Originally posted by Sampza
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d tehot kateissa
Collapse
X
-
nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostUkon pre-facelift-jatkeessa tuntuisi ainakin olevan juurikin tuo johdesiivistövaiva. Joskin se ahdin on merkkiä Garrett, railikoneisissahan se taitaa olla jokin saapasmaan kötöstys? Ja juu, kaverin pre-facelift 320d:stä levisi samainen pumppu 275tkm kohdalla.
Comment
-
-
Minähän sulle puhuin siitä koodaushommasta. En ole vielä perehtynyt tohon carsoftin koodauspuoleen, voi olla että onnistuu tai sitten ei. Maffi kannattaa ostaa tuolta: http://www.maf-shop.com/index.php/cat/c8_BMW.html. Tota monet suositellu ja hinnatkin kohdillaan. Tuolla kaupassa on noita Maffeja eri koodivaihtoehdoilla sun autoon. Kato sieltä oikea vaihtoehto (tarkasta oman maffisi numero), niin ei tarvii koodata ollenkaan. Löwe-merkkinen on vähän halvempi kuin Boschilainen, mutta jotkut on sitä mieltä että ei-boschilaiset maffit ei oikein kestä tai muuten vaan pelitä. Toisilla taas pelittänyt hyvin. Ja ehdottomasti kannattaa ottaa toi koko roska eli myös toi putkiosa johon mittari on jo valmiiksi asennettu. Voi olla kuulemma hankala kalibroida toi mittari omatoimisesti jos vaihtaa pelkän mittariosan.
Ootko muuten koittanu tehdä puhdistusoperaatiota tolle maffille. Ei ole iso homma ainakaan E39:ssä, juuri eilen tein ja aikaa meni 15-20min. Katottiinko livedatalla tota maffin toimintaa? Jos haluat, niin voidaan tsekata sitä vaikka tänään.Last edited by JerryC; 14-12-2008, 13:56.E39 525d Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by JerryC View PostMinähän sulle puhuin siitä koodaushommasta. En ole vielä perehtynyt tohon carsoftin koodauspuoleen, voi olla että onnistuu tai sitten ei. Maffi kannattaa ostaa tuolta: http://www.maf-shop.com/index.php/cat/c8_BMW.html. Tota monet suositellu ja hinnatkin kohdillaan. Tuolla kaupassa on noita Maffeja eri koodivaihtoehdoilla sun autoon. Kato sieltä oikea vaihtoehto (tarkasta oman maffisi numero), niin ei tarvii koodata ollenkaan. Löwe-merkkinen on vähän halvempi kuin Boschilainen, mutta jotkut on sitä mieltä että ei-boschilaiset maffit ei oikein kestä tai muuten vaan pelitä. Toisilla taas pelittänyt hyvin. Ja ehdottomasti kannattaa ottaa toi koko roska eli myös toi putkiosa johon mittari on jo valmiiksi asennettu. Voi olla kuulemma hankala kalibroida toi mittari omatoimisesti jos vaihtaa pelkän mittariosan.
Ainakin M57:ssa IMM toimii ilman koodausta, jos vaihtaa pelkän anturiosan. Verkko-osa ennen anturia erilainen uudemmassa ja muuttaa virtausta anturille. On toki kommentteja tuosta "kalibroinnista", mutta sen anturiosan saa asennettua runkoon tasan yhdessä asennossa, ei siinä ole mitään pelivaraa säädölle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Joo voi olla, että tosiaan mitään kalibrointeja ei tarvita. Luin vaan jostain ketjusta, että semmosia ongelmia jollakin ilmeisesti ollut. Sillä sitä koko settiä lähdinkin suosittelemaan, kun hintaerokaan ei ole suurensuuri. Ostitko omaasi Boschin anturiosan?
Näköjään maf-shoppi antaa myös tolle Löwen mittarille 2v takuun, ei olisi välttämättä huono vaihtoehto. Pelkän Pierburgin anturiosan kohdalla ei puhuta takuusta mitään.Last edited by JerryC; 14-12-2008, 14:40.E39 525d Touring -02
Comment
-
-
Originally posted by mixuli View PostPitkällisen etsinnän jälkeen vika on löytyikonehuoneessa olevasta "mustasta laatikosta"... laatikko sisältää releitä ja johtoja JA YHDEN PIENEN MUSTAN MÖTIKÄN
jonka sisällä on muutama sulake... sieltä oli palanut yksi 30a sulake jonka ansiosta egr ja ahtopaineen säätö oli pois pelistä... Mutta nyt bemu taas pelaa ja kulkee
Missähän tämä konehuoneessa sijaitseva musta sulakkeita sisältävä mötikkä sijaitsee? Omassa -99 diisselissä en ole törmännyt yhteenkään sulakkeeseen konehuoneessa.E46 320d -99
Comment
-
-
Pakko oli lisätä tänne vanhaan vähän juttua kun en ole vuoteen kirjautunut sisäänja oli "muutama" kysely tullut liittyen tähän vikaan...
Eli sulake joka oli palanut löytyy/löytyi mustasta kotelosta jonka kansi on ruuveilla kiinni (konehuoneen oikea, tuulilasia lähellä oleva nurkka) kotelon sisällä tosiaan on johtoja ym muuta härpäkettä, sekä tämä kuuluisa "musta mötikkä" sulakkeet näkee kyllä "kun tarkasti katsoo" koska mötikän kannessa on pienet viillot joista näkee sisälle. Jos vielä tulee ongelmia etsimisen suhteen niin laittakaa kaiken varalta viestiä vielä tuonne mun sähköpostiin niin vastaus tulee nopeiten : [email protected]
Ja se mustan mötikan oikea nimi lienee sulakekotelovaikka sitä ei heti päälle päin siksi tunnistakaan..
Comment
-
-
Originally posted by Zarge View PostAlkoi tuossa ihmetyttämään kun autot ehti tulla vastaantulijan kaistalla turhan usein melkein puskuriin kiinni ja vaikutti siltä ettei turbo olisi tuntunut lähtevän aina mukaan ohituksissa. Lueskelin voorumia ja käytinkin ton ilmamassa härvelin pistokkeen irti ja testailin. Kaakkeja löyty kummasti enemmän eli luultavimmin vika oli siinä ja vältyimmä ilmeisesti turboremontilta. Aiheesta puhuttu aiemminkin, mutta uudempaa tietoa mistä kannattaisi kyseistä osaa kysellä ja tarviiko tuota käydä kalibroimassa/ohjelmoituttamassa jossain? ..siitäki oltu niin montaa eri mieltä
Piti päivittää sen verran vielä, että tietäiskö kukaan sanoa onko haittaa koneelle, mikäli pistoketta pitelee irti siihen asti, että uusi ilmamäärämittari ilmaantuu?
Eli ymmärsinkö nyt oikein että tuon ilmamassa mittarin pistokkeet uskaltaa ottaa ihan irti ja lähtee ajeleen! ja jos vika on siinä niin tehoja pitäis tulla takas? ja sillon tietää et vika on ilmamassa mittarissa! sytyttääkö se sillon mitään merkkivaloa kun pistoke ei oo paikoillaan?Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000eEx. BMW E39 525dAT '01
Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
Ex. BMW E39 525dAT '03Ex. BMW E46 320dT '01Ex. BMW E36 325Ci '94Ex. BMW E36 318i '91+ 12kpl muita merkkejä
Comment
-
-
Originally posted by Temes87 View PostItellä samaa vikaa että ei vedä alle 3000 kierroksen!
Eli ymmärsinkö nyt oikein että tuon ilmamassa mittarin pistokkeet uskaltaa ottaa ihan irti ja lähtee ajeleen! ja jos vika on siinä niin tehoja pitäis tulla takas? ja sillon tietää et vika on ilmamassa mittarissa! sytyttääkö se sillon mitään merkkivaloa kun pistoke ei oo paikoillaan?*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostEi sytytä valoa. kannattaa kokeilla.Halpa BMW diesel manuaali haussa! MAX 5000eEx. BMW E39 525dAT '01
Ex. BMW E46 320dA M-Sport2 '03
Ex. BMW E39 525dAT '03Ex. BMW E46 320dT '01Ex. BMW E36 325Ci '94Ex. BMW E36 318i '91+ 12kpl muita merkkejä
Comment
-
-
E46 320d tehot kadoksissa: ilmamassamittari ja ahdin
Elikkäs sellasta asiaa lähdin kyselemään, kun E46 -99 320d:ssä tehot hävisivät yhtäkkiä kummasti, eli joka vaihteella kaikilla kierrosalueilla tuntui huomattavaa tehottomuutta sekä auto ei kiihtynyt yli 120km/h ja turbo vinkui aika kuuluvasti. Käytin auton huollossa ja vikakoodina oli löytynyt muistaakseni ahtopaineanturi tms, mutta se oli ollut kunnossa ja muuta vikaa ei löydetty paitsi, että ilmamassamittarin antamat arvot olivat vääriä ja suosittelivat myös ilmansuodattimen vaihtoa.
Hain uuden ilmamassamittarin sekä uuden ilmansuodattimen ja vaihdoin ne autoon, ja kun lähdin ajamaan tämän jälkeen niin noin 5km matkan jälkeen tuli savua konehuoneen puolelta kesken ajon, eikä tehotkaan olleet tullut takaisin. Hinattiin auto huoltamolle takaisin ja tuomioksi tuli että turbosta oli akseli katkennut.
Joten kysymys kuuluu, että voiko ilmamassamittarin vaihto aiheuttaa turbon hajoamisen vai oliko vain paskaa tuuria matkassa? Ja jos ilmamassamittarin vaihto ei vaikuta turbon toimintaan niin onko tehottomuus alunperin aiheutunut turbosta vai jostain ihan muusta, koska ensimmäisellä kerralla huollossa ei huomattu turbossa mitään vikaa.
Comment
-
-
Ihan mahdollista että olet ajellut hyytyneellä maffilla jo pidempään, mutta menit nyt vasta huoltoon kun turbon vedeltyä ihan viimeisiään tehot hävisi. Eli turbo on ainakin ollut rikki, maffin vaihto ei sen hajoamiseen vaikuta vaikka sekin on ihan hyvin saattanut olla viallinen ja aiheuttaa lievempää tehonpuutetta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment