Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rode
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 150
    • Pirkanmaa

    #61
    Alkoipa täälläkin eilen reistailemaan kaukokeskuslukitus ovien avaus vaiheessa - E46 -98 sedan - , liekö nämä sateiset & kosteat kelit syynä vai mikä, en tiedä, mutta avaimella sisään. Pakko oli tietysti koittaa lukituksen toimintaa sisäpuolellakin, lukkoon meni säätimellä nätisti, mutta auki ei saanu, ei myöskään kahvasta. Keskikonsolin lukitusnapista ei tapatunut mitään, ja alkoi siinä pienessä kiireessä hikikarpalot hiipiin otalle että mitäs tässä keksitään :think. Nooh, ajatukset kokoon ja ikkuna auki ja avaimella oven avaus ulkokautta, sisäpuolelta käsin . Sen jälkeen pihalle ja renkuttaan avaimella kiinni - auki - kiinni - auki niin lopulta lähti koko quattro toimii! No eihän siihen tarvinnu sitten ku vartin pysäys niin taas jumitti avaus, sillä kertaa en kajonnut avaimella lukitukseen vaan naputtelin kaukoo kiinni auki ja lopulta aukes...

    Kai tää on sitä Premiumia .. :think
    Last edited by Rode; 25-10-2008, 02:40.
    E91 LCI 330dA Xdrive

    Comment

    • vaviah
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 632
      • Turku

      #62
      Originally posted by Heke68 View Post
      Tänään kävin pikahuollossa vikakoodien luvussa. Keskuslukon vika korimoduulissa. Kustannusarvio n. 500 € töineen.
      Itse olen päätynyt samaan vikaa ilman vikakoodeja. Kuskin ovi ei sulkeudu kaukosäätimestä. Oven lukkomoottori on vaihdettu ja johdot tarkistettu moneen kertaan. Ainut vaihtoehto vialle on se, ettei korioduuli anna sulkusignaalia kuskin oveen. Purkaamolta kai voi saada moduuli satasella, mutta se pitäisi varmaan ohjelmoidan sen jälkeen.
      X1 18d sDrive -18
      320i GT xDrive -13
      i3 BEV -13
      X1 18dA xDrive -16
      X5 3.0iA -00
      320d Touring -00
      528iA Touring -97
      325 CiA -93
      316i -94
      316 -88

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        #63
        Originally posted by Proppu View Post
        Sigun vessassa olis vähän ihmeellisempi keskuslukitus häikkä. Eli välillä tekee sitä ettei kaukosäädöstä aukaise ovia (avain akulla ja on varmasti virtaa).
        Sisävalot kyllä syttyy ja kuuluu naksaus mutta mikään ovi ei aukea. Takakontti aukeaa kyllä aina siitä taaemmasta napista ja kaukolla lukitsee ovet aina.

        Kun vika on päällä (en oo vielä testannut miten noi ovet normaali tilassa toimii) niin lukkopesästä manuaalisesti avaamalla ei aukea kuin kuskin ovi ja sisäpuolelta kun koittaa kahvoista aukaista nii ei aukea kuin kuskin ovi.
        Keskikonsolista olevasta napista ovet lukittuu mutta ei aukaise mitään ovea (tämä nappi normi tilassa kyllä lukitsee/avaa kaikki ovet).

        Välillä auttaa että rämppää ovia kaukolla auki/kiinni muutaman kerran niin sitten aukeaa lukot tai sitten käy ajamassa pienen lenkin, hyppää autosta ulos ja laittaa kaukolla ovet kiinni/auki nii taas toimii.

        Sitten siihen ihmeellisyyteen että tekee tän vian vain kesällä/kuumalla ilmalla Auringon paisteessa jos auto seissyt esim tunnin pari vähintään niin jo alkaa temppuilu. Auton kun vie varjoon/parkkihalliin niin johan taas alkaa toimia kun auto "jäähtyy" Eihän siinä mitään jos toimisi noi muut ovet edes manuaalisesti kun vika on päällä. Aika vittumainen on 4-5 ukkoo tunkee autoon kuskin oven kautta jos on kiire johki

        Vikakoodit on luettu moneenkin kertaan mutta eipä sieltä mitään ole löytynyt. Korimodulia ei viittis lähtee arvalla vaihtamaan.. Ehdotuksia mistä lähtis vikaa etsimään?
        Itsellä tismalleen sama vika ja itsekin päätynyt tuohon "lämpökäsittelyyn".
        Sain kyllä itselle vikakoodin, jotain relais FH beifaher hinten tur. Eli vika olisi jossakin repsikan puolen takaoven releessä, vai olisiko sittenkin runkomodulissa oleva rele. Tarkasti ottaen ovessa ei ole mitään relettä vaan aktuaattori. Tuon FH (fensterheber?) perässä oli joku sana, joka unohtui.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • Proppu
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 176
          • Järvenpää

          #64
          Originally posted by jaki View Post
          Itsellä tismalleen sama vika ja itsekin päätynyt tuohon "lämpökäsittelyyn".
          Sain kyllä itselle vikakoodin, jotain relais FH beifaher hinten tur. Eli vika olisi jossakin repsikan puolen takaoven releessä, vai olisiko sittenkin runkomodulissa oleva rele. Tarkasti ottaen ovessa ei ole mitään relettä vaan aktuaattori. Tuon FH (fensterheber?) perässä oli joku sana, joka unohtui.
          Kesällä teki taas hellekeleillä tota, 75% tapauksista autto tuo lukkoon/auki rämppääminen mut muuten sai antaa jäähtyä viilees paikassa. Vikaa en oo tutkinu sen koommin kun ei oo moneen kuukauteen vaivannu.
          Noh ens kesää odotelles Jos sieltä pikkuhiljaa oikeesti joku hajoais lopullisesti niin sais selvyyden tähänki mystisyyteen Laitetaan tuo vikakoodi korvan taakse, kiitos vinkistä!
          e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #65
            Originally posted by Proppu View Post
            Kesällä teki taas hellekeleillä tota, 75% tapauksista autto tuo lukkoon/auki rämppääminen mut muuten sai antaa jäähtyä viilees paikassa. Vikaa en oo tutkinu sen koommin kun ei oo moneen kuukauteen vaivannu.
            Noh ens kesää odotelles Jos sieltä pikkuhiljaa oikeesti joku hajoais lopullisesti niin sais selvyyden tähänki mystisyyteen Laitetaan tuo vikakoodi korvan taakse, kiitos vinkistä!
            Topikissa aikaisemmin joku oli räplännyt sulaketta, epätoivoista...
            Joka tapauksessa, irrotin tuon F60:n ja muutkin keskuslukitukseen vaikuttavat sulakkeet. Ihme ja kumma, nyt näyttäisi toimivan paremmin.
            Epäilen edelleen, että vika on tuossa runkomodulissa, olisiko niin, että sieltä väsyy releet. Ei vaan taida saada boxia ehjänä auki.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • end-o
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 27

              #66
              tuli ostettua tollanen e46 328 ja samoja keskuslukko ongelmia kuin muillakin! oli hienoo näyttää kavereille uutta autoo, kun 3 röökii ne sai siinä ulkona vetää ennenkuin kaikki ovet aukes ei vaan huvittas 500e inveastointi :S

              Comment

              • bmw e34
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 633
                • raahe

                #67
                tuohan vaikuttaisi että siitä korimoduulista olisi syytä käydä kolvin kanssa juotokset läpi ennenkuin ostaa kalliin uuden moduulin.

                Comment

                • Tiko
                  Newbiemmer
                  • Sep 2006
                  • 8
                  • Joensuu

                  #68
                  Ite kiroilin keskulukon kanssa aikani, kunnes tein kylmästi pienet reiät korimoduulin releisiin ja sumutin crc:tä sisään. Nyt on toiminut vajaan vuoden keskuslukko moitteetta. Ennen temppuili aina jos ulkolämpötila vaihteli rajusti kesällä tai talvella. Korimoduulin irrotus ei jätä mitään vikakoodeja jos muistaa vaan ottaa akun irti.

                  Comment

                  • end-o
                    Newbiemmer
                    • Oct 2005
                    • 27

                    #69
                    Originally posted by Tiko View Post
                    Ite kiroilin keskulukon kanssa aikani, kunnes tein kylmästi pienet reiät korimoduulin releisiin ja sumutin crc:tä sisään. Nyt on toiminut vajaan vuoden keskuslukko moitteetta. Ennen temppuili aina jos ulkolämpötila vaihteli rajusti kesällä tai talvella. Korimoduulin irrotus ei jätä mitään vikakoodeja jos muistaa vaan ottaa akun irti.

                    menikö kauvan irrotukseen/osan paikantamiseen aikaa?

                    Comment

                    • Tiko
                      Newbiemmer
                      • Sep 2006
                      • 8
                      • Joensuu

                      #70
                      Originally posted by end-o View Post
                      menikö kauvan irrotukseen/osan paikantamiseen aikaa?

                      hansikaslokero irti ja sieltä löytyy korimoduuli. ei pitäs pitkään irrotukseen mennä. moduulista sit kokeilemaan mitä releet ohjailee keskuslukkoa. sormella tuntee helposti mitkä releen naksuu kun avaimesta painelee avausnapeja.

                      Comment

                      • Heke68
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 43
                        • Porvoo

                        #71
                        E46 korinohjausmoduli

                        Itse vaihdoin tyyppivialliset releet korimodulista kolme päivää sitten ja nyt toimii keskuslukko toistaiseksi hyvin. Tilasin releet Saksasta http://www.re-electronics.de/shop/in...9ca0fee077448b ja maksoin 25,30 €. Vähän halvempi vaihtoehto kuin viedä BMW-huoltoon ja vaihdattaa moduli n. 500 €:n hintaan.

                        Tuolta löytyy hyvät ohjeet http://bmwgm5.com/, jos joku haluaa vaihtaa releet.
                        Last edited by Heke68; 17-05-2009, 18:53.
                        E90 325d -07

                        ex-bemut
                        E21 316 -81
                        E28 520i -82
                        E46 320d touring -01

                        Comment

                        • Insto
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 59
                          • Lahti

                          #72
                          Originally posted by Tiko View Post
                          Ite kiroilin keskulukon kanssa aikani, kunnes tein kylmästi pienet reiät korimoduulin releisiin ja sumutin crc:tä sisään. Nyt on toiminut vajaan vuoden keskuslukko moitteetta. Ennen temppuili aina jos ulkolämpötila vaihteli rajusti kesällä tai talvella. Korimoduulin irrotus ei jätä mitään vikakoodeja jos muistaa vaan ottaa akun irti.
                          Meidänkin Bemussa on ollu samaa keskuslukko-oireilua. Tällä viikolla pitäisi käydä Hartikaisella tarkistamassa toisen avaimen toiminta/koodaus. Mikäli se ei auta niin sitten pitänee kokeilla tuota CRC-temppua.

                          Mihin kohti relettä, Tiko, porasit nuo reiät? Veikkaisin, että releen osat eivät ole kuitenkaan ihan heti kuoren alla, joten hieman pelivaraa reiän tekemiseen löytynee.


                          Uskaltautuukos joku Kuopion seudulta tarjoamaan kolvauspalveluja, mikäli releiden vaihto tulee ajankohtaiseksi?
                          MB S213 -17, 127tkm -
                          Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                          Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                          Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                          Ex: E46 318i -98

                          Comment

                          • Insto
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 59
                            • Lahti

                            #73
                            Jeps, kokeilin yllämainitun BMWGM5.com -sivuilta löytyneitä avaimen uudelleenkoodausohjeita(... pidä Avaa-nappi pohjassa ja paina Lukitse-nappia kolmesti... jne.) eikä avainten tilanteeseen tullut suurta muutosta. Onnistuin kyllä vaihtamaan kauko-ohjauksen avaimesta toiseen mutta molempiin samanaikaisesti en kaukoa saanut. Tulipahan testattua, että molempien avainten radio toimii.
                            Toivottavasti Hartikaisen pojilla on muitakin keinoja avainten koodaukseen kuin tuo em. kikka.

                            Suihkautin myös sulakkeeseen nro 60 hiukkasen CRC:tä ja keskuslukon toiminnan todennäköisyys tuntuis parantuneen hieman (~1/4 -> ~1/2).
                            Seuraavaksi pitänee kaivaa GM esille ja tehdä kirurginen poraus- ja suihkausoperaatio.
                            MB S213 -17, 127tkm -
                            Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                            Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                            Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                            Ex: E46 318i -98

                            Comment

                            • Krynx
                              BTCF Member
                              • Sep 2006
                              • 908
                              • á la Temmes

                              #74
                              Mistäpäin kannattaa lähteä miettimään vikaa kun kumpikaan kaukosäädin ei pelaa yhtään? Siis ei aukene ovet muuten kuin avaimella kääntämällä. Eikä kummallakaan avaimella tee mitään kun istahtaa autoon ja koittaa ohjelmointia http://bmwgm5.com/Key_Recode.htm ohjeen mukaan. Toisen avaimen testimielessä "halkaisin" puukolla jotta näkisi että onko akku kuollut mutta siitäkin sain mitattua 3.5V jännitettä. Kun nappia painoi putos jännite 3.3V. Eli jotain se kake tekee mutta mitä? :think Ostin auton siis tällä vialla varustettuna. Toinen avaimista on uusittu muutenkin joskus vuosien saatossa.
                              E39 525d -00
                              E39 523i-96
                              E30 316 -86

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                #75
                                Antennivahvistin saattaa olla sökö, kyseinen boksi ottaa vastaan avaimen lähettämän signaalin. Tämä on se halvempi boksi josta vikaa voi koittaa paikallistaa. Toinen on korimoduli ja tämä on se kalliimpi vaihtoehto. Vikakoodien luvusta voi löytyä jotain apua tai sitten ei, koska oma pirssi ei herjaa mitään.

                                Purkaamoilta löytyy molempia bokseja vähän edullisempaan hintaan, mutta voi olla ettei edes ohjelmoinnilla saa toimimaan jos varusteissa on paljon eroa. Mutta jos varusteet sattuu osumaan kohdilleen, niin merkkihuollossa pitäisi uudelleen ohjelmointi onnistua.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎