Vuoden 2004 320d touringiin vaihdeltiin taakse jarruputkia. Auto saatiin nippuun ja katsastettua, mutta heti kohta syttyikin sitten nuo varoitusvalot. INPAlla vikakoodit herjaa jarrupaineanturia 1, että olisi elektroninen vika. Livedata näyttää jarrupiirille 1 n.20bar, kun jarrupiiri 2 on liki nollassa. Offset ykkösellä 10, kun kakkonen lähellä nollaa. Jarrua painamalla ykkösen anturi kuitenkin reagoi samaan tahtiin toisen kanssa. Olisiko kokeillut vaihtaa anturien johdot ristiin, että siirtyyjö vika piirin 2, mutta eipä tuonne taida päästä tekemään mitään ilman jarrunestesäiliön irrottamista.
Eikö se tuo jarrupiiri yksi ole kuitenkin etujarrujen piiri? Olisko onnistuttu rikkomaan tuo jotenkin remontin aikana, vai sattuko vaan sikamainen tuuri?
E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)
Collapse
X
-
Osanumeron ei tarvitse olla sama, mutta pitää olla sopiva eli DSC/ASC, neliveto/takaveto ja vuosimalli vaikuttaa.Originally posted by Vuuts View PostE46 1999 328i,
Abs, dsc ja kässäri valo palaa taulussa ja konehuoneen/kabiinin pistokkeista ei pääse inpalla, autocomilla tai carlylla käsiksi. Onko abs yksikkö sökö? Moottorin koodit kun lukaisi niin vika koodia, abs/dsc boxiin ei saa yhteyttä.
Saako uusia tai käytettyjä abs yksiköitä kuinka helposti ja edullisesti vai korjaileeko joku näitä vanhoja?
10.0947-0802.3 Osanumerolla oma yksikkö. Parit purkuautot kyselin läpi, joilla myynnissä yksikkö, mutta parinumeroa eroa, saako sellasen sopimaan? :think
Leave a comment:
-
E46 1999 328i,
Abs, dsc ja kässäri valo palaa taulussa ja konehuoneen/kabiinin pistokkeista ei pääse inpalla, autocomilla tai carlylla käsiksi. Onko abs yksikkö sökö? Moottorin koodit kun lukaisi niin vika koodia, abs/dsc boxiin ei saa yhteyttä.
Saako uusia tai käytettyjä abs yksiköitä kuinka helposti ja edullisesti vai korjaileeko joku näitä vanhoja?
10.0947-0802.3 Osanumerolla oma yksikkö. Parit purkuautot kyselin läpi, joilla myynnissä yksikkö, mutta parinumeroa eroa, saako sellasen sopimaan? :think
Leave a comment:
-
Mulla oli vanhassa E46:ssa DSC ongelma, mutta siinä oli hiilet loppu siitä pumpun sähkömoottorista, välillä toimi välillä ei.
Leave a comment:
-
Äläs nyt, jäi siinäkin öljynpaineen valo palamaan kun akusta oli yksi kenno oikarissa.Originally posted by schwarze View PostPikaisesti kävi myös mielessä, että onko E46 moderni mutta sitten muistin E30:n joka on tätä päivää
Latausvalo kyllä sammui nätisti
Leave a comment:
-
Ja voi olla että akku jopa tarvitsee vaihtaa.Originally posted by Wespa View PostAkun liian vähäinen varaustaso voi moderneissa autoissa kuten E46 aiheuttaa vaikka minkälaista sähköhäikkää, eli vika voi sinulla olla hyvinkin siinä. Akun lataus täyteen ja vikakoodien nollaus kunnon testerillä niin voi hyvinkin olla että auto on kuin mitään vikaa ei koskaan olisi ollutkaan.
Leave a comment:
-
Akun liian vähäinen varaustaso voi moderneissa autoissa kuten E46 aiheuttaa vaikka minkälaista sähköhäikkää, eli vika voi sinulla olla hyvinkin siinä. Akun lataus täyteen ja vikakoodien nollaus kunnon testerillä niin voi hyvinkin olla että auto on kuin mitään vikaa ei koskaan olisi ollutkaan.
Leave a comment:
-
MItä lukenu niin voi olla aika iso liuta antureita kyseessä mikä voi aiheuttaa ton. Mutta kysympä niinkin tyhmän kysymyksen että voiko akku aiheuttaa ton valo-trion? Siis se on aika finaalissa, jos teho riittää käynnistämään auton mutta ei kaikille sähkölaitteille?
Leave a comment:
-
Tuolla logiikalla tilannetta voi toki seurata maailman tappiin.Originally posted by hurvana View PostMulla palaa yhtäaikaan kolmikko ASC-T (kelt) + CBC (pun) + ABS (kelt). Ohjekirjan mukaan tuo trio tarkottaa että kyseinen ohjausjärjestelmä on rikki ja pitää juosta huoltoon. Mutta kun palavat vain joinakin päivinä muttei aina.
Leave a comment:
-
Mulla palaa yhtäaikaan kolmikko ASC-T (kelt) + CBC (pun) + ABS (kelt). Ohjekirjan mukaan tuo trio tarkottaa että kyseinen ohjausjärjestelmä on rikki ja pitää juosta huoltoon. Mutta kun palavat vain joinakin päivinä muttei aina.
Leave a comment:
-
Itselläni E46 2005 töistä kotiin tullessani valot ei vielä palanut mutta noin 10min jälkeen ajamaan uudestaan niin heti paloi mittaristossa luistonesto ja käsijarruvalo (keltaisena) Ennemmin on muutaman kerran samaa vikaa herjannut mutta on päivän jälkeen hävinnyt. Olisiko vain kosteutta antureissa näistä vesikeleistä johtuen? Pitää ensi viikolla käyttää piuhan päässä.
Leave a comment:
-
Sen anturin signaalista valittaa. Mittaa onko anturi ehjä.Originally posted by bemu-freak View PostTäällä palaa kanssa DSC, ABS ja jarru varoitusvalo E46 320i vm 1999 ja antaa INPA:lla vika koodin
49 Drehzahlfuehler hinten links Triggersignal
Olisko tuo nyt sitten vasen taka ABS anturi?
Leave a comment:
Leave a comment: