Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #76
    Joo noilla yleismallinlukijoilla ei tee kyllä tässä tapauksessa mitään. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta INPA/ISTA:lla. Myös live-dataa kannattaa vilkaista antureilta. Aivan turha on alkaa sinne sattumalta vaihtamaan osaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Juha65
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 35
      • Tuusula

      #77
      Originally posted by HTK12 View Post
      Joo noilla yleismallinlukijoilla ei tee kyllä tässä tapauksessa mitään. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta INPA/ISTA:lla. Myös live-dataa kannattaa vilkaista antureilta. Aivan turha on alkaa sinne sattumalta vaihtamaan osaa.
      Joo, en kyllä näistä lukulaitteista ymmärä mitään... Onko halukkaita Hyrylä/ Tuusula seudulla lukemaan E 46:sta -01 vian aiheuttajan. Voin tarvittaessa maksaa vaivan näöstä.
      EX 17 kpl Bemareita
      Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

      Comment

      • Juha65
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 35
        • Tuusula

        #78
        Originally posted by intfreak View Post
        Luetuta koodit oikeilla vehkeillä, esim. INPA/Rheingold. Turha sinne on arvalla osia vaihtaa.
        Noilla yleisOBD lukijoilla ei saa kuin moottorin koodeja ulos, jotka ei varmasti tässä asiassa auta yhtään.
        Hyvä, että tämäkin nyt selvisi.
        EX 17 kpl Bemareita
        Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #79
          Originally posted by Juha65 View Post
          Joo, en kyllä näistä lukulaitteista ymmärä mitään... Onko halukkaita Hyrylä/ Tuusula seudulla lukemaan E 46:sta -01 vian aiheuttajan. Voin tarvittaessa maksaa vaivan näöstä.
          Kokeiles kysäistä nimimerkki Rahu.

          Comment

          • Juha65
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 35
            • Tuusula

            #80
            Originally posted by MNi View Post
            Kokeiles kysäistä nimimerkki Rahu.
            Kiitos vinkistä, vaivataan Rahua
            EX 17 kpl Bemareita
            Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

            Comment

            • Juha65
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 35
              • Tuusula

              #81
              Vika löytyi. No, niin oikea etu ABS- piuha
              EX 17 kpl Bemareita
              Nykyinen: BMW F11 3.0d-13

              Comment

              • beckis
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 4
                • Vaasa

                #82
                Takajarrujen kulutusanturit ?

                Taakse vaihdettu levyt ja palat sekä kulutusanturi. Asennuksen aikana joutui laittamaan virrat päälle hetkeksi kun kulutusanturi oli irti. Luonnollisesti syttyi se keltainan jarruvikavalo. Eikä asennuksen jälkeen sammunutkaan enää sitten. Vaatiiko tämä nollauksen vai pitäisikö toimiva kulutusanturi sammuttaa vikavalon automaatisesti ? Vai haenko vian nyt väärästä paikasta ... vaihtoehto toki sekin.

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 938
                  • Mustio

                  #83
                  Originally posted by beckis View Post
                  Taakse vaihdettu levyt ja palat sekä kulutusanturi. Asennuksen aikana joutui laittamaan virrat päälle hetkeksi kun kulutusanturi oli irti. Luonnollisesti syttyi se keltainan jarruvikavalo. Eikä asennuksen jälkeen sammunutkaan enää sitten. Vaatiiko tämä nollauksen vai pitäisikö toimiva kulutusanturi sammuttaa vikavalon automaatisesti ? Vai haenko vian nyt väärästä paikasta ... vaihtoehto toki sekin.
                  Muistaakseni toi valo kuitattiin tyyliin laittamalla sytytysvirrat päälle puoleksi minuutkiksi niin sammui

                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • beckis
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 4
                    • Vaasa

                    #84
                    No voi hemmetti, noinko helppo se tosiaan oli Kiitoksia vastauksesta, sammuihan se valo.

                    Comment

                    • Vekke_
                      Newbiemmer
                      • Jul 2016
                      • 12
                      • Espoo

                      #85
                      Jatketaanpa tähän vanhaan DSC ketjuun.

                      Vuosimallin 2003 316 compactissa (N42 kone) on seuraavanlainen ongelma. Virrat päälle kääntäessä DSC:n merkkivalot jäävät palamaan keltaisina, jarrujärjestelmän diagnostiikasta löytyy vikakoodi 5E1A CAN DME signal error ja moottorin puolella herjaa kampiakselin asentotunnistin, sekä toisen nokan tunnistin. Koneen käynnistämisen jälkeen valot jää palamaan ja vikakoodia ei saa pois. Jos koneen kuitenkin käynnistää välittömästi ilman, että antaa merkkivalojen sammua virtojen päälle kääntämisen jälkeen vikavalot eivät syty, eikä vikakoodia aiheudu.

                      Mistäköhän tämä kummallisuus voisi johtua?

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #86
                        Originally posted by Vekke_ View Post
                        Jatketaanpa tähän vanhaan DSC ketjuun.

                        Vuosimallin 2003 316 compactissa (N42 kone) on seuraavanlainen ongelma. Virrat päälle kääntäessä DSC:n merkkivalot jäävät palamaan keltaisina, jarrujärjestelmän diagnostiikasta löytyy vikakoodi 5E1A CAN DME signal error ja moottorin puolella herjaa kampiakselin asentotunnistin, sekä toisen nokan tunnistin. Koneen käynnistämisen jälkeen valot jää palamaan ja vikakoodia ei saa pois. Jos koneen kuitenkin käynnistää välittömästi ilman, että antaa merkkivalojen sammua virtojen päälle kääntämisen jälkeen vikavalot eivät syty, eikä vikakoodia aiheudu.

                        Mistäköhän tämä kummallisuus voisi johtua?
                        Jos tuo koodi johtuu moottorinohjausyksikön DME ja CAN väylän välisestä häiriöstä, niin DSC kytkeytyy luultavasti sen takia pois. Samoin automaattivaihteistot menee vikatilaan helposti jos joku tieto ei kulje.

                        Vika voi olla ihan jossain muualla kun DME, joku moduuli voi vaikka vetää väylän jumiin tuossa startti vaiheessa? Onhan akku kunnossa?
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • bemu-freak
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 277
                          • Kerava

                          #87
                          Täällä palaa kanssa DSC, ABS ja jarru varoitusvalo E46 320i vm 1999 ja antaa INPA:lla vika koodin
                          49 Drehzahlfuehler hinten links Triggersignal

                          Olisko tuo nyt sitten vasen taka ABS anturi?
                          BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                          ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by bemu-freak View Post
                            Täällä palaa kanssa DSC, ABS ja jarru varoitusvalo E46 320i vm 1999 ja antaa INPA:lla vika koodin
                            49 Drehzahlfuehler hinten links Triggersignal

                            Olisko tuo nyt sitten vasen taka ABS anturi?
                            Sen anturin signaalista valittaa. Mittaa onko anturi ehjä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • M4TTI
                              BTCF Member
                              • Aug 2018
                              • 3
                              • Mikkeli

                              #89
                              Itselläni E46 2005 töistä kotiin tullessani valot ei vielä palanut mutta noin 10min jälkeen ajamaan uudestaan niin heti paloi mittaristossa luistonesto ja käsijarruvalo (keltaisena) Ennemmin on muutaman kerran samaa vikaa herjannut mutta on päivän jälkeen hävinnyt. Olisiko vain kosteutta antureissa näistä vesikeleistä johtuen? Pitää ensi viikolla käyttää piuhan päässä.

                              Comment

                              • hurvana
                                Newbiemmer
                                • Jul 2014
                                • 23
                                • Kainuu

                                #90
                                Mulla palaa yhtäaikaan kolmikko ASC-T (kelt) + CBC (pun) + ABS (kelt). Ohjekirjan mukaan tuo trio tarkottaa että kyseinen ohjausjärjestelmä on rikki ja pitää juosta huoltoon. Mutta kun palavat vain joinakin päivinä muttei aina.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎