Originally posted by Retze
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 Tehot kadoksissa. APUA kaivataan! HÄTÄ! Lambda/putkitietoutta??
Collapse
X
-
Itse annan oman äänen bensapumpulle. Aikoinaan mulla väsyi e30:stä pumppu juuri kuvaaminesi oirein, eli aluksi lievää velttoutta ja päivä päivälta hyytyi enemmän ja muistutti juurikin tuollaista tukkoista. Niin ja tyhjäkäynti oli täysin normaali, koska siihen väsyneenkin pumpun tehot vielä riitti. Toivottavasti tästä on jotain apua sinulle.Last edited by Cursori; 17-03-2007, 18:22.323iM Coupe '96 - Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by Cursori View PostItse annan oman äänen bensapumpulle. Aikoinaan mulla väsyi e30:stä pumppu juuri kuvaaminesi oirein, eli aluksi lievää velttoutta ja päivä päivälta hyytyi enemmän ja muistutti juurikin tuollaista tukkoista. Niin ja tyhjäkäynti oli täysin normaali, koska siihen väsyneenkin pumpun tehot vielä riitti. Toivottavasti tästä on jotain apua sinulle.Vois sen nyt ainakin tarkistaa
Comment
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostItseasiassa bensansuodatin vaihdettu noin kuukausi sitten. (pitää muuten varmaan tarkistaa, että ei ole mokattu siinä hommassa!!?)
Comment
-
-
Kyllä tosta voi lukea ilmamassamittarin ja lambdojen tiedot ihan tavallisella vikakoodienlukulaitteella. Ne ei vaan osaa käyttää niitä laitteita siellä korjaamolla...Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-Koenig View PostKyllä tosta voi lukea ilmamassamittarin ja lambdojen tiedot ihan tavallisella vikakoodienlukulaitteella. Ne ei vaan osaa käyttää niitä laitteita siellä korjaamolla...Lambdat nyt ainakin luulis voivan lukea, eikä ne niiden lukemattomuudesta ole toistaseks mitään sanoneetkaan.
Saasnähdä miten tässä vielä taas käykään. Valitsin nimenomaan merkkikorjaamon nyt sillä perusteella, että on kiire saada auto takaisin ajoon. Ajatus oli, että siellä tälläinen mystinen vika selviäisi ilman turhia hakuammuntoja.
Toivon tosiaan että tämän topikin voisin päättää pian ko. korjaamon ylitsevuotaviin kehuihin!
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostJoko haluaisit paljastaa korjaamosi? -hyvinkäällä? -tampereella?
Ei se ainakaan hämeenlinnassa ole...
-Ei luulisi olevan kovinkaan vaikea löytää moista vikaa?
Ja autossasi on siis M54 kone?
Autossa muuten on M52TU kone, en itsekään uskonut alkuun että tässä päiväkausia menis. Sormet meni vaan suuhun, heti kun vikakoodeja ei löytynytkään. Oiskohan se sittenkin se uusi bensasuodatin? Jos ois ollu maanantaikappale... Huomenna jatketaan, ja päästään myös koittaan kuulemma sitä ilmamääränmittaria.:thinkLast edited by fastandfurious; 19-03-2007, 19:38.
Comment
-
-
Eli aamulla tuli soitto, että auto olisi kunnossa. No hymyssä suin hakemaan... Ja kulkihan se nyt taas!
Kaikkien tarkistusten jälkeen oli nollattu auton "oppimis muisti" Tuon tempun jälkeen alkoi taas toimimaan.Ihmeellistä... Osaako kukaan sanoa, mikä tuon oppimismuistin kanssa olisi voinut mennä pieleen? Ilmamäärämittaria, ei nyt sitten edes koitettu paikalleen, vaan mennään tälläi niin kauan kun menoa riittää. Kuulemma, ei ole tavallista että tällänen vika olisi, onkohan joku kokenut täällä samaa??
Niin, ja voikos tota muistia koittaa itse nollata jotenkin, vastaisuuden varalle? (akku irti tms.)
Anyway: Suuri kiitos kaikille murheeseen osallistuneille
Comment
-
-
Tietääkseni nollaantuu kotikonstein samanlailla kun vikamuistikin, searchillä löytyy...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Eihän tälläisessä asiasa mitään mystistä ole. Minulle ainakin "jokapäiväistä" arkea.
Ilmamassa mittari rikki ja lambda-anturi on yrittänyt parhaansa mukaan korjata arvoja oikeaksi. Nytten ne salaiset huoltomiehesi nollasivat vain dme:een mukautumat ja matka jatkuu taasen jonkin aikaa kunnes mukautuma arvot ovat taasen tapissaan.
Ja korjaukseksi EI todellakaan riitä mikään nollaus, se on vain väliaikainen teko hengitys. Eli joudut kyllä uusimaan jonkin ajan sisään ilmamassamittarisi
(Olisit tuonut pirssisi oikealle pajalle niin olisi laitettu kuntoon odottaessa jälkiviisaus on toki helppoa mutta näin olisi ollut)Last edited by Spetke; 20-03-2007, 16:53.
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostTietääkseni nollaantuu kotikonstein samanlailla kun vikamuistikin, searchillä löytyy...
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEihän tälläisessä asiasa mitään mystistä ole. Minulle ainakin "jokapäiväistä" arkea.
Ilmamassa mittari rikki ja lambda-anturi on yrittänyt parhaansa mukaan korjata arvoja oikeaksi. Nytten ne salaiset huoltomiehesi nollasivat vain dme:een mukautumat ja matka jatkuu taasen jonkin aikaa kunnes mukautuma arvot ovat taasen tapissaan.
Ja korjaukseksi EI todellakaan riitä mikään nollaus, se on vain väliaikainen teko hengitys. Eli joudut kyllä uusimaan jonkin ajan sisään ilmamassamittarisi
(Olisit tuonut pirssisi oikealle pajalle niin olisi laitettu kuntoon odottaessa jälkiviisaus on toki helppoa mutta näin olisi ollut)
Jep, jep! :think Todennäköisesti näin se käy. Uusi ilmamassamittari odottelee siellä hyllyssä jo valmiina noutajaansa. Eli katsotaan, miten se tästä lähtee. Puhe olikin, että se lyödään kiinni sitten jos ja kun tämä tilanne tulee uudelleen vastaan... Itse oisin jopa ollut valmis sen 400 euron mittarin laittamaan vaikka samantien kiinni, mutta jostain syystä he tahtoivat säästää kulujani?! (ehkeivät kuitenkaan hermoja!!) Katsotaan nyt, miten se matka taittuu tästä eteenpäin...
Rehellisiä jos ollaan, niin mustakaan ei todellakaan tunnu, että se tolla nollaamisella korjaantuis lopullisesti?!
Kun asiasta tiedät niin hyvin, voitko valaista sen verran että täytyykö tuohon M52TU:hun ilmamassamittari ohjelmoida jotenkin? Vai riittääkö se vaan, että sen lyö kiinni ja auton käymään. Entäs tuon DME:n nollaaminen mittarin vaihdon jälkeen??
Hankalaa tän Baijerilaisen ylläpitäminen!Last edited by fastandfurious; 20-03-2007, 18:22.
Comment
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostJep, jep! :think Todennäköisesti näin se käy. Uusi ilmamassamittari odottelee siellä hyllyssä jo valmiina noutajaansa. Eli katsotaan, miten se tästä lähtee. Puhe olikin, että se lyödään kiinni sitten jos ja kun tämä tilanne tulee uudelleen vastaan... Itse oisin jopa ollut valmis sen 400 euron mittarin laittamaan vaikka samantien kiinni, mutta jostain syystä he tahtoivat säästää kulujani?! (ehkeivät kuitenkaan hermoja!!) Katsotaan nyt, miten se matka taittuu tästä eteenpäin...
Rehellisiä jos ollaan, niin mustakaan ei todellakaan tunnu, että se tolla nollaamisella korjaantuis lopullisesti?!
Kun asiasta tiedät niin hyvin, voitko valaista sen verran että täytyykö tuohon M52TU:hun ilmamassamittari ohjelmoida jotenkin? Vai riittääkö se vaan, että sen lyö kiinni ja auton käymään. Entäs tuon DME:n nollaaminen mittarin vaihdon jälkeen??
Hankalaa tän Baijerilaisen ylläpitäminen!
-No kun seuraavan kerran sitten menet sinne korjaamolle niin he saavat taasen rahastaa sinut uudelleen siitä massamittarin vaihdosta / uudesta testeri työstä, joka nytten olisi mennyt samaan rahaan paikoilleen ja mukautumat nollattuna. Joten omaa tulostaan he tuollaisessa toiminnassa parantavat
Yritä nyt ainakin tinkiä tuolla verukkeella
-Ja kun massamittarin vaihtaa niin tottakai kannattaa/tarvitsee vähintäänkin dme:een mukautumat nollata. Ja vielä parempaan lopputulokseen pääsee kun ohjelmoi uusiman softan dme:ehen
Ja kerrataan nyt vielä, että pelkkä vikakoodien nollaus ei riitä.
Comment
-
Comment