Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 etupää kolisee, väljää ei löydy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiipee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 130
    • P-Pohjanmaa

    #91
    Originally posted by Benzi87 View Post
    Tutkisin aluks koiranluut ja kallistuksenvakaajan korihelat....
    Suomeks sanottuna jos ei kerro "koiranluut" mitään niin kallistuksenvakaajan pystytangot...

    EDIT: tuli siis pelkät jouset olettaen sun tekstistä?
    Kasattu oikein tai iskarit sököt?
    Joo pelkät jouset tuli, ammattilainen ne kasasi joten olettaisin että ois oikein kasattu.
    Iskarit vaikutti hyväkuntoisilta, mitään kolinaa alusta ei pitänyt ennen jousien vaihtoa, mutta nyt korkeuden muututtua alkoi äänet kuulumaan, mutta siis vain silloin kun ajaa esimerkiksi hidastetöyssyyn jolloin alustasta kuuluu "paukahtelua tai kolahdus".

    Nosturilla auto käytetty eikä mitään väljää löydy, pitääköhän nuo iskarit sitten käyttää irti vielä.

    Comment

    • Art_Zi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 170
      • Kemi

      #92
      Mikähän ois voinu nyt korkata E46-farkun keulasta, kun ajaa niin kuluu tasanen klonk klonk klonk - ääni vänkärin puolelta...

      Ajonopeus vaikuttaa ääneen (nopeuteen), mutta ääni ei muutu vaikka ajaa töyssystä yms...ääni ei myöskään kuulu jos ajaa 1-5km/h mutta heti sen jälkeen alkaa tuo klonk klonk klonk..........

      Alustassa on vuoden vanhat bilsteinin B4 ja keulaa on laskettu eibachin jousilla -30 mm...

      Voiko iskarin yläpäät olla soronoo...??
      E61 525dA preLCI -2007
      VW Typ2 -1967
      Ex. E46 328ia touring

      Comment

      • Spede90
        Newbiemmer
        • Jul 2009
        • 26
        • Jyväskylä

        #93
        330D Toukka m-sport II

        Etupäähän uusittu iskarit, pölysuojat, koiranluut ja alatukivarret. Ainut mitä jäi vaihtamatta oli yläpääntukilaakerit. Nyt kolisee etupää sitten aina "nimismiehenkyttyrässä" ja pienemmissä montuissa. Isoissa montuissa ei huomaa kun muutenkin irtoo hampaat suusta vaikka vakio m-sport jouset onkin. Ilmotan jos vika ei häviä tukilaakereiden vaiholla, mutta sen jälkee ei olekkaan kuin raidetangonpäät vaihtamatta ja sit loppuu konstit iteltä.
        Nyt: -17 G30 530e M-Sport
        Ex: -04 E46 330dA M57N M-Sport II
        -95 E34 525TDS Toukka

        Comment

        • Cädi
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 18
          • Espoo

          #94
          Originally posted by Spede90 View Post
          Etupäähän uusittu iskarit, pölysuojat, koiranluut ja alatukivarret. Ainut mitä jäi vaihtamatta oli yläpääntukilaakerit. Nyt kolisee etupää sitten aina "nimismiehenkyttyrässä" ja pienemmissä montuissa. Isoissa montuissa ei huomaa kun muutenkin irtoo hampaat suusta vaikka vakio m-sport jouset onkin. Ilmotan jos vika ei häviä tukilaakereiden vaiholla, mutta sen jälkee ei olekkaan kuin raidetangonpäät vaihtamatta ja sit loppuu konstit iteltä.
          Kallistuksenvakaajan korihelat aiheuttaa monesti kolinaa pienissä montuissa, jos niissä on pienikin välys. Ei tunnu välttämättä edes kun käsin kokeilee.
          e46 M3 Cab.
          535xd F11
          F15

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎