Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Tehot kadoksissa. APUA kaivataan! HÄTÄ! Lambda/putkitietoutta??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    #91
    Lambdat vaihtoon mars, tai signaaleja mittaamaan silloin kun vika on taas ilmaantunut?

    Mitä itselläni on hajonnut autoissa lambdoja, ei yksikään ole "pimentynyt", vaan ovat alkaneet antaa väärää tietoa ja seokset on joko hyytyneet laihalle, auto alkanut nykiä, tai sitten on menty rikkaalla läpi kierrosalueen.

    En tiedä mitä bemarin boxi sanoo mutta useissa autoissa viat on helppo todeta irroittamalla rikkinäiseksi epäilty lambda ja sitten ne mukautumat nollille, että auto menee ns. "peruskartan" mukaan, ja että vetääkö se ne sitten taas pieleen jos ko. lambda ei ole pelissä mukana.

    Bemarin boxi voi olla siihen turhan fiksu ja luultavasti heittää jonkin turvamoden päälle jos lambda ei anna signaalia.
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #92
      Originally posted by _Dexi View Post
      Lambdat vaihtoon mars, tai signaaleja mittaamaan silloin kun vika on taas ilmaantunut?

      Mitä itselläni on hajonnut autoissa lambdoja, ei yksikään ole "pimentynyt", vaan ovat alkaneet antaa väärää tietoa ja seokset on joko hyytyneet laihalle, auto alkanut nykiä, tai sitten on menty rikkaalla läpi kierrosalueen.

      En tiedä mitä bemarin boxi sanoo mutta useissa autoissa viat on helppo todeta irroittamalla rikkinäiseksi epäilty lambda ja sitten ne mukautumat nollille, että auto menee ns. "peruskartan" mukaan, ja että vetääkö se ne sitten taas pieleen jos ko. lambda ei ole pelissä mukana.

      Bemarin boxi voi olla siihen turhan fiksu ja luultavasti heittää jonkin turvamoden päälle jos lambda ei anna signaalia.

      Jep, Mitä enemmän asiaa miettii, niin sitä enemmän tuntuma suuntautuu juurikin lambdojen/massamittarin suuntaan! Massamittaria on koitettu jo, joten eiköhän ne seuraavat toimenpiteet kohdisteta lambdoihin! Tätä yritinkin jo monesti sanoa tuolla edellisellä korjaamolla, mutta jostain ?? syystä eivät ottaneet lambdoja vakavasti, koska ei tule vikakoodeja!

      Autohan käy nyt todennäköisesti rikkaalla, eikö? Koska mitään nykimistä tms. ei ole, vaan teho uupuu läpi koko kierrosalueen??

      Osaako kukaan sanoa, mitä tämän kyseisen auton boksi tykkää jos menen ja nappasen lambdan (vaikka sen taaemman) piuhan irti? Onko riski että esim polttaa katin tms.? Vai heittääkö auto automatic varaohjelmalle, ja kulku paranisi, mikäli joka on siinä lambdassa? Seuraava aika on vasta ensi torstaina korjaamolle (eri kuin ennen), niin mielellään koittaisi jotain itsekin ennen sitä?

      Kiitos taas jeesistä!


      Itsellä ei valitettavasti ole laitteita mittailla lambdojen signaaleita...
      Last edited by fastandfurious; 30-04-2007, 12:28.
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #93
        Originally posted by fastandfurious View Post
        Itsellä ei valitettavasti ole laitteita mittailla lambdojen signaaleita...
        Yleismittari riittää 'pintapuoliseen' tarkastukseen, lähinnä siihen että toimii oikeilla arvoilla.

        Ja tosiaan, voit kokeilla irroittaa molemmat lamdat sieltä konehuoneen liitoksesta ja ajella vaikka 50-100km ja kokeilla miten peli käyttäytyy.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #94
          Originally posted by muggo View Post
          Ja tosiaan, voit kokeilla irroittaa molemmat lamdat sieltä konehuoneen liitoksesta ja ajella vaikka 50-100km ja kokeilla miten peli käyttäytyy.
          Ai molemmatko yhtäaikaa?? :think
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • Vesku1
            Photographer
            • Jun 2005
            • 1401
            • Haukipudas

            #95
            Anteeksi pieni lainaus tätä topikkia...

            Löytyisikö keltään "kyläsepältä" laitteita tuommosen -98:n 318i:n ilmamassamittarin vaihdon yhteydessä tehtävään DME:n uudelleenohjaukseen Oulun lähialueilta, toki toki...on Wetteri mutten periaatteesta välttämättä haluaisi sielä käydä Toki joka tämän tekee niin korvataan vaivannäkö...

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #96
              Puskeeko mustaa savua putkesta? jos tulee ni rikkaalla.. ite veisin johonki autosähkö pajaa jos itellä ei oo vehkeitä (oskilloskooppia) tutkia noita signaaleja..
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #97
                Originally posted by ongelmalapsi View Post
                Puskeeko mustaa savua putkesta? jos tulee ni rikkaalla.. ite veisin johonki autosähkö pajaa jos itellä ei oo vehkeitä (oskilloskooppia) tutkia noita signaaleja..
                Ei puske ei! :think Oikeastaan mimmostakaan savua putkesta... Auto oli autosähköpajassa tutkittavana, nollasivat siellä taas muistin ennen koeajoa!? (joka oli varmaan virhe!) Muistin nollaamisen jälkeen katseltiin signaalit ja kaikki oli ok! Auto on siitä lähtien toiminut hyvin. Menen sinne takas jos ja kun tippuu tehoalueelta taas pois...
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #98
                  Päivitystä tähän...

                  Matkaa on nyt tehty kokoajan, ja auto on taas tipahtanut "tehoalueelta" pois. Tästä kimpaantuneena tein pienen kokeen... Lähdin illalla "polkemaan" autoa oikeen kunnolla, ja yllätys oli suuri... Noin tunnin ajelujen jälkeen pikkuhiljaa parantuen auto toimi taas iloisesti ja kulki niin kuin pitää!! --> Selkeesti polkeminen muokkasi mukautumia tms..?

                  No paluu normaaliin työmatka liikenteeseen, joka kattaa tasaista ajoa maantiellä about 70 km/pv ilman mitään polkemisia... Ja kas, Taas kolmenpäivän jälkeen ollaan samalla tukkosuudella liikenteessä?? :think WTF!

                  Viimeksihän auto meni sinne sähköpajaan, ja tekivät varmaan siinä virheen, kun mittasivat lambdat jne. vasta kaikkien ECU:n nollauksien jälkeen. Nyt ollaan menossa sinne vikapäällä, niin eiköhän sieltä ala näkymään jos seos on perseellään?? Vahvasti itse alan kallistumaan niiden Lambdojen puoleen...

                  Yhden havainnon tein, auton putkea tutkiessa silmämääräisesti. Eli putkessa on aivan pieni reikä ennen kattia!!? Eihän tuo voi aiheuttaa sitä, että seokset menee perseelleen, vai voisko? Ääniin se tuo ilmeisesti pienen lisämausteen...

                  No, maanantaina taas ollaan viisaampia... Eiköhän se tästä..:think

                  Edit: Seuraavaksi taidan vaihtaa ne molemmat lambdat, melkein pakko ollla vika siinä... Tai sitten tän kuuluu olla näin laiska!?
                  Last edited by fastandfurious; 12-05-2007, 09:26.
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #99
                    Empäas nyt muista tähän hätään, että mitä kaikkea tuonne on aikaisemmin kirjoiteltu. Mutta onko autostasi tarkisteltu mahdollisia imuvuotoja? Vaikka eipä noissa juuri sellaisia ole ollut mutta mieleen tuli, että onko huohotusjärjestelmä varmasti tiivis / kunnossa? -Voisi aiheuttaa juurikin tuollaisia oireita. Ja syttyykö moottorin häiriövalo palamaan kun auto temppuilee?

                    PS: Tulee sinulle kalliiksi tuollainen "seuraavaksi kokeillaan" korjaukset ym "mutu jutut" :think
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • fastandfurious
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1731
                      • Tampesteri

                      Originally posted by Spetke View Post
                      Empäas nyt muista tähän hätään, että mitä kaikkea tuonne on aikaisemmin kirjoiteltu. Mutta onko autostasi tarkisteltu mahdollisia imuvuotoja? Vaikka eipä noissa juuri sellaisia ole ollut mutta mieleen tuli, että onko huohotusjärjestelmä varmasti tiivis / kunnossa? -Voisi aiheuttaa juurikin tuollaisia oireita. Ja syttyykö moottorin häiriövalo palamaan kun auto temppuilee?

                      PS: Tulee sinulle kalliiksi tuollainen "seuraavaksi kokeillaan" korjaukset ym "mutu jutut" :think
                      Minäpä muistan.. Jep, kuulemma on tarkistettu imuvuotojen puolesta auto täysin!? Huohottimen paluuletku oli murtunut ja se on vaihdettu uuteen. Starttipilottia oon itse ruiskutellut oikeen urakalla tuonne, mutta mitään ei löydy. Voisiko Huohotin/imuvuoto korjata mukautumia toiseen suuntaan autoa käskemällä oikeen urakalla? Moottorin häiriövalo ei ole kertaakaan syttynyt vaikka tehoista suuri osa on karussa?? Tuota ihmettelen suunnattomasti. Luulisi, että joku itsediagnostiikka huomaa jotain outoa? Ehkä se kuitenkin pysyy sitten joidenkin raja-arvojen sisällä?
                      ---------------------------------------------------
                      E91 325d M-Sport
                      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Mutta jos putki vuotaa ennen katteja niin 100% varmuudella poistuu katit toimintaikkunasta ja lambdat ovat kohta "tukossa". Missään tapauksessa putkistossa ei saa olla minkäänlaista vuotoa.

                        Comment

                        • fastandfurious
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1731
                          • Tampesteri

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Mutta jos putki vuotaa ennen katteja niin 100% varmuudella poistuu katit toimintaikkunasta ja lambdat ovat kohta "tukossa". Missään tapauksessa putkistossa ei saa olla minkäänlaista vuotoa.
                          Voiskohan homman juju piillä sitten juuri siinä, että putki tosiaan vuotaa ennen katteja... Kun sanot, että lambdat on tukossa, niin meinaatko sökönä? Vai voiko niillä vanhoilla päästä takasin alueelle kun putki on tiivistetty??

                          Pikasia kommentteja kiitos, maanantaina korjataan taas... Ja jos näin kerta on, niin aletaanpa siitä, että laitetaan putki tiiviiksi jälleen...
                          Last edited by fastandfurious; 12-05-2007, 18:17.
                          ---------------------------------------------------
                          E91 325d M-Sport
                          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Siis kyllähän ne lähtee uudelleen toimimaan, mutta ottaa oman aikansa/pientä "polkemista".

                            Comment

                            • fastandfurious
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1731
                              • Tampesteri

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Siis kyllähän ne lähtee uudelleen toimimaan, mutta ottaa oman aikansa/pientä "polkemista".
                              No voi vinetto!! Jos tää kaikki onkin ollut noin pienestä kiinni!!
                              Pienestä se on kiinni jokatapauksessa, kun tuollain normaaliajossa pikkuhiljaa hiipuu... Sitten tunnin kenkimisellä taas "herää henkiin". Päästöistä, tehottomuustilassa, vois selvitä aika paljon??
                              Last edited by fastandfurious; 12-05-2007, 20:36.
                              ---------------------------------------------------
                              E91 325d M-Sport
                              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by fastandfurious View Post
                                Voiskohan homman juju piillä sitten juuri siinä, että putki tosiaan vuotaa ennen katteja...
                                Vuotaako ennen etummaista lambdaa? Lambda-anturihan on jäännöshappea mittaava anturi, joten tietysti vuotava putki sotkee lambdan toimintaa. Tästä syystä päästömittauksessakin mitataan hapen osuus vuotavan putken poissulkemiseksi. Katin jälkeisen lambdan ensisijainen tehtävä on valvoa katalysaattorin järjellistä toimintaa.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎