Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Tehot kadoksissa. APUA kaivataan! HÄTÄ! Lambda/putkitietoutta??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #16
    Originally posted by Retze View Post
    Erittäin todennäköisenä, ei muuta kun johto irti ja koeajot niin selviää samantien onko viallinen

    Ja todellakin bensamallista pystyy mittaamaan oskilloskoopilla signaalijännitteen nousun josta selviää mittarin kunto
    Jännä juttu, kun eivät sitä tuolla johdon irroittamisella koittaneet siellä korjaamossa?? Tilasivat heti uuden, ja sillä sitten koitetaan.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • Cursori
      Newbiemmer
      • Jan 2005
      • 4

      #17
      Itse annan oman äänen bensapumpulle. Aikoinaan mulla väsyi e30:stä pumppu juuri kuvaaminesi oirein, eli aluksi lievää velttoutta ja päivä päivälta hyytyi enemmän ja muistutti juurikin tuollaista tukkoista. Niin ja tyhjäkäynti oli täysin normaali, koska siihen väsyneenkin pumpun tehot vielä riitti. Toivottavasti tästä on jotain apua sinulle.
      Last edited by Cursori; 17-03-2007, 18:22.
      323iM Coupe '96 - Hellrot

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #18
        Originally posted by Cursori View Post
        Itse annan oman äänen bensapumpulle. Aikoinaan mulla väsyi e30:stä pumppu juuri kuvaaminesi oirein, eli aluksi lievää velttoutta ja päivä päivälta hyytyi enemmän ja muistutti juurikin tuollaista tukkoista. Niin ja tyhjäkäynti oli täysin normaali, koska siihen väsyneenkin pumpun tehot vielä riitti. Toivottavasti tästä on jotain apua sinulle.
        Tänään yritin bensapumppua tyrkyttää vaihtoehdoksi myös korjaamolle. Pitiväy sitä vähemmän todennäköisenä. Vois sen nyt ainakin tarkistaa
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #19
          Originally posted by fastandfurious View Post
          Itseasiassa bensansuodatin vaihdettu noin kuukausi sitten. (pitää muuten varmaan tarkistaa, että ei ole mokattu siinä hommassa!!?)
          Mitenkähän tämän vois kämmiä? Siten, että pikkuhiljaa hyytyy kunnes loppuu veto kokonaan? Asentaa väärinpäin tms.? Valaisisko joku joka tietää noiden sielunelämästä?:think
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #20
            Kyllä tosta voi lukea ilmamassamittarin ja lambdojen tiedot ihan tavallisella vikakoodienlukulaitteella. Ne ei vaan osaa käyttää niitä laitteita siellä korjaamolla...
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #21
              Originally posted by KFZ-Koenig View Post
              Kyllä tosta voi lukea ilmamassamittarin ja lambdojen tiedot ihan tavallisella vikakoodienlukulaitteella. Ne ei vaan osaa käyttää niitä laitteita siellä korjaamolla...
              Voi olla näinkin??! Kyseessähän on kuitenkin merkkiorganisaation huoltokorjaamo parhailla laitteillaan ja taksoillaan. Lambdat nyt ainakin luulis voivan lukea, eikä ne niiden lukemattomuudesta ole toistaseks mitään sanoneetkaan.

              Saasnähdä miten tässä vielä taas käykään. Valitsin nimenomaan merkkikorjaamon nyt sillä perusteella, että on kiire saada auto takaisin ajoon. Ajatus oli, että siellä tälläinen mystinen vika selviäisi ilman turhia hakuammuntoja.

              Toivon tosiaan että tämän topikin voisin päättää pian ko. korjaamon ylitsevuotaviin kehuihin!
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3450
                • Janakkala

                #22
                Joko haluaisit paljastaa korjaamosi? -hyvinkäällä? -tampereella?
                Ei se ainakaan hämeenlinnassa ole...
                -Ei luulisi olevan kovinkaan vaikea löytää moista vikaa?
                Ja autossasi on siis M54 kone?
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #23
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Joko haluaisit paljastaa korjaamosi? -hyvinkäällä? -tampereella?
                  Ei se ainakaan hämeenlinnassa ole...
                  -Ei luulisi olevan kovinkaan vaikea löytää moista vikaa?
                  Ja autossasi on siis M54 kone?
                  Antaa poikien nyt koittaa tehdä työtään vielä "suojassa" toistaiseksi.

                  Autossa muuten on M52TU kone, en itsekään uskonut alkuun että tässä päiväkausia menis. Sormet meni vaan suuhun, heti kun vikakoodeja ei löytynytkään. Oiskohan se sittenkin se uusi bensasuodatin? Jos ois ollu maanantaikappale... Huomenna jatketaan, ja päästään myös koittaan kuulemma sitä ilmamääränmittaria.:think
                  Last edited by fastandfurious; 19-03-2007, 19:38.
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

                    #24
                    Eli aamulla tuli soitto, että auto olisi kunnossa. No hymyssä suin hakemaan... Ja kulkihan se nyt taas!

                    Kaikkien tarkistusten jälkeen oli nollattu auton "oppimis muisti" Tuon tempun jälkeen alkoi taas toimimaan. Ihmeellistä... Osaako kukaan sanoa, mikä tuon oppimismuistin kanssa olisi voinut mennä pieleen? Ilmamäärämittaria, ei nyt sitten edes koitettu paikalleen, vaan mennään tälläi niin kauan kun menoa riittää. Kuulemma, ei ole tavallista että tällänen vika olisi, onkohan joku kokenut täällä samaa??



                    Niin, ja voikos tota muistia koittaa itse nollata jotenkin, vastaisuuden varalle? (akku irti tms.)



                    Anyway: Suuri kiitos kaikille murheeseen osallistuneille
                    Last edited by fastandfurious; 20-03-2007, 13:22. Reason: typoja
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Todella mystistä?

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Tietääkseni nollaantuu kotikonstein samanlailla kun vikamuistikin, searchillä löytyy...
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3450
                          • Janakkala

                          #27
                          Eihän tälläisessä asiasa mitään mystistä ole. Minulle ainakin "jokapäiväistä" arkea.
                          Ilmamassa mittari rikki ja lambda-anturi on yrittänyt parhaansa mukaan korjata arvoja oikeaksi. Nytten ne salaiset huoltomiehesi nollasivat vain dme:een mukautumat ja matka jatkuu taasen jonkin aikaa kunnes mukautuma arvot ovat taasen tapissaan.
                          Ja korjaukseksi EI todellakaan riitä mikään nollaus, se on vain väliaikainen teko hengitys. Eli joudut kyllä uusimaan jonkin ajan sisään ilmamassamittarisi
                          (Olisit tuonut pirssisi oikealle pajalle niin olisi laitettu kuntoon odottaessa jälkiviisaus on toki helppoa mutta näin olisi ollut)
                          Last edited by Spetke; 20-03-2007, 16:53.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3450
                            • Janakkala

                            #28
                            Originally posted by Gonzalez View Post
                            Tietääkseni nollaantuu kotikonstein samanlailla kun vikamuistikin, searchillä löytyy...
                            Vikakoodien nollaus ei vaikuta millään tavoin minkään ohjausyksikön mukautuma arvoihin.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • fastandfurious
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1731
                              • Tampesteri

                              #29
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Eihän tälläisessä asiasa mitään mystistä ole. Minulle ainakin "jokapäiväistä" arkea.
                              Ilmamassa mittari rikki ja lambda-anturi on yrittänyt parhaansa mukaan korjata arvoja oikeaksi. Nytten ne salaiset huoltomiehesi nollasivat vain dme:een mukautumat ja matka jatkuu taasen jonkin aikaa kunnes mukautuma arvot ovat taasen tapissaan.
                              Ja korjaukseksi EI todellakaan riitä mikään nollaus, se on vain väliaikainen teko hengitys. Eli joudut kyllä uusimaan jonkin ajan sisään ilmamassamittarisi
                              (Olisit tuonut pirssisi oikealle pajalle niin olisi laitettu kuntoon odottaessa jälkiviisaus on toki helppoa mutta näin olisi ollut)

                              Jep, jep! :think Todennäköisesti näin se käy. Uusi ilmamassamittari odottelee siellä hyllyssä jo valmiina noutajaansa. Eli katsotaan, miten se tästä lähtee. Puhe olikin, että se lyödään kiinni sitten jos ja kun tämä tilanne tulee uudelleen vastaan... Itse oisin jopa ollut valmis sen 400 euron mittarin laittamaan vaikka samantien kiinni, mutta jostain syystä he tahtoivat säästää kulujani?! (ehkeivät kuitenkaan hermoja!!) Katsotaan nyt, miten se matka taittuu tästä eteenpäin...

                              Rehellisiä jos ollaan, niin mustakaan ei todellakaan tunnu, että se tolla nollaamisella korjaantuis lopullisesti?!

                              Kun asiasta tiedät niin hyvin, voitko valaista sen verran että täytyykö tuohon M52TU:hun ilmamassamittari ohjelmoida jotenkin? Vai riittääkö se vaan, että sen lyö kiinni ja auton käymään. Entäs tuon DME:n nollaaminen mittarin vaihdon jälkeen??

                              Hankalaa tän Baijerilaisen ylläpitäminen!
                              Last edited by fastandfurious; 20-03-2007, 18:22.
                              ---------------------------------------------------
                              E91 325d M-Sport
                              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                              Comment

                              • Spetke
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 3450
                                • Janakkala

                                #30
                                Originally posted by fastandfurious View Post
                                Jep, jep! :think Todennäköisesti näin se käy. Uusi ilmamassamittari odottelee siellä hyllyssä jo valmiina noutajaansa. Eli katsotaan, miten se tästä lähtee. Puhe olikin, että se lyödään kiinni sitten jos ja kun tämä tilanne tulee uudelleen vastaan... Itse oisin jopa ollut valmis sen 400 euron mittarin laittamaan vaikka samantien kiinni, mutta jostain syystä he tahtoivat säästää kulujani?! (ehkeivät kuitenkaan hermoja!!) Katsotaan nyt, miten se matka taittuu tästä eteenpäin...

                                Rehellisiä jos ollaan, niin mustakaan ei todellakaan tunnu, että se tolla nollaamisella korjaantuis lopullisesti?!

                                Kun asiasta tiedät niin hyvin, voitko valaista sen verran että täytyykö tuohon M52TU:hun ilmamassamittari ohjelmoida jotenkin? Vai riittääkö se vaan, että sen lyö kiinni ja auton käymään. Entäs tuon DME:n nollaaminen mittarin vaihdon jälkeen??

                                Hankalaa tän Baijerilaisen ylläpitäminen!
                                Jees

                                -No kun seuraavan kerran sitten menet sinne korjaamolle niin he saavat taasen rahastaa sinut uudelleen siitä massamittarin vaihdosta / uudesta testeri työstä, joka nytten olisi mennyt samaan rahaan paikoilleen ja mukautumat nollattuna. Joten omaa tulostaan he tuollaisessa toiminnassa parantavat
                                Yritä nyt ainakin tinkiä tuolla verukkeella
                                -Ja kun massamittarin vaihtaa niin tottakai kannattaa/tarvitsee vähintäänkin dme:een mukautumat nollata. Ja vielä parempaan lopputulokseen pääsee kun ohjelmoi uusiman softan dme:ehen
                                Ja kerrataan nyt vielä, että pelkkä vikakoodien nollaus ei riitä.
                                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎