Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • inno.o
    BTCF Member
    • Apr 2014
    • 293
    • Salo

    #61
    Automaatti-ilmastoinnin kanssa ongelmaa. Eli kun auto on käynnissä ja paikallaan niin ei puhalla kylmää. Liikkeessä kun vauhtia yli 30km/h niin toimii hyvin. Järjestelmä täytetty ja siili vaihdettu. Mistähän tämmöistä ongelmaa lähtisi korjaamaan? Malli 320d vm 03 jos sillä jotain merkitystä on.

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 245
      • Kerava

      #62
      Originally posted by inno.o View Post
      Automaatti-ilmastoinnin kanssa ongelmaa. Eli kun auto on käynnissä ja paikallaan niin ei puhalla kylmää. Liikkeessä kun vauhtia yli 30km/h niin toimii hyvin. Järjestelmä täytetty ja siili vaihdettu. Mistähän tämmöistä ongelmaa lähtisi korjaamaan? Malli 320d vm 03 jos sillä jotain merkitystä on.
      Lähteekö jäähdyttimen tuuletin pyörimään kun laitat ilmastoinnin päälle? Jos pyörii niin jäähdytysteho voi olla iän myötä heikentynyt, eli kompura ei jäähdytä kunnolla matalilla kierroksilla..
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • Suorakuus
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 123
        • Etelä-Pohjanmaa

        #63
        Mikähän vikana halogeenivalojen korkeussäädössä? Satunnaisesti saattaa jättää toisen ajovalon näyttämään aivan alas eikä säätö vaikuta mitään kabiinin rullasta. Joskus talvella jäi molemmatkin valot hetkeksi näyttämään alas. Leimatessa toinen valo näytti alas ja hylsyhän sieltä tuli, alkoi samana päivänä taas pelaamaan normaalisti eikä vikaa taas hetkeen ilmennyt.:think

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #64
          Mistä kohtaa e46:n voi etupäästä nostaa ylös, että saa pukit tunkinkorvakkeiden kohdalle?
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Jesse93
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 938
            • Mustio

            #65
            Originally posted by touring39 View Post
            Mistä kohtaa e46:n voi etupäästä nostaa ylös, että saa pukit tunkinkorvakkeiden kohdalle?
            Apurungosta olen itse nostanut pyöreä palkki
            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #66
              Originally posted by Jesse93 View Post
              Apurungosta olen itse nostanut pyöreä palkki
              Siinä on tosiaan hyvä nostokohta keskellä, siihen kannattaa laittaa joku kiekko tai kumilimppu vielä väliin. Jos ei hallitunkki mahdu keulan alle, laita ensin etupyörien alle palikat ja sitten laske auto palikoitten päälle. Pitäisi hallitunkki jo mahtua nokan alle.

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #67
                Originally posted by Antti O View Post
                Siinä on tosiaan hyvä nostokohta keskellä, siihen kannattaa laittaa joku kiekko tai kumilimppu vielä väliin. Jos ei hallitunkki mahdu keulan alle, laita ensin etupyörien alle palikat ja sitten laske auto palikoitten päälle. Pitäisi hallitunkki jo mahtua nokan alle.
                Ei oikein mahdu kunnolla näkemään, mutta ei siis tarvi mitään pohjamuoveja poistella?
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Lundersson
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2009
                  • 245
                  • Kerava

                  #68
                  Originally posted by touring39 View Post
                  Ei oikein mahdu kunnolla näkemään, mutta ei siis tarvi mitään pohjamuoveja poistella?


                  Itse ajoin aina tiiliskivien päälle ja hallitunkki punaisen kohdan alle.
                  Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                  ex 325 e30, 316ti e46

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #69
                    Originally posted by Lundersson View Post


                    Itse ajoin aina tiiliskivien päälle ja hallitunkki punaisen kohdan alle.
                    Mahtavaa, kun jaksatte neuvoa vaikka on näin kuumakin

                    Kiitos tiedosta. Motonettiin taas sit pukkeja ostamaan. Niissä näyttää kaikissa olevan jotenkin U:n mallinen se nostopää. Siihen täytyy varmaan keksiä jotain, että sen saa tunkin paikkoihin runnomatta koko autoa...
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #70
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Mahtavaa, kun jaksatte neuvoa vaikka on näin kuumakin

                      Kiitos tiedosta. Motonettiin taas sit pukkeja ostamaan. Niissä näyttää kaikissa olevan jotenkin U:n mallinen se nostopää. Siihen täytyy varmaan keksiä jotain, että sen saa tunkin paikkoihin runnomatta koko autoa...
                      Jääkiekko ja terävä mattopuukku. Sillä leikkaat siihen tunkin kohtaan sopivan nosto tyynyn eli tälläisen:


                      Saa noita toki valmiinakin, jos on aikaa odottaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Letku
                        Newbiemmer
                        • May 2018
                        • 16
                        • Rovaniemi

                        #71
                        Kyselläänpä nyt vielä täältäkin, kyseessä siis tollanen E46 320d -03. Oireena meinaa olla vetämättömyys alakierroksilla ja sitten 2500 kierroksen jälkeen alkaa vasta liikkua, toisinaan kyllä veto katoaa taas aivan täysin 3000 kierroksen kohdalla.

                        Inpalla koodeja lueskelin ja sieltä löytyi tälläiset:

                        4507 4507 (1026) Abgasrueckfuehr-Regelung

                        4530 4530 (4628) Ladedruckregelung pos

                        Viittaisiko nämä rikkinäisiin alipaineletkuihin vai mistä lähteä ongelmaa selvittämään?

                        Comment

                        • Golde
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2006
                          • 149
                          • nilsiä

                          #72
                          E46 330d m57n eur4 ohjelmoitu. tuntuu että hiukan vedot hukassa. mitenkä ohjelmoidussa autossa inpalla kun kahtoo livedataa nominal airmass näyttää kierroksilla asteikon yli ja tulee huutomerkki arvojen eteen eim !1027 ja actual !1191.. onko normaalia että arvot on yli kun auto ohjelmoitu ja myös egr poistettu ?
                          E39 530d, E39 540ia.

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            #73
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Jääkiekko ja terävä mattopuukku. Sillä leikkaat siihen tunkin kohtaan sopivan nosto tyynyn eli tälläisen:


                            Saa noita toki valmiinakin, jos on aikaa odottaa.
                            Joo, noita onkin jo, mutta kun tuo pukin malli on tommonen u-mallinen. Onkohan ajateltu, että nostetaan akseleista tai palkeista tms.

                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Georgios Terziakis
                              BTCF Member
                              • Sep 2010
                              • 370
                              • Imatra

                              #74
                              Onhan tuolla Motonetissa noita akselipukkeja missä tasasempi tuo yläosa:
                              BMW 335i coupe -06
                              BMW 330i coupe -00
                              Ja pari vanhempaa menOpeliä

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1832
                                • Karjaa

                                #75
                                Ja ihan ok nuo u-mallisetkin passaavat E46:sen nostopaikkoihin.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎