Originally posted by jermu82
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Lämmityslaitteen "siilin" vaihto
Collapse
X
-
Tuli eilen vaihdettua siili -02 touringiin. Melko ahtaat paikat siellä on.:think
Olisikohan mahdollista, että tehtaalta on jäänyt siilin kiinnitysruuvit laittamatta? Sillä alkup. siili oli paikoillaan vain sillä muoviklipsillä.
Uutta siiliä en saanut laitettua niin pitkälle, että klipsi olisi mennyt kiinni. Joten uusi siili on vain johtojen varassa. Ilmeisesti kl:stä hakemaan ruuveja...
Comment
-
-
Tuli tuo siili vaiheltua, koitin etiskellä etukäteen kuvia minkälaisia osia siellä on vastassa ettei ensikertalaisena tarviais turhaan etiskellä oikeita paikkoja pelkkien muotokuvien perusteela. Eipä löytyny kuin jotain postimerkin kokosia suttusia kuvia joten otin omasta mielestä homman "hankalimmista" paikoista kuvat mistä josko vastasuudessa helpottaa muita ensikertalaisia.
Purin hanskalokeron kokonaisuudessaan edestä, antaa mukavasti lisää tilaa eikä ajallisesti ole iso työ. Koko hommaan aikaa taisi mennä kokonaisuudessaan tunnin luokkaa.
kuva1 - tässä ilmeisesti se kaikkien puhuma muoviosa mikä pitää ottaa edestä pois. klipsi auki ja lähtee tuo alamutikka irti
kuva2 - ruuvvi irti ja muoviosa lähtee pois
kuva3 - ruuvvi ja klipsi vielä auki niin etuvastusta pääsee nitkuttelemaan pois
Jos joku näkee nämä turhaksi niin poistakoon.BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..
Comment
-
-
Originally posted by DeeJii View PostMUlla E46 -02 sedan ja manuaaliset lämppärivivut. Pitkän aikaa puuskutti epätasaisesti ja nytten ei enään ollenkaan. Lämppäri paneelissa ei toimi enään edes takalasin lämmitin nappula (sulakkeet ehjät). Mahtaako tässäkin olla siiis vika "siilissä"?
Comment
-
-
Itsekkin kaipaan hieman tietoa, eli osaako joku kertoa mikä olisi minun ongelma vai onko kyseinen siili juuri?
BMW e46 , 318i, vm 2000 , 1.9bensalla.
Vika on että auto ei puhalla lämmintä kuskin puolelle ja apparinkin puolelle erittäin laimeaa lämmintä, moottorin lämmöt nousevat erittäin nopeasti normaaliin ja pysyvät.
-Termostaatti vaihdettu.
-Vesiventiilin molemmat letkut lämpenee ok?
Onko muilla ollut samanlaista? joitan searchilla löysin mutta en vastausta.
Comment
-
-
Manuaali- vai automaatti-ilmastointi? Jos manuaali-ilmastointi eli IHKR niin kannattaa vilkaista sivut 31-32 täältä: KLIK.
Olisko tuo mikrokytkin paskana? Muistelen että ex-325i coupessa oli samankaltaisia ongelmia tuon manuaali-ilmastoinnin kanssa.
Air distribution
The selection of air distribution is carried out using the rotary dial potentiometer (42 steps).
Each step of the potentiometer represents a percentage. The percentage indicates the desired air distribution setting.
Movement of the stratification flap for face ventilation is carried out by rotating a thumb wheel between the face vent discharge nozzles. The
thumb wheel is connected to a bowden cable that moves the flap.
The air distribution for defrost, ventilation and footwell is performed by a single air distribution stepper motor that is connected to the M-bus
and controlled by the IHKR control unit.
The stepper motor drives a cam/lever assembly (1) that articulates all three air distribution flaps. The position of the cam is confirmed by the air distribution micro-switch (2).
The air distribution micro-switch is provided 5V by the IHKR control unit. The micro switch is closed by the rotating cam lobe in two positions:
• Full defrost 97% to 0%
• Mixed face vent/footwell 37% (quick confirmation)
When the switch is closed the signal at the control unit goes low, informing the control unit that it has reached that particular position. The display in diagnosis recognizes this position as “off”.
A reference run is initiated the first time KL30 is switched on to the IHKR control unit. The reference run is required to determine the position of the cam disc. The cam disc is rotated until the micro-switch sends a signal to the control unit. After the reference run is completed, the control unit recognizes what position the cam disc is in and thus the position of all three air distribution flaps.
If the air distribution micro-switch is not able to produce a signal at the correct position, the control unit will continue to operate the stepper motor at an estimated position. Eventually the air distribution setting will not match the actual output. The air distribution micro-switch
circuit is fault monitored.
Comment
-
-
Ensin kannattais luetuttaa INPAlla vikakoodit, mikrokytkimestä sanotaan että se on "fault-monitored" eli sen hajoamisesta pitäisi jäädä jälki IHKR:lle.
Kun tuolla vihjataan KL30:stä eli jatkuvasti päällä olevasta virrasta niin akun irroittaminen muutamaksi minuutiksi antaisi syyn IHKR:lle ajaa reference run uudestaan. Tätäkin voisi kokeilla ensin.
Lisäksi, kun tuolla puhutaan cam/lever assemblystä niin ilmastoinnissa on mekaanisesti avattavia läppiä, voihan olla että joku liitos on pettänyt ja läpät eivät enää liikukaan.
E85:n IHKS lienee periaatteeltaan sama, tuolla on paremmin kuvia: KLIK.
Jos siellä on tuo läppäkoneisto hajalla, niin tuolta voi katsoa osanumeroita: KLIK.
Vaikuttais että alkupään E46:ssa on ollut kahden valmistajan puhallinkoneistoa, mutta molemmista Gearbox flap position -osa jossa mahdollisesti on tuo mikrokytkin mukana - tai sitten ei.
Behrin tuote maksaa Schmiedmannilla 17,72€ ja ei-Behr on 33,54€. Ei paha hinta jos se on tuosta kiinni.
Tosin, tuo gearbox flap position -asetelma näyttäis olevan harvinaisen **ttumaisessa paikassa, purkaa saa aika lailla....
Comment
-
Comment