Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 N42B18 huohotin jäätyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Herra_X
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 37
    • Uusimaa

    #61
    Kyllähän tuo realOEM niitä tarjoaa jopa -05 vuotiseen autoon, kun ei syötä sinne alustanumeroa ollenkaan, vaan hakee suoraan esim E46 320i -05.

    Itselläkin noi on asennettuna huohottimen jäätymisen jälkeen, asennettiin toki se huohottimen korjaussarja.

    Autohan on E46 compact -02
    Last edited by Herra_X; 27-12-2010, 18:32.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6931
      • N/A

      #62
      Jahas, katsoin vaan pikaisesti listasta että löytyi 325i.
      No jos tuli hutiostos varmaan on laitettava sitten myyntiin, kehtaisi alkaa silppuamaan muoveja.

      Comment

      • Wille330
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 60
        • Etelä-Suomi

        #63
        Originally posted by Typker View Post
        Potilas on -05 mallinen 316i ja ongelmana on huohottimen jäätyminen. Ensimmäisen kerran auto hyytyi matkalle tammikuussa ja korjaamokertomus oli tällainen:

        Moottorin huohotin mennyt tukkoon/jäätynyt, öljyä tullut ulos venttiilikoneiston kannesta. Moottorin imuilman kokoojaputket ja venttiilikoneiston kansi uusittu.

        Ilmeisesti työnsi öljyt samalla myös pakoputkeen, kun kaksi viikkoa korjauksen jälkeen laite ajettiin pajalle moottorin varoitusvalo palaen. Korjauskertomus tällä kertaa:

        Katalysaattori mennyt tukkoon. Katalysaattori uusittu.

        Nyt vehje on taas pajalla huohottimen jäätymisen takia, tällä kertaa alkoi tuupata paksua savua pakoputkesta ja pysäytettiin tien sivuun.

        Onko ongelma yleinen E46 N42B18 mallissa? Tehtaalta on kait hiljakkoin tullut uutta ohjeistusta/osaa ongelmaan. Onko toiveita että tuo saadaan kuntoon?
        Oletko ajatellut huohotinlämmittimen asennusta/saako tuohon kyseiseen malliin sellaista? Se varmaan kannattais selvittää..? En paljon näistä tiedä, mutta itse laitatin viikko sitten omaani (330 d tour. e46 -02) ihan varmuuden vuoksi, kun näin viisaammat neuvoivat tekemään. Ei maksanut paljoa.
        BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6931
          • N/A

          #64
          Laitoin nuo viimasuojat eilen paikalleen ja tänäaamuna testailin samassa kelissä kun eilen ja samanlaisella ajotavalla mielestäni ei kone lämpeä yhtään nopeammin. 2003 325i mallista löytyi nuo reijät suojille ja menivät siististi naksauttamalla paikoilleen.

          Comment

          • Limit
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 144
            • Tsuomi

            #65
            Huohottimen lämmitintä en ole tarvinnut 330d M57 automaatti

            Ainoastaan vaihdettu votex sarja huohottimen alkuperäisen tamppooni suodattimen tilalle.
            Auton moottorin jäähdytysneste on 72-74 asteen lämpötilalla, kun auton lämpötilamittari on tasanpuolessa välissä.
            Eli kone on lämmin dieseliksi. Termostaatit oltava kunnossa, jotta lämpö nousee ylös.
            Lämpötila on siis kuumempi kuin mitä hanasta tulee vettä kotona.
            Eli oikeastaan vapaa valinta, kun auto on kunnossa.
            Limits in life

            Comment

            • ilu
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 79
              • Lapinlahti

              #66
              Täällä kans tuli öljya ulos venttiilikopankannen välistä .. Litran verran kerkes työntää, eli mittatikun alarajaan asti. Auto sulamaan ja öljyä koneeseen, jätin sitten huohotinletkun irti kun kotio töistä ajelin (30km), tullessa syttyi moottorivian merkkivalo. Oisko mahd. johtunu irrotetusta huohotinletkusta vai kuten aiemmissa postauksissa jollain oli menny kattiin öljyä .. Kellään kokemuksia? Vikakoodi nollautu kuitenki mukisematta, tosin en o montaa kilsaa vielä ajellu tän nollauksen jälkeen, et osaa syttyäki vielä.
              Tuotu peli on tämäki (328cia -00) joten lämmitettyä huohotinta ei ole, laittein mustaa jätesäkkiä munuaisten eteen vinkkinä parin sivua aiemmasta viestistä mut siltikin näin pääsi käymään.
              Etsiskelinkin hieman 12v vastuskaapelia putken lämmitykseen, mut ei o tullu tutkittua putken muotoa / mittaa vielä, joku puhu et putki tekee J:n tai U:n alapäässä (ainaki e36) jonne moska kertyy / jäätyy, totta?
              Putken lämmitykseen suunnitelinkin mönkkärin kahvanlämmittimiä. On sellainen liuska joka ois helppo putken päälle pyöräyttää + päälle joku vesiputki eriste tms. luulis kelpaavan kera portaattoman lämmön säädön. Vai onko joku keksinyt tähän oivaa konstia / tietoa tai linkkiä vastuskaapeliin, jonka sais letkun isään .. ?

              Kiva huomata ettei ole asian kans yksin, e46 + huohotin asian tuntee jokainen korjaamo ja auton omistanut henkilö

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #67
                Originally posted by ilu View Post
                Täällä kans tuli öljya ulos venttiilikopankannen välistä .. Litran verran kerkes työntää, eli mittatikun alarajaan asti. Auto sulamaan ja öljyä koneeseen, jätin sitten huohotinletkun irti kun kotio töistä ajelin (30km), tullessa syttyi moottorivian merkkivalo. Oisko mahd. johtunu irrotetusta huohotinletkusta vai kuten aiemmissa postauksissa jollain oli menny kattiin öljyä .. Kellään kokemuksia? Vikakoodi nollautu kuitenki mukisematta, tosin en o montaa kilsaa vielä ajellu tän nollauksen jälkeen, et osaa syttyäki vielä.
                Tuotu peli on tämäki (328cia -00) joten lämmitettyä huohotinta ei ole, laittein mustaa jätesäkkiä munuaisten eteen vinkkinä parin sivua aiemmasta viestistä mut siltikin näin pääsi käymään.
                Etsiskelinkin hieman 12v vastuskaapelia putken lämmitykseen, mut ei o tullu tutkittua putken muotoa / mittaa vielä, joku puhu et putki tekee J:n tai U:n alapäässä (ainaki e36) jonne moska kertyy / jäätyy, totta?
                Putken lämmitykseen suunnitelinkin mönkkärin kahvanlämmittimiä. On sellainen liuska joka ois helppo putken päälle pyöräyttää + päälle joku vesiputki eriste tms. luulis kelpaavan kera portaattoman lämmön säädön. Vai onko joku keksinyt tähän oivaa konstia / tietoa tai linkkiä vastuskaapeliin, jonka sais letkun isään .. ?

                Kiva huomata ettei ole asian kans yksin, e46 + huohotin asian tuntee jokainen korjaamo ja auton omistanut henkilö


                Tuolla lisää aiheesta ja jatkot vaikka sinne kun tämä ketju oli n42 moottoreista :think
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • SammyE46
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 75
                  • Varsinais-Suomi

                  #68
                  Originally posted by ilu View Post
                  Täällä kans tuli öljya ulos venttiilikopankannen välistä .. Litran verran kerkes työntää, eli mittatikun alarajaan asti. Auto sulamaan ja öljyä koneeseen, jätin sitten huohotinletkun irti kun kotio töistä ajelin (30km), tullessa syttyi moottorivian merkkivalo. Oisko mahd. johtunu irrotetusta huohotinletkusta vai kuten aiemmissa postauksissa jollain oli menny kattiin öljyä .. Kellään kokemuksia? Vikakoodi nollautu kuitenki mukisematta, tosin en o montaa kilsaa vielä ajellu tän nollauksen jälkeen, et osaa syttyäki vielä.
                  Tuotu peli on tämäki (328cia -00) joten lämmitettyä huohotinta ei ole, laittein mustaa jätesäkkiä munuaisten eteen vinkkinä parin sivua aiemmasta viestistä mut siltikin näin pääsi käymään.
                  Etsiskelinkin hieman 12v vastuskaapelia putken lämmitykseen, mut ei o tullu tutkittua putken muotoa / mittaa vielä, joku puhu et putki tekee J:n tai U:n alapäässä (ainaki e36) jonne moska kertyy / jäätyy, totta?
                  Putken lämmitykseen suunnitelinkin mönkkärin kahvanlämmittimiä. On sellainen liuska joka ois helppo putken päälle pyöräyttää + päälle joku vesiputki eriste tms. luulis kelpaavan kera portaattoman lämmön säädön. Vai onko joku keksinyt tähän oivaa konstia / tietoa tai linkkiä vastuskaapeliin, jonka sais letkun isään .. ?

                  Kiva huomata ettei ole asian kans yksin, e46 + huohotin asian tuntee jokainen korjaamo ja auton omistanut henkilö

                  Vikakoodit on seoksesta johtuvia. Mulla oli 5 eri vikaa ja kaikki liitty seokseen, siis tuon huohottimen jäätymisen takia.
                  Minä laitoin hanskat tiskiin koko ongelman kanssa. Joulukuusta asti vuoroin sulanut, vuoroin jäätynyt. Vikavalo syttyy ja täyttökorkin välistä tihuttaa öljyä pakosarjan päälle, sen verran että nenässä tuntuu palanut öölin tuoksu. En ole enää jaksanut sen kummennin sihen perehtyä koska kiesi muuten toimii moitteettomasti, muistaa vaan tarkastaa öljyt viikoittain. Tälläkin hetkellä huohotin on jäässä, tuossa plussakeleillä se oli sulanut. Omastani ainakin näkee heti kun vetää jäähän, loppuu valkoisen möhnän kertyminen öljytikkuun.

                  Niin, ja autona on sitten 318iA -03 Tourinki.
                  Last edited by SammyE46; 12-02-2011, 12:49.

                  Comment

                  • ilu
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 79
                    • Lapinlahti

                    #69
                    Originally posted by SammyE46 View Post
                    Vikakoodit on seoksesta johtuvia. Mulla oli 5 eri vikaa ja kaikki liitty seokseen, siis tuon huohottimen jäätymisen takia.
                    Minä laitoin hanskat tiskiin koko ongelman kanssa. Joulukuusta asti vuoroin sulanut, vuoroin jäätynyt. Vikavalo syttyy ja täyttökorkin välistä tihuttaa öljyä pakosarjan päälle, sen verran että nenässä tuntuu palanut öölin tuoksu. En ole enää jaksanut sen kummennin sihen perehtyä koska kiesi muuten toimii moitteettomasti, muistaa vaan tarkastaa öljyt viikoittain. Tälläkin hetkellä huohotin on jäässä, tuossa plussakeleillä se oli sulanut. Omastani ainakin näkee heti kun vetää jäähän, loppuu valkoisen möhnän kertyminen öljytikkuun.

                    Niin, ja autona on sitten 318iA -03 Tourinki.
                    Juu, taitaa aika yleinen ongelma olla. Kuulin eräältä autonasentajalta joka on painiskellu tän ongelman kanssa että huohotinputken liittimestä kun katkasee toisen "klipsin" ni jos ja kun huohotin tukkeutuu, ni se ampuu sen putken irti, eikä työnnä öljyä tiivisteen välistä, tai eräässä tapauksessa jonka hän kertoi, että olsii halkaissut venttiilikopankannen, joka tuntuu aika uskomattomalta..

                    Mut itse ajattelin antaa liittimen olla, putsailla vaan säännöllisin väliajoin.

                    Sorry, nyt toiseen threadiin ->

                    Comment

                    • huppu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 423
                      • Rovaniemi

                      #70
                      Mistä sen näkee, onko oman auton huohotin eristetty? :think

                      Itellä saksan tuonti, niin ei mitään hajua millä mallilla on tilanne sen osalta. Varustelistan mukaan ei oo ainakaan mitään kylmän maan settiä. Mutta hyvin on ainakin kaks viimeistä talvea pelannut, vaikka hurjia pakkasia välillä pitänytkin
                      BMW E46 318d 10/04

                      Comment

                      • eizzi
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 234
                        • jeppis

                        #71
                        Nostetaas vanhaa treadia talven kolkuttaessa jo ovella..

                        Mitä eroa on N42B18 uudella ja vanhalla venttiilinkannella? Eli mistä erottaa onko jo vaihdettu uudempaan parempaan? Kannattaa tarkistaa tuo huohotin ennen talvea kun vielä ei ongelmia ole ollut..

                        Comment

                        • eizzi
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 234
                          • jeppis

                          #72
                          Olisko jollain ohjeita tuon huohottimen purkamiseen? Mitä purkaa edestä pois yms.. Kyselin merkkihuollosta kyseistä hommaa niin sanoivat, että n. neljän tunnin homma eli ei liene ihan yksinkertainen homma?

                          Comment

                          • Formier
                            Newbiemmer
                            • Nov 2010
                            • 8
                            • Finland

                            #73
                            Originally posted by eizzi View Post
                            Olisko jollain ohjeita tuon huohottimen purkamiseen? Mitä purkaa edestä pois yms.. Kyselin merkkihuollosta kyseistä hommaa niin sanoivat, että n. neljän tunnin homma eli ei liene ihan yksinkertainen homma?
                            Se on imusarjan alla ja se pitää purkaa tieltä pois..

                            Kerran vaihdettu ja nyt vuoden päästä meni ilmeisesti uudestaan. Pakkasta -17 käynnistys ja aivan käsittämätön tyhjäkäyntiääni. Sytytti moottorin merkkivalon, sammuttaessa lähti pois ja hetken päästä rupes vilkkumaan uudestaan. Moottori kävi niin epätasaisesti että päätin jättää sen pihaan.
                            Onko jollain tietoa että tämmösillä oireilla kyseessä olis just tän venttiilin hajoaminen? moottori N42b18 vm.03

                            -- Eli ei ole venttiili hajonnut vaan kipinä kateissa ykköspytyltä.
                            Last edited by Formier; 09-01-2012, 20:01. Reason: pikaisuuden tarve

                            Comment

                            • eizzi
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 234
                              • jeppis

                              #74
                              Originally posted by eizzi View Post
                              Olisko jollain ohjeita tuon huohottimen purkamiseen? Mitä purkaa edestä pois yms.. Kyselin merkkihuollosta kyseistä hommaa niin sanoivat, että n. neljän tunnin homma eli ei liene ihan yksinkertainen homma?
                              Juu tosiaan vaihdoin ton huohottimen itse pari kk. sitten. Imusarja pitää purkaa päältä pois niin pääsee käsiksi. Ei mikää mahdoton homma, mut ahdas se on varsinki kahden ruuvin kanssa joista toinen näkyy juuri ja juuri auton alta. Pitää imusarjaa takareunasta kiinni. Uusi makso marmorilla n. 80e ja oli eristetty malli kuten vanhakin oli liekö vaihdettu jo aiemmin. Eristin vielä senki öljytikullekkin menevän putken ja pätkän öljytikun putkea.

                              Comment

                              • Rytinä
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 138
                                • Kylmäoja/Joensuu

                                #75
                                Juu sytty tosta emännän kulkupelista ensin moottorihäiriö valo jonka jälkeen alkoi savuttamaan pirusti, noh sammutin auton ja käynnistin uudelleen, käy normaalisti ja ajoin kotiin.
                                Kotona pelti auki ja öljy tikku ylös niin ampui öljyt kuin suihkulähteestä joka paikkaan!
                                Odotin vähän aikaa ja kokeilin uudestaan niin ei tapahtunut mitään normaalista poikkeavaa ja auto käy normaalisti ja ei kehitä painetta.
                                Auto seisoi noin viikon ennen tätä ja koskaan aikaisemmin ei ole tehnyt vastaavaa. Ollut meillä noin 4 vuotta ja suomiauto.
                                Kysymys kuuluu uskaltaako tolla ajaa vai mitä tolle tekisi?
                                Ford Fiesta '15
                                Bmw E46 320i touring '03
                                Suzuki SJ410 '83
                                Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎