Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bnito
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 334

    Originally posted by Timppade View Post
    Onko kellään kokemusta hajonneesta antennivahvistimesta? Antaako jonkunlaisen vikakoodin?

    Keskuslukituksen kaukosäätö lakkasi toimimasta yhtäkkiä kesällä, avaimessa on virtaa ja oven lukosta ja sisänapista keskuslukitus toimii hyvin. Ei vikakoodeja, katsottu inpalla/istalla.

    Onko muita ideoita kuin tuo antennivahvistin? Ja avaimia on vain yksi, ei saa suljettua pois avaimen hajoamistakaan.
    Mulla on siis täysin identtinen vika päällä. Avaimen tilausta tässä itsekin harkitsen.
    F11 525 3.0 -10

    Ex E46 330d Touring -00
    Ex 316/325 '85

    Comment

    • Timppade
      Newbiemmer
      • Jul 2016
      • 9
      • Helsinki

      Jatkoa, testasin antennivahvistinta ja avain onkin ehjä, alkaa virta kulkea vahvistimessa kun painaa avaimen nappia.

      Missähän vika voi olla jos antennivahvistin ja avain on ehjiä? Tuskin myöskään gm5 viallinen kun avaimesta ja napista toimii?

      Ja sen fzv:n (antennivahvistin) ja avaimen saa testattua yleismittarilla: pin3(sinipunainen johto) ja maan välillä pitää olla 5V jännite, kun painaa avaimen napista, jännite tippuu. Silloin fzv lähettää signaalin eteenpäin gm5:lle.
      E46 320d Touring

      Comment

      • Bnito
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 334

        Originally posted by Timppade View Post
        Jatkoa, testasin antennivahvistinta ja avain onkin ehjä, alkaa virta kulkea vahvistimessa kun painaa avaimen nappia.

        Missähän vika voi olla jos antennivahvistin ja avain on ehjiä? Tuskin myöskään gm5 viallinen kun avaimesta ja napista toimii?

        Ja sen fzv:n (antennivahvistin) ja avaimen saa testattua yleismittarilla: pin3(sinipunainen johto) ja maan välillä pitää olla 5V jännite, kun painaa avaimen napista, jännite tippuu. Silloin fzv lähettää signaalin eteenpäin gm5:lle.
        Ite tehnyt samat toimenpiteet ja päätellyt myös että avain ois ehjä koska tulee signaali fzv moduulille...

        Kysyin asiasta mielipidettä tuolta jenkkilästä kaverilta joka gm5:ia korjailee.

        Hänen mielipide oli tosiaan että uutta avainta tilailemaan....

        Eli jostain ihmeen syystä tuo avain ei suostu pariutumaan auton kanssa, jokuhan kirjoitti että oli saanut avaimen toimimaan kun oli parittanut toisen auton avaimen ristiin (edellisellä sivulla taisi lukea).

        Mulla tuo avain alkoi temppuilemaan siten ettei aina suostunut avaan ovia, ja sitten lopulta mykisty kokonaan..
        Last edited by Bnito; 09-10-2017, 11:18.
        F11 525 3.0 -10

        Ex E46 330d Touring -00
        Ex 316/325 '85

        Comment

        • Timppade
          Newbiemmer
          • Jul 2016
          • 9
          • Helsinki

          Nyt toimii!
          Katsoin useampia videoita tuosta avaimen uudelleenohjelmoinnista, ja sain sen vihdoinkin onnistumaan.

          Monista ohjeista poiketen homma meni näin:
          -avain virtalukkoon ja asentoon 2(!) Eli siis radiot yms päälle.
          -heti virrat pois ja avain ulos
          -avausnappi pohjaan ja 3x lukitusnappia
          -(!)pidä avausnappi pohjassa kunnes lukot napsahtaa kiinni ja auki, tämä kohta puuttuu lähes kaikista ohjeista!

          Jossain ohjeissa on myös, että virrat pitäisi käyttää päällä 5x, itselläni ei kuitenkaan tarvinnut.

          Toivottavasti tämä auttaa!

          Edit. Itsellä siis varsinainen vika joka tämän avaimen "unohtumisen" aiheutti, oli rikkinäiset johdot kontin luukussa. Oikealla puolella punavioletti, valkoinen ja sinipunainen.
          E46 320d Touring

          Comment

          • Bnito
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 334

            Originally posted by Timppade View Post
            Nyt toimii!
            Katsoin useampia videoita tuosta avaimen uudelleenohjelmoinnista, ja sain sen vihdoinkin onnistumaan.

            Monista ohjeista poiketen homma meni näin:
            -avain virtalukkoon ja asentoon 2(!) Eli siis radiot yms päälle.
            -heti virrat pois ja avain ulos
            -avausnappi pohjaan ja 3x lukitusnappia
            -(!)pidä avausnappi pohjassa kunnes lukot napsahtaa kiinni ja auki, tämä kohta puuttuu lähes kaikista ohjeista!

            Jossain ohjeissa on myös, että virrat pitäisi käyttää päällä 5x, itselläni ei kuitenkaan tarvinnut.

            Toivottavasti tämä auttaa!

            Edit. Itsellä siis varsinainen vika joka tämän avaimen "unohtumisen" aiheutti, oli rikkinäiset johdot kontin luukussa. Oikealla puolella punavioletti, valkoinen ja sinipunainen.
            Piti itsekin tän johdosta käydä koittamassa ja renaamassa useampaan otteeseen mutta ei kyl mitään eloa....

            Mut hyvä jos lähti toimimaan
            F11 525 3.0 -10

            Ex E46 330d Touring -00
            Ex 316/325 '85

            Comment

            • MattiRantala
              Newbiemmer
              • Nov 2017
              • 2
              • Tornio finland

              Tuli ostettua vähän aikaa sitten tuommonen e46 coupe jossa keskuslukitus temppuilee. Elikkä mikähän vois olla vikana kun kaukosäätöisesti yrittää aukaista ovia niin satunnaisilla kerroilla aukaisee vänkärin puolen oven mutta kuskin ovea ei aukaise lainkaan? Avaimella aukaistaessa aukaisee kuskin oven, mutta vänkärin oven vain harvoilla kerroilla.

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5510
                • Vaasa

                Jos pitäs heittää hatusta niin korimoduulin releet entiset.

                Tässä vielä tarkempi vastaus aiheeseen:
                Originally posted by Walker View Post
                Tältä sivulta löytyi tälläinen troubleshooting teksti:


                The GM5 is used to control a variety of different functions. Here is a list of functions this module controls:
                By the way, this is also the list of things that won't work when the GM5 module is removed. The car will run and drive just fine except for the items listed below.
                Power window control (up and down control of windows)
                Remote entry (locking and unlocking via key fob and central locking button)
                Trunk release (via key fob, handle button and interior trunk release button)
                Vehicle alarm (siren, tilt & sonar sensors and clown nose light)
                Windshield wiper and washer (both front and rear if equipped)
                Interior lights
                Ok, that's great, but, what's the deal with my door locks?
                Most problems are either the door lock actuator assembly or the GM5 module. Sometimes the problem is hard to determine. For some reason, GM5 problems occur with unlocking much, much, more often than locking. Here are a few tell tale signs for determining which is the faulty part.
                4-door - all 4 doors fail to unlock -> GM5
                4-door - all 3 passenger doors fail to unlock -> GM5
                4-door - only 1 of the passenger doors fails -> Actuator
                2-door - both doors fail to work -> GM5
                2-door - only the driver's door fails -> indeterminate
                2-door - only passenger door fails -> indeterminate
                Problem seems to be worse in hot or cold weather -> GM5
                Fuel filler door doesn't unlock either -> GM5
                sigpic

                Comment

                • MattiRantala
                  Newbiemmer
                  • Nov 2017
                  • 2
                  • Tornio finland

                  Okei, kiitos vastauksesta! Pitääpä alkaa selvitteleen vielä vähän tarkemmin, mutta vaikuttas tosiaan että nuo korimoduulin releet on entiset. Satutko tietämään onkohan iso homma jos alkaa vaihtamaan ite nuo releet?

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5510
                    • Vaasa

                    No periaatteessa se ei ole kuin 2-4kpl releen irrottaminen juotoksista ja uusien paikalleen juottaminen, mutta asiaa hankaloittaa sen piirilevyn lakkaus. Hyvä tinaimuri, lakanpoistoaine ja hyvä kolvi on avainasemassa työn onnistumisessa. Jos ensimmäistä kertaa kolvin ottaa käteen niin suosittelen kyllä antamaan kokeneemmalle kaverille.

                    Jos heti ei saa uusia tai ei jostain syystä jaksa alkaa ko operaatioon niin pienen reiän poraus releen koteloon ja kontaktisprayllä voi yrittää elvyttää niitä. Joskus toimii noin pitkääkin mutta joskus ei auta ollenkaan.

                    Yksi tapa on etsiä samanlainen GM5 moduuli ja vaihtaa oletettavasti ehjä boksi sinne. Toki se on arpapeliä kuinka kauan toimii.
                    sigpic

                    Comment

                    • Hertzii
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 71
                      • Oulu

                      Täällä ois sellasta ongelmaa että keskuslukkoa on joutunut koodaamaan noin 1kk välein nappeja painelemalla koska on heittänyt toimimasta välillä. Eilen teki taas saman ja ei korjaannu enään tolla, muilla ollut vastaavaa?

                      Comment

                      • Osumach
                        Newbiemmer
                        • Mar 2006
                        • 5

                        Originally posted by Warra View Post
                        Vaikka vanha threadi, niin postaanpa yhden ratkaisukeinon tuohon keskuslukko ongelmaan, että ei avaa avaimella kääntämällä eikä kauko-ohjauksella.

                        Omani oireili noin kesästä asti. Lähes päivittäin vika toistui. Välillä toimi hyvin, välillä ei.

                        Niin uskomattomalta kuin kuulostaakin, niin n. 5-6vk sitten kun vaihdoin autostani akun, ongelmat loppuivat kuin seinään. Tosin edeltävä akku oli alkuperäinen 11v vanha bmw:n akku, joten ei ihan tuliterä enää ollut..

                        Pitää koputtaa puuta, mutta tämä on sitten kesän ylivoimaisesti pisin jakso jolloin ongelmaa ei ole esiintynyt, joten näyttää vahvasti että akku oli jossain määrin niin sökö (alhainen jännite?) että sähköiset lukot reagoivat vahvasti sen huonouteen.
                        Minullakin korjaantui E46 -00 keskuslukituksen avausongelma akkua vaihtamalla. Keskuslukitus temppuili satunnaisesti varsinkin pakkaskeleillä, mutta avaimella sai kuskin oven auki, jos vaan avaimen sai lukkopesään (pakkasella puolet avaimesta upposi). Akku oli vanha ja temppuili pakkasella. Ainakin vielä napit pomppaan vauhdilla ylös.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎