Originally posted by ammattimies
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 N42B18 huohotin jäätyy
Collapse
X
-
Aika hassua, että toisilla paukkuu useaan otteeseen ja sitten muilla ei ongelmia?? Mulla on ollut E46 316ti 2001 vuodesta saakka ja tänä vuonna se vaihtui 318ti versioon, eikä tuossa aikaisemmassa autossa ollut mitään ongelmia.
Ilmeisesti ongelmat on enemminkin neloskoneiden kuin kuutosten?F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by dsl BimmerKertoisitko vähän takemmin tai laittaisitko modauksesta kuvaa, jos mahdollista.
Jos pääsee jollain omalla modauksella niin oishan hyvä juttu. Ei tarvis autoa ton takia alkaa vaihtoon pistää.
Mitä haittaa tosta vois olla? Miksi se edes kulkee nyt imusarjaan?
Ei kovin haskassa nimittäin toi tekniikka ole...
Nimimerkillä. Autot tykkää kun niillä ajetaan.
Comment
-
-
Originally posted by KalmahNo tämähän alkoi kiinnostamaan.
Mitä haittaa tosta vois olla?
Originally posted by KalmahNo tämähän alkoi kiinnostamaan.
Miksi se edes kulkee nyt imusarjaan?
Comment
-
-
Originally posted by dsl BimmerBensan kulutus laskee ja tulee vähän lisää tehoa?
Kunhan nyt vaan saisi ton liikkumaan talvellakin ilman ongelmia
Originally posted by dsl BimmerLakisääteinen juttu: palamattomia pakokaasuja ei saa päästää ympäristöön...
Nyt kun vielä saisi kuvan tai hyvän selityksen mitä alan tekemään. En ole vilassukkaan huollossa, mikä letku sinne on edes vaihdettu.
Comment
-
-
Originally posted by dsl BimmerMiksi huohottimen pitää mennä imusarjaan muuta kuin katsastuksessa? Eikö sen huohotinputken voisi laittaa vain auton alle roikkumaan? Niinhän se ennen vanhaan olikin. Sitten imusarjan päähän laittaa vain tulpan, vai tarviiko edes sitä (siinä on jo jäätyvä paineventtiili).
Tämä on varteenotettava vaihtoehto. Löytyykö tällaisesta modauksesta lisätietoa mistään?
siihen imusarjan päähän pikkupätkä letkua ja tulppa+klemmari ja se itse huohotinputki sit semmoseen paikkaan et ei haittaa jos vähän huohotteleeOlleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Menikin ehkä vielä kivuttomamin toi korjaus. Asennetaan uudenlainen venttiilikopan kansi, takuun piikkiin menee. Puoli vuotta sitten on umpeutunut auton takuu, mutta kyllähän se noin pitääkin mennä.
Minulle sanottiin huollosta että mikään lämmitin ei kuulemma edes auta tuohon jäätymiseen, siksi tulee uudenlainen koppa.
Sama tuo miten laittavat kuntoon, kunhan kuntoon tulee.
Comment
-
-
Jahas, pakkaset ovat näköjään saapuneet!
Ja kas, nätisti jäätyi JÄLLEEN huohotinputki. Uusia osia ei vieläkään ole.
Takuuseen pitäisi mennä, vaikka takuuaika on ummessa. Nyt ei taida enää huumori kestää tuota, pakko kokeilla jotain muuta autoa. Joka talvi, 3x sama vika... Nyt vielä jääty alku talvesta, että eiköhän se vielä joskus keväällä jäätyisi uudestaan. Toivottavasti kyseinen auto ei ole enään minun nimissä.
Comment
-
-
Originally posted by Kalmah View PostJahas, pakkaset ovat näköjään saapuneet!
Ja kas, nätisti jäätyi JÄLLEEN huohotinputki. Uusia osia ei vieläkään ole.
Takuuseen pitäisi mennä, vaikka takuuaika on ummessa. Nyt ei taida enää huumori kestää tuota, pakko kokeilla jotain muuta autoa. Joka talvi, 3x sama vika... Nyt vielä jääty alku talvesta, että eiköhän se vielä joskus keväällä jäätyisi uudestaan. Toivottavasti kyseinen auto ei ole enään minun nimissä.
Comment
-
-
Originally posted by dsl Bimmer View PostKokeile seuraavaa moottori lämpöisenä: "Ota huohotinletku irti venttiilikannen liitoksesta. Työnnä letkua alaspäin ja ravistele vedet pois. Letku takaisin kiinni ja homma valmis." En tiedä autaako aina, mutta kertokaa kokemuksista!!!:think
Lähinnä alkaa olla jo surkuhupaisaa...
Kuinkahan mahtaa käydä katsastuksessa, öljyt ovat pakoputkeen kerta menneet...
Comment
-
-
Paska systeemi
Omastani 316i-99 meni huohotinletku ja venttiili viimme talvena, melkein kävi huonosti.
Oli käyntihäiriöitä, tutkin ja löysin sen huohotinletkun, joka on siis kutistemuovilla köytetty jonkin vesiletkun kylkeen, ehkäpä lämmityksen takia.
Se oli aivan paskana, öljyn pehmentämä, se vesiletku oli painanut sen lopullisesti halki ja lyttyyn.
Vaihdoin sen letkun ehjään, onneksi en laittanut klemmareilla kiinni.
Kun ajoin koneen kuumaksi, se alkoi huutaan kuin sireeni, oli venttiili mihin se letku menee tukossa ja paineet kasvoi, onneksi pääsivät jostain välistä pihalle ettei koneen stefat korkanneet öljyjä mihinkään kuten eräillä, kun on huohotin menny tukkoon.
Yks tyyppi tukki vanhassa e30:ssä huohotin letkun, ajoi vähän matkaa, nakkas öljyt pihalle vaihteiston puoli päätystä.
Kaverilla 330 e46 vm.-05, oli jäätynyt huohotin viimme talvena, ruikki sitten öljyt mäntien päälle ja pakoputkeen, aikasta isot remontit, noin uusi ja kallis auto, onneks meni takuuseen.
Kyllä sekin on heikko paikka kaikissa bemuissa.
Comment
-
Comment