Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Tehot kadoksissa. APUA kaivataan! HÄTÄ! Lambda/putkitietoutta??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #31
    Originally posted by Spetke View Post
    Jees

    -No kun seuraavan kerran sitten menet sinne korjaamolle niin he saavat taasen rahastaa sinut uudelleen siitä massamittarin vaihdosta / uudesta testeri työstä, joka nytten olisi mennyt samaan rahaan paikoilleen ja mukautumat nollattuna. Joten omaa tulostaan he tuollaisessa toiminnassa parantavat
    Yritä nyt ainakin tinkiä tuolla verukkeella
    -Ja kun massamittarin vaihtaa niin tottakai kannattaa/tarvitsee vähintäänkin dme:een mukautumat nollata. Ja vielä parempaan lopputulokseen pääsee kun ohjelmoi uusiman softan dme:ehen
    Ja kerrataan nyt vielä, että pelkkä vikakoodien nollaus ei riitä.
    Jep, jep... Mutta ajankanssa ilmeisesti myös tuon DME:n mukaumat tulisi kuntoon uudella mittarilla?? Eli jos itse vaihtas, niin lopputulosta pitäisi vaan odotella jonkun aikaa? Onkohan näin?

    Vois ees pienen pennin säästää... Edit: Ja tottakai yritetään tinkiä!

    Mielenkiinnosta katsotaan, kuinka nopeesti joudun sen mittarin hakeen..!
    Last edited by fastandfurious; 20-03-2007, 20:21.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • KATKU
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 230
      • Vaasa

      #32
      Ja vielä parempaan lopputulokseen pääsee kun ohjelmoi uusiman softan dme:ehen


      Kuinkas nämä vanhat toimivat kiinniolevat maffit. Parantaako tuo uusi
      DME:n softa myös niiden toimintaa. Eli onko uusi softa vain uudelle
      maffille, vai optimoiko se myös vanhojen toimivien maffien toimintaa?

      530 dA/99.

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #33
        Nyt se vasta rikki onkin!



        Uutta tähän caseen. Hetken auto pelasi kuin unelma, kun sain siihen lainaksi toisen ilmamassamittarin. Tätähän ne ei merkkihuollossa vaihtanut ollenkaan, vaan mukautumat nollattiin.

        Auto tosiaan toimi muutaman päivän kuin unelma, mutta mutta! Nyt ilmestyi sellainen vika että tyhjäkäynti on aivan perseellään, myös veto on jälleen kadoksissa.

        Kylmänä kun auton käynnistää, ja koittaa lähteä ajamaan se sammuu ellei anna todella paljon kierroksia. Kun auto lämpiää, niin pysähtyessä kierrokset jää seilaamaan väliä 1000-1500, kunnes auto on seissyt jonkun aikaa ne pysähtyy tuohon about 1000:een kierrokseen. Samalla kun kierrokset seilaa, myös kulutusmittari seilaa alkuun, kunnes rauhoittuu??

        Nyt vaihdettu takas se oma todennäköisesti rikkinäinen massamittari-->ei vaikutusta! Nyt on hyvät neuvot kalliit, mikä ton tuli?

        Edit: Lisätään nyt vielä sekin, että tuo käy todella raskaan kuuloisesti sillon kun tyhjäkäynti tippuu normaalille tasolle..

        Omia ajatuksia:

        Lambda ottanut nokkiinsa, kaikista muutoksista? Imuvuoto?

        Apuaa!
        Last edited by fastandfurious; 01-04-2007, 18:42.
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • -PT-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 580
          • Rovaniemi

          #34
          Mullakin tuli heti mieleen imuvuoto. Ei muutako starttipilottia tai vastaavaa suihkutteleen sinne imusarjan päälle jos sattuisi vuoto löytymään.
          Peugeot 407 HDi 136 -04
          Ex: E46 320i -00
          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #35
            Mites toi lambda-vika? Sopisko se taudin kuvaan??:think Voiko se ottaa nokkiinsa näistä massamittari muutoksista?


            Edit: Alkaa tuleen tosissaan ikävä sitä vanhaa E36:sta... Niin luotettava se oli...
            Last edited by fastandfurious; 01-04-2007, 17:50.
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • -PT-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 580
              • Rovaniemi

              #36
              Tutkiko ne live dataa siellä korjaamolla kun auto oli käynnissä? Ainakin sen perusteella selviäisi mahdollinen lambda vika.
              Peugeot 407 HDi 136 -04
              Ex: E46 320i -00
              Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3449
                • Janakkala

                #37
                On aivan turhaa lähteä täällä foorumilla mitään vaihtoehtoja veikkaamaan.
                Ja en ole vielä eläessäni törmännyt tuollaisen moottorin omaavassa pelissä imuvuotoon mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin (toki voi olla mahdollista jos on huolimattomasti vaihdeltu mittareita)
                -Ja lambda antureita ei todellakaan ole juuri ikinä vielä jouduttu uusimaan näihin kyseisiin moottoreihin, todella harvinainen vika, muttei toki mahdoton.
                -Ei muuta kuin pajalle piuhanpäähän ja häiriömuistin luku mikäli mitään ei ole muistissa niin uusi massamittari kiini ja DME uudelleen ohjelmointi, ja jos ei vielä silläkään korjaudu niin muutaman vastaavan tapauksen olen parantanut ihan puhdistamalla sopivalla puhdistusaineella kaasuläppäkotelon sekä joutokäyntisäätimen. Ne kun vuosien varrella keräävät karstaa itseensä ja rupeavat temppuilemaan
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #38
                  Originally posted by -PT- View Post
                  Tutkiko ne live dataa siellä korjaamolla kun auto oli käynnissä? Ainakin sen perusteella selviäisi mahdollinen lambda vika.
                  Tämä tyhjäkäynti ongelmahan tuli vasta sen jälkeen kuin tuo ilmamassamittari omakokeilu oli tehty! Jännä oli se, että auto kulki sillä toisella mittarilla iloisemmin kuin koskaan... sitten muutaman päivän päästä, tuli tämä tyhjäkäynti jne. ongelma.
                  Last edited by fastandfurious; 01-04-2007, 20:29.
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

                    #39
                    Originally posted by Spetke View Post
                    On aivan turhaa lähteä täällä foorumilla mitään vaihtoehtoja veikkaamaan.
                    Ja en ole vielä eläessäni törmännyt tuollaisen moottorin omaavassa pelissä imuvuotoon mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin (toki voi olla mahdollista jos on huolimattomasti vaihdeltu mittareita)
                    -Ja lambda antureita ei todellakaan ole juuri ikinä vielä jouduttu uusimaan näihin kyseisiin moottoreihin, todella harvinainen vika, muttei toki mahdoton.
                    -Ei muuta kuin pajalle piuhanpäähän ja häiriömuistin luku mikäli mitään ei ole muistissa niin uusi massamittari kiini ja DME uudelleen ohjelmointi, ja jos ei vielä silläkään korjaudu niin muutaman vastaavan tapauksen olen parantanut ihan puhdistamalla sopivalla puhdistusaineella kaasuläppäkotelon sekä joutokäyntisäätimen. Ne kun vuosien varrella keräävät karstaa itseensä ja rupeavat temppuilemaan
                    Tuo tuli itsellänikin ekana mieleen... Että mittarin olin vaihtanut päin persettä. Koitin kyllä katsoa, että onko esim. se haitariputki saanut damagea tms. Mutta en siitä löytänyt yhtikäs mitään. Myöskään pilotin ruiskuttelu ei tuottanut mitään tulosta...

                    Jännä kyllä, kun sillä tossa lenkin taas tein.. Kun ajat, niin auto toimii tehottoman ok. Pysähtyessä esim. liikennevaloihin kierrokset seilaa ensin 1000 ja 1500 välillä, samaan tahtiin seilaa myös kulutusmittari. Ensiksi rauhoittuu kulutusmittari, ja sitten kierrokset noin 1200:n kohdalle. Paikallaan olon jatkuessa, kierrokset laskee lopulta vähän alle tuhannen ja auton käynti muuttuu korvin kuullen "raskaaksi"...:think Pimeetä... Hermo meinaa tuon kanssa mennä, ja omatietämys loppuu...Pakko taas alentua, ja roudata auto korjaamolle huomen aamulla...
                    Last edited by fastandfurious; 01-04-2007, 20:44.
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                    Comment

                    • -PT-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 580
                      • Rovaniemi

                      #40
                      Originally posted by Spetke View Post
                      On aivan turhaa lähteä täällä foorumilla mitään vaihtoehtoja veikkaamaan.
                      Ja en ole vielä eläessäni törmännyt tuollaisen moottorin omaavassa pelissä imuvuotoon mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin (toki voi olla mahdollista jos on huolimattomasti vaihdeltu mittareita)
                      -Ja lambda antureita ei todellakaan ole juuri ikinä vielä jouduttu uusimaan näihin kyseisiin moottoreihin, todella harvinainen vika, muttei toki mahdoton.
                      -Ei muuta kuin pajalle piuhanpäähän ja häiriömuistin luku mikäli mitään ei ole muistissa niin uusi massamittari kiini ja DME uudelleen ohjelmointi, ja jos ei vielä silläkään korjaudu niin muutaman vastaavan tapauksen olen parantanut ihan puhdistamalla sopivalla puhdistusaineella kaasuläppäkotelon sekä joutokäyntisäätimen. Ne kun vuosien varrella keräävät karstaa itseensä ja rupeavat temppuilemaan

                      OT:

                      Mulla oli tuossa M52TU:ssa imusarjassa sellainen joku huohotin letku halki siinä imusarjan päällä ja se oireili kierrosten heittelynä. Mutta mulla tuo herjasi vikakoodia siitä, että bank 2 käy laihalla.

                      Oliko muuten kova homma puhistaa tuo kaasuläppäkotelo?
                      Peugeot 407 HDi 136 -04
                      Ex: E46 320i -00
                      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3449
                        • Janakkala

                        #41
                        Originally posted by -PT- View Post
                        Oliko muuten kova homma puhistaa tuo kaasuläppäkotelo?
                        Ei se hommana kauhean paha ole. Ilmansuodatin kotelo ja imu putket ja massamittari vain edestä ensin pois. Itse läppäkoteloa ei kannata irroittaa imusarjasta pois.
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • fastandfurious
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1731
                          • Tampesteri

                          #42
                          Saamari!

                          Sama vika palasi takaisin! Nyt on oikeesti pula tän laitteen kanssa!

                          Ongelma on edelleen se että autosta tulee täysin tehoton, noin viikon näiden "merkkihuollon tekemien korjausten" jälkeen! Se on ikäänkuin tukossa!! Veto on olemassa, mutta huonompi kuin 1,1:ssä micrassa!

                          Viimeksi auto oli noin 1,5 viikkoa sitten pajalla, ja siihen vaihdettiin joutokääyntimoottori tyhjäkäynnin seilaamisen takia! Lisäksi päällä oli taas uudelleen tuo ekassa viestissä oleva tehon puute. No samalla löyty toinen vika joka pääteltiin olevan syynä tuohon tehottomuuteen. Imusarjan alipaineletku oli murtunut ja se vaihdettiin? Kun auton hain se toimi kuin unelma oikeastaan tasan viikon.(oisko mukautumat taas nollattu?) Potkua oli ja kaikki oli yhtä juhlaa! Sitten se veto vaan taas katosi!? Nyt auto on oikeastaan samanlainen kuin lähtötilanteessa, 3 viikkoa sitten!!

                          On selvää, että maanantaina soitan kuuman puhelun tähän huippuluokan merkkiliikkeeseen, mutta mitä voisin katsoa tässä viikonlopun aikana ennen sitä?

                          Apua nyt todella kaivataan enemmän kuin koskaan!
                          Last edited by fastandfurious; 14-04-2007, 13:14.
                          ---------------------------------------------------
                          E91 325d M-Sport
                          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3449
                            • Janakkala

                            #43
                            Elikä väännän nyt rautalangasta kun en pysy enään kärryillä eli:
                            1: Onko autoosi vaihdettu UUSI ALKUPERÄINEN ilmamassamittari vai ei ???
                            2: Onko mahdollisen ilmamassamittarin uusimisen jälkeen DME ohjelmoitu uudelleen? -jos on niin millä softaversiolla?
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • fastandfurious
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1731
                              • Tampesteri

                              #44
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Elikä väännän nyt rautalangasta kun en pysy enään kärryillä eli:
                              1: Onko autoosi vaihdettu UUSI ALKUPERÄINEN ilmamassamittari vai ei ???
                              2: Onko mahdollisen ilmamassamittarin uusimisen jälkeen DME ohjelmoitu uudelleen? -jos on niin millä softaversiolla?
                              1. Ei ole! Kokeiltu kahteen otteeseen lainatarviketta! Joka tosin on ihan uusi! Nytkin siellä kiinni. Ekalla kerralla auttoi hetkeksi, mutta tänään tunnin koeajon jälkeen ei vaikutusta...? Huonommaks menee kokoajan!

                              2. Tampereella Metro ei saanut ohjelmoitua DME:tä uudelleen!!? Tiedä sitten, mikä siinäkin kiikasti?

                              Eli toistaseks, korjattu vaan se joutokäyntimoottori ja sitten huohottimen paluuletku, joka oli murtunut.
                              Last edited by fastandfurious; 14-04-2007, 18:27.
                              ---------------------------------------------------
                              E91 325d M-Sport
                              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                              Comment

                              • Janssoni
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 371
                                • Helsinki

                                #45
                                Alkaa kuulostamaan kyllä sen verran randomilta toi vika että oliskohan vika jopa moottorinohjausboxissa? Et oo kokeillu toisella boxilla?
                                .



                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎