Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 etupää kolisee, väljää ei löydy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #31
    Originally posted by maneesi View Post
    Robille.
    entäs jos tukivarret+puslat ovat vaihdettu 40tkm sitten. kuuluu kolinaa juurikin edellämainituilla tavoilla eli teräviin kuoppiin ajettaessa.
    itsellä vaan kävi omassa pienessä mielessä koiranluut.
    Erittäin mahdolliset noi koiranluut. Ooko kurkannu iskarin yläpäätä?

    Itsellä kolisee keulassa samoin teräviin kuoppiin ajettaessa. Tarkoitus vaihtaa kevään aikana,kaikki alustan puslat ja alatukivarret eteen ja samoin koiranluut. Ja jos rahat riittää vaihdan iskarin yläpään laakerit.
    Last edited by Martti.Kaij; 11-01-2008, 22:12.
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #32
      Originally posted by aapok View Post
      Pallonivelet kolisee ainakin jo paljon ennen kuin niistä ihminen väljää löytää... Ainakin seiskassa on näin.
      Sama myös E39:ssä, mikään paja ei löytänyt väljää ja vaihdoin siitä huolimatta tukivarret --> lähti kolinat

      Comment

      • maneesi
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 185
        • E-P

        #33
        no niin koiranluut vaihdettu ja kolina hävisi.
        25e per puoli

        Comment

        • maukka86
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 488
          • Pirkanmaa

          #34
          Pystyykö noita iskarin yläpäiden kuntoa tutkimaan muuten kuin irrottamalla ne? Tänään heiluttelin autoa keulasta painamalla ylös alas, ja ainakaan silloin ei mitään kolinoita kuulunut. Ja minkä osan hajoamiseen viittaa tuo vaeltelu, aiheuttaako alatukivarret sellaista?
          f22 220i

          Comment

          • juhniemi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 40

            #35
            Originally posted by maukka86 View Post
            Pystyykö noita iskarin yläpäiden kuntoa tutkimaan muuten kuin irrottamalla ne? Tänään heiluttelin autoa keulasta painamalla ylös alas, ja ainakaan silloin ei mitään kolinoita kuulunut. Ja minkä osan hajoamiseen viittaa tuo vaeltelu, aiheuttaako alatukivarret sellaista?
            Pitää ne irroittaa, ja sitten vähän purkaa!

            Comment

            • Martti.Kaij
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 356
              • Oulu

              #36
              Originally posted by maukka86 View Post
              Pystyykö noita iskarin yläpäiden kuntoa tutkimaan muuten kuin irrottamalla ne? Tänään heiluttelin autoa keulasta painamalla ylös alas, ja ainakaan silloin ei mitään kolinoita kuulunut. Ja minkä osan hajoamiseen viittaa tuo vaeltelu, aiheuttaako alatukivarret sellaista?
              Ku itsellä oli iskarin yläpään laakeri menny ni sil sen kyl kuuli selvästi ku keulaa paineli alas ja ku kokeiti iskarin sitä nokkaa mikä o siel muovisuojan alla!
              E46 328i

              REDLINE OILS
              UUC Motorwerks

              Comment

              • taskimi
                Newbiemmer
                • Dec 2007
                • 5

                #37
                Originally posted by Murska View Post
                Täällä samaa ongelmaa e46:ssa. Tärskähtää ikävästi monttuihin ajettaessa. Väljää ei ole löytynyt (ainakaan merkittävästi) mistään. Marraskuussa käytin katsastuksessa ja kyselin katasastusmieheltäkin että tuntuuko missään välystä, ei kuulemma ollut, eikä löytynyt etsimälläkään...
                väljää on toden näköisesti raide tankojen välissä olevassa tangon kiinikkeissä. Katsastusmies ei toden näköisesti löydä tätä vikaa vaan väitää raidetangon päitä väljiksi. Ei oo ekakerta.

                Comment

                • maukka86
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 488
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by taskimi View Post
                  väljää on toden näköisesti raide tankojen välissä olevassa tangon kiinikkeissä. Katsastusmies ei toden näköisesti löydä tätä vikaa vaan väitää raidetangon päitä väljiksi. Ei oo ekakerta.
                  Katseltiin tänään autoa nosturilla, ja tukivarsista ei tunnettavaa väljää löytynyt kovista yrityksistä huolimatta. Myöskin raidetankojen päät tuntuivat olevan kunnossa. Mutta kun renkaasta otti 9-3 asennolla kiinni, ja heilutti hieman renkaita, niin jostain tuosta raidetangosta ääntä kuului. Olisiko juuri Taskimin ehdottama tangon kiinnikke? Onkos tuon osan nimi sitten KL-varaosilla tuollainen: (21488 Raidetangon sisänivel vasen/oikea -9/98)?
                  f22 220i

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #39
                    Mulla kolisi auton etu- ja takapäässä. Kävin analysoimassa paikkoja vääntelemällä ja heiluttelemalla. Edessä väljä oli selvästi vasemman raidetangon sisäpään nivelessä ja lisäksi alatukivarsien takapuslat olivat ihan lörpät ja loppu. Takana kolinan aiheuttajat olivat takaiskareiden yläpään laakerit. Osien vaihdolla kolinat loppu.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      #40
                      Mulla taas vasen etupää narahtelee E46 coupessa monttuihin ajettaessa. Teki sitä jo uudesta asti ja jollain ne sai sen pois. Ilmeisesti rasvasivat jotain..

                      Nyt se narina on tullu takas, ärsyttää kun montuissa kuuluu nirsknarsk.. Ihan kun joku kumi siellä narahtaisi. Ei ole metallinen ääni.

                      Mihin pitää laittaa rasvaa ja minkälaista?
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Pablo Honey
                        Newbiemmer
                        • Dec 2007
                        • 4
                        • Finland

                        #41
                        Originally posted by Ceeray View Post
                        Mulla taas vasen etupää narahtelee E46 coupessa monttuihin ajettaessa. Teki sitä jo uudesta asti ja jollain ne sai sen pois. Ilmeisesti rasvasivat jotain..

                        Nyt se narina on tullu takas, ärsyttää kun montuissa kuuluu nirsknarsk.. Ihan kun joku kumi siellä narahtaisi. Ei ole metallinen ääni.

                        Mihin pitää laittaa rasvaa ja minkälaista?
                        Kuivuneet tukivarsien kumipuslat voivat aiheuttaa narinaa. Puslien voitelu silikonilla saattaa auttaa. Kannattaa käydä puslat läpi esim. renkaiden vaihdon yhteydessä. Ainoa varma lääke lienee kylläkin koko narisevan puslan/tukivarren vaihto.
                        E91 318d LCI -09
                        Ex. E46 320d -00

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          #42
                          Etualatukivarren helahan on orkkiksena täynnä öljyä, joten jos ne ovat todella väsyneet eli loppu niin kannattaa hommata uudet moiset.
                          No ei ne alatukivarren palloniveletkään mitään kovin ikuista tavaraa ole joten hommaat nekin siinä samalla.

                          Jos toisenpuolen meinaa uusia niin se tarkoittaa sitä että molemmat puolet pitää uusia. Ei pelkästään toistapuolta.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            #43
                            Kumma juttu kun se narina on ollu uudesta asti, sateella enimmäkseen. Nyt jo koko ajan ja autolla ajettu vasta 49tkm...
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              #44
                              No jos takuu voimassa niin takaisin liikkeeseen valittamaan, eihän sen nyt tommonen kuulu olla, todellakaan.
                              Ja sano ettei edellisen kerran rasvaus enää tule kuulookaan, vaan vaihtavat vialliset osat..ja muista että käsket niitten vaihtavan sitten molemmin puolin eikä vaan yhtä.
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1399
                                • Kuopio

                                #45
                                Takuu meni valitettavasti umpeen puoli vuotta sitten jo.

                                No täytyy kattoo mikä siinä on. Vois olla että menis EHKÄ vielä goodwillinä... Mutta ongelmanahan on jälkiasennus jouset, eibach prokit. Sanoivat jo viimeksi että jouset ei ole vakiot-->takuu raukeaa noilta osin tuolta seudulta..
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎