Originally posted by huppu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 etupää kolisee, väljää ei löydy
Collapse
X
-
Originally posted by katajama View PostEtupäähän ilmestynyt joku kolina :think
1kk sitten käytetty katsastuksessa ja siellä ei väljyyksiä näkyny ja iskaritkin oli kunnossa..
Nyt kuskin puolen etupää kolahtaa monttuun ajaessa ja varsinkin kun painaa jarrua niin "ratti lyö käsille" hieman. Eli joku hämminki sinne on nyt tullut :(
Vinkkejä?BMW F21 120D M-perfomance
Comment
-
-
Originally posted by katajama View PostEtupäähän ilmestynyt joku kolina :think
1kk sitten käytetty katsastuksessa ja siellä ei väljyyksiä näkyny ja iskaritkin oli kunnossa..
Nyt kuskin puolen etupää kolahtaa monttuun ajaessa ja varsinkin kun painaa jarrua niin "ratti lyö käsille" hieman. Eli joku hämminki sinne on nyt tullut :(
Vinkkejä?
Jos ratti heilahtaa samalla kun jarrua painaa terävästi niin etualatukivarsien takapuslat on ainakin paskana ja mahdollisesti myös kuljettajan puoleinen alatukivarsi.
Puslat ainakin ensimmäisenä vaihtoon.
Comment
-
-
Originally posted by katajama View PostVOiko ne noin yhtäkkiä pamahtaa? Kuukausi sitten oli kaikki hienossa iskussa katsastuksessa. :(BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by katajama View PostEtupäähän ilmestynyt joku kolina :think
1kk sitten käytetty katsastuksessa ja siellä ei väljyyksiä näkyny ja iskaritkin oli kunnossa..
Nyt kuskin puolen etupää kolahtaa monttuun ajaessa ja varsinkin kun painaa jarrua niin "ratti lyö käsille" hieman. Eli joku hämminki sinne on nyt tullut :(
Vinkkejä?
Kuvassa ympyröity pusla oli ottanut itseensä ja osittain haljennut.. pääsi sitten koliseen metallit yhteen. Olisko kenellään kertoa osakoodia ja millanen homma vaihtaa?
Comment
-
-
Originally posted by katajama View PostHuoltoajan sain varattua reilun viikon päähän.. Hetki sitten nostin itse tunkilla ylös ja irrotin renkaan. Ilmeisesti selvis kolinan aiheuttajakin.
Kuvassa ympyröity pusla oli ottanut itseensä ja osittain haljennut.. pääsi sitten koliseen metallit yhteen. Olisko kenellään kertoa osakoodia ja millanen homma vaihtaa?
pultit irti ja ulosvetäjällä entinen pois tukivarresta. Uusi jarrukumi rasvalla voideltuna ja sopivalla holkilla lyöden paikoilleen. Urakkapalkalla tehtynä 1 h homma.
JA VAIHDETAAN VAIN PARINA ELI OIKEA /VASEN !!__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Postsiinä osakoodia http://webcat.zf.com/index.asp?PKW=1...teile_bild.asp
pultit irti ja ulosvetäjällä entinen pois tukivarresta. Uusi jarrukumi rasvalla voideltuna ja sopivalla holkilla lyöden paikoilleen. Urakkapalkalla tehtynä 1 h homma.
JA VAIHDETAAN VAIN PARINA ELI OIKEA /VASEN !!
Comment
-
-
E46 coupen etupää alkoi kolahtelemaan h&r -35mm madallusjousien asennuksen jälkeen, kun ajaa hidastetöyssyyn niin kolahtaa ikävästi, mutta soratiellä ajaessa ei pikku montuissa kolise.
Kun keulaa painelee alaspäin reippaasti saa äänen kuulumaan, mutta nosturilla käytettäessä ei mitään vikoja löytynyt. Mikähän tuossa nyt kolahtelee, ennen madallusta ei ollut mitään ongelmia.
Comment
-
-
Originally posted by jiipee View PostE46 coupen etupää alkoi kolahtelemaan h&r -35mm madallusjousien asennuksen jälkeen, kun ajaa hidastetöyssyyn niin kolahtaa ikävästi, mutta soratiellä ajaessa ei pikku montuissa kolise.
Kun keulaa painelee alaspäin reippaasti saa äänen kuulumaan, mutta nosturilla käytettäessä ei mitään vikoja löytynyt. Mikähän tuossa nyt kolahtelee, ennen madallusta ei ollut mitään ongelmia.
Suomeks sanottuna jos ei kerro "koiranluut" mitään niin kallistuksenvakaajan pystytangot...
EDIT: tuli siis pelkät jouset olettaen sun tekstistä?
Kasattu oikein tai iskarit sököt?Last edited by Benzi87; 25-06-2013, 22:03.
Comment
-
-
Innostuin itsekin nostelemaan tänään auton ylös ja koittelin sorkkaraudalla kaikkia puslia ja niveliä. Tuloksista heräsikin seuraava kysymys:
Kuinkas paljon on tervettä, että nuo puslat ja pallonivelet antavat periksi kun metrisellä sorkkaraudalla noita tukivarsia sun muita vääntelee. Maalaisjärjellä ajateltuna ainakin nuo puslat varmaan antavat jollain kuormalla muutaman millin periksi, ovathan ne kumia...
Taskulampulla kun sojotteli niin ainakin etutukivarsien takimmaiset puslat on entiset, molemmat olivat murtuneet ja toisesta puuttui pala. Onkos mielipiteitä, laitanko powerflexiä vai m3 puslat (joku sanoi, että nekin käy?)
Takana ei sitten oikein muuta löytynyt paitsi pusla numero 4 oli molemmilla puolilla niin holo, että tukivarsi liikkui väännellessä sivuttain n. sentin.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...el_suspension/BMW E46 330D
Comment
-
Comment