a laturia auton tiedoilla. Tilasin sitten summassa sen 120a version. Kävin hakemassa tänään laturin ja se on Valeon merkkinen numero 437115 tai Valeon uudelleen kasaama, laturin takaosan muovissa on Boschin merkinnät jonka päälle on puolittain liimattu uusi Valeon oma tarra.

    Auton ohjauskaapelin liittimessä on vain kahdelle pinnille ne vastakappaleet, mutta tuossa uudessa laturissa on kolme pinniä liittimessä. Molemmat liittimet on kyllä suorakulmaisia ja äkkiseltään täysin saman näköisiä muuten.

    Toimiiko tuo laturi tässä autossa jos tuo yksi pinni jää liittämättä?

    Tuli nakattua Valeo paikoilleen ja hyvinhän se näyttäisi toimivan vaikka yksi pinni jäi liittimestä ylimääräiseksi. Lähtipä konehuoneesta mukavasti kaikenlaisia sivuääniä pois uudella laturilla.
    Last edited by Jampsu87; 26-02-2017, 11:43.
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      WDS kertoo että BSD-linjan liittimessä X6524 on kaksi nastaa käytössä. Bit Serial Data kertoo että kyseessä on sarjamuotoinen liitäntä. BSD:stä mainintaa TIS:ssä: KLIK.

      WDS kertoo:

      BSD interface to the alternator
      The alternator with BSD interface can actively communicate with the engine control unit. The alternator is not linked to the charge indicator lamp, only to the engine control unit. The alternator can detect a variety of faults.

      Function

      The following functions have been implemented in the engine control unit for the alternator with BSD interface:
      -Activating/deactivating the alternator on the basis of appliable parameters
      -Specification of the maximum permitted degree of utilisation of the alternator
      -Control of the alternator's load response
      -Calculation of the alternator moment degree of utilisation
      -Diagnosis of the data line between the alternator and the engine control
      -Filing of alternator faults in the defect code memory
      Activating the load control lamp in instrument cluster via CAN
      In comparison to alternators used so far, the display strategy of the load control lamp does not change when the alternator with BSD interface.
      The basic function of the alternator is also ensured if the communication between the alternator and the engine control is interrupted.

      Possible faults

      The following possible faults can be distinguished from fault entries:
      High temperature control: The alternator is overloaded; to be safe, the alternator voltage is reduced until the alternator has cooled down again. The charge indicator lamp does not light up.
      -Mechanical fault: The alternator is mechanically blocked or the belt drive has failed.
      -Electrical fault: Exciter diode defect, excite interruption, overvoltage due to controller defect.
      -Communication failure: Line defect between the engine control and alternator.
      The following cannot be detected: Coil interruption or short-circuit

      Battery charge indicator lamp

      The signal for the charge indicator lamp to light up is transferred across CAN to the instrument cluster. The charge indicator lamp lights up if there is mechanical and electrical fault (see above).

      Detection

      The above-mentioned calculation of the alternator moment and the rate of utilisation of the alternator are heavily dependent on the type (performance) and manufacturer.
      This is why the alternator provides the engine control with this data. The engine control adapts its calculation and set values to the exact type.

      Aim

      The precise calculation of the alternator moment and control of the load response function enables good idling of the engine.
      Control of the alternator voltage based on nominal values from the engine control enables a good charge balance of the battery.

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        #4
        Mitä eroa noissa kahdessa saatavilla olevassa iskarin yläpään mallissa on? Auto on 9/03 330d, eli siihenhän silloin kuuluisi tuo 11/03 asti oleva malli. Mutta onko merkitystä kummat ottaa noiden ta technixin coilien kaveriksi? Ja jos jollain on kokemusta noista ebayn halvoista camber yläpäistä, niin niitäkin saa kertoa. Lähtökohtaisesti oletan, että orkkikset on paremmat?
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • nikko1122
          BTCF Member
          • Nov 2012
          • 36
          • Fin

          #5
          e46 vikakoodit

          Olisko kellään tietoa mitä kyseiset vikakoodit meinaa?
          Autona 318i m42b19 vm99
          Delphin vikakoodinlukijalla löytyi.
          -110 imastointilaitteen rele ja -165 katalysaattori/jarruprosessi liian alhainen.
          Mielenkiintoisinta tässä on se että autossa ei ilmastointia ole eikä jarruissa tunnu olevan mitään vikaa ja auto toimii muutenkin ihan normaalisti. Mittaristossa kyllä palaa moottorin vikavalo eli meinaakohan se sitä että katalysaattori olisi loppu?

          Comment

          • väiski525
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2572
            • Vantaa

            #6
            Jahas emännän 320i jätti päiväkodin pihaan eilen. Toiminut normaalisti, edellisenä päivänä normaalia enemmän ajoa (ehkä 30-40km).

            Aamulla normaalisti käyntiin ja pk:n pihaan. Mutta siellä sitten ei enää käynnistynyt. Virtaa riittää ja pyörittää konetta mutta ei edes lupaile / yritä käyntiin. Kävin kokeilemassa töiden jälkeen käyntiin mutta ei lupaile ei.

            Vikakoodeja pikaseen lukasin mutta tuli vain koodit
            - 227 lambda control tolerance bank 1
            - 228 ---II--- bank 2

            Läppärin akku loppui sekö auton akku joten enempää en kerennyt tutkia mikä riivaa.

            Bensa ei ala haista ollenkaan vaikka kuinka sahailee, olisko bensapumppu pimeenä? :think:

            Vai voiko lambda tehdä tuota viallisena?

            Tai Miten liimaventtiili-tapaus oireilee?
            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

            - MB s205 220cdi -15
            - Volvo s80 2.5t -07
            - mb s211 280cdi -08
            - e46 320i -03
            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
            - e46 320d Individual "m-sport" -04
            - e39 525i -01

            Comment

            • Jesse93
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 938
              • Mustio

              #7
              Originally posted by väiski525 View Post
              Jahas emännän 320i jätti päiväkodin pihaan eilen. Toiminut normaalisti, edellisenä päivänä normaalia enemmän ajoa (ehkä 30-40km).

              Aamulla normaalisti käyntiin ja pk:n pihaan. Mutta siellä sitten ei enää käynnistynyt. Virtaa riittää ja pyörittää konetta mutta ei edes lupaile / yritä käyntiin. Kävin kokeilemassa töiden jälkeen käyntiin mutta ei lupaile ei.

              Vikakoodeja pikaseen lukasin mutta tuli vain koodit
              - 227 lambda control tolerance bank 1
              - 228 ---II--- bank 2

              Läppärin akku loppui sekö auton akku joten enempää en kerennyt tutkia mikä riivaa.

              Bensa ei ala haista ollenkaan vaikka kuinka sahailee, olisko bensapumppu pimeenä? :think:

              Vai voiko lambda tehdä tuota viallisena?

              Tai Miten liimaventtiili-tapaus oireilee?
              Liimaventtiili kuullostaa että pyörittäisit konetta ilman tulppia
              E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7041
                • Forssa

                #8
                Potilaana enon e46 316i 1,8L -02. Ajossa syttyi EML valo.
                Mitäs toi valo tarkoittaa?

                Auto toimii ja kulkee suunnilleen niinkuin kuuluukin, ei merkittäviä muutoksia normaaliin kulkuun.
                Eno nyt kaukana ulkomailla tienpäällä ja miettii että uskaltaako jatkaa ajamista vai mentävä lavetin kyydillä korjaamolle?
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by |foder| View Post
                  Potilaana enon e46 316i 1,8L -02. Ajossa syttyi EML valo.
                  Mitäs toi valo tarkoittaa?

                  Auto toimii ja kulkee suunnilleen niinkuin kuuluukin, ei merkittäviä muutoksia normaaliin kulkuun.
                  Eno nyt kaukana ulkomailla tienpäällä ja miettii että uskaltaako jatkaa ajamista vai mentävä lavetin kyydillä korjaamolle?
                  M43 vai N42 ?

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7041
                    • Forssa

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    M43 vai N42 ?
                    Ei nyt tietoa mutta kertooko 85kw kumpi tuo olis?
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by |foder| View Post
                      Ei nyt tietoa mutta kertooko 85kw kumpi tuo olis?
                      Jos kone toimii normaalisti, niin ajaisin lähimmälle korjaamolle koodienlukuun. Rekkarilla voi varmistaa esim. bilteman sivuilta kumpi moottori.
                      Last edited by HTK12; 03-03-2017, 15:22.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7041
                        • Forssa

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Jos kone toimii normaalisti, niin ajaisin lähimmälle korjaamolle koodienlukuun. Rekkarilla voi varmistaa esim. bilteman sivuilta kumpi moottori.
                        Juuh, koodien lukuun menee jahka löytää korjaamon.
                        Ajo ainakin mun tietääkseni jatkuu.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16419
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by |foder| View Post
                          Ei nyt tietoa mutta kertooko 85kw kumpi tuo olis?
                          N42b18 tuon per. M43 on 77 t. 87 kw.

                          Voi voi. Toivotaan että olisi kuitenkin M43.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            N42b18 tuon per. M43 on 77 t. 87 kw.

                            Voi voi. Toivotaan että olisi kuitenkin M43.
                            Kun se on 85kw, niin voi hyvinkin olla M43. Siinä nimittäin löytyy juuri 85kw teho versio http://mywikimotors.com/m43b18/ & https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M43 . Eli voi olla kumpi vain, kun molemmista on ilmeisesti ollut saatavilla tuota 85kw versiota.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kun se on 85kw, niin voi hyvinkin olla M43. Siinä nimittäin löytyy juuri 85kw teho versio http://mywikimotors.com/m43b18/ & https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M43 . Eli voi olla kumpi vain, kun molemmista on ilmeisesti ollut saatavilla tuota 85kw versiota.
                              m43b18 oli e36:sessa, vuoden 2002 e46:sessa n42b18
                              ei se totuus toivomalla parane
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎