Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d tehot kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 3BMW
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 628
    • Turku

    E46 320d tehot kateissa

    Auto on 136 hevosvoimainen ja todellisia kilometrejä 136000. Huollot tehty aina ajallaan merkkiliikkeessä ja muutenkin tekniikka pelaa hyvin.

    Ongelmana on väännön puuttuminen varsinkin alakierroksilla sekä auton laiskistuminen koneen lämmettyä kunnolla. Kone ei ota kunnolla kierroksia ja tuntuu kun turbo ei tulisi missään vaiheessa mukaan...

    Huomasin puutteen autoni tehoissa kokeillessani samanlaista toista autoa joka tuntui raketilta omaani verrattuna.

    Luin vanhoja keskusteluja aiheesta ja syynä tuntui useimmiten olevan ilmamassamittari. Vaihdoin juuri omaan autoon uuden mittarin mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Oudointa on että auto kiertää niin kuin pitäisi kun liittimen irroittaa mittarista??!!

    Neuvot ovat enemmän kuin tervetulleita!
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Vikakoodit lukuun...

    Comment

    • 3BMW
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 628
      • Turku

      #3
      Originally posted by Hemi
      Vikakoodit lukuun...
      Luettu, ei vikakoodeja.

      Comment

      • rp
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 246

        #4
        veikkaus: turbo vaihtoon

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Luultavasti olet nuukuuksissasi ostanut "tarvikemittarin" mikä tosin saattaa olla kyllä olla saman valmistajan kuin alkuperäinenkin.
          Mutta ongelma on siinä, että tarvikemittarit tulevat ilman runkoa.
          Alkuperäinen on taas rungossa kiini.
          mittaria EI saa missään tapauksessa iroittaa rungostaan koska kalibrointia ei pysty itse tekemään.
          -Kuulostaa oudolta mutta näin se on, vaikka ruuvin reiät on tiukat eikä mittari lonksu.
          Sattaahan olla myös ahtopaine anturi viallinen, melko yleinen häiriötekijä.
          Testeriin vaan häiriökoodit lukuun ja nollaukseen ja pyydä että ohjelmoivat DME:en uudelleen uusimmalla softalla nollauksen jälkeen.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • fel929
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 29
            • oulu

            #6
            jotenkin tuttua

            mulla oli anturivika, alaväännöt ihan nissanista ja kiihty ku joku volkkari.. vaihdoin ite anturin <100e ja alko pelittää nyt oon ajanu 35tkm vaihdon jälk. ja ei ehkä vedä niinkuin heti vaihdon jälkeen, liekö sama vika, luulisin että bmw:n ohjelmassa on jotain mätää kun antureita vaihdetaan kun yli 70 kilosia vaimoja..
            -k-

            Comment

            • TINTTI
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 404
              • ...kuvan kaunis Koivuhaka

              #7
              Sen MAF piuhat ku irrottaa niin silloin voi demota että oisko se vika siinä massamittarissa. Menee jollekin tehdas asetuksille jotka on paremmat kuin nuo risan MAF antamat arvot tietskarille. Siks se varmaan kiertääkin. Eikä toi risa MAF mullakaan mitään vikakoodia antanu. Mmut jos oot jo vaihtanu mittarinkin niin jännä...

              BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
              VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=upsolute
              Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=PIERBURG

              Onkohan varmaan oikia mittari. Mulla parfani mittarin vaihdon jälkeen jonkun verran, mut vasta ohj. päivityksen jälkeen katos vika kokonaan!
              420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
              ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
              ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
              ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
              ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
              ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

              Comment

              • JaGaR
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 143
                • Vesilahti

                #8
                Minkäs sinä vaihdoit noista kolmesta tuonne?
                Kiittää ja kumartaa
                º¿º

                Comment

                • 3BMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 628
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Spetke
                  Luultavasti olet nuukuuksissasi ostanut "tarvikemittarin" mikä tosin saattaa olla kyllä olla saman valmistajan kuin alkuperäinenkin.
                  Mutta ongelma on siinä, että tarvikemittarit tulevat ilman runkoa.
                  Alkuperäinen on taas rungossa kiini.
                  mittaria EI saa missään tapauksessa iroittaa rungostaan koska kalibrointia ei pysty itse tekemään.
                  -Kuulostaa oudolta mutta näin se on, vaikka ruuvin reiät on tiukat eikä mittari lonksu.
                  Sattaahan olla myös ahtopaine anturi viallinen, melko yleinen häiriötekijä.
                  Testeriin vaan häiriökoodit lukuun ja nollaukseen ja pyydä että ohjelmoivat DME:en uudelleen uusimmalla softalla nollauksen jälkeen.
                  Ei ole ollut tapana olla nuuka

                  En ostanut vaan sen "halvan" Bmw:ltä eli orggis Boschin mittarin(248-loppuinen) kaikkineen päivineen. Missä tuo ahtopaine anturi sijaitsee?
                  Last edited by 3BMW; 02-09-2005, 07:25.

                  Comment

                  • 3BMW
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 628
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by fel929
                    mulla oli anturivika, alaväännöt ihan nissanista ja kiihty ku joku volkkari.. vaihdoin ite anturin <100e ja alko pelittää nyt oon ajanu 35tkm vaihdon jälk. ja ei ehkä vedä niinkuin heti vaihdon jälkeen, liekö sama vika, luulisin että bmw:n ohjelmassa on jotain mätää kun antureita vaihdetaan kun yli 70 kilosia vaimoja..
                    Tarkoitatko siis juuri tuota ahtopaineen anturia??

                    Comment

                    • 3BMW
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 628
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by JaGaR
                      Minkäs sinä vaihdoit noista kolmesta tuonne?
                      Otin vanhan tosiaan irti ja painelin sen kanssa Metro-Autoon, samanlainen siis nytkin paikalla. Taidan viedä vielä sinne ohjelmistopäivitykseen jos siitä olisi apua.

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11719
                        • Kouvola

                        #12
                        eikö noissa oo ollu tyyppivikana se, että se muuttuvasiipisen ahtimen joku venttiili jumittaa ja ahdin ei tahdo pelata oikein...empä nyt muista tarkemmin juttua mutta haulla löytyy varmasti enemmän tietoa ku muillakin ollu vastaavaa ongelmaa

                        Comment

                        • 3BMW
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 628
                          • Turku

                          #13
                          Soitin äsken liikkeeseen ja sanoivat uuden(alkuperäisen) Ilmamassamittarin vaativan kuitenkin kalibroinnin että toimii kunnolla. Tuumasta toimeen ja nyt auto on heillä pikahuollossa jossa kyseinen toiminpide tehdään, saa nähdä onko vaikutusta?

                          Comment

                          • 3BMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 628
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Esko
                            eikö noissa oo ollu tyyppivikana se, että se ahtimen joku venttiili jumittaa ja ahdin ei tahdo pelata oikein...empä nyt muista tarkemmin juttua mutta haulla löytyy varmasti enemmän tietoa ku muillakin ollu vastaavaa ongelmaa

                            joo luin ne jutut mutta en tullut yhtään viisaammaksi, katsotaan nyt mitä kivaa se merkkiliike sieltä löytää

                            Comment

                            • 3BMW
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 628
                              • Turku

                              #15
                              Nyt tuli soitto Metrosta ja softa päivitetty--->ei apua. Nyt taas antaa yhtäkkiä ahtopaineen vikakoodia....auto menee sinne takaisin maanantaina anturin vaihtoon ja muuten syynätään kunnolla. Sanoin etten huoli autoa takaisin ennen kun se kulkee niin kuin pitää

                              Nimimerkillä laskua odotellessa....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎