Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fahrer
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 45

    E46 keskuslukitus häikkää

    Auto on siis E46 sedan -98 ja keskuslukitus on alkanut tökkimään aika pahasti. Eli kauko-ohjaus toimii silloin tällöin (molemmilla avaimilla sama juttu) sekä myös avaimella kuljettajan ovesta avattaessa tai lukittaessa on satunnaista avaako/lukitseeko kaikki ovet vai pelkäästään kuskin oven. Sama ongelma ilmeni viime talvena muutaman kerran kovilla pakkasilla, mutta nyt kosteiden ilmojen aikaan lukitus on alkanut reistaamaan oikein kunnolla. Välillä kuskin oven lukitusnappi nouseen vain puoliksi avattaessa.

    Eli vähän viittaisi kosteuden aihettamaksi ja/tai hapettuneisiin liitoksiin. Eli mistähän ongelmaa kannattaisi alkaa etsimään ja missähän mahtaa sijaita keskuslukituksen ohjausmoduuli? Haluan ensin tarkastaa itse kaikki liitokset sun muut ennen kuin vien liikeeseen ihmeteltäväksi. Kuitenkin, koska se aina välillä toimii normaalisti, niin ei keskusyksikkö ainakaan täysin mykkä ole.
  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    #2
    mulla alkoi tänään sama ongelma...

    Comment

    • Tomppa123
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1980
      • Salo

      #3
      muakin kiinnostaa tuo keskuslukon ohjausmoduuli.. missäköhän on, ja paljonku usi mahtaa maksaa.. kumpikaan kaukosäädin ei toimi-->pariston vaihtoa kokeiltu, ja ite avaimella ovet aukee normaalisti..:think

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #4
        Mulla vaihdettiin tänään(euro plus garantie) 2003 330xi sedanin keskuslukon grundmodul noin 340€, sijaitsee jossakin hanskalokeron takana. Lukot ei aina avautuneet, valot syttyivät, vasta kun painoi uudestaan kiinni ja sitten taas auki, niin lukot tulivat auki. Välillä toimi ihan ok, sitten taas temppuili.
        Last edited by Convertible; 08-12-2006, 22:13.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • Fahrer
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 45

          #5
          En ole itsekään ehtinyt tehdä ongelmalle vielä mitään. Viikon verran keskuslukko on ollut nyt täysin mykkä. Sen verran otin asiasta selvää, että todellakin hansikaslokeron alla on se keskuslukituksen ohjausmoduuli, joten pitäis olla aika helppo päästä siihen käsiksi.

          Comment

          • ITI
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 19
            • Jyväskylä

            #6
            Sama ongelma ilmeni minulla viime talvena erityisesti kovilla pakkasilla. Auto oli e46 320D -99. Oli mukava pistää vänkäri kulkemaan omalle paikalle kuskin puolelta kun kuskin ovi oli ainoa joka aukesi. Laakkosella vikamuistin luku ilmoitti korimoduulin olevan viallinen. Sama moduuli siis josta yläpuolella kirjoitetaan. Entinen omistaja maksoi keskuslukkovian ja koromoduuli vaihdettuna Laakkosella maksoi lähes 500Eur. Kannattaa pistää lukot kuntoon ennen kuin tulee kunnon talvi.

            Vanhakin moduuli on tallessa jos joku tarvii.

            Comment

            • Tomppa123
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1980
              • Salo

              #7
              jeps, yllätys et noin "halpa" se moduuli, btw, onkos se itse vaihdettavissa vai pitääkö se kuitata bmw liikkeessä asennuksen jälkeen:think

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                kyllä se ilmeisesti pitää koodata/ ohjelmoida uudestaan. Ainakin laskussa lukee niin..
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  #9
                  Mitä ne tietävämmät sanoo minun oireille, kun tuo lukitus tahtoo tempuilla. Avainta kääntämällä kyllä toimii ilman ongelmia, mutta tuo kaukosäädin ei aina lukitse. Hetken aikaa on aina joskus n.muutaman viikon välein sellanen synkkä vartti että tuo lukitus ei toimi napista. Avaimella lukosta kääntämällä lukkoon ja avaus onnistuu kuiten nappia painamalla mutta lukkoon ei mene. Sitten kun taas seuraavan kerran lähen autosta niin kas kummaa lukitus toimii taas normaalisti nappia painamalla?
                  Eniten ihmetyttää tuo kun se aina välillä vain jättää lukitsematta.
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • Tomppa123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1980
                    • Salo

                    #10
                    Originally posted by Kaimann View Post
                    Mitä ne tietävämmät sanoo minun oireille, kun tuo lukitus tahtoo tempuilla. Avainta kääntämällä kyllä toimii ilman ongelmia, mutta tuo kaukosäädin ei aina lukitse. Hetken aikaa on aina joskus n.muutaman viikon välein sellanen synkkä vartti että tuo lukitus ei toimi napista. Avaimella lukosta kääntämällä lukkoon ja avaus onnistuu kuiten nappia painamalla mutta lukkoon ei mene. Sitten kun taas seuraavan kerran lähen autosta niin kas kummaa lukitus toimii taas normaalisti nappia painamalla?
                    Eniten ihmetyttää tuo kun se aina välillä vain jättää lukitsematta.
                    ootko patterin kokeillu vaihtaa?

                    Comment

                    • maukka86
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 488
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Tomppa123 View Post
                      ootko patterin kokeillu vaihtaa?
                      Minäkin suosittelisin ekana patterin vaihtamaan. Omani oireili samalla tavalla, eli välillä ei kaukosäätö toiminut ja muutaman minuutin päästä taas toimi normaalisti. Erityisesti jos avain ollut virtalukossa kylmässä autossa vähän pidempään, niin toimi miten sattui, ja kummallakin avaimella sama juttu. Patterin vaihto kumpaankin auttoi heti. Vaikka toista avainta käytetään vähän, niin patteri väsähti ilmeisesti vanhuuttaan.
                      f22 220i

                      Comment

                      • Kaimann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1214
                        • Karigasniemi

                        #12
                        Pitää kokeilla.
                        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                        Comment

                        • Tomppa123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1980
                          • Salo

                          #13
                          saako tämmöisiä ohjausmoduleita mistään muualta(lue halvemmalla) kuin alkuperäisosana bmw liikkeestä..?

                          ja jos vaihtaa itse modulin ni onkohan se sitten pelkkä ohjelmointi enää merkkihuollossa, vai kannattaako mennä sörkkimään sinne itse.?

                          Comment

                          • Fahrer
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 45

                            #14
                            Päivitetään tätä sen verran, että omassani vikana oli kuskin oven viallinen mikrokytkin. Vikakoodit lukemalla selvisi heti. Korinohjausmoduuli oli täysin kunnossa.

                            Comment

                            • Rampe-72
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 38
                              • Tampere

                              #15
                              Mulla eilen illalla (-03 E46 touringin) keskuslukon kauko-ohjaus simahti. Illalla lähdin lämpimästä tallista liikkeelle ja ovet avautui normaalisti kauko-ohjauksella. Tunnin päästä kun palasin kotiin niin enää lukitus ei toiminut kauko-ohjauksella. Avainta kääntämällä lukot toimi normaalisti.
                              Ajattelin että jos pakkanen olisi tehnyt jekkuja, mutta aamulla kun kävin kokeilemassa molempien avaimien kauko-ohjausta, niin edelleen oli kovin hiljaista.
                              Molemmat avaimet ovat säännöllisessä käytössä, eli akuissa kyllä virtaa pitäisi olla.
                              Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
                              Mistäpäin vikaa vois alkaa haeskelemaan?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎