Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by katajama View Post
    KL-varaosista kysyin niin olis 92€ ja vaatii uuden avaimen. Siihen en kuitenkaan lähde..
    Huoltoliike lupas ite selvitellä mistä hankkivat lukkopesän ja pitäs olla sarjotettuna nykyiselle avaimelle.
    Merkkiliikkeen varaosahinta oli Porissa (Rinta-Jouppi) tuo muistaakseni 63e nykyiselle avaimelle sarjoitettuna. Eli ei välttämättä kannata niitä harakiri-liikkeitä aina suosia siinä toivossa että saa halvemmalla
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • zimeon
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 8
      • Pöytyä

      Nyt sit kävi sama mulle, tai no kaukosääteinen keskuslukitus ei ole toiminut muutamaan kuukauteen mutta ajatellut että ilman sitä pärjää hyvin kun avaimesta on toiminut hyvin. Kyseessä E46 -03 mallia Farmari ja nyt ei sit enää aukea edes kuskinpuoleisesta lukkopesästä. Ennen on sentään siitäkin toiminut mutta nyt liikkuu vain vapaasti oikealle ja vasemalle. Mitään ei tapahdu... Takaluukussa ei ole avaimelle paikkaa joten onko jotain muuta tapaa päästä autoon sisälle? Jos ikkunan joutuu hajottaa niin sit tulee hieman kylmä ajella 50km lähimpään paikkaan mistä voisi saada uuden :F

      EDIT:
      Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€). Mites tuommoisen lukkopesän poraaminen, onko joku tuommoista koskaan tehnyt ja osaisi sanoa et jos tuon nyt lähtis tekemään, niin mitä pitää varoa ja mitä voi odottaa että tulee vastaan? Jos tuon auton nyt saisi auki niin pääsis sentään ajamaan huoltoliikkeelle. Tässä nyt tämä ja huominen aikaa Lasi tuossa lukon takana varmaan tulee vastaan, jos liian pitkälle menee...
      Last edited by zimeon; 31-12-2012, 10:53.

      Comment

      • tonkka alpina b3 3.3
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 103
        • espoo

        Originally posted by zimeon View Post
        Nyt sit kävi sama mulle, tai no kaukosääteinen keskuslukitus ei ole toiminut muutamaan kuukauteen mutta ajatellut että ilman sitä pärjää hyvin kun avaimesta on toiminut hyvin. Kyseessä E46 -03 mallia Farmari ja nyt ei sit enää aukea edes kuskinpuoleisesta lukkopesästä. Ennen on sentään siitäkin toiminut mutta nyt liikkuu vain vapaasti oikealle ja vasemalle. Mitään ei tapahdu... Takaluukussa ei ole avaimelle paikkaa joten onko jotain muuta tapaa päästä autoon sisälle? Jos ikkunan joutuu hajottaa niin sit tulee hieman kylmä ajella 50km lähimpään paikkaan mistä voisi saada uuden :F

        EDIT:
        Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€). Mites tuommoisen lukkopesän poraaminen, onko joku tuommoista koskaan tehnyt ja osaisi sanoa et jos tuon nyt lähtis tekemään, niin mitä pitää varoa ja mitä voi odottaa että tulee vastaan? Jos tuon auton nyt saisi auki niin pääsis sentään ajamaan huoltoliikkeelle. Tässä nyt tämä ja huominen aikaa Lasi tuossa lukon takana varmaan tulee vastaan, jos liian pitkälle menee...


        Itellä myös prkl. Mutta rupes taas vehkeet toimimaan kun räläsin sulake pesää. Tuntuu noi ilmat näköjään vaikuttavan noitten toimintaan

        Comment

        • JNJL
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 447
          • Imatra

          Kokeilkaa aukeaako ikkunat kun pitää kaukosäädön ovet auki nappia pohjassa tai avaimella kääntää auki. En tiedä toimiiko mutta tuli mieleen, ainakin pääsee autoon sisälle jos aukeaa.
          JNJL

          Comment

          • Danukos
            Alueaktiivi
            • Feb 2011
            • 1065
            • pks

            Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..

            Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..

            Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
            E34 ///M5 -90 Alpin Weiss II
            E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz

            Comment

            • tonkka alpina b3 3.3
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 103
              • espoo

              Originally posted by DaNU_92 View Post
              Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..

              Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..

              Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
              Se kaavio löytyy sieltä sulakerasiasta. ainaki itellä. Paikka 60 oli vissii just noihin lukkoihin se sulake.

              Comment

              • Danukos
                Alueaktiivi
                • Feb 2011
                • 1065
                • pks

                Joo se löytyikin sieltä Kylläpä on ketuttava vika tuo, kun välillä toimii ja välillä ei sitten millään
                E34 ///M5 -90 Alpin Weiss II
                E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  Originally posted by zimeon View Post
                  EDIT:
                  Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€).
                  Purkaamolta itse hain muutama vuosi sitten 70e sivulasin, vaihtaminen onnistuu suht helposti itsekin tehden, aikaa menee ensikertalaiselta sellaiset 45min kaikkineen. Tämä kaikki tuossa muutama postaus sitten kerrattuna..

                  RASVATKAA SE LUKKOPESÄ HYVIN ENNEN TALVEA NIIN SE TOIMII OIKEIN HIENOSTI!!! Jos se pääsee jäätymään niin toiminta loppuu hyvin nopeasti..
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by DaNU_92 View Post
                    Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..

                    Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..

                    Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
                    Relevika korimoduulissa, ihan tyyppivika.
                    Löytyy releitä tai vaihtoehtoisesti voin vaihtaakkin mikäli tarvetta. Ovat juotettuna piirilevylle siis.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Danukos
                      Alueaktiivi
                      • Feb 2011
                      • 1065
                      • pks

                      Originally posted by Supa View Post
                      Relevika korimoduulissa, ihan tyyppivika.
                      Löytyy releitä tai vaihtoehtoisesti voin vaihtaakkin mikäli tarvetta. Ovat juotettuna piirilevylle siis.
                      Löytyykö sulla toimivia releitä omasta takaa jotai olet myymässä vai mitä meinasit?
                      E34 ///M5 -90 Alpin Weiss II
                      E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by DaNU_92 View Post
                        Löytyykö sulla toimivia releitä omasta takaa jotai olet myymässä vai mitä meinasit?
                        Löytyy uusia, pistä privaa jos tarvetta.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • zimeon
                          Newbiemmer
                          • Feb 2012
                          • 8
                          • Pöytyä

                          Jees, autoon tuli päästyä sisälle, ilman että tarvitsi mitään rikkoa. Hieman kekseliäisyyttä ja aikaa se vei että pääsi takaikkunasta sisälle (onneksi oli vanhat käsiveivit takaikkunoissa ). Nyt on auto tallissa ikkunat auki odottaen huomista että saa uuden vastaanottimen.

                          Pientä huomiota jos joku nyt on jäänyt ulos ja ovet lukkoasennossa. Kahvasta ei saa auki, keskuslukituksen napista ei saa auki mikä siinä keskikonsolissa on. Kaikki lähti sitten toimimaan kun sai avaimen virtalukkoon. Murtovarma siinä mielessä
                          Last edited by zimeon; 02-01-2013, 07:11.

                          Comment

                          • Ezcu
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 45
                            • Hamina

                            Onko noissa korimoduleissa kuinka paljon eroa eri mallien välillä? Bmwfans antaa ainakin 2 eri osanumeroa mun autolle (328 4d). Onko mitään väliä esim. sähköikkunoiden määrällä tai kattoluukuulla..? Että uskallanko ostaa käytetyn modulin jostain muusta mallista? Koodaamaanhan tuon uuden modulin joutuu joka tapauksessa.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Ezcu View Post
                              Onko noissa korimoduleissa kuinka paljon eroa eri mallien välillä? Bmwfans antaa ainakin 2 eri osanumeroa mun autolle (328 4d). Onko mitään väliä esim. sähköikkunoiden määrällä tai kattoluukuulla..? Että uskallanko ostaa käytetyn modulin jostain muusta mallista? Koodaamaanhan tuon uuden modulin joutuu joka tapauksessa.
                              On kaksi versiota, High ja Low. Lukee purkissa itsessäänkin.
                              Low versiosta puuttuu takalasien ohjauksen elektroniikka sekä hälytoiminnot ainakin.
                              Eli sen mukaan kun hommaa niin pitäisi käydä.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Nyt ois vikaselvityksen aika..

                                Auto on E46 318D Touring 10/03

                                Vika seuraavanlainen
                                Ovet menee aina lukkoon kaukosäätimestä mutta välillä(melko usein) ei Aukea.

                                Vain kuskinovessa on lukkopesä,tämä rasvattu ja tutkittu.

                                Lukosta avaimella kääntämällä ei myöskään aukea mutta menee kiinni.

                                Mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään Actuaattori,korimodulin releet vai antenni ?

                                Akku ladattu ja tarkistettu ei vaikuttanut mitenkään toimintaan.
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎