Kyllä kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa se huohotin. En ajelisi ennen sitä ku saattaa olla aika tukossa ja sopivasti pakkasessa jäätyy. Kannattaa tukkia ne munuaisten takaiset aukot vaikka alkuperäisillä muoveilla istuvat hyvin. Onko öljytikussa tai öljykorkissa majoneesia? Kannen takaosasta kannattaa kattoa kans se putki joka menee huohottimelle onko mömmöä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 N42B18 huohotin jäätyy
Collapse
X
-
Originally posted by eizzi View PostKyllä kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa se huohotin. En ajelisi ennen sitä ku saattaa olla aika tukossa ja sopivasti pakkasessa jäätyy. Kannattaa tukkia ne munuaisten takaiset aukot vaikka alkuperäisillä muoveilla istuvat hyvin. Onko öljytikussa tai öljykorkissa majoneesia? Kannen takaosasta kannattaa kattoa kans se putki joka menee huohottimelle onko mömmöä.
Voi olla et lähtee bemu kohta ja käyn sen toyotaan vaihtamassa, loppuu pelleilyFord Fiesta '15
Bmw E46 320i touring '03
Suzuki SJ410 '83
Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92
Comment
-
-
Taas se sitten sen teki. Tällä kertaa ampui öljyt pakoputkeen. Ei ole ollut apua huohottimen lämmitysvastussarjasta eikä nokan tukkimisesta. Öljyt on vaihdettu 7000km välein, viimeksi ennen pakkasia. Ilmeisesti ominaisuus tämä huohottimen jäätyminen. Onneksi nyt selvisi tulppien vaihdolla ja öljynlisäyksellä. Katalysaattorin pelasti se että auto oli pihalla tyhjäkäynnillä kun turma tapahtui. Ensin tuli savu ja sitten vikavalo ja lopuksi auto sammui. Luultavasti öljyä olisi tullut taas korkista mutta korkki tiivisteineen vaihdettiin kesällä, koska seosvalo syttyi jatkuvasti.
Ja autona edelleen, ainakin toistaiseksi, 318iA -03 touring.
Comment
-
-
Hip hei ja taas tuli bimmeristä savukone.
Lämppärissä 2 tuntia, lähti käymään kun palmun alta, pari minuuttia kerkes käymään tyhjäkäynitä kunnes alko käymään kolmella ja sitten sammu. Savua piha täynnä ja sihen istu.
Munuaiset tukossa, lämmityssarja huohottimessa ja öljyt vaihdettu, ei auta. On se vekkuli talviauto...
Comment
-
-
Originally posted by SammyE46 View PostHip hei ja taas tuli bimmeristä savukone.
Lämppärissä 2 tuntia, lähti käymään kun palmun alta, pari minuuttia kerkes käymään tyhjäkäynitä kunnes alko käymään kolmella ja sitten sammu. Savua piha täynnä ja sihen istu.
Munuaiset tukossa, lämmityssarja huohottimessa ja öljyt vaihdettu, ei auta. On se vekkuli talviauto...
Comment
-
-
Onko tämä huohottimen jäätymis-ongelma kaikkia moottorityyppejä koskettava? Ajelen ensimmäistä talvea tuolla 320ci:llä ja se taitas olla myös auton ensimmäinen oikea talvi liikenteessä! Aiemmin auto on suomessa seissyt talvet ja saksassa auto oli Frankfurtin liepeillä eli varsin etelässä! Eikös tuo minun moottori ole n54?--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
Comment
-
-
Originally posted by pomo View PostOnko tämä huohottimen jäätymis-ongelma kaikkia moottorityyppejä koskettava? Ajelen ensimmäistä talvea tuolla 320ci:llä ja se taitas olla myös auton ensimmäinen oikea talvi liikenteessä! Aiemmin auto on suomessa seissyt talvet ja saksassa auto oli Frankfurtin liepeillä eli varsin etelässä! Eikös tuo minun moottori ole n54?
Omassa tapauksessa lopputulos oli öljyvuoto venttiilikopan tiivisteestä. Huollossa vaihdatin sitte eristetyt putket. Omani on suomiauto, jossa joidenkin mukaan olisi pitänyt olla vakiona eristetyt putket, mutta eipäs ollutkaan. Voi olla, että joku edellinen omistaja on säästänyt pari euroa väärässä paikassa ja huollossa vaihdettu eristämättömät. Saksalaisissa ei ainakaan vakiona ole e46:ssa käsittääkseni koskaan ollut eristettyjä putkia, joten ne suosittelen huollon yhteydessä laittamaan tai ainakin hyvin peittämään munuaiset keulasta, varsinkin, jos ajat pääasiassa lyhyttä pätkää kaupungissa. Se lisää "majoneesin" kertymistä, kun moottori ei käy lämpimänä usein.
Comment
-
-
Oma tuli Saksan maalta v. 2009 ja nyt menossa Lapin talvikeleissä viides talvi eikä huohotinputkissa eristystä. Kerran taisivat puhdistaa putkistoa huollon yhteydessä. Pajallakin totesivat ettei ole oikeastaan merkitystä, onko ne putket eristetyt vai ei..kosteutta pääsee kertymään niihinkin jos ajaa pätkäajoa eikä malta pitää tyhjäkäynnillä ajon loputtua...siinähän ne putket on kohta tukossa ja öljyt pihalla.
Itsellä ei ole ollut vielä kertaakaan ongelmaa tuon suhteen Munuaisten edessä ollut talvisin ABS-suojat ja harrastan myös tätä tyhjäkäyntihommaa. Muutama minuutti riittänee ennen sammuttamista...BMW E46 318d 10/04
Comment
-
Comment