Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Lämmityslaitteen "siilin" vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete-91
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 38
    • Keski-Suomi

    #46
    Akku käytetty irti -> ei vaikutusta.
    Seuraavaksi auto menee kun ajat antaa periksi johdon perään josta voi selvitä hieman lisää mikä vaivaa.

    Comment

    • PowerD
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 19
      • Finland

      #47
      Originally posted by niinjoo View Post
      Tuli tuo siili vaiheltua, koitin etiskellä etukäteen kuvia minkälaisia osia siellä on vastassa ettei ensikertalaisena tarviais turhaan etiskellä oikeita paikkoja pelkkien muotokuvien perusteela. Eipä löytyny kuin jotain postimerkin kokosia suttusia kuvia joten otin omasta mielestä homman "hankalimmista" paikoista kuvat mistä josko vastasuudessa helpottaa muita ensikertalaisia.

      Purin hanskalokeron kokonaisuudessaan edestä, antaa mukavasti lisää tilaa eikä ajallisesti ole iso työ. Koko hommaan aikaa taisi mennä kokonaisuudessaan tunnin luokkaa.

      kuva1 - tässä ilmeisesti se kaikkien puhuma muoviosa mikä pitää ottaa edestä pois. klipsi auki ja lähtee tuo alamutikka irti
      kuva2 - ruuvvi irti ja muoviosa lähtee pois
      kuva3 - ruuvvi ja klipsi vielä auki niin etuvastusta pääsee nitkuttelemaan pois

      Jos joku näkee nämä turhaksi niin poistakoon.
      Kiitokset tämän foorumin tietäjille. Täällä oli juuri potilaana -02 mallin touring, jossa yllättäen sisäpuhallin heittäytyi laakista eläkkeelle. Luin tarinat, vaihdoin siilin ja taas puhaltaa :-). Erityiskiitos niinjoo:lle kuvista!

      Comment

      • tomiboy
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 34

        #48
        vastusko täälläkin?

        terve. olisko sama vika täälläkin auto ci 330 e46 -00 , esim tänään ei puhalla yhtään mitään, näytöt toimii ja napit toimii, ilmastoinnin painaa päälle, flekti lyö päälle normisti jne. mutta mitään puhallusta ei tule.. joskus lähtee toiminaan normaalisti kun sammuttaa lämppärin joka kerta edellisellä ajo kerralla nyt esim unohdin sammuttaa ja ei toimi.

        Comment

        • tomiboy
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 34

          #49
          tämäkö?

          ja onko kyseessä tämä osa? motonetissä numerolla: 48-8730


          Lämmitysl vastus BMW-E46
          Sopivuudet:
          - E46 Esivastus 5-napaa (yleensä ilmastoidut)

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #50
            Vaikee sanoa ilman muita tietoja.

            Alkuperäiset osat joko Behr/Hella tai Valeo, osa 3 täältä : KLIK.

            Jos käyt Motonetissä ja katsot lukeeko siinä jompi kumpi niin sitten lienee kelvollinen.

            Comment

            • tomiboy
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 34

              #51
              Originally posted by MNi View Post
              Vaikee sanoa ilman muita tietoja.

              Alkuperäiset osat joko Behr/Hella tai Valeo, osa 3 täältä : KLIK.

              Jos käyt Motonetissä ja katsot lukeeko siinä jompi kumpi niin sitten lienee kelvollinen.
              kysäsin asiaa niin kaikille tiedoks motonetin osassa ei kuulemma lue mitään että, tuskimpa kannattaa sieltä hankkia =) samaa hintaa näyttää oleva schiedmanillakin. pitääkö vanhasta katsoa mitä merkkiä vai käykö kaikki keskenään?

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #52
                Pitäis käydä keskenään.

                Findpart kertoo valmistaja ko. osalle (uudempi osanumero): KLIK.

                Noista kelpuuttaisin vain Behr/Hella.

                Ebay.de:lle kun heittää kyssärin osanumerolla + Behr tulee seuraavia: KLIK.

                Myyntipuolellakin oli foorumilla pari tarjolla.

                KL-Varaosista ja Merteililtä kannattaa ehkä kysäistä minkä valmistajan tuote on tarjolla.

                Comment

                • Makkiver
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 140

                  #53
                  Jaa ei enää mitään sain vaihdettua siilin ja nyt lämppäri toimii
                  Attached Files
                  Last edited by Makkiver; 22-01-2014, 16:52.

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    #54
                    Kauhea koko ero vanhalla ja uudella. Olisko jopa alkuperäinen tuo vanha.
                    Coupe manuaali-ilmastointi: tunti meni ja eniten aikaa vei sisäilmankierrätys aktuaattorin siirto pois edestä.
                    Attached Files
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • aahoo76
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 9
                      • Hyvinkää

                      #55
                      Originally posted by huTsu View Post
                      Kauhea koko ero vanhalla ja uudella. Olisko jopa alkuperäinen tuo vanha.
                      Coupe manuaali-ilmastointi: tunti meni ja eniten aikaa vei sisäilmankierrätys aktuaattorin siirto pois edestä.
                      Alkuperäinen on tuo iso. Itelle vaihdoin 140tkm ajettuun cabrioon joku viikko takaperin siilin ja siellä oli vielä tuo orkkis paikoillaan. Mätänetistä hain uuden kaverin henkilökunta-alennuksella 40+hilut päälle euroa ja on nyt kuukauden päivät puhkunut ilmaa normisti. Ainoa hankaluus oli saada 180 senttinen varsi sikiöasentoon apparin jalkatilaan vaihtotyön ajaksi.
                      __________________________________________________ _________________________________
                      e46 330iA M-sport Touring -04
                      Ex 120d + e34 525i + e34 520i + e46 323ci cabrio

                      Comment

                      • daah
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 17
                        • Lempäälä

                        #56
                        Mitähän tuon vaihto maksaisi liikkeessä ? onko Tampereen seudulla halukasta vaihtajaa. yv:tä voi laittaa

                        Comment

                        • Rider
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 211
                          • Tampere

                          #57
                          Eipä tuo hillittömän kallis ole vaihtaa liikkeessä ainakaan etelä-savossa vaihtoivat liikkeessä alta 100e (työ+osat). Eipä tuo kovin kummoinen homma ole itsekkään vaihtaa. Eilen tein kyseisen homman ja aikaa meni 1h.

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            #58
                            Ja työkaluiksi tarvii ainoastaan ristipääruuvarin ja torx avaimen T20.

                            Comment

                            • Rider
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 211
                              • Tampere

                              #59
                              Kannattaa vielä varata joku 20cm pitkä jatkovarsi koska ne torxit on melko syvällä.

                              Comment

                              • daah
                                Newbiemmer
                                • Feb 2011
                                • 17
                                • Lempäälä

                                #60
                                Siili tuli vaiheltua, kiitokset erittäin hyvistä ohjeista. Itse hain uuden siilin Motonetista, hintaan 59,90 € Siili näytti olevan Behrin / Hellan valmiste. Vanha siili oli Behr / Denso. Nyt puhaltaa joka nopeudella tasaseen, ja humppaus lopppui.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎