Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Jonezu View Post
    Täälläkin DSC:n merkkivalo + käsijarrun valo (punainen) syttyvät palamaan lähes heti käynnistyksen jälkeen.

    Kun DSC:n merkkivalo palaa, ajonvakautus/sutimisenesto tosiaankin ovat pois päältä. Käsijarrun merkkivalo syttyy ja sammuu useammin, kun taas DSC:n valo sammuu yleensä vasta kun sammuttaa auton. Eli välillä palaa vain DSC:n tai käsijarrun valo, välillä molemmat.

    Mikä vikana? Ohjauksen asentotunnistin?

    Auto e46 330xd vm. 2002, paikkakunta Oulu.
    Jatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.

    Vikakoodeina antoi:
    *Brake fluid switch
    *Steering angle sensor, identification

    Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #32
      Onkos tuo Brake fluid switch ilmoitus viallisesta tunnistimesta vaiko alhaisesta nestemäärästä ?
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        Jatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.

        Vikakoodeina antoi:
        *Brake fluid switch
        *Steering angle sensor, identification

        Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.
        Tasoanturinhan pystyy helposti(ehkä)ohittamaan joten sillä sais pois suljettua sen vian.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9156
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Onkos tuo Brake fluid switch ilmoitus viallisesta tunnistimesta vaiko alhaisesta nestemäärästä ?
          Originally posted by Rahu View Post
          Tasoanturinhan pystyy helposti(ehkä)ohittamaan joten sillä sais pois suljettua sen vian.
          Ei tullut syvällisemmin asiaa vielä tutkittua tuossa pihalla pimeässä. Itse asiassa mietin ensin, tarkoitetaanko tuolla tasoanturia, kun se oli switch eikä sensor. WDS kuitenkin vahvisti, että tuosta tasoanturista on kyse. Vaikuttaa siltä, että riittävällä nestetasolla anturi maadoittaa linjan. Vajaalla tasolla virtapiiri on auki ja saattaa tosiaan antaa saman vikakoodin pelkästään vajaasta nestemäärästä.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • bmw e34
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 633
            • raahe

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Jatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.

            Vikakoodeina antoi:
            *Brake fluid switch
            *Steering angle sensor, identification

            Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.

            BMW :n dokumenttien mukaan tämmöistä mieltä ollaan DSC III-järjestelmästä :

            A new fluid level switch is incorporated into the reservoir cap.

            • With sufficient fluid level the reed contact is closed.
            When level drops below allowable limits, switch opens.


            Since the normal position is closed, this circuit is monitored for shorts to + and ground.
            The LCM constantly monitors the input. If the ground signal is momentary, the LCM signals the Instrument cluster of the condition. The instrument cluster then informs the DSC III control module over the CAN bus. If the signal is received just prior to the activation of the charge pump,
            the charge pump activation is delayed. If the signal is present for more then 25 seconds, the LCM issues two I-BUS message for the Instrument Cluster:

            1. Post “Brake Fluid Level” in the Matrix display
            2. Notify the DSC III via CAN that the Fluid level has been low for more than 25 seconds.

            The DSC III control module immediately switches DSC III functions off and continuously illuminates the DSC indicator in the cluster.


            eli nähtävästi ideana tuossa on toteuttaa tuon "charge pump" :in kuivanakäynnin esto.
            Last edited by bmw e34; 03-02-2009, 16:37.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9156
              • Oulu

              #36
              Löytyikö tuo WDS:stä, kun ei yhtäkkiä omaan silmään osunut? Tasoanturin kytkentä on hieman erilainen E46 vs. E39, liekö sitten riippuen myös ajotietokoneen laajuudesta. Mutta näköjään tuo pelkästään voi disabloida DSC:n ja asian osalta omistaja varmaan tänään tekee jatkotestiä.

              Edit: Omistaja ilmoitti, että jarrunesteet oli vähissä ja anturin oikosulkemalla auto toimii taas normaalisti. Nyt jää sitten nähtäväksi, onko jarrunesteitä vuotanut jostain, vaikka ulkoisia vuotoja ei ole näkynytkään.
              Last edited by Clavurion; 03-02-2009, 20:11.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Jonezu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 55
                • Oulu

                #37
                No niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.

                Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!
                Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #38
                  Originally posted by Jonezu View Post
                  No niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.

                  Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!
                  Eli ihan perusasioilla olisit selvinnyt tästäkin ihan itse jos olisit vaikka ohjekirjaa lukenut
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Jonezu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 55
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Eli ihan perusasioilla olisit selvinnyt tästäkin ihan itse jos olisit vaikka ohjekirjaa lukenut
                    Auf Deutsch :think...
                    Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

                    Comment

                    • Jonezu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2008
                      • 55
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by Jonezu View Post
                      No niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.

                      Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!
                      Parissa viikossa oli taas kadonnut 2 dl jarrunestettä. Mutta vika löytyi, yksi jarruletkun liitos oli löysällä.
                      Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

                      Comment

                      • Hassee
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 40

                        #41
                        Noniin.. DSC-valo syttyi palamaan pitkällä reissulla eikä mene pois vaikka DSC nappia painaa. Välillä oli tosi märkää keliä. Onkohan saanut kosteutta? Mikään käsijarrun tai ABS -valo ei siis pala, pelkästään DSC-valo. 5 päivää valo on palanut ja saman verran olen antanut auton kuivua, mutta tuloksetta. Mitä kannattas tehä tai mikähän on vikana?
                        E46 M3
                        E39 M5
                        Ex:e92 325, 3x e46

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #42
                          Lukea vikakoodit.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Safiiri
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 51
                            • Leivonmäki

                            #43
                            DSC anturivikaa

                            Kolme päivää sitten tuli ekan kerran keltainen DSC varoitusvalo näyttöön. Pari kertaa vikakoodit on nyt nollattu, mutta seuravat koodit palaa uudelleen. Nuo kaksi ekaa vikakoodia liittyy lienee DSC antureihin.

                            5EAC A0• 5EAC DSC-sensor twist angel level not plausible
                            5E96 A0• 5E96 DSC-sensor lateral acceleration not plausible
                            4203 68• 4203 glow control unit

                            Auton vaste ohjauspyörän liikkeisiin muuttui selkeästi vian alettua. Liikenneympyrässä ajettaessa hävisi myös veto kokonaan, eli tuo sivuttais-kiihtyvyys anturi (sensor lateral acceleration) raportoi ohjausboxille sivuluisua.

                            Mikähän tuo kolmas vika on? Kaikki hehkutulpat on vaihdettu 3kk sitten.

                            Comment

                            • JTP
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 506
                              • Hpj

                              #44
                              Originally posted by Safiiri View Post
                              5EAC A0• 5EAC DSC-sensor twist angel level not plausible
                              5E96 A0• 5E96 DSC-sensor lateral acceleration not plausible
                              4203 68• 4203 glow control unit


                              Mikähän tuo kolmas vika on? Kaikki hehkutulpat on vaihdettu 3kk sitten.
                              Tuo kolmas vikakoodihan viittaa hehkutuksen ohjausyksikköön. Kyseessä ilmeisesti uudempi N -tyypin moottori, sillä vanhemmissa koneissahan tuon asian hoitaa hehkun rele....
                              e90 330i lci -09
                              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                              Comment

                              • segru
                                BTCF Member
                                • Dec 2003
                                • 135
                                • HKI

                                #45
                                dsc vikaa

                                itelläkin tuo dsc menee pois päältä ja sytyttää tuon luistoneston valon ja keltaisen käsijarruvalon, mutta toisinaan saa ajaa pitkäänkin ennen kuin vika ilmaantuu ja silloin luistonesto toimii normaalisti! herjaa ratin asentotunnistinta,millainen homma tuo on vaihtaa ite ja mitä maksaa ko. osa?
                                kantapään kautta!

                                1200gs adventure -08
                                318is class II -94
                                323i -84
                                320i/323i -85
                                320i/6 -81
                                325i coupe -92
                                A4 1.8tq -01 ???

                                ex.16 x BMW + paljon muita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎