Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 N42B18 huohotin jäätyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KooHoo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 132
    • Oulu

    Pitäisi talvea vasten ennakoiden vaihdella omaan autoon (318i 2002) tuo huohotinpaketti cold climate versioon. Keräili huolestuttavasti painetta viime talvena kovilla pakkasilla ja jonkin verran alkoi jo venakopan öljykorkin alta tihkumaan öljyä. Paikallinen marmoritiski ei oikein osannut kertoa, että onko kaikki osat erilaisia tässä Cold Climate versiossa vs. etelän lämpöön kasatut. Real OEM antaa vain kahdelle neljästä osata Cold Climate-version. Onkohan nuo kaksi letkun pätkää sitten molemmissa versioissa samanlaisia vai ovatko kylmän ilmanalan vehkeissä myös paremmin eristetyt? Näitä lienee vaikea saada ihan puhtaiksi, joten vaihtoon menee luultavasti kaikki joka tapauksessa, mutta osaisi sitten tsekata että saa varmasti oikeat osat kouraan. Minulle eivät ainakaan osanneet tarjota ns. huohotinpakettia vaan jokainen osa pitäisi tilata erikseen. Onko mennyt muillakin tähän tyyliin?

    Comment

    • toho
      Bimmer Rookie
      • Dec 2002
      • 155
      • Kymenlaakso

      Paras on semmoinen mihin tulee venttiilikoppa kokonaan uusi + uudet eristetyt ja vastukselliset letkut ja tuo vanha separaattori poistuu kokonaan käytöstä.
      Löytyy kyllä ihan valmiina kyseinen setti.

      Comment

      • antti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 764
        • Espoo

        Vaimon autoon on vaihdettu tuo Tohon mainitsema setti imusarjan kera. En ole kyllä varma onko separaattori edelleen käytössä. Otin imusarjan päällä olevan suojamuovin pois, niin imusarjan yli menevässä letkussa on ainakin eristys+vastus (olisko kuvassa osa nro 3).

        Ensi talveksi tilaan muovit munuaisiin varmuudeksi
        E46 325ti Compact

        Comment

        • JLK
          Newbiemmer
          • Jun 2004
          • 14

          Originally posted by KooHoo View Post
          Pitäisi talvea vasten ennakoiden vaihdella omaan autoon (318i 2002) tuo huohotinpaketti cold climate versioon. Keräili huolestuttavasti painetta viime talvena kovilla pakkasilla ja jonkin verran alkoi jo venakopan öljykorkin alta tihkumaan öljyä. Paikallinen marmoritiski ei oikein osannut kertoa, että onko kaikki osat erilaisia tässä Cold Climate versiossa vs. etelän lämpöön kasatut. Real OEM antaa vain kahdelle neljästä osata Cold Climate-version. Onkohan nuo kaksi letkun pätkää sitten molemmissa versioissa samanlaisia vai ovatko kylmän ilmanalan vehkeissä myös paremmin eristetyt? Näitä lienee vaikea saada ihan puhtaiksi, joten vaihtoon menee luultavasti kaikki joka tapauksessa, mutta osaisi sitten tsekata että saa varmasti oikeat osat kouraan. Minulle eivät ainakaan osanneet tarjota ns. huohotinpakettia vaan jokainen osa pitäisi tilata erikseen. Onko mennyt muillakin tähän tyyliin?

          Itsellä on kaksi kertaa mennyt huohotin tukkoon v. 2011 ja 2014 (tammi-helmikuu). Molemmilla kerroilla se vuotta ennemmin jo vähän oireili lopputalvesta (2010 ja 2013) samantyyppisesti kuin sinulla. Todennäköisesti ensi talvena se menee tukkoon.
          V. 2011 puhdistin vain huohottimen, joka ei näin jälkikäteen ollut järkevää, koska kesti vain tuon muutaman vuoden ja vielä sekin, että osat maksoi vain 210e marmorilta (2014), huohotin ja kolme putkea. Huohotin ja putket on eristetty. Jos et itse vaihda, niin työ maksaa korkeintaan sen 200-300e.
          Suosittelen ilman muuta vaihtamaan kaikki ennen talvea, ettei kävisi niin kuin minulle. Sitten kun se menee tukkoon, niin alkaa savuttaa, syttyy moottorivalo ja hajottaa (ainakin) yhden puolan (minulla meni molemmilla kerroilla). Sitten menee venttiilikopan tiiviste eli tulee huomattavasti kalliimmaksi sitten talvella korjailla.
          Samassa voit vielä puhdistaa öljytilan BG 109 Compression performance restoration aineella ja sitten uudet öljyt ja suodatin, niin eiköhän pelaa tulevana talvena.

          Comment

          • SammyE46
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 75
            • Varsinais-Suomi

            Originally posted by SammyE46 View Post
            425euroa tuli hintaa kaikkinensa em. töille ja osille.

            Toivotaan että nyt pääsisi ilman ongelmia edes yhden öljynvaihtovälin.
            Hip hei ja hurraa.

            Eipä siinä mennyt kuin reilu 12000km niin taas öljy maistuu, ei päässyt öljynvaihtoväliä.

            Nyt tulee taas vinkeä palaneen öljyn käry kajuuttaan kun on pysähdyksissä valoissa. Myös tyhjäkäynnin jälkeen kun polkaisee kaasua, tulee nätti sininen tupraus pakoputken päästä.

            Öljyä menee taas 1000:lla kilometrillä pitkälti yli litra.

            Että näin.....

            Comment

            • Gura
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 5
              • Oulu

              Pitäisiköhän se suosiolla seuraavaksi vaihtaa uudenmallinen venttiilikoppa, kun tuossa juuri vaihdoin huohottimen + letkut niin nyt vuotaa ruiskujen juurista, ilmeisesti se on sitten heihei venttiilikopan tiivisteelle? Ainakin ruiskujen tiivisteiden alla siellä "pesässä" on ihan käsittämätön määrä mustaa töhnää, ei selittyne sillä että tiivisteet vuotaisivat?

              -G

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎