Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #61
    Mitä vikakoodeja antaa INPAssa?

    Jos ei muuta niin kannattaa ensin kokeilla josko ABS-anturi on sanonut sopimuksen irti. Suositellaan OEM-anturia.

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1121
      • suomi

      #62
      Originally posted by MNi View Post
      Mitä vikakoodeja antaa INPAssa?

      Jos ei muuta niin kannattaa ensin kokeilla josko ABS-anturi on sanonut sopimuksen irti. Suositellaan OEM-anturia.
      kokeillut autocomia ja launch:ia,samaa vikaa pukkaa,eli pelkästään toi 5df5 Control unit internal error. täytynee käydä bullittin pajalla maanantaina.

      miten sen sähköosan saa irti siitä abs mokkulasta? osassa boxeja näytti olevan torxit,tossa ei näkynyt mitään ruuveja?
      Last edited by arben; 25-01-2013, 22:20.

      Comment

      • mirrinmurkina
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 161
        • Tuusula

        #63
        Omassa autossa syttyi tänään ajossa palamaan luistoneston, käsijarrun ja abs:n merkkivalot. Nopeusmittari toimi normaalisti, mutta luistonesto oli pois päältä.
        Äsken kävin käynnistämässä auton ja vain luistoneston ja abs:n valot jäivät palamaan.

        Viittaako tuo jonkin renkaan pyörintänopeusanturin vikaan vai johonkin muuhun? Meneekö luistonesto pois päältä jos vika on etuakselin anturissa? Onko sillä väliä kun myöhemmin käsijarrunvalo ei palanut muiden kanssa vai syttyisikö se kun lähtee ajamaan?
        f10 535xi vm2011
        ---
        ex:
        e92 335i vm2007
        e90 320i vm2005
        e46 328CiA vm1999

        Comment

        • mirrinmurkina
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 161
          • Tuusula

          #64
          Näköjään valot sammuivat kun lähti seuraavana kerran ajamaan. Ehkä johtui kosteudesta ja pakkasesta tai sitten antoi "ennakkovaroituksen".

          Seuraavaa kertaa odotellessa...
          f10 535xi vm2011
          ---
          ex:
          e92 335i vm2007
          e90 320i vm2005
          e46 328CiA vm1999

          Comment

          • oodelain
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 18
            • Vantaa

            #65
            vm. 2002 e46 330xd, luistonestovalo, abs- sekä käsijarruvalo palavat yhtä soittoa. Ei enää välähdyksiä (paremmasta...)
            Vikakoodina steeting angle sensor, joka antaa muuttumatonta 0-asteen tietoa.
            Eli suomeksi ohjauksen asentotunnistin tms.

            Ko. osan vaihtaneita? Vai onko jotain muita keinoja mittariston puhdistamiseen?

            Schmiedmann osanumerohaun mukaan hintaa olisi 197e ko. anturille..
            A3

            Comment

            • -Hekaaa
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 154
              • Pyhäjärvi/Iisalmi

              #66
              Itelläkin ollut nyt sitä vikaa että kun auton laittaa käytiin ja lähtee ajaa niin hetken päästä tuo DSC-valo syttyy eikä lähde pois. Mutta sitten kun sammuttaa auton, odottaa minuutin ja laittaa käyntiin ja sitten samantien lähtee kiihdyttää sataseen niin eipä syty valo enää :o

              INPAlla luin jotain koodeja DSC-moduulista ja kojelautaan syttyi samaanaikaan ABS-valo ja käsijarrunvalo. Koodeja antoi kaksi: 165 pressure Sensor 1 electriacal failure ja 166 pressure Sensor 2 electriacal failure..

              Missäköhän vika mahtaa olla? Keväällä ei tehnyt tuota ollenkaan että sytetytteli tuota valoa, mutta taas on ruennut tekemään...

              Autona siis BMW E46 328i

              Comment

              • desmodromic
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 256
                • Imatra

                #67
                Originally posted by oodelain View Post
                vm. 2002 e46 330xd, luistonestovalo, abs- sekä käsijarruvalo palavat yhtä soittoa. Ei enää välähdyksiä (paremmasta...)
                Vikakoodina steeting angle sensor, joka antaa muuttumatonta 0-asteen tietoa.
                Eli suomeksi ohjauksen asentotunnistin tms.

                Ko. osan vaihtaneita? Vai onko jotain muita keinoja mittariston puhdistamiseen?

                Schmiedmann osanumerohaun mukaan hintaa olisi 197e ko. anturille..
                Käännäppä käynnissä ollessa eturenkaat ääriasentoihin, takas keskelle, ja sammuta auto ja sitten virrat päälle.
                Last edited by desmodromic; 10-08-2013, 02:17. Reason: Typo
                Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                Comment

                • desmodromic
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 256
                  • Imatra

                  #68
                  Originally posted by mirrinmurkina View Post
                  Näköjään valot sammuivat kun lähti seuraavana kerran ajamaan. Ehkä johtui kosteudesta ja pakkasesta tai sitten antoi "ennakkovaroituksen".

                  Seuraavaa kertaa odotellessa...
                  Itelläni teki samaa kun akku oli tulossa tiensä päähän.
                  Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                  Comment

                  • mjp
                    Newbiemmer
                    • May 2015
                    • 3
                    • Finland

                    #69
                    Tervehdys, Nostetaan topiccia esiin. Itsellä syttyi joulukuuseen DSC+jarru valo keltaisena. Ennen lähtenyt myös pois ja syttynyt satunnaisesti, mutta nyt kyllä palaa joka käynnistyksen jälkeen, eikä tunnu sammuvan.

                    Vikakoodit luettu bmw huollossa, jossa kertoivat että jarrupaine anturilta antoi
                    vikakoodia. Katselin, että pääsylinterissä niitä on kaksin kappalein. Onko kukaan tehnyt näiden vaihtotyötä vai kannattaako vielä miettiä muitakin vaihtoehtoja? Myös osien saatavuus ja hinta kiinnostaa...

                    Tuolta löysinkin jo kyllä asiasta jotain http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=592136

                    Autona e46 316i 2003.

                    Comment

                    • Bimmeristi
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 77
                      • Helsinki

                      #70
                      Originally posted by mjp View Post
                      Tervehdys, Nostetaan topiccia esiin. Itsellä syttyi joulukuuseen DSC+jarru valo keltaisena. Ennen lähtenyt myös pois ja syttynyt satunnaisesti, mutta nyt kyllä palaa joka käynnistyksen jälkeen, eikä tunnu sammuvan.

                      Vikakoodit luettu bmw huollossa, jossa kertoivat että jarrupaine anturilta antoi
                      vikakoodia. Katselin, että pääsylinterissä niitä on kaksin kappalein. Onko kukaan tehnyt näiden vaihtotyötä vai kannattaako vielä miettiä muitakin vaihtoehtoja? Myös osien saatavuus ja hinta kiinnostaa...

                      Tuolta löysinkin jo kyllä asiasta jotain http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=592136

                      Autona e46 316i 2003.

                      Kannattanee ainakin yrittää vaihtaa ne josko se vika olisi noin helposti korjattavissa.
                      Hintaa antureilla on n.90€/kpl suomessa. Itse ostin saksasta ja siellä n.50€/kpl.
                      Kohtuu helppo vaihtaa itse.
                      Vaihto työ kesti n.1h työkalujen metsästyksen kanssa..

                      Comment

                      • mjp
                        Newbiemmer
                        • May 2015
                        • 3
                        • Finland

                        #71
                        Originally posted by Bimmeristi View Post
                        Kannattanee ainakin yrittää vaihtaa ne josko se vika olisi noin helposti korjattavissa.
                        Hintaa antureilla on n.90€/kpl suomessa. Itse ostin saksasta ja siellä n.50€/kpl.
                        Kohtuu helppo vaihtaa itse.
                        Vaihto työ kesti n.1h työkalujen metsästyksen kanssa..
                        Jees, löysin muutaman anturin ja tilailin. Vaihdetaan. Jos noilla vika korjaantuisi niin tarviiko nollailla mitään? Ja ainakin tuossa mun autossa on sähköboksi siinä oikealla puolella hyvin edessä. Jarrunesteen paisuntasäiliön siitä varmaan joutuu ainakin purkamaan pois..

                        Comment

                        • Järppä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1108
                          • Stadi, ladon takana.

                          #72
                          Olisko hyviä neuvoja mistä lähteä etsimään vikaa.

                          Luistoneston ja käsijarrun valo palaa keltaisena.

                          EPDM:n penkkipäivillä pari vuotta sitten katottiin vikakoodit ja kaikki vikakoodit poistettiin jonka jälkeen auto ei ole valitanut mistään. Nyt viimeisen pari viikkoa vika tulee ja menee pois.

                          Tuolloin vian aiheutti ohjauksen anturi mutta nyt en saa vikakoodia pihalle kun inpa ei anna vikakoodia, enkä pääse kiinni rungon alla oleviin juttuihin, inpa valittaa virhettä.

                          Ratti on vinossa hieman, voiko vaikuttaa ohjauksen anturiin? En tiedä kyllä miten on voinut ratti mennä vinoon, en ole ajanut mihkään kanttariin liian kovaa tai vastaavaa. Ratti on ollut suorassa edellisestä nelipyöräsuuntauksesta.

                          Vasen etu koiranluu on rikki, uudet avensiksen lyhyemmät on jo kontissa odottamassa asentajaa.

                          Shadow memoryssä on seuraava vikakoodit:

                          Ensimmäinen voi johtua siitä että nyppäsin listan ottoa ensin maf johon irti ja takas kiinni auton käydessä.

                          E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                          -------------------------------------
                          Date: 12/02/15 17:29:07
                          ECU: MS430DS0
                          JobStatus: OKAY
                          Variant: MS430DS0
                          -------------------------------------------------------------
                          RESULT: 6 errors in error memory !
                          -------------------------------------------------------------
                          8 air flow meter
                          Error frequency : 4
                          N_32 672.00 rpm
                          THR 10.17 Grad TPS
                          ISAPWM_ISA 35.15 %
                          VMAF 0.00 V
                          ---
                          KS--> Ground or open circuit
                          ---
                          ---
                          Error to relevant
                          Error debounce
                          Error currently not available
                          sporadic Error
                          -------------------------------------------------------------
                          90 TEG_UP_1
                          Error frequency : 0
                          N_32 0.00 rpm
                          MAF 0.00 mg/stk
                          TCO 97.50 Grad C
                          V_TEG 0.06 V
                          ---
                          KS-->Ground
                          ---
                          ---
                          Error to relevant
                          Error not debounce
                          Error currently not available
                          stat. Error
                          -------------------------------------------------------------
                          91 TEG_UP_2
                          Error frequency : 0
                          N_32 0.00 rpm
                          MAF 0.00 mg/stk
                          TCO 97.50 Grad C
                          V_TEG 0.04 V
                          ---
                          KS-->Ground
                          ---
                          ---
                          Error to relevant
                          Error not debounce
                          Error currently not available
                          stat. Error
                          -------------------------------------------------------------
                          93 TEG_DOWN_2
                          Error frequency : 0
                          N_32 0.00 rpm
                          MAF 0.00 mg/stk
                          TCO 97.50 Grad C
                          V_TEG 0.04 V
                          ---
                          KS-->Ground
                          ---
                          ---
                          Error to relevant
                          Error not debounce
                          Error currently not available
                          stat. Error
                          -------------------------------------------------------------
                          63 Signal CAN environment temperature
                          Error frequency : 0
                          N_32 0.00 rpm
                          TAM 50.00 Grad C
                          T_AST 0.00 s
                          Motorbetriebszustand 1.00 -
                          ---
                          ---
                          Environment temperature above CAN-Bus unplausible
                          ---
                          Error to relevant
                          Error not debounce
                          Error currently not available
                          stat. Error
                          -------------------------------------------------------------
                          52 Exhaust flap
                          Error frequency : 0
                          N_32 832.00 rpm
                          MAF 108.94 mg/stk
                          TCO 98.25 Grad C
                          VB 11.12 V
                          ---
                          KS--> Ground or open circuit
                          ---
                          ---
                          ---
                          Error not debounce
                          Error currently not available
                          stat. Error


                          Vaihdelaatikon puolelta (SMG) löytyi tämä:

                          E R R O R M E M O R Y
                          ---------------------------------------
                          Date: 02.12.2015 16:59:51
                          ECU: GS30
                          JobStatus: OKAY
                          Variant: GS30
                          -------------------------------------------------------------
                          RESULT: 1 error in error memory !
                          -------------------------------------------------------------
                          51B5 Brake signal incositant with wired signal
                          Error counter: 3
                          Logistic counter: 37
                          1. Umweltsatz
                          Mileage 283688 km
                          Battery Voltage 13.71 Volt
                          Actual gear 1st gear 0-n
                          Nominal gear 1st gear 0-n
                          Rel. clutch position 672.00 0/oo
                          Engine speed 2827.00 rpm
                          2. Umweltsatz
                          Mileage 283704 km
                          Battery Voltage 11.35 Volt
                          Actual gear Neutral 1/2-shift path 0-n
                          Nominal gear Neutral 1/2-shift path 0-n
                          Rel. clutch position -208.00 0/oo
                          Engine speed 771.00 rpm
                          3. Umweltsatz
                          Mileage 283704 km
                          Battery Voltage 13.49 Volt
                          Actual gear Neutral 1/2-shift path 0-n
                          Nominal gear Neutral 1/2-shift path 0-n
                          Rel. clutch position -256.00 0/oo
                          Engine speed 514.00 rpm
                          No signal or value
                          Test conditions fulfilled
                          Error not present now, but already stored
                          Error would not cause a warning lamp to light up
                          Error code: 51 B5 24 03 25 8A 85 7A 11 54 0B 8A 87 65 99 E6
                          03 8A 87 78 99 E0 02
                          Last edited by Järppä; 02-12-2015, 18:17.
                          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                          Top Gear review

                          Comment

                          • Järppä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1108
                            • Stadi, ladon takana.

                            #73
                            No vastaan itselleni. Tukivarren pallonivel edestä aivan väljä jonka vuoksi ratti on vinossa ja jonka vuoksi streering angel sensor heittää luistoneston ja vakaudenhallinan pois päältä.
                            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                            Top Gear review

                            Comment

                            • Juha65
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 35
                              • Tuusula

                              #74
                              Itselläni E 46 -01, jossa oli edellisenkin omistajan mukaan ABS/ luistonesto herjaa ja keltaiset valot syttyivät silloin tällöin palamaan. No niinhän toi tekeekin edelleen. Luin koko topicin läpi ja vähän löytyi kaikkea maan ja taivaan väliltä ongelman aiheuttajia. Katsoin niitä ABS- piuhoja renkaiden vaihtojen yhdeydessä, mutta en havainut selvää vikaa. Vikakoodi laitteella (QuickLynks OBD2/EOBD+ CAN) kuin luin niin ei anna mitään tietoa eikä edes vikakoodia vaikka valot palavat. En tiedä kyllä missä täsmälleen vikaa on, kun lukulaitteen (ilmeisemmin huono koodilukija/ käyttäjä) pitäisi kertoa vieläpä Suomen kielellä täsmällisesti ongelman kohta. Täytyy ostaa ABS- anturipiuha ja alkaa vaihtamaan yksi kerrallaan.
                              Vähän kyllä teetättää taas turhaa työtä
                              EX 17 kpl Bemareita
                              Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

                              Comment

                              • intfreak
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 2966
                                • Uusikaupunni

                                #75
                                Originally posted by Juha65 View Post
                                Itselläni E 46 -01, jossa oli edellisenkin omistajan mukaan ABS/ luistonesto herjaa ja keltaiset valot syttyivät silloin tällöin palamaan. No niinhän toi tekeekin edelleen. Luin koko topicin läpi ja vähän löytyi kaikkea maan ja taivaan väliltä ongelman aiheuttajia. Katsoin niitä ABS- piuhoja renkaiden vaihtojen yhdeydessä, mutta en havainut selvää vikaa. Vikakoodi laitteella (QuickLynks OBD2/EOBD+ CAN) kuin luin niin ei anna mitään tietoa eikä edes vikakoodia vaikka valot palavat. En tiedä kyllä missä täsmälleen vikaa on, kun lukulaitteen (ilmeisemmin huono koodilukija/ käyttäjä) pitäisi kertoa vieläpä Suomen kielellä täsmällisesti ongelman kohta. Täytyy ostaa ABS- anturipiuha ja alkaa vaihtamaan yksi kerrallaan.
                                Vähän kyllä teetättää taas turhaa työtä
                                Luetuta koodit oikeilla vehkeillä, esim. INPA/Rheingold. Turha sinne on arvalla osia vaihtaa.
                                Noilla yleisOBD lukijoilla ei saa kuin moottorin koodeja ulos, jotka ei varmasti tässä asiassa auta yhtään.
                                N62 Money Spender Club

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎