Originally posted by KoPe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Lämmityslaitteen "siilin" vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by Antsah View PostEi ainakaan sedanissa. Se on paljon hanskalokeroa alempana juurikin tuon jalkatilan ilmaputken takana. En myöskään irrottanut sitä ilmaputkea vaan siirsin sitä hieman.
edit. nyt on siili vaihdettu, oli siellä sittekin näköjään alkuperäinen siili paikalla mutta yks ruuvi puuttu ku on näköjään joskus koitettu vaihtaa. no tuo motoneti siilihän oli vähän erinlainen mitä alkuperäinen ja ei meinannu ruuvit yltää, ja se ei painu nii alas että se klipsu ois siihen ottanu. jäi nyt toi siili yhdellä ruuvilla mutta eiköhän se siellä pysy oli aika vittumainen homma ja touringis ainakin piti ottaa hanskalokero pois että mahtuu työskentelee.Last edited by jermu82; 12-11-2009, 13:17.
Comment
-
-
Originally posted by jermu82 View Postonkohan touringis sama homma? onko toi siili neljällä torkkisilla kiini etten pura mitään asiian kuulumatonta. otin hanskalokeron pois nii tuli vähän enemmän tilaa. näköjään tohon on joskus siili vaihdettu ja auto on kuitenki vm.00.
edit. nyt on siili vaihdettu, oli siellä sittekin näköjään alkuperäinen siili paikalla mutta yks ruuvi puuttu ku on näköjään joskus koitettu vaihtaa. no tuo motoneti siilihän oli vähän erinlainen mitä alkuperäinen ja ei meinannu ruuvit yltää, ja se ei painu nii alas että se klipsu ois siihen ottanu. jäi nyt toi siili yhdellä ruuvilla mutta eiköhän se siellä pysy oli aika vittumainen homma ja touringis ainakin piti ottaa hanskalokero pois että mahtuu työskentelee.
Onko tietoa, paljonko tää siili maksaa motonetissa / merkkiliikkeessä? Pakko se kai on vaihtaa, kun menee hermot tohon puhaltimen hummaamiseen!
Comment
-
-
Originally posted by Extra View PostOrggis oli vuosi sitten 70€.
Comment
-
-
Tuli vaihdettua ko. osa omaan autoon (-00 318i) tänään ja pari huomiota edellisiin selostuksiin siilin vaihtoon liittyen.
Uusi osa maksoi marmorilla 100€ ilman alennuksia.
Eli ennenkuin siiliin pääsee "mukavasti" käsiksi kannattaa irrottaa hansikaslokero (6kpl ristipääruuveja).
Sen jälkeen jaloille tulevaa ilmaputkea taivuttamalla pääsee käsiksi kuvassa näkyviin osaan nro. 7, joka on kiinni kahdella torxilla koko 20. http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...s_for_ac_unit/
Sen irroittamalla pääsee käsiksi itse siiliin (osa nro. 3). Irroita sähköliitin sekä kaksi torxia joilla siili on kiinni lämppärissä. Siiliä pitää paikallaan muoviklipsi jota taivuttamalla osa irtoaa. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Korvaavan siilin muoto erosi vanhassa sen verran että muoviklipsi ei enää yltänyt kiinni, mutta mukavasti tuo näyttää pysyvän pelkästään torxeilla.
Kannattaa käytää kunnon torx-avaimia, koska tilaa on suht vähän eikä rimpuloiden kanssa mene kuin hermot.
Itsellä meni operaatioon aikaa n.tunti, hiukan nopeammin olisi selvinnyt kunnon työkaluja käyttämällä.
Toivottavasti nämä ohjeet selventää vaihtoa. Melko ahtaat paikat siellä on, mutta ihan tehtävissä oleva homma kuitenkin.
Comment
-
-
Toisenmerkkisissä on vakiotoimenpide uusia puhaltimen moottori samalla kun uusii etuvastuksen , miten e46:ssa? Onko korjaus ollut kestävä vaikka olette laittaneet vain vastuksen?
-nimim touringissa humppaa puhallusnopeus2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostToisenmerkkisissä on vakiotoimenpide uusia puhaltimen moottori samalla kun uusii etuvastuksen , miten e46:ssa? Onko korjaus ollut kestävä vaikka olette laittaneet vain vastuksen?
-nimim touringissa humppaa puhallusnopeusJolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Comment