Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 N42B18 huohotin jäätyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eizzi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 234
    • jeppis

    #76
    Kyllä kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa se huohotin. En ajelisi ennen sitä ku saattaa olla aika tukossa ja sopivasti pakkasessa jäätyy. Kannattaa tukkia ne munuaisten takaiset aukot vaikka alkuperäisillä muoveilla istuvat hyvin. Onko öljytikussa tai öljykorkissa majoneesia? Kannen takaosasta kannattaa kattoa kans se putki joka menee huohottimelle onko mömmöä.

    Comment

    • Rytinä
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 138
      • Kylmäoja/Joensuu

      #77
      Originally posted by eizzi View Post
      Kyllä kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa se huohotin. En ajelisi ennen sitä ku saattaa olla aika tukossa ja sopivasti pakkasessa jäätyy. Kannattaa tukkia ne munuaisten takaiset aukot vaikka alkuperäisillä muoveilla istuvat hyvin. Onko öljytikussa tai öljykorkissa majoneesia? Kannen takaosasta kannattaa kattoa kans se putki joka menee huohottimelle onko mömmöä.
      Kyllähän sitä limaa on joka paikassa... Pitää antaa auton pari päivää sulaa lämpimässä ja alkaa tutkimaan.
      Voi olla et lähtee bemu kohta ja käyn sen toyotaan vaihtamassa, loppuu pelleily
      Ford Fiesta '15
      Bmw E46 320i touring '03
      Suzuki SJ410 '83
      Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

      Comment

      • Rytinä
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 138
        • Kylmäoja/Joensuu

        #78
        Tilasin noi munuaisten tuulisuojat. Pitää toivoa et ois jotain apua niistä tohon jäätymiseen
        Ford Fiesta '15
        Bmw E46 320i touring '03
        Suzuki SJ410 '83
        Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

        Comment

        • SammyE46
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 75
          • Varsinais-Suomi

          #79
          Taas se sitten sen teki. Tällä kertaa ampui öljyt pakoputkeen. Ei ole ollut apua huohottimen lämmitysvastussarjasta eikä nokan tukkimisesta. Öljyt on vaihdettu 7000km välein, viimeksi ennen pakkasia. Ilmeisesti ominaisuus tämä huohottimen jäätyminen. Onneksi nyt selvisi tulppien vaihdolla ja öljynlisäyksellä. Katalysaattorin pelasti se että auto oli pihalla tyhjäkäynnillä kun turma tapahtui. Ensin tuli savu ja sitten vikavalo ja lopuksi auto sammui. Luultavasti öljyä olisi tullut taas korkista mutta korkki tiivisteineen vaihdettiin kesällä, koska seosvalo syttyi jatkuvasti.

          Ja autona edelleen, ainakin toistaiseksi, 318iA -03 touring.

          Comment

          • SammyE46
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 75
            • Varsinais-Suomi

            #80
            Hip hei ja taas tuli bimmeristä savukone.

            Lämppärissä 2 tuntia, lähti käymään kun palmun alta, pari minuuttia kerkes käymään tyhjäkäynitä kunnes alko käymään kolmella ja sitten sammu. Savua piha täynnä ja sihen istu.

            Munuaiset tukossa, lämmityssarja huohottimessa ja öljyt vaihdettu, ei auta. On se vekkuli talviauto...

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6931
              • N/A

              #81
              Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko huohotin/separaattorin putket ja purkit uusittu? Jos huohotinlinjasto on puolillaan majoneesia se on varmasti herkkä jäätymään.

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #82
                Originally posted by SammyE46 View Post
                Hip hei ja taas tuli bimmeristä savukone.

                Lämppärissä 2 tuntia, lähti käymään kun palmun alta, pari minuuttia kerkes käymään tyhjäkäynitä kunnes alko käymään kolmella ja sitten sammu. Savua piha täynnä ja sihen istu.

                Munuaiset tukossa, lämmityssarja huohottimessa ja öljyt vaihdettu, ei auta. On se vekkuli talviauto...
                Minkä takia sen pitää käydä minuuttitolkulla tyhjäkäyntiä, kun on kerran ollut lämmitinkin päällä ennen tätä?


                Comment

                • pomo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2013
                  • 429
                  • Oulu

                  #83
                  Onko tämä huohottimen jäätymis-ongelma kaikkia moottorityyppejä koskettava? Ajelen ensimmäistä talvea tuolla 320ci:llä ja se taitas olla myös auton ensimmäinen oikea talvi liikenteessä! Aiemmin auto on suomessa seissyt talvet ja saksassa auto oli Frankfurtin liepeillä eli varsin etelässä! Eikös tuo minun moottori ole n54?
                  --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                  E46 320 Cab

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6931
                    • N/A

                    #84
                    Miltä vuodelta autosi on?

                    Comment

                    • JIV
                      Newbiemmer
                      • Aug 2010
                      • 8
                      • Tornio

                      #85
                      Originally posted by pomo View Post
                      Onko tämä huohottimen jäätymis-ongelma kaikkia moottorityyppejä koskettava? Ajelen ensimmäistä talvea tuolla 320ci:llä ja se taitas olla myös auton ensimmäinen oikea talvi liikenteessä! Aiemmin auto on suomessa seissyt talvet ja saksassa auto oli Frankfurtin liepeillä eli varsin etelässä! Eikös tuo minun moottori ole n54?
                      Itellä on vm. 2001 320 CiA (M54), josta huohotin jääty pari talvea sitte. Syy oli "majoneesin" kertyminen putkiin ja kova pakkanen. Ja huom! jäätymishetkellä oli takana 300km yhtä mittaista ajoa maantiellä eli kone oli varmasti lämmin siinä vaiheessa. Ongelma ainakin M54:ssa on (en ole muihin moottoreihin tutustunut), että huohottimen putki on heti suoraan syylärin takana munuaisten kohdalla, josta johtuen maantienopeuksissa kovalla pakkasella konehuoneen etuosassakin voi olla yli -50 astetta.

                      Omassa tapauksessa lopputulos oli öljyvuoto venttiilikopan tiivisteestä. Huollossa vaihdatin sitte eristetyt putket. Omani on suomiauto, jossa joidenkin mukaan olisi pitänyt olla vakiona eristetyt putket, mutta eipäs ollutkaan. Voi olla, että joku edellinen omistaja on säästänyt pari euroa väärässä paikassa ja huollossa vaihdettu eristämättömät. Saksalaisissa ei ainakaan vakiona ole e46:ssa käsittääkseni koskaan ollut eristettyjä putkia, joten ne suosittelen huollon yhteydessä laittamaan tai ainakin hyvin peittämään munuaiset keulasta, varsinkin, jos ajat pääasiassa lyhyttä pätkää kaupungissa. Se lisää "majoneesin" kertymistä, kun moottori ei käy lämpimänä usein.

                      Comment

                      • pomo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2013
                        • 429
                        • Oulu

                        #86
                        ok, kiitoksia! Pitää varmaan peittää nuo keulan reiät... Ja auto on 4/2001.
                        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                        E46 320 Cab

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          #87
                          Oma tuli Saksan maalta v. 2009 ja nyt menossa Lapin talvikeleissä viides talvi eikä huohotinputkissa eristystä. Kerran taisivat puhdistaa putkistoa huollon yhteydessä. Pajallakin totesivat ettei ole oikeastaan merkitystä, onko ne putket eristetyt vai ei..kosteutta pääsee kertymään niihinkin jos ajaa pätkäajoa eikä malta pitää tyhjäkäynnillä ajon loputtua...siinähän ne putket on kohta tukossa ja öljyt pihalla.

                          Itsellä ei ole ollut vielä kertaakaan ongelmaa tuon suhteen Munuaisten edessä ollut talvisin ABS-suojat ja harrastan myös tätä tyhjäkäyntihommaa. Muutama minuutti riittänee ennen sammuttamista...
                          Last edited by huppu; 15-01-2014, 21:33. Reason: lisäys
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          • pomo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2013
                            • 429
                            • Oulu

                            #88
                            Peittelin nuo mulkoimet ja tuota tyhjäkäyntiäkin pitää ruveta harrastamaan! Onko nuonputket lujassa, jos käyttäs irti ja puhdistas majoneesit pois?
                            --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                            E46 320 Cab

                            Comment

                            • SammyE46
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 75
                              • Varsinais-Suomi

                              #89
                              Originally posted by Antti O View Post
                              Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko huohotin/separaattorin putket ja purkit uusittu? Jos huohotinlinjasto on puolillaan majoneesia se on varmasti herkkä jäätymään.
                              On, ei valkoista töhnää.

                              Comment

                              • SammyE46
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 75
                                • Varsinais-Suomi

                                #90
                                Originally posted by Bullitt View Post
                                Minkä takia sen pitää käydä minuuttitolkulla tyhjäkäyntiä, kun on kerran ollut lämmitinkin päällä ennen tätä?
                                Se on lasten kanssa vähän aikaa vievää tuo auton lastaus....

                                Tuskin parin minuutin tyhjäkäynnistä on haittaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎