Sama diagnoosi multakin. Koiranluu vaihdettiin omastani kesällä kun kolisi hieman terävissä montuissa. Ei oikeastaan edes kuulunut kuin hiljaisessa vauhdissa. Vaihdata samalla molemmat kun ovat niin halpoja osia niin ei tarvii sitten taas kohta olla sitä kolinaa kuuntelemassa toiselta puolelta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 etupää kolisee, väljää ei löydy
Collapse
X
-
Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
-
-
Mullakin on omassa autossa (E36) etupään koiranluut vuosittainen kulu. Aina, kun alkaa koluuttaan niin käy hakeen ne 15 euron tarvikeluut ja vaihtaa paikalleen. Vaihdossa menee alta puolen tunnin ja onnistuu vaikka parkkipaikalla. Ja se on myöskin mulla ollut huomiona, että vanhat ei oo edes näyttäneet huonoilta, kumit ehjät ja välystä ei tunnu millään. Mutta aina kolina poistuu vaihtamalla ne koiranluut. No viimeksi oli kyllä ulompi alapallokin väljä mutta kuitenkin.E61 525d LCI
Comment
-
-
Kaikki on taas luultavasti edestä vaihteeks p...nä, paitti ne pre M3 puslat? Kattoo ny... manjana. ->Lomille"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by culli View PostPystyykö mitenkään toteamaan alapallon kunnon, koiranluun, iskarinyläpän jne?
ei o toistaseks tarttenu muita alustan palikoita välyksen takii vaihtaa, niin niistä en mee sanoo.
Comment
-
-
Nostetaanpa hieman tätä topikkia ylös. Eli itsellä kanssa e46 kolisee joku etupäässä. Varsinkin kuoppiin ajaessa ja soratiellä, jos pientäkin epätasaisuutta tiessä. Mielestäni kuuluu kummaltakin puolen autoa, mutta en mene varmaksi sanomaan. Jotenkin tuo ohjaus tuntuu myös väljältä. Auto vaeltelee melko ikävästi suorallakin tiellä. Katsastuksessa ei löytänyt väljää mistään, eikä myöskään huollossa. Ei tuo kolina kyllä tuohon autoon mielestäni kuulu? Niin ja koiranluut ovat uudet.f22 220i
Comment
-
-
Mulla e34:ssa, jossa ainakin on vielä simpukkaohjaus, kolisi etupää ja syyksi löytyi väljäksi mennyt apusimpukan hela. Vaihdoin sen ja kolina muistaaksini loppui, tai ainaki väheni. Nyt taas kolisee eikä välystä missään, vasta katsastettu. En vain jaksa perustaa, jotenkin kuuluu nuo kolinat e34:seen. Hela maksoi 10-15e muistaakseni ja helppo vaihtaa, piti vain käyttää prässin välissä. e46 Mahtaa kuitenkin olla jo raidetanko-ohjaus, joten ei liity asiaan.316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
-
-
No täällähän tämä e46-kolinasakki äimistelee
Itsellä juurikin tuo "kuulostaisi tulevan oikealta edestä, välillä kuskinpuoleltakin". No koiranluut tuli jo auton mukana kun ostin. Vissiin myyjälläkin oli tiedossa et niitä tulee kulumaan
..pitääpä ilmoitella häviskö kolinat k-luiden vaihdolla..
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostNostetaanpa hieman tätä topikkia ylös. Eli itsellä kanssa e46 kolisee joku etupäässä. Varsinkin kuoppiin ajaessa ja soratiellä, jos pientäkin epätasaisuutta tiessä. Mielestäni kuuluu kummaltakin puolen autoa, mutta en mene varmaksi sanomaan. Jotenkin tuo ohjaus tuntuu myös väljältä. Auto vaeltelee melko ikävästi suorallakin tiellä. Katsastuksessa ei löytänyt väljää mistään, eikä myöskään huollossa. Ei tuo kolina kyllä tuohon autoon mielestäni kuulu? Niin ja koiranluut ovat uudet.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
-
aattelin vaan noihin mysteeri kolinoihin että voiko ne kuulua tai siis voiki mutta muualta ku alustasta yms. esim. konehuoneessa joku pääsee montuissa koskemaan koriin tai pakoputki. moottorin kannakekumit löystyny/paskana, moottori irti kiinnityksista (näitäki on ollu)....!!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
Comment
-
-
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä kolina tulee alatukivarsien sisemmistä nivelistä...eli niistä jotka kiinnittyy apurunkoon. Ei tunnu väljälle mutta kun pulttaa tukivarren irti niin ovat todella löysät ja kolisevat kun vähän heiluttaa niitä. Avuksi ainoastaan uudet tukivarret hintaan noin 140-180€/kpl ja samalla pitää uusia taaempi hela tukivarteen joka siis myydään erikseen noin 100€/pari hintaan. Eli karkeasti 400€-> tulee hintaa mokomalle rempalle osien osalta. Toki jotain kiinantukivarsia saattaa saada halvemmallakin mutta e46 kohdalla laadussa ei kannata säästää.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Martti.Kaij View Postootko kattonu alatukivarsien takempien puslien kunnon? itse tukivarsien? kallistuksenvakaajien puslat? Ja jos koiranluut ovat uudet niin olethan kiristänyt ne kunnolla? Tietenkin tuo iskarien yläpää on yksi mahdollisuus!f22 220i
Comment
-
Comment