318 M43 alkoi vinkumaan moottorijarrulla. Eli aina kun veto ei ole päällä. Ääni katoaa jos pikkusen painaa kytkintä tai vaihtaa vapaalle. Välillä lähdössö myös ns hakkaa/tärisee. Mittarissa alkaa 300t lähenemään joten mahdollisesti kytkin alkais olla vaihto kunnossa. Onko m43 kaksoismassa joka pitää myös vaihtaa vai selviääkö pelkällä kytkin paketilla. Esim tällä ?
318 M43 alkoi vinkumaan moottorijarrulla. Eli aina kun veto ei ole päällä. Ääni katoaa jos pikkusen painaa kytkintä tai vaihtaa vapaalle. Välillä lähdössö myös ns hakkaa/tärisee. Mittarissa alkaa 300t lähenemään joten mahdollisesti kytkin alkais olla vaihto kunnossa. Onko m43 kaksoismassa joka pitää myös vaihtaa vai selviääkö pelkällä kytkin paketilla. Esim tällä ?
Morjesta! Saman tyyppinen, kuin hihna vinkuisi. Kardaaniin vaihdettii ristikko noin vuosi sitten. Silloin ääni tuli kokoajan, painoi kytkintä tai ei. Lopulta alkoi täristämään koko autoa. Siksi epäilen kytkintä koska jos olisi ristikko niin kytkimen painaminen siihen ei pitäisi vaikuttaa ? Tai vapaalle vaihto koska pyöriihän kardaani siellä edelleen ?
Morjesta! Saman tyyppinen, kuin hihna vinkuisi. Kardaaniin vaihdettii ristikko noin vuosi sitten. Silloin ääni tuli kokoajan, painoi kytkintä tai ei. Lopulta alkoi täristämään koko autoa. Siksi epäilen kytkintä koska jos olisi ristikko niin kytkimen painaminen siihen ei pitäisi vaikuttaa ? Tai vapaalle vaihto koska pyöriihän kardaani siellä edelleen ?
Tuossa ainakin vikinä kuului vain moottorijarruttaessa ja pakittaessa. Tosiaan väännättäessä tärisytti jo aika mukavasti.
Paskat mitään videoita vaan menet sinne auton alle ja tutkit onko niissä ristikoissa vikaa vai jossain muussa.
Näinhän mä totesin että pitää yrittää tarkastaa asia Vielä avoimena kysymys onko M43 kaksoismassa vauhtipyörä, joka tulisi uusia mahdollisen kytkinrempan yhteydessä. Käsittääkseni ei ole.
Näinhän mä totesin että pitää yrittää tarkastaa asia Vielä avoimena kysymys onko M43 kaksoismassa vauhtipyörä, joka tulisi uusia mahdollisen kytkinrempan yhteydessä. Käsittääkseni ei ole.
Vaihdoin polttoainepumpun (tankissa) ja nyt ei käynnisty ollenkaan, pyörittää konetta iloisesti. Uusi ja vanha polttoainepumppu surahtaa virta-avainta käännettäessä jne.
Auto seisoo pukeilla, seisonut koko ajan ja ollut käynnissä 10min ennen polttoeinepumpun vaihtoa. On kokeiltu ovia ja luukkuja lukkoon ja auki jos olisi ajonesto, valot välähtää ovien kiinnilaitossa mutta ei avatessa, enkä enää muista pitääkö edes välähtää avatessa ? Alkuperäinen häly.
Vaihdoin polttoainepumpun (tankissa) ja nyt ei käynnisty ollenkaan, pyörittää konetta iloisesti. Uusi ja vanha polttoainepumppu surahtaa virta-avainta käännettäessä jne.
Auto seisoo pukeilla, seisonut koko ajan ja ollut käynnissä 10min ennen polttoeinepumpun vaihtoa. On kokeiltu ovia ja luukkuja lukkoon ja auki jos olisi ajonesto, valot välähtää ovien kiinnilaitossa mutta ei avatessa, enkä enää muista pitääkö edes välähtää avatessa ? Alkuperäinen häly.
Mikä neuvoksi ???
"Ilmasitko" kääntämällä kakkoseen pari kertaa? Monta kertaa yritit?
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
318 M43 alkoi vinkumaan moottorijarrulla. Eli aina kun veto ei ole päällä. Ääni katoaa jos pikkusen painaa kytkintä tai vaihtaa vapaalle. Välillä lähdössö myös ns hakkaa/tärisee. Mittarissa alkaa 300t lähenemään joten mahdollisesti kytkin alkais olla vaihto kunnossa. Onko m43 kaksoismassa joka pitää myös vaihtaa vai selviääkö pelkällä kytkin paketilla. Esim tällä ?
Auton alla käyty muutamaan otteeseen. Ääni tulee perästä/ kardaanin ja perän liittävästä ristikosta. Kardaania heiluttamalla ei ristikossa tunnu väljää. Parkki ruudusta kääntyessä pois, auto tuntuu laittavan vastaan. Vähän kun kemppi perällä ajaisi. Peräöljyt vaihdoin varmuuden vuoksi mutta ei apua. Perä sökönä ? Luultavimmin tässä 318 m43 ei lukkoperää ole laitettu ? Vin numerolla antaa 33 10 7 559 330. Videolla ääninäyte, kuvattu perä ilmassa ja pakki päällä tyhjäkäynnillä.
Auton alla käyty muutamaan otteeseen. Ääni tulee perästä/ kardaanin ja perän liittävästä ristikosta. Kardaania heiluttamalla ei ristikossa tunnu väljää. Parkki ruudusta kääntyessä pois, auto tuntuu laittavan vastaan. Vähän kun kemppi perällä ajaisi. Peräöljyt vaihdoin varmuuden vuoksi mutta ei apua. Perä sökönä ? Luultavimmin tässä 318 m43 ei lukkoperää ole laitettu ? Vin numerolla antaa 33 10 7 559 330. Videolla ääninäyte, kuvattu perä ilmassa ja pakki päällä tyhjäkäynnillä.
Kuulostaa metalliselta rahinalta, enemmän jarruista tai jokin suojapelti kahinalta ?
Koitin katsella mahdollisia hankaavia peltejä mutta en nähnyt. Ja mielestäni on kummallista, että ääni ei kuulu veto päällä. Tai vapaalla/kytkin pohjassa rullatessa. Ainoastaan pakituksessa ja moottorijarrulla. Mitä isompi vaihde moottori jarrulla, sitä hiljaisempi ääni. Vitosella n. 50-60 vauhdissa ei ääntä kuulu mielestäni ollenkaan.
Comment