Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d tehot kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pfizer
    Newbiemmer
    • Apr 2008
    • 6
    • Oulu

    #46
    Näköjään sama topic on ollu esillä ennenkin...
    Tässä ketjussa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43541 kaverille paljastunut syyksi viallinen vakuumisäiliö hinnaltaan alle kympin. Taidanpa printata kaavion mukaan kun vien auton pajalle ens viikolla. http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=11&fg=45

    Comment

    • busa
      Newbiemmer
      • Apr 2008
      • 27

      #47
      Hyvä,että löysit tuon topic:n...pitää toivoa,että vika löytyis tuosta...pääsis vähällä/halvalla!

      Comment

      • stokenator
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 46
        • Porvoo

        #48
        Originally posted by busa View Post
        Eli ongelmana on kyseisen vekottimen väännönpuute alakierroksilla alle 2000rpm.Vähän yli 2000 jälk.tulee tehopiikki ja taas hyytyy n.3000rpm.kohdalla.Käytin vehkeen testerissä ja antoi vikailm.neulaventtiilin liiketunnistimesta?Tyhmänä kysynkin tietääkö kukaan viisaampi mistä neulaventtiilistä on kyse?Ei ollut korjaamollakaan tullut aikaisemmin vastaan...tosin tänään kysyyvät bmw:ltä mistä voisi olla kyse?.ilmamassa mittari kuulema pitäisi olla kunnossa?!
        Ettei tarkottas asentotunnistimella varustettua suutinta? Omassa kyseinen vika päällä ja tosiaan väännönpuutetta alakierroksilla...
        E46 320d -99

        Comment

        • mixuli
          Newbiemmer
          • May 2008
          • 8

          #49
          e46 320d tehot hukassa... VIKA SELVINNYT!!!

          eli auto on e46 320d -98 ja siitä on puhti pois... alle 2500-3000rpm meno on todella tukkoista ja senkin jälkeen kaukana siitä mitä sen kuuluisi olla... 4 ja 5 vaihteella kulutusmittari nousee korkeintaan 12-14 litraan vaikka painaa kaasun pohjaan... vikakoodit on luettu : ahtopaineen säätö ja egr säädin.... autoon on vaihdettu ilmamäärämittari ja turbon ohjaus (solenoidi?) lisäksi egr on putsattu... onko kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa jos on niin mikä on/oli vian aiheuttaja...??? :think
          Last edited by mixuli; 30-05-2008, 13:19.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Originally posted by mixuli View Post
            eli auto on e46 320d -98 ja siitä on puhti pois... alle 2500-3000rpm meno on todella tukkoista ja senkin jälkeen kaukana siitä mitä sen kuuluisi olla... 4 ja 5 vaihteella kulutusmittari nousee korkeintaan 12-14 litraan vaikka painaa kaasun pohjaan... vikakoodit on luettu : ahtopaineen säätö ja egr säädin.... autoon on vaihdettu ilmamäärämittari ja turbon ohjaus (solenoidi?) lisäksi egr on putsattu... onko kenelläkään muulla samanlaista ongelmaa jos on niin mikä on/oli vian aiheuttaja...??? :think
            Imusarjan takaa löytyvä painetunnistin antaa väärää painetunnistustietoa?

            Comment

            • mixuli
              Newbiemmer
              • May 2008
              • 8

              #51
              vielä kun tietäis missä se siellä sijaitsee ja miten se mitataan... vilkaisin nopeasti autodatalta ja en ohjeita löytänyt....

              Comment

              • mixuli
                Newbiemmer
                • May 2008
                • 8

                #52
                joo nyt on autoon vaihdettu myös imusarjaan tuleva paineanturi ja silti meno on ku 200d mersulla... livedatalla katsottiin "paikoillaan" kaasuttaessa että turbo ahtaa 50% vähemmän mikä on pyynti... turbo sökö??? pystyykö tuon turbon ohjauksen ohittamaan jotenki et se ahtais niin paljo ku löylyä löytyy?? alavääntöhän siitä ilmeisesti puuttuis mut sais kuitenki selville et onko turbo tosiaanki palasina...

                Comment

                • asvirkku
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 514
                  • Bern

                  #53
                  Originally posted by mixuli View Post
                  joo nyt on autoon vaihdettu myös imusarjaan tuleva paineanturi ja silti meno on ku 200d mersulla... livedatalla katsottiin "paikoillaan" kaasuttaessa että turbo ahtaa 50% vähemmän mikä on pyynti... turbo sökö??? pystyykö tuon turbon ohjauksen ohittamaan jotenki et se ahtais niin paljo ku löylyä löytyy?? alavääntöhän siitä ilmeisesti puuttuis mut sais kuitenki selville et onko turbo tosiaanki palasina...
                  Moi, toi turbo on säädön lepoasennossa siinä asennossa, missä sen kuuluu olla kun kierrokset on korkealla (miedot ahdot).
                  Toimiva säätö antaisi sulle siis enemmän löylyä alakertaan.
                  Voi siis olla, että turbon säätökello on jumitunut, kattele liikkuuko se pieni kellosta lähtevä ohjaustanko kädellä kun kone seis.

                  Sitä en kyllä osaa sanoa, kun olet noi olennaiset osat vaihtanut, mistä se johtuu ettei kovillakaan kierroksilla kulje kuin pitää. Voi tietty olla sama syy.

                  Jos et saa turboa toimimaan, mulla on tohon malliin toimiva käytetty. Vaihdoin nimittäin turbon turhaan, kun vika oli muualla.

                  350e http://www.nettivaraosa.com/598047

                  T: Antti
                  Last edited by asvirkku; 09-05-2008, 17:14.
                  e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                  Comment

                  • mixuli
                    Newbiemmer
                    • May 2008
                    • 8

                    #54
                    olen tarkistanut et tanko liikkuu kun painelee kaasua... mut vikakoodi on vaan ja pysyy... bosch testerillä vikakoodi oli nyt "boost pressure?" REGULATION... mietin vain et miten saisin lukittua sen turbon siihen asentoon et se ahtais kierroksilla niin paljo ku mahdollista niin sais kuitenki selville et onko siitä vaan yksinkertaisesti siivet sulanu ja sen takia se ei ala ahtamaan... :think

                    Comment

                    • asvirkku
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 514
                      • Bern

                      #55
                      Originally posted by mixuli View Post
                      olen tarkistanut et tanko liikkuu kun painelee kaasua... mut vikakoodi on vaan ja pysyy... bosch testerillä vikakoodi oli nyt "boost pressure?" REGULATION... mietin vain et miten saisin lukittua sen turbon siihen asentoon et se ahtais kierroksilla niin paljo ku mahdollista niin sais kuitenki selville et onko siitä vaan yksinkertaisesti siivet sulanu ja sen takia se ei ala ahtamaan... :think
                      Eiköhän sen jollain lukkopihtiviritelmällä saa vedettyä "täysille", sen säädön.

                      Silloin pitäisi käydä niin, että nelosella lämättäessä kone leikkaa syötöt ja menee vikamoodiin 30 sekunniksi. Eli liikaa ahtoja.

                      T AV
                      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                      Comment

                      • mixuli
                        Newbiemmer
                        • May 2008
                        • 8

                        #56
                        lisää testia.... texalla luettaessa virrat päällä edelleen samat vikakoodit mutta käyntiin laitettaessa myös ilmamäärämittarin vikakoodi ilmestyy.... on kokeiltu uudella (tarvike) ja vanhalla -> ei vaikutusta... nyt ois hyvät neuvot tarpeen...

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by mixuli View Post
                          olen tarkistanut et tanko liikkuu kun painelee kaasua... mut vikakoodi on vaan ja pysyy... bosch testerillä vikakoodi oli nyt "boost pressure?" REGULATION... mietin vain et miten saisin lukittua sen turbon siihen asentoon et se ahtais kierroksilla niin paljo ku mahdollista niin sais kuitenki selville et onko siitä vaan yksinkertaisesti siivet sulanu ja sen takia se ei ala ahtamaan... :think
                          Ota painesäiliöltä turbon säätösolenoidille tuleva alipaineletku irti ja johda se suoraan alipainekellolle. Johdesiivet supussa ei sitten kannata pientä testailua enempää ajella, ettei joku muu paikka petä, jos ahdot nouseekin mukavasti. Samalla tarkistat ne alipaineletkut ja muovisen säiliön eheyden. Jos on alipainemittari käytettävissä, varmistat lukeman turbon letkuista.

                          Originally posted by mixuli View Post
                          lisää testia.... texalla luettaessa virrat päällä edelleen samat vikakoodit mutta käyntiin laitettaessa myös ilmamäärämittarin vikakoodi ilmestyy.... on kokeiltu uudella (tarvike) ja vanhalla -> ei vaikutusta... nyt ois hyvät neuvot tarpeen...
                          Live-datalla vertaat ilmamassa-arvoja laskennalliseen. Testiajo MAFin piuha irrotettuna. Harvemmin näissä MAFista antaa selvää vikakoodia muuten kuin mekaanisesti viallisen anturin tai johdotusongelman takia.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • mixuli
                            Newbiemmer
                            • May 2008
                            • 8

                            #58
                            alipaineletkut ja säiliön kävin tänään läpi ja kaikki ok... livedatalla luettaessa uusi ilmamäärämittari valehteli aika reilusti ja vanhakin jonku verran mutta kuitenkin vähemmän kuin uusi... nyt tämänpäiväisen säädön ja puhdistelun jälkeen tuntuu että auto vetää paremmin täydellä kaasulla kuin aikaisemmin (ei silti lähellekään niin hyvin kuin pitäisi)... ja alavääntöä ei ole ollenkaan... ja edelleen nelosella täyskaasuvedätyksellä kulutusmittari ei nouse kuin 12-14litraan... alkaa kohta loppu konstit kesken...

                            Comment

                            • mixuli
                              Newbiemmer
                              • May 2008
                              • 8

                              #59
                              Pitkällisen etsinnän jälkeen vika on löytyi konehuoneessa olevasta "mustasta laatikosta"... laatikko sisältää releitä ja johtoja JA YHDEN PIENEN MUSTAN MÖTIKÄN jonka sisällä on muutama sulake... sieltä oli palanut yksi 30a sulake jonka ansiosta egr ja ahtopaineen säätö oli pois pelistä... Mutta nyt bemu taas pelaa ja kulkee

                              Comment

                              • Ace V.
                                Newbiemmer
                                • Sep 2008
                                • 8

                                #60
                                E46 320D tehot puuttuu

                                Eli potilas on e46 320D vm. -03. Tapaus on varsin mystinen ja hyviä neuvoja kaivataan.

                                Oireet ovat seuraavanlaiset: Meno on tasaisen puuromaista koko kierrosalueelta ja kulutus noussut hieman. 5-vaihteella kulutusmittari ei pohjaa. Kaikkein ihmeellisin, tyhjäkäynnillä kierrokset ei nouse yli 4000rpm mutta ajossa menee punarajalle.

                                Aluksi huollossa tulivat samaan tulokseen kuin itse ja varmaan kaikki muut, ilmamassamittariin(josta ilmeisesti saatiin myös vikakoodi), joka vaihdettiin mutta tauti ei hävinnyt. Seuraava vikakoodi oli turbon jälkeinen lämpötila-anturi, joka vaihdettiin mutta vika siirtyi jälleen. Monien anturivaihtojen jälkeen tulivat tulokseen että saattaisi olla moottorin ohjausyksikössä vika.

                                No tämän jälkeen alkuperäisillä osilla (PA suodatin vaihdettiin, muut vaihdettiin takaisin) livedataan, jossa todettiin ahtopaineet(2,4) ja rail paineet(1,6) normaaleiksi. Kaikki muutenkin toimii normaalisti luukunottamatta tehojen puutetta, nykyään kun menee kuin se kuuluisa mersu. Saman läpötila-anturin vikakoodi(Charge air temperature sensor 4390) ajon alussa löysi mutta nollauksen jälkeen ei enään tullut, eikä meno parantunut.

                                MAF, jolla huollon pojat yrittivät oli ilmeisesti KL-varaosista tilattu, eikä laiton jälkeen uudelleen päivitetty. Voisiko tämä vaikuttaa noin dramaattisesti? Se on vaan niin kumma kun tyhjäkäynnillä kierrokset pysähtyvät 4000:iin kuin seinään.

                                Parantaa ainakin turvallisuutta kun talvi tulee kun tehot on suoraan papan asconasta. Auta Dr. House/Phil
                                Helvata helvata, humppaahan sen piti olla!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎