Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 etupää kolisee, väljää ei löydy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • culli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 378
    • Helsinki

    e46 etupää kolisee, väljää ei löydy

    Etupää kolahtelee ajettaessa kuoppaan yms. Välillä kuulostaa, että tulee vain oikealta puolelta, välillä molemmilta puolilta. Olen etsinyt väljää alapalloista, koiranluista, iskareiden yläpäästä, raidetangon päistä, mutta ei löydy. Vaihdoin puslat tukivarsiin, eikä auttanut. Jokaista palikka en viitsisi huvikseni vaihtaa, joten onko jokin hyvä keino millä löydän tuon väljyyden jostakin.
    Kolina on ilmaantunut pikkuhiljaa.
    G20 320i M-sport
    Alfa GTV 1750
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    #2
    mulla sama juttu e39:ssä ja väljää ei löydy mistään vaikka miten yrittää,mutta täytyy jossain jotain häikkää olla kun kolahtelee monttuihin ajettaessa,eihän tuo mikään hirveen häiritsevä ääni ole mutta olisi hyvä kun tietäisi mistä tulee.

    Comment

    • Zeik88
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 300
      • Suonenjoki

      #3
      kolina

      Kunhan ei vaan tulisi iskarin yläpään laakereista.
      chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
      ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

      Comment

      • culli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 378
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Zeik88 View Post
        Kunhan ei vaan tulisi iskarin yläpään laakereista.
        Pystyykö tuon iskarin yläpään laakerin kunnon selvittämään jotenkin helposti?
        G20 320i M-sport
        Alfa GTV 1750

        Comment

        • Zeik88
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 300
          • Suonenjoki

          #5
          trhx

          Kyllä. Purat vaan sen yläpään ei ole vaikea homma.
          chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
          ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

          Comment

          • TMW
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 145
            • Kempele

            #6
            Originally posted by Zeik88 View Post
            Kyllä. Purat vaan sen yläpään ei ole vaikea homma.
            Purkaminen helppoa, mutta mistä tiedän että se neulalaakeripaketti on väljä ja äänet tulee siitä ??

            PS kolahtelee vaihtelevasti ja koppa tärisee E39 -00

            Comment

            • KoPe
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 251
              • Helsinki

              #7
              Ihmettelin omassani e46 cuope ihan samaa epämääräistä kolahtelua tai naksumista nimenomaan käännyttäessä, joka tosiaan tuntui tulevan iskarin yläpäästä, enimmäkseen apparin puolelta, mutta välistä myös kuskinpuolelta. Kävin pajalla, mitään ei löydetty.

              Jutun juju saattoi olla siinä, että autooni vaihdettiin elokuussa konepelti takuuseen. Uusi pelti oli tietyiltä osiltaan muuttunut niin, että kaikille osille ei ollut asennusvaiheessa tilausnumeroa joten niitä ei saatu heti. Hokasin kolahtelut juuri tuossa vaiheessa kun pelti oli vaihettu. Konepellin vaihdon jälkeen nokasta, munuaisten takaa jäi puuttumaan pari muovista/kumistatötsyä jotka nappaavat konepellin sisäpintaan kiinni. Osat toimitettiin myöhemmin, löin ne kiinni ja napsumiset katosivat, tai ainakaan en ole niitä enää huomannut kolinaa vaikka olen kokeillut saada sitä aikaan. Em. tuntuu hullulta syyltä, mutta toisaalta jos pelti on päässyt vähän liikkumaan ilman stoppareita, niin kai se pinta-alaltaan on välittänyt kolahtelut runkoon juuri lähellä iskarin yläpäitä olevien kiinnityspisteidensä eli saranoidensa kautta.

              http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=41&fg=35 --> Realoemin mukaan osa(t) olivat muistaakseni 20 - 21
              Last edited by KoPe; 20-12-2006, 22:45.
              KoPe
              --------
              Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

              Comment

              • saulih
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 208
                • Jyväskylä

                #8
                Auttaiskohan näissä mystisissä kolahteluissa katsastusmies... Mitä jos menee siihen iskaritesteriin ja kuuntelee/tunnustelee mistä se kolaus kuuluu? Tuli vaan mieleen.

                Comment

                • petepii
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 280
                  • Joensuu

                  #9
                  eikös tuo selviä kun avaat konepellin ja laitat käden siihen iskarin yläpäähän ja painelet keulaa alas,silloin luulis tuntuvan/kuuluvan jos väljää on.

                  Originally posted by culli View Post
                  Pystyykö tuon iskarin yläpään laakerin kunnon selvittämään jotenkin helposti?

                  Comment

                  • Murska
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 382
                    • Savo

                    #10
                    Täällä samaa ongelmaa e46:ssa. Tärskähtää ikävästi monttuihin ajettaessa. Väljää ei ole löytynyt (ainakaan merkittävästi) mistään. Marraskuussa käytin katsastuksessa ja kyselin katasastusmieheltäkin että tuntuuko missään välystä, ei kuulemma ollut, eikä löytynyt etsimälläkään...
                    e61 530i touring M-sport LCI -08
                    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                    Ex:e46 330i -01 Sedan
                    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                    Comment

                    • aapok
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 807
                      • Liperi

                      #11
                      Pallonivelet kolisee ainakin jo paljon ennen kuin niistä ihminen väljää löytää... Ainakin seiskassa on näin.
                      -Aapo-

                      520da touring Lci M-sport -07
                      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                      Chevrolet Avalanche LTZ -09
                      Sea Ray 230 sundancer -94

                      Comment

                      • ITI
                        Newbiemmer
                        • Jan 2006
                        • 19
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Sama vika täälläkin. Auto on 330dA touring vm. 2001. Vaihdoin keulaan alatukivarsien kumipuslat kun ne olivat väljät, mutta silti keulasta kuuluu kolinaa/lotinaa kun ajaa mottuun tai soratietä.

                        Laakkosella vaihdatin kuukausi sitten termostaatin ja samalla huoltomiehen kanssa tutkittiin auton alusta. Em. kumipuslissa oli väljyyttä ja vähän myös toisessa koiranluussa. Voisi vaihtaa varalta molemmat koirunluut. Ne eivät maksa hunajaa.

                        Eihän vaan koko alatukivarsia pidä alkaa vaihtamaan varmuuden vuoksi että saisi kolinan pois?

                        Comment

                        • Petri
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 3156
                          • Nummela

                          #13
                          Originally posted by ITI View Post

                          Eihän vaan koko alatukivarsia pidä alkaa vaihtamaan varmuuden vuoksi että saisi kolinan pois?
                          Eiköhän se parane noiden koiranluiden vaihdolla, se ainakin auttoi edellisen auton kanssa...
                          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • culli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 378
                            • Helsinki

                            #14
                            Otetaas ylös.
                            Kävin katsastuksessa eilen. Sanoin leimasedälle, että etupää kolisee etsi vika.
                            Mies teki työtä käskettyä, mutta tovin päästä sanoi, että ei ole vikaa.
                            Pyysin vielä katsomaan uudestaan tarkasti, mutta ei kuulema ole väljää, niin ei ole.
                            Pystyykö mitenkään toteamaan alapallon kunnon, koiranluun, iskarinyläpän jne?
                            Jos ei pysty, on kai pakko alkaa vaihtamaan osia halvimmasta päästä.
                            Vituttaa korjata "ehjää autoa", ääni vaan käy hermoille. Ajoin uudehkoa E46:sta ja ero oli selkeä. Ei mitään ylimääräsiä ääniä.

                            Harvoin käy niin, että anelee katsastusmiestä löytämään vikaa ja saa väkisin puhtaat paperit.
                            G20 320i M-sport
                            Alfa GTV 1750

                            Comment

                            • E46
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 73
                              • Varsinais-Suomi

                              #15
                              Koiranluuta veikkaisin. Kolisevat varsinkin terävissä kuopissa ja saumoissa. Välystä ei tarvii olla kovinkaan paljoa, että kolisevat. Motonetista ostin ite, muistaakseni alle 20e/kpl.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎