tuommoinen osa, tuleeko tuossa tarvittavat asiat mitä tarvitsen? Onko halvempia tai fiksumpia vaihtoehtoja jos tuo 107 euron tukivarsi oikealle on on se mitä tarvitaan...? Olen nuori amatööri ja aloittelen vasta bmw merkkisten autojen parissa ja olisin avun tarpeessa
E46 alapallot ja tukivarret sun muut
Collapse
X
-
Hei! Tuli hylky bemariini katsastuksessa, syynä: alustan osat, etu oikea, alatukivarsi, ulompi pallonivel väljä... Halli löytyy tutulta ja myös työkalut kaiken näköseen hommaan, ainut että minun pitäisi osat tilata ja en aivan täysin varma ole millaista osaa haetaan. Tukivarsi varmaankin kannattaa vaihtaa kokonaan, eli olisiko kyseessä esimerkiksi
tuommoinen osa, tuleeko tuossa tarvittavat asiat mitä tarvitsen? Onko halvempia tai fiksumpia vaihtoehtoja jos tuo 107 euron tukivarsi oikealle on on se mitä tarvitaan...? Olen nuori amatööri ja aloittelen vasta bmw merkkisten autojen parissa ja olisin avun tarpeessa
kiitos jo etukäteen vastauksesta!
Last edited by Kaarle22; 08-10-2012, 20:14. Reason: Ja niin malli on e46 bmw 320ci coupe 2002 vuoden ei facelift, ei msportti alustaa. vakio kaikin puolin
-
Noyt sai etutukivarren takimmaiset puslat vaihdettua Powerflexeihin
Aika huomattava ero oli kun kävi koeajamassa
Vetely katosi lähes kokonaan vaikka alla onkin vanhat renkaat, ja jarrutuksessa vetely loistaa poissaolollaan.
EDIT: Ja tälle iltaa sai vielä uudet jousetkin alle
ja sitten uusia renkaita alle kulmien säädön kera niin eiköhän tuo sitten ala olemaan iskussa
Leave a comment:
-
Maksimoi kestävyys mieluummin laittamalla alle merkkiosaa, tietty jos satut motonetistä saamaan lemförder, febi/bilstein tmv niin sitten sieltä. Oscat ja mapcot kannattaa jättää hyllyyn.
Leave a comment:
-
Moro!
pitäs alkaa tuohon omaan e46 320d hen vaihtaan nuo tukivarret! motonetin tavaraa aattelin sinne laittaa, ja mietin että olisko järkeä yrittää maximoida nivelten kestävyyttä tunkemalla suojakumin alle jotain rasvaa ja nitkutella niveliä ennen asennusta? vai liekö nuissa ihan riittävä voitelu jo tehtaan jäljiltä?.
Leave a comment:
-
Tukivarsien eroista on vaikka kuinka paljon ihme spekulointeja. Tässä febin tiedote:
Ilmeisesti ainut ero on pallonivelessä, eikä varren mitoissa kuten monet olettaa?
Jos vaihtaa molemmille puolille varret, ei eroilla ole ainakaan kummoista merkitystä.
KL-Varaosien tukivarsista saa varmuuden kun kysyy sitä Kllästä
Leave a comment:
-
Tartteisin vähän tietoa voiko tuon kl-varaosissa myytävän lemförderin alatukivarren laittaa tuohon m-sport 2 alustaiseen? Schmiedmannilta löytyy ainakin kahta erilaista alatukivartta.
Leave a comment:
-
Mulla on tossa ylimääräisenä yksi takapusla mallia motonet jos joku on tekemässä remppaa vain toiselle puolelle. Parilla kympillä lähtee http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240218
Leave a comment:
-
Onko tuolla tavallisella ja m-sportin alatukivarrella mitään eroa vai pitääkö olla juuri oikea? Tuohon sigussa olevaan 330d m-sport 2:een pitäisi tehdä lähiaikoina tukivarsi remppa.
Leave a comment:
-
Kallistuksen vakaajan puslat ovat helppo vaihtaa. Orkkispusliin tulee pystyklappia kuitenkin jossain vaiheessa niin samallahan noi menee kun tilaat heloihin, takavakaajalle myös ja takatukivarsiin.
Leave a comment:
-
Nostellaas vanhaa topikkia. Käytin auton leimalla ja katsuri suositteli vaihtamaan etutukivarsien takapuslat. Ei niistä mitään merkintää tullut mutta ajettavuuden kannalta suositteli vaihtamaan. Powerflexiähän sinne ilmeisesti kannattaa laittaa, mutta kannattaako samalla laittaa johonkin muuallekkin noita powerflexejä?
Leave a comment:
-
Lainataas tätä topiccia.
Mitä eroa on M3 alatukivarrella verrattuna normaaliin? Muoto on jäykempi, mutta mahtaako olla geometriassa eroa?
Leave a comment:
-
Nämä mitat meni juuri näin eli 66mm alatukivarsiin ja 24mm etuvakaajaan. Kiitokset avusta. Loppui kerrasta Powerflexien vaihdon jälkeen vaeltelu jarrutuksissa ja vetely urissa.Originally posted by NokiLeka View PostTuohon alatukivarren puslaan on aika paha sanoa mitään nyrkkisääntöä, mittaamalla se selviää. Mutta kyllä BMWFans.info ainakin tarjoaa 66mm sun autoon. Etuvakaajiksi näyttää tarjoavan 320d:lle normaalisti 24,6mm ja jos on sportalusta tai M-sport II paketti niin 22,5mm.
Menee muuten aika erikoisesti ns. väärin päin eli M-sportilla vakaajan halkaisija pienenee.. Mutta tällaisia ainakin tarjoaa.
Jos varman päälle haluaa mennä, niin mitta käteen ja katsomaan auton alle. Sitä autoa ei tarvitse oikeastaan edes nostaa, ellei ole oikein rajusti madallettu.
Leave a comment:
-
Tuli tilattua nämä, saas nähdä löytyykö pallonivelistä miten paljon rasvaa:
..siis vasemmalle ja oikealle, luonnollisesti. Kylkiäisenä sitten Powerflexit heloihin, kallistuksenvakaajiin, Maylen HD koiranluut ja täydelliset raidetangonpäät..kumit niihin pitää vielä erikseen ostaa niin pääsee taas ropaamaan ja kiroilemaan, äryttävän ahdasta vääntää nylonmutteria auki ja kiinni noista alatukivarsien sisemmistä palloista.
No kyllä se siitä
Leave a comment:
-
Tuohon alatukivarren puslaan on aika paha sanoa mitään nyrkkisääntöä, mittaamalla se selviää. Mutta kyllä BMWFans.info ainakin tarjoaa 66mm sun autoon. Etuvakaajiksi näyttää tarjoavan 320d:lle normaalisti 24,6mm ja jos on sportalusta tai M-sport II paketti niin 22,5mm.Originally posted by huupi View PostOnko kellään tarkkaa tietoa mitä tarkoittaa 'early models' etualatukivarsien takapuslia valitessa 60mm ja 66mm väliltä? RealOEM väittää E46 320d:lle koko elinkaaren ajalle 66mm, kun taas Powerflexit pitäisi valita jommalla kummalla, 'early models' = 60mm. Kummat mulla siis on? Auton alta näkee, mutta...
Sama homma etuvakaajan puslien kanssa, onko nyrkkisääntöä mittoihin? Näyttäis löytyvän ainakin neljän kokoisena: 21,5mm, 23mm, 24mm, 26mm ja Motonet tarjoaa jopa 24,6mm sopivaksi tohon -01 320d:hen. 
Menee muuten aika erikoisesti ns. väärin päin eli M-sportilla vakaajan halkaisija pienenee.. Mutta tällaisia ainakin tarjoaa.
Jos varman päälle haluaa mennä, niin mitta käteen ja katsomaan auton alle. Sitä autoa ei tarvitse oikeastaan edes nostaa, ellei ole oikein rajusti madallettu.
Leave a comment:
Leave a comment: