Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Tehot kadoksissa. APUA kaivataan! HÄTÄ! Lambda/putkitietoutta??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3449
    • Janakkala

    Originally posted by Hemi View Post
    Siis kyllähän ne lähtee uudelleen toimimaan, mutta ottaa oman aikansa/pientä "polkemista".
    Tai vaihtoehtoisesti mukautuma arvojen nollaus


    -Eikös autossasi ole katit suoraan pakosarjoissa kiini? --> ymmärtääkseni kyllä:think
    Ja itse en pidä pientä (esim hiushalkeamaa / millinkokoista / selaista saumakohtaa mistä juuri näkee, että on tihkunnut nokea) vuotokohtaa näin "suurena" ongelmana. Toki jos vuoto on ennen lambda antureita ja vuoto on kaiken lisäksi "iso / paha" niin sotkee toki järjestelmän toiminnan.
    Ensinnäkin kuin tehdään täysi kiihdytys niin tavallinen lambda anturi ei riitä edes säätämään seosta niin laajalle alueelle. Laajakaista lambda on erikseen.
    -Eli vielä kertaalleen selitettynä tässä sinun tapauksessasi vuoto pitäisi olla sylinterikannen ja pakosarjan laipan välissä, jotta se vaikuttaisi lambdaantureiden toimintaan ja kaiken lisäksi vielä sellainen vuoto mikä "supsuttaisi" kunnolla.
    -Toki en missään nimessä väitä, että vuotava putki olisi ok, mutta ei sen pitäisi lamauttaa koko autoa tällä tavoin.... vaikka jompikumpi säätävistä antureista ilmaa saisi, joten en usko tuohon teoriaan.
    Jos esim vaikka ehjästä autosta nappaa toisen lambda liittimen irti niin auto toimii siitä huolimatta lähestulkoon normaalilla tavalla.
    -Ja eihän siinä ole sen kummempaa kuin otat tuiki tavallisen yleis mittarin ja, mittaat lambda anturilta mustasta johdosta jännitettä kun auto käy. jännite tulisi heilua välillä 0-1v ja samalla voi hiukan ryntäyttää moottoria.

    Tuollaiset sarjatko sieltä autostasi löytyy? (toi äskeinen tekstini perustuu tuohon kuvaan/versioon.) Ja noi säätävät lambdat ovat numerolla 1 kuvissa
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      Originally posted by Spetke View Post
      Tai vaihtoehtoisesti mukautuma arvojen nollaus
      -Eikös autossasi ole katit suoraan pakosarjoissa kiini? --> ymmärtääkseni kyllä:think
      Tuollaiset sarjatko sieltä autostasi löytyy? (toi äskeinen tekstini perustuu tuohon kuvaan/versioon.) Ja noi säätävät lambdat ovat numerolla 1 kuvissa
      http://bmwfans.info/original/E46/Lim...1/ill-11_2181/
      Juurikin tuollaiset! Ja vuotokohta löytyy siis hieman tuon toisen katin jälkeen... Läheltä tuota "tarkkailevaa" lambda-anturia nro.2. Mystiseksi vetää, mutta silti tekisi mieli laittaa tuon vuodon piikkiin jotakin?:think

      -->Vika tulee takaisin kun autolla on ajettu kevyttä matka / kaupunki -ajoa pidempään. Ajattelinpa vaan, että jos tälläisen kevyemmän pakovirtauksen yhteydessä, sinne pääsee alipaineen vaikuteksesta riittävästi happea sekoittamaan mukautumia, ja pa-karttoja. Kun taas kovan kenkimisen jälkeen kun virtaus on ollut kovempaa, happea ei ole päässyt sekaan niin paljoa, alkaa mukautumat taas menemään oikeaan suuntaan.

      Tollasta logiikkaa päässäni jo virittelin.

      Ja korjataan nyt sen verran, että on kovin suhteellista että kuinka "tukkoon" tuo auto menee. Kyllä sillä siis eteenpäin pääsee ihan hyvin. mutta siitä puuttuu se normaali iloinen veto, joka ilmestyy heti mukautumien nollaamisen jälkeen. Auto on siis sanalla sanoen laiskan tuntuinen, läpi koko kierrosalueen!
      Last edited by fastandfurious; 13-05-2007, 12:48.
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3449
        • Janakkala

        Otappa piruuttas tuosta pakosarjasta vaikka ruudunkaappaus kuva ja piirrä vaikka paintilla se vuotokohta siihen ja pistä kuva uudestaan näytille
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Alhimiq
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 194
          • Helsinki

          No, miten on toiminut? Selviskö pulma?
          "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            Originally posted by Alhimiq View Post
            No, miten on toiminut? Selviskö pulma?
            Nyttemmin auto on toiminut todella hyvin. Ei mitään valittamista. Lopullinen syy on kait hieman hämärän peitossa, mutta todennäköisesti se oli tuo ilmamassamittari, ja siihen päälle myös huohottimen putken halkeama, tiedä häntä? Jokatapauksessa autoon jäi nyt uusi alkuperäinen ilmamassamittari ja eipä tule mieleenkään vaihtaa sitä vanhaa takas kun kerta nyt vihdoin toimii. Ja lambdatkin käytiin todella huolella läpi, toimii moitteetta.

            Massamittareista sen verran tuli opittua, että mitä tahansa massamittaria ei kannata oikeesti hankkia. Varaosamaailman "mikälie"-mittari ei toimi alkuunkaan, auto alkaa lopulta sillä nykimään pintakaasulla ja tekee muitakin ihmeellisyyksiä. Bosch jne. mittarit on varmaan asia erikseen..:think
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              Originally posted by fastandfurious View Post
              Nyttemmin auto on toiminut todella hyvin. Ei mitään valittamista. Lopullinen syy on kait hieman hämärän peitossa, mutta todennäköisesti se oli tuo ilmamassamittari, ja siihen päälle myös huohottimen putken halkeama, tiedä häntä? Jokatapauksessa autoon jäi nyt uusi alkuperäinen ilmamassamittari ja eipä tule mieleenkään vaihtaa sitä vanhaa takas kun kerta nyt vihdoin toimii. Ja lambdatkin käytiin todella huolella läpi, toimii moitteetta.

              Massamittareista sen verran tuli opittua, että mitä tahansa massamittaria ei kannata oikeesti hankkia. Varaosamaailman "mikälie"-mittari ei toimi alkuunkaan, auto alkaa lopulta sillä nykimään pintakaasulla ja tekee muitakin ihmeellisyyksiä. Bosch jne. mittarit on varmaan asia erikseen..:think
              Mitä maksaa uus massamittari?
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎